موزه‌های پاتایا

موزه های پاتایا

تایلند از آن دست کشورهایی است که در طول تاریخ تحولات بسیاری را شاهد بوده و تغییرات بسیاری کرده است. در همین راستا، یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به این کشور جذاب، تاریخ غنی آن به‌حساب می‌آید. پاتایا که قلب تپنده تایلند است، توانسته با موزه‌هایی که در خود دارد، به بهترین نحو تحولات و تغییرات ایجاد شده را به رخ بکشد. شما در موزه‌های پاتایا می‌توانید آثار خارق‌العاده و خاص بسیاری را شاهد باشید. در واقع موزه‌های پاتایا با دیگر موزه‌ها فرق دارند و شما را با دنیای جدیدی روبه‌رو می‌سازند. در سفر خود به این شهر رویایی می‌توانید از موزه‌های موجود نیز بازدید کنید و مهر تاییدی بر سفر خود بزنید.

موزه های پاتایا

موزه آنک کوسالا سالا Anek Kusala Sala Temple Of Pattaya

در موزه آنک کوسالا سالا حسی متفاوت خواهید داشت. در واقع این موزه شما را وارد فیلمی چینی می‌کند. این موزه مجذوب کننده 16 کیلومتر از پاتایا فاصله دارد اما شما را وارد دنیایی جدید می‌کند. موزه آنک کوسالا سالا دو طبقه دارد که در هر طبقه تعدادی مجسمه برنجی قرار داده شده است. این مجسمه‌ها نمادی از خدایان بودا، کنفوسیوسی و تائویی هستند. کاهنان معابد و شائولین‌های موجود در این موزه فیگورهای خاصی گرفته‌اند که هنر زرمی خود را به رخ می‌کشانند. موزه آنک کوسالا سالا به قدری متنوع و جذاب است که شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند و دنیایی عجیب را نمایان می‌سازد.

موزه آنک کوسالا سالا

موزه باور داری یا نه Ripley's Believe It or Not

رابرت لروی ریپلی فردی خبرنگار، جهانگرد و کاریکاتوریست بود که سال‌های 1890 تا 1949 را به سفر اختصاص داد. رابرت به 201 کشور سفر کرد و کتابی با نام "باور می‌کنی یا نه ریپلی" نوشت. در این کتاب، عجایب سفرهای خود را به طور کامل بیان کرد و حال می‌توانید موزه "باور داری یا نه" را در پاتایا مشاهده کنید. موزه باور داری یا نه در مرکز خرید رویال گاردن پلازا و در طبقه سوم آن قرار دارد. در این موزه 300 نمایشگاه مختلف موجود است که شما می‌توانید اشیاء و مردم عجیب و غریب کتاب رابرت را مشاهده کنید. این موزه دقیقا به شما می‌گوید که گاهی واقعیت از تخیل هم عجیب‌تر و باورنکردنی‌تر می‌شود. در موزه باور داری یا نه می‌توانید زندگی رابرت را مشاهده کنید که با اتفاقات و انسان‌های عجیبی روبه‌رو شده و توانسته به خوبی آنها را در کتاب خود بیان کند.

موزه باور داری یا نه

موزه بطری های شیشه ای  The Bottle Museum

تا به حال به این فکر کرده‌اید که به دنیای بطری‌ها وارد شوید؟ در یکی از موزه‌های پاتایا می‌توانید به دنیای بطری‌ها بروید و حسی متفاوت را تجربه کنید. در واقع در موزه بطری‌های شیشه‌ای بیش از 300 اثر هنری وجود دارد که توسط هنرمندی آلمانی به نام پیتر بدلایس ایجاد شده‌ است. بطری‌های موجود در این موزه همگی مینیاتوری هستند و در درون خود، دنیای متفاوتی را ارائه می‌دهند. ماکت‌های موجود در بطری بسیار خلاقانه طراحی شده‌اند و شما را متحیر می‌سازند. یکی از نکات بسیار جذاب، ماکت‌های درون هر بطری است که شما را به کشورهای مختلفی می‌برد. در واقع در هر بطری ماکتی از یک کلیسا، معبد، کاخ، برج و... است که یک کشور و شهر را به خوبی معرفی می‌کند. 

موزه بطری های شیشه ای

موزه هنر بهشت

اگر به خطا دید و نقاشی‌های سه بعدی علاقه دارید، موزه هنر بهشت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این موزه می‌توانید تعداد بالایی نقاشی را ببینید که هر کدام شما را به چالش می‌کشند. نقاشی‌های موجود در این موزه باعث می‌شوند تا توریستان ترغیب شوند و به این موزه جذاب قدم بگذارند. اگر بخواهید عکسی زیبا از سفر خود به پاتایا داشته باشید، موزه هنر بهشت یکی از بهترین لوکیشن‌ها است تا علاوه‌بر وجود خلاقیت، از زیبایی نقاشی‌ها نیز لذت ببرید.

موزه هنر بهشت

موزه خرس تدی

شاید برای شما این نام عجیب باشد ولی در پاتایا می‌توانید موزه‌ای را شاهد باشید که 2000 عروسک و خرس تدی را در خود جای داده و تقدیم دیدگان شما می‌کند. موزه تدی به صورت یک قایق طراحی شده که طول 40 متر دارد و این طراحی به واسطه فردی کره‌ای بوده است. موزه خرس تدی 12 قسمت مختلف دارد که نام هر منطقه شامل منطقه دایناسورها، منطق فسیلی، اسکیمو، زیر دریا، آفریقا و... می‌شود. در هر قسمت می‌توانید با موضوعی مختلف آشنا شوید که بازیگر هر قسمت نیز خرس تدی است. برای مثال در قسمت زیر دریا، خرس‌هایی در لباس غواصی وجود دارند که به سمت شکست خرس‌های نیزه به دست می‌روند.

موزه خرس تدی

سخن پایانی

زمانی که پا در موزه‌های پاتایا بگذارید بدون شک متعجب می‌شوید. موزه‌های پاتایا با تمام موزه‌های دنیا متفاوت هستند و شما را به دنیای عجیب و متفاوتی می‌برند. از موزه بطری شیشه‌ای گرفته تا موزه خرس تدی، همگی بسیار خاص و هنرمندانه ایجاد شده‌اند. تنوع موزه‌های موجود در این شهر بالا است و بدون شک می‌توانید در کنار طبیعت و تفریحات موجود، از موزه‌ها لذت ببرید و خاطره‌سازی کنید. این موزه‌ها محیطی جذاب را برای کودکان فراهم می‌کنند تا بتوانند از سفر خود لذت ببرند و حسی خاص را تجربه نمایند.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها