موزه‌های سن پترزبورگ

موزه های سن پترزبورگ

شاید برای شما این سوال پیش آید که چرا سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر راهی شهر سن پترزبورگ روسیه می‌شود؟ دلیل این موضوع کاملا واضح است و به میراثی که از قرن‌های پیش به‌دست آورده است، باز می‌گردد. در واقع به دلیل وجود آثار باستانی و تاریخی، اشیاء قدیمی و بسیار با ارزش و... این شهر توانسته اعتبار بسیاری کسب کند و موزه‌های سن پترزبورگ مملو از گردشگران و توریستان باشد. موزه‌های این شهر بسیار قدیمی و پر از رمز و راز هستند می‌توانند شما را به دنیایی دیگر ببرند. قدیمی‌ترین موزه‌ای که در شهر سن پترزبورگ ایجاد شده مربوط به سال 1714 میلادی است. باید بدانید که این شهر، به شهر موزه‌ها نیز شهرت دارد و هر یک از موزه‌های موجود به موضوعی می‌پردازند.

موزه های سن پترزبورگ

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ (State Hermitage Museum)

اگر تمایل دارید تا به دنیای نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، طراحی‌ها و آثار باستانی فاخر بروید، موزه آرمیتاژ یا هرمیتاژ را از قلم نیندازید. موزه آرمیتاژ یکی از بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین موزه‌های جهان است که در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی فعالیت می‌کند. شما در این موزه بیش از 3 میلیون اثر هنری اعجاب‌انگیز را خواهید دید که از سرتاسر جهان جمع‌آوری شده‌اند. بدون شک یکی از جالب‌ترین موضوعات برای این موزه، صرف وقت از طرف شما است؛ یعنی اگر بخواهید برای یکایک آثار موجود در این موزه وقت صرف کنید، شما باید حدود 7 سال در این موزه باشید تا بتوانید آثار موجود را بازدید و مورد بررسی قرار دهید. 
آدرس: 2, Dvortsovaya Ploschad (Palace Square)

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پاول و موزه تاریخ سن پترزبورگ (Peter & Paul Fortress and Museum of the History of St. Petersburg)

تقریبا همه گردشگران و توریستانی که راهی سن پترزبورگ می‌شوند، قلعه پیتر و پاول را در برنامه خود قرار می‌دهند؛ دلیل این موضوع، اهمیت بسیار زیاد این قلعه است که باعث شده به یک موزه روباز بسیار ارزنده بدل شود. در واقع قلعه پیتر و پاول محل ایجاد شهر سن پترزبورگ است. در قلعه پیتر و پاول که یکی از متفاوت‌ترین موزه‌های سن پترزبورگ و همچنین جهان است می‌توانید با تاریخ این شهر و تاریخ قلعه آشنا شوید و موزه تحقیقات فضایی قلعه را مورد بررسی قرار دهید. در این موزه می‌توانید با حقایق بسیاری از روسیه و شهر سن پترزبورگ آَشنا شوید.
آدرس: Zayachy (Hare) Island

قلعه پیتر و پاول و موزه تاریخ سن پترزبورگ

موزه دولتی روسیه (State Russian Museum)

پرنس پاولوویچ که پسر تزار پاول اول بود در کاخی بسیار باشکوه و رویایی زندگی می‌کرد. از اواخر قرن نوزدهم این کاخ باصلابت به موزه‌ای بدل شد که به آن موزه دولتی روسیه می‌گویند. در این موزه می‌توانید آثار بسیار گران‌بها و فاخر هنرمندان روسی را مشاهده کنید که به نمایش گذاشته شده‌اند. برخی از آثار موجود در موزه دولتی روسیه به قرن دهم باز می‌گردند و بسیار قدیمی و ارزنده هستند. در این موزه بیش از 400 هزار اثر هنری وجود دارد که هنرمندانی نظیر آیوازوفسکی، بریولوف و... هنرنمایی کرده‌اند.
آدرس: 4, Inzhenernaya Ulitsa / Ploshchad Iskusstv

موزه دولتی روسیه

موزه کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral)

اگر تمایل دارید تا با بلندترین ساختمان گنبددار جهان روبه‌رو شوید، نباید موزه کلیسای جامع سنت ایزاک را از دست بدهید. این کلیسا که بزرگ‌ترین کلیسای ارتودکس سن پترزبورگ به‌شمار می‌آید، 40 سال برای ساخت آن زمان صرف شده است. در نمای این کلیسا 43 نوع سنگ معدنی خاص و جذاب به‌کار رفته که باعث بالا رفتن زیبایی و اعجاب‌انگیزی آن شده است. در واقع گاهی این موزه را با نام موزه سنگ‌های رنگی نیز می‌خوانند. در قسمت داخلی موزه شما می‌توانید مجسمه‌های بسیار باشکوه از هنرمندانی نظیر واسیلی شبوف، کارل بریولوف و... را شاهد باشید که به زیبایی هر چه تمام‌تر این کلیسا را مزین کرده‌اند.
آدرس: 4, Isaakievskaya Square

موزه کلیسای جامع سنت ایزاک

موزه کلیسای ناجی در خون (Church of Our Savior on the Spilled Blood)

کلیسای ناجی در خون به منظور مرگ دلخراش الکساندر دوم تاسیس شده است که یادبودی برای او به‌حساب می‌آید. این موزه دقیقا در محلی که الکساندر زخمی شد ایجاد گردیده است. موزه کلیسای ناجی در خون بنایی شبیه به کلیسای سنت باسیل مسکو دارد و توانسته با طراحی زیبای خود نظر گردشگران و توریستان را به خود جلب کند. این موزه به عنوان قسمتی از موزه کلیسای سنت ایزاک فعالیت می‌کند که از سال 1970 این اتفاق افتاده و هزینه‌های بازسازی این مجموعه را نیز موزه جامع سنت ایزاک پرداخت کرد.
 آدرس: 2, Naberezhnaya Kanala Griboedova

موزه کلیسای ناجی در خون

موزه فابرژه سن پترزبورگ (Faberge Museum)

جواهرات، جذاب‌ترین و فاخرترین آثار هنری هستند که می‌توانند چشمان ما را درخشان نمایند. در موزه فابرژه سن پترزبورگ می‌توانید با شاهکاری خاص و ستودنی آشنا شوید. در واقع جواهرسازی فابرژه یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ در جهان است که به تولید و عرضه محصولات ارزنده با به‌کار بردن جواهرات مشغول است. این مجموعه بزرگ تخم‌‌هایی را تولید می‌کند که خانواده سلطنتی نیز برای عید پاک از آنها به هم هدیه می‌دهند. در این راستا، کلکسیون تخم‌های فابرژه در اختیار وکسلبرگ قرار دارد که در کاخ شووالوف آنها را به ‌نمایش گذاشته است. وکسلبرگ از سال 2013 آنها را جمع‌آوری کرده و موزه‌ای شخصی را تدارک دیده تا بتوانید از دیدن این اجسام باارزش لذت ببرید. پاول اووچینیکوف یا ایگناتی سازیکوف از هنرمندانی هستند که جواهرات بسیار خارق‌العاده‌ای را خلق کرده‌اند و شما می‌توانید آثار ارزنده آنها را در موزه فابرژه سن پترزبورگ مشاهده کنید.
آدرس: 21, Naberezhnaya Reki Fontanki

موزه فابرژه سن پترزبورگ

موزه نظامی تاریخی توپخانه (Historical Museum of Artillery)

در کنار قلعه پیتر و پاول مجموعه‌ای وجود داشته که در سال 1703 بنا شده و محل نگهداری تجهیزات نظامی بوده است. در حال حاضر می‌توانید شاهد ایجاد موزه‌ای باشید که مجموعه‌ای بسیار بزرگ از تجهیزات نظامی قدیمی و مربوط به جنگ جهانی دوم، قرون وسطی و برخی از تجهیزات نظامی امروزی را در خود جای داده است. موزه نظامی تاریخی توپخانه روباز طراحی شده و فضایی بسیار دلباز و سرسبز به‌وجود آمده که برای خانواده و کودکان بسیار دل‌انگیز است. در این موزه مغازه‌ای وجود دارد که می‌توانید به منظور ثبت خاطرات این روز از آن سوغاتی تهیه نمایید. 
آدرس: 7, Aleksandrovsky Park

موزه نظامی تاریخی توپخانه

موزه کاخ مرمر سن پترزبورگ (Marble Palace)

موزه کاخ مرمر سن پترزبورگ یکی از بناهای خاص در شهر به‌شمار می‌آید که با 32 نوع سنگ مرمر جذاب تزیین شده است. این موزه در امتداد رودخانه نوا قرار دارد و به ارائه هنرهای مدرن پرداخته است. در واقع اگر به هنر علاقه دارید این موزه می‌تواند شما را متحیر سازد. در موزه کاخ مرمر کلکسیونی از هنرهای مدرن وجود دارد که از سال 1922 جمع‌آوری شده‌اند و در معرض دید قرار گرفته‌اند. در کنار آثار هنری، می‌توانید وسایل شخصی صاحب کاخ را هم شاهد باشید.
آدرس: 5/1, Millionaya Ulitsa

موزه کاخ مرمر سن پترزبورگ

موزه کانست کامرا سن پترزبورگ (Kunstkamera)

سه قرن پیش و در زمان پتر کبیر، موزه‌ای در سال 1714 تاسیس شد که یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های سن پترزبورگ به‌حساب می‌آید. بیان می‌شود که موزه کانست کامرا اولین موزه این شهر به‌شمار می‌آید و به موضوع انسان شناسی و قوم نگاری پرداخته است. در موزه کانست کامرا مجموعه‌ای 2 میلیونی وجود دارد که به عجیب‌ترین موضوعات علمی پرداخته و می‌تواند باعث حیرت گردشگران شود. باید بدانید که این موزه کامل‌ترین موزه علوم در جهان است و توانسته به خوبی این موضوع را ارائه دهد.
آدرس: 3, Universitetskaya Naberezhnaya

موزه کانست کامرا سن پترزبورگ

موزه تاریخ سیاسی روسیه (Museum of Political History of Russia)

در موزه تاریخ سیاسی روسیه می‌توانید هر آنچه که مربوط به سیاست است را از زمان سلطنت کاترین کبیر تا به امروز مشاهده کنید. ساختمان موزه در طول تاریخ نقش‌های بسیاری را ایفا کرده و این بنا یکی از زیباترین بناهای موجود در شهر است. در موزه تاریخ سیاسی اسنادی وجود دارد که مربوط به تاجگذاری 3 امپراتور آخر روسیه، انقلاب‌ بزرگ فرانسه، سرچشمه جنبش‌های سیاسی و... می‌شود. 
آدرس: 2-4, Ulitsa Kuybysheva

موزه تاریخ سیاسی روسیه

موزه قوم نگاری روسیه (Russian Ethnography Museum)

اگر تمایل دارید تا با سبک زندگی و نوع پوشش قوم‌های مختلف روسیه آشنا شوید می‌توانید راهی موزه قوم نگاری روسیه در سن پترزبورگ شوید. در این موزه می‌توانید از امپراتوری سابق روسیه تا اقیانوس آرام را مورد بررسی قرار دهید و نوع پوشش مردمان زبان‌های قدیم را ببینید. در موزه قوم نگاری بیش از 500 هزار آثار زیبا و باشکوه قرار دارد که اشیاء مربوط به سنت‌ها و دست ساخته‌ها یا نوع پوشش و... را به نمایش گذاشته است.
آدرس: 4/1, Inzhenernaya Ulitsa

موزه قوم نگاری روسیه

موزه ناو آئورورا (Cruiser Aurora)

شاید کمی عجیب باشد ولی این اتفاق به طور کامل رخ داده و شما موزه‌ای را در یک ناو جنگی خواهید دید. در واقع کشتی کروز آرورا یکی از ناوهای جنگی بسیار تاثیرگذار در تاریخ روسیه بوده است. ناو جنگی آرورا قصر زمستانی تزار را با خاک یکسان کرد و آن را به توپ بست. در واقع در جنگ بین روسیه و ژاپن نیز ناو آرورا نقش داشته و حال به موزه‌ای بسیار زیبا بدل شده است. این ناو یادگاری از زمان‌های قدیم به‌حساب می‌آید و توانسته به خوبی از پس این موضوع برآید.
آدرس: Off Petrovskaya Naberezhnaya, opposite the Nakhimov Navy School

موزه ناو آئورورا

سخن پایانی

بدون شک شما هم علاقه بسیاری به تماشای آثار باستانی، نقاشی‌های قدیمی پر از معنا، مجسمه‌ها و... دارید. موزه‌های سن پترزبورگ می‌توانند این حس شما را پاسخ دهند و با آثار بسیار ارزنده و فاخر خود، شما را متحیر سازند. تنوع موزه‌های موجود در این شهر بسیار زیاد است و به حدود 200 موزه می‌رسد. برجسته‌ترین موزه‌هایی که می‌توان از آنها یاد کرد و راهی آنها شد موزه کلیسای جامع سنت ایزاک، موزه دولتی روسیه، قلعه پیتر و پاول و... هستند. شما در هر موزه می‌توانید اطلاعات خاص و جذاب بسیاری را ببینید که در هیچ کجای دنیا همانند آنها را نخواهید دید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها