موزه های تفلیس

موزه های تفلیس

زمانی که شما شهر تفلیس، پایتخت گرجستان را مقصد سفر خود قرار می‌دهید بدون شک می‌دانید که این شهر آثار باستانی و قدمتی غنی و پرآوازه دارد. در همین راستا باید به وجود موزه‌های باکیفیت و آثار باارزش پی ببرید. شما در موزه‌های تفلیس می‌توانید به راحتی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم آشنا شوید؛ البته قضیه به اینجا ختم نمی‌شود و می‌توانید دیدی مثبت نسبت به طرز لباس پوشیدن، هنر، سبک زندگی، موسیقی و... پیدا کنید. موزه‌های تفلیس می‌توانند به خوبی اوقاتی عالی برای شما ایجاد کنند و آثار بسیار ارزشمند را در معرض دید قرار دهند.

موزه های تفلیس

موزه گرجستان Museum of Georgia

در موزه تفلیس که یکی از مهم‌ترین موزه‌های این شهر است، می‌توانید شاهد نمایشگاه‌های مختلفی باشید که به صورت دائمی در این موزه برگذار می‌شوند. یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌های ایجاد شده، نمایش گنجینه باستان شناسی است. در این نمایش آثار بسیار باارزش و خاصی را می‌توانید ببینید. تعدادی زیورآلات و ابزارآلات طلا در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده می‌شوند که بسیار قدیمی هستند و به قرن سوم پیش از میلاد باز می‌گردند. این آثار خارق‌العاده در طی حفاری‌های مختلف کشف شده‌اند.
آدرس: Museum of Georgia, 3, Rustaveli Ave., Tbilisi, Georgia

موزه گرجستان

موزه فضای باز قوم شناسی  Open Air Museum of Ethnography

برای آشنا شدن با فرهنگ و رسومات گرجستان باید موزه فضای باز قوم شناسی را انتخاب کنید. این موزه در نزدیکی دریاچه لاک پشت قرار دارد و می‌توانید به راحتی راهی موزه قوم شناسی شوید. در این موزه 70 خانه سنتی وجود دارد که هر یک از آنها دوره‌ای را به نمایش می‌گذارند تا مردم و گردشگران با آداب‌ورسوم و طرز زندگی مردمان قدیم آشنا شوند. موزه فضای باز قوم شناسی در فضایی به مساحت 65 هکتار قرار دارد که می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی را کسب کنید. 
آدرس: Open Air Museum of Ethnography, Kus Tba St., Tbilisi, Georgia

موزه فضای باز قوم شناسی

سالن نمایش اشغال شوروی Soviet Occupation Exhibition Hall

در سالن نمایش اشغال شوروی، می‌توانید آثاری متعلق به زمان تحت سلطه بودن گرجستان توسط شوروی را ببینید. در واقع کشور گرجستان از سال 1921 تا 1991 زیر نظر شوروی قرار داشت و این حکومت تاثیر بسیاری بر روی فرهنگ، تاریخ و آشپزی گرجستان گذاشت. پس از فروپاشی شوروی، گرجستان نیز استقلال پیدا کرد و توانست حکومتی جدید را ایجاد کند. در سالن نمایش اشغال شوروی اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد و شما می‌توانید شورشیان گرجی را ببینید که بر علیه شوروی اعتراض کردند و به مرگ یا تبعید دچار شدند. 
آدرس: Museum of Georgia, 3, Rustaveli Ave., Tbilisi, Georgia

سالن نمایش اشغال شوروی

خانه موزه موس تویدزه  Mose Toidze House-Museum

یکی از موزه‌های جذاب تفلیس، موزه موس تویدزه است که یکی از هنرمندان مشهور و معروف گرجی به‌حساب می‌آید. این موزه قبلا خانه هنرمند معروف بوده و در سال 1986 توسط وزارت فرهنگ گرجستان رونمایی شد. در موزه موس تویدزه می‌توانید علاوه‌بر دیدن آثار و وسایل شخصی این هنرمند، به تحولات هنر مدرن در کشور گرجستان نیز پی ببرید. در این موزه 373 تابلو نقاشی وجود دارد که تویدزه همگی آنها را خلق کرده است. 
آدرس: Mose Toidze House-Museum, 12, Mitropan Lagidze St., Tbilisi, Georgia

خانه موزه موس تویدزه

خانه موزه الن آخولدیانی  Elene Akhvlediani House-Museum

اگر به آثار هنری و نقاشی علاقه دارید می‌توانید خانه موزه الن آخولدیانی را انتخاب کنید. در این موزه مطرح که در سال 1976 تاسیس شد می‌توانید آثار گرافیکی، تصویرسازی‌های کتاب، تابلوهای نقاشی، طرح‌های نمایشی و... را شاهد باشید. در موزه الن آخولدیانی بخشی وجود دارد که کلکسیونی از وسایل شخصی و ابزارآلات موسیقی مربوط به هنرمندان را جمع‌آوری کرده‌اند و در معرض دید عموم قرار داده‌اند. در واقع دلیل نامگذاری این موزه به صاحب خانه بازمی‌گردد. الن آخولدیانی فردی بود که علاقه بسیاری به هنر داشت و وصیت کرد که پس از مرگ، خانه او به موزه‌ای در زمینه هنر تبدیل شود. 
آدرس: Elene Akhvlediani House-Museum, 12, Leo Kiacheli St., Tbilisi, Georgia

خانه موزه الن آخولدیانی

سخن پایانی

امروزه تعداد بالایی از گردشگران شهر تفلیس را مقصد خود قرار می‌دهند. در این شهر پرهیاهو و پرجنب‌وجوش می‌توانید تفریحات بسیاری پیدا کنید که یکی از بهترین آنها، موزه‌گردی است. موزه‌های تفلیس کیفیت بالایی دارند و شما می‌توانید بهترین آثار را در آنها مشاهده کنید. موزه‌هایی نظیر خانه موزه الن آخولدیانی  Elene Akhvlediani House-Museum، خانه موزه موس تویدزه  Mose Toidze House-Museum، موزه فضای باز قوم شناسی Open Air Museum of Ethnography، موزه گرجستان Museum of Georgia و... از بهترین موزه‌های موجود در تفلیس گرجستان هستند.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها