موزه های پوکت

 

موزه های پوکت

موزه‌ها تنها آثار باستانی را به ما ارائه نمی‌دهند و می‌توان علاوه‌بر دیدن آثار قدیمی و باستانی، شاهد آثار هنری بسیاری بود. موزه‌های پوکت نیز از آن دست موزه‌ها هستند که می‌توانند شما را غافل‌گیر نمایند. تنوع موزه‌های این شهر بسیار بالا است و شما با هر سن‌وسالی می‌توانید راهی موزه‌های پوکت شوید. در واقع تنها دیدن طبیعت و لذت بردن از تفریحات آبی جذاب نیست و باید در برنامه خود تنوع داشت. موزه‌ها می‌توانند به خوبی این تنوع و تعادل را در برنامه شما ایجاد کنند و باعث شوند تا بتوانید از سفر خود به تایلند و شهر پوکت نهایت لذت را ببرید.

موزه های پوکت

بان چین پراچا پوکت baan chinparcha

موزه بان چین پراچا با نام خود می‌تواند چیزهای بسیاری را بیان کند. در واقع این موزه عمارت بسیار زیبایی است که در قلب پوکت قرار گرفته و می‌تواند شما را با حقایق بسیاری روبه‌رو سازد. شما در موزه بان چین پراچا می‌توانید شواهدی را ببینید که حضور مردم چین در پوکت را ابراز می‌کنند. بنای ساختمان این موزه با کاشی‌های کف پوش ایتالیایی تزئین شده که توانسته بنایی بسیار باشکوه را ایجاد کند. منطقه‌ای که موزه چین پراچا قرار دارد در زمان‌های قدیم، محله چینی‌ها بوده و اگر در آن زمان از این محل عبور می‌کردید می‌توانستید خانم‌های چینی را ببینید که در حال نظافت و آشپزی بوده‌اند. 

بان چین پراچا

مرکز فرهنگی پوکت cultural center Phuket

اگر تمایل دارید تا با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم جنوب تایلند آشنا شوید باید به مرکز فرهنگی پوکت سر بزنید. این موزه در دانشگاه Rajabhat قرار دارد که یک نمایشگاه بزرگ است و توانسته به خوبی زندگی مردمان را به نمایش بگذارد. این موزه در سه طبقه مجزا ایجاد شده تا بتواند به طور جامع تمامی جزئیات را ارائه دهد. طراحی و سبک ساختمان مجموعه به صورت تایلندی-چینی است که توانسته زیبایی فضا را بیشتر کند. در مرکز فرهنگی پوکت می‌توانید در تعداد بسیار کم اشیاء مختلفی نظیر سرامیک‌های قدیمی، عروسک‌های تایلندی، اشیاء معدنی و... را ببینید. اگر به مرکز فرهنگی پوکت رفتید حتما به راهنما نیاز دارید مگر اینکه به زبان تایلندی مسلط باشید و بتوانید توضیحات را مطالعه نمایید.

مرکز فرهنگی پوکت

موزه صدف دریایی پوکت seashell phuket  

  صدف‌ها از زیباترین اجزاء دریا هستند که توانسته‌اند بر زیبایی و جذابیت دریاها بیافزایند. در موزه صدف دریایی پوکت مجموعه‌ای بسیار بزرگ از صدف‌ها وجود دارند که از سرتاسر دنیا جمع‌آوری شده‌اند. در واقع چهار نمایشگاه مختلف در موزه صدف دریایی وجود دارد که توانسته‌اند به طور خارق‌العاده‌ای صدف‌های جذاب را ارائه دهند. تعداد زیادی از صدف‌های موجود نیز برای دریاهای تایلند و پوکت هستند. شما با مراجعه به موزه صدف دریایی پوکت می‌توانید هم به زبان انگلیسی و هم تایلندی اطلاعات موجود را بخوانید.

موزه صدف دریایی پوکت

موزه معدن پوکت Phuket mining museum

   در گذشته‌های نچندان دور شهر پوکت تایلند مرکز اصلی تولید قلع بوده و توانسته از همین راه مهاجران بسیاری از چین را جذب کند. همین موضوع باعث شده تا تعداد مهاجران این شهر بالا رود و آنها در شهر مستقر شوند. در همین راستا می‌توانید موزه‌ای خاص را در شهر پوکت شاهد باشید. موزه معدن پوکت جزو موزه‌های خاص به‌حساب می‌آید که در کمتر جایی از جهان می‌توانید آن را شاهد باشید. در این موزه شما می‌توانید تاریخ پوکت را به عنوان مرکز اصلی تولید قلع در تایلند مورد بررسی قرار دهید و از آن آگاهی پیدا کنید. باید بیان داشت که طراحی ساختمان این موزه به سبک چینی و پرتغالی است و شباهت بسیاری به عمارت‌های قدیمی دارد که به خانواده‌های مرفه چینی تعلق داشته‌اند.

موزه معدن پوکت

موزه فیلاتلیس پوکت Philatelic museum Phuket

 در موزه فیلاتلیس پوکت می‌توانید با نحوه خدمات پستی در زمان‌های قدیم آشنا شوید. در واقع این موزه قسمتی از اداره پست شهر پوکت است که در جاده مونتری قرار دارد. موضوع موزه که به خدمات پستی مربوط است به زمان پادشاه رامای پنجم بازمی‌گردد. شما در موزه فیلاتلیس می‌توانید با انواع مختلفی از برچسب‌های تلگراف، انواع تلفن‌های قدیمی و... آشنا شوید. اتاقی در این موزه ایجاد شده که تمامی تمبرهای تایلندی که در زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته در آن وجود دارد و می‌توانید آنها را خریداری کنید.

موزه فیلاتلیس پوکت

موزه سه بعدی پوکت Trickyeye Phuket

اگر تمایل دارید با کودکان وقت بگذرانید و آنها را سرزنده و متعجب کنید، موزه سه بعدی جزو بهترین موزه‌های پوکت است که شما را به خوبی سرگرم می‌کند. در این موزه نمایشگاهی برپا شده که می‌توانید عکس‌هایی خاص و جذاب در پس‌زمینه‌های مختلف بگیرید. در موزه سه بعدی 100 اثر متنوع وجود دارد و تعدادی مجسمه نیز در آنجا قرار گرفته که زیبایی محیط را دوچندان کرده است. این موزه خاص و سرگرم کننده در جاده مونتری و فانگ نگا قرار دارد و شما می‌توانید به سادگی آن را پیدا کنید. زمانی که به موزه سه بعدی برسید تقریبا 2 ساعت زمان نیاز دارید تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف قرار بگیرید و عکس‌های متفاوتی بگیرید.

موزه سه بعدی پوکت

موزه ملی تالانگ Talang National

در موزه ملی تالانگ فرصتی ایجاد شده تا آثار باستانی پوکت را مشاهده کنید و از تاریخ طولانی منطقه اندامان آگاهی پیدا نمایید. در واقع نبردی به نام تالانگ رخ داده است که حال در این موزه می‌توانید از وقایع و اتفاقات این نبرد اطلاع پیدا کنید. اگر بخواهیم اندکی از ماجرا را بیان کنیم، باید به قرن 18 بازگردیم که در آن زمان چان و موک که از قهرمانان مشهور و نامی بوده‌اند، در برابر برمه‌ها ایستادگی کردند و جزیره را از دست آنها نجات دادند. زمانی که به تالار اصلی موزه ملی تالانگ بروید با مجسمه‌ای بزرگ از خدای هندو یعنی ویشنو روبه‌رو می‌شوید. این مجسمه در سال 1900 در فانگ کشف شده است.

موزه ملی تالانگ

سخن پایانی

موزه‌های پوکت با تنوعی که دارند مهر تاییدی بر سفر مهیج شما هستند. بدون شک نمی‌توان تنها از تفریحات و طبیعت لذت برد و نیاز است تا به مکان‌های جدید مراجعه کرد و با مردمان پوکت نیز آشنا شد. موزه‌های پوکت برای هر فردی با هر سنی مناسب هستند و می‌توانند به خوبی گردشگران را سرگرم کنند. موزه‌هایی نظیر موزه فیلاتلیس پوکت Philatelic museum Phuket، مرکز فرهنگی پوکت cultural center Phuket، موزه صدف دریایی پوکت seashell phuket، موزه معدن پوکت Phuket mining museum و... انواع موزه‌های موجود در پوکت هستند تا بتوانید سفری مهیج و جذاب داشته باشید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها