موزه های باتومی

موزه های باتومی

تابستان یکی از بهترین فصول برای سفر به باتومی است که شما می‌توانید از این شهر ساحلی و جذاب لذت ببرید. پیش از سفر باید بدانید که قرار است از چه مکان‌هایی دیدن کنید و چه تفریحاتی را در برنامه خود قرار دهید. موزه‌ها یکی از بهترین تفریحات و مکان‌هایی هستند که باعث می‌شوند بتوانید علاوه‌بر آشنایی با تاریخ باتومی، با مردمان و فرهنگ و آداب و رسوم آنها نیز آشنا شوید. تنوع موزه‌های باتومی، این شهر گرجی زیاد است و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید آنها را انتخاب کنید. بدون شک می‌دانید که گرجستان قدمت زیادی دارد؛ در این شرایط آثار جذابی در انتظار شما است تا شما را غافل‌گیر نماید.

موزه های باتومی

موزه باستان شناسی باتومی  Batumi Archeological Museum

موزه باستان شناسی باتومی از مهم‌ترین موزه‌های کشور گرجستان و شهر باتومی است. موزه باستان شناسی در سال 1998 تاسیس شد و هدف تاسیس این موزه، حفظ و نگهداری از آثار و وسایل قدیمی، باستانی و گران قیمت است. قدمت برخی از آثار موجود در این موزه به دوره برنز باز می‌گردد که بسیار ارزنده و حائز اهمیت هستند. این آثار در زمان حفاری‌های متعددی که در اطراف شهر باتومی انجام می‌شد کشف شدند و حال، در موزه آثار باستانی شهر باتومی قرار دارند. همه آثار موجود در این موزه به دوره برنز باز نمی‌گردد و برخی دیگر برای دوره قرون وسطا و برخی دیگر برای دوره معاصر این شهر هستند. تنوع آثار موجود در موزه باستان شناسی بسیار بالا است و اگر به تاریخ و وسایل قدیمی علاقه دارید، این موزه برای شما همانند بهشتی بر روی زمین است.
آدرس: ۷۷ Chavesarade Street, Batumi, Georgia

 موزه باستان شناسی باتومی | Batumi Archeological Museum

موزه صنعت برادران نوبل Nobel Brothers Batumi Technological 

موزه‌های شهر باتومی معمولا در قرن بیست و بیست‌ویک ساخته شده‌اند که یکی دیگر از این موزه‌ها، موزه صنعت برادران نوبل است. در این موزه می‌توانید تجهیزات و وسایل مختلفی را ببینید که تعداد آنها به بیش از 2 هزار عدد می‌رسد. در واقع آثار موجود در این مجموعه از مهم‌ترین فناوری‌های باتومی هستند که در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شوند. این موزه در مرکز شهر باتومی قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی به موزه صنعت برادران نوبل دسترسی پیدا کنید. این موزه در خانه‌ای قدیمی قرار دارد و آثار موجود در این مجموعه بیشتر مربوط به افرادی نظیر الکساندر مانتاشو، برادران نوبل و... می‌شود.
آدرس: Tamari settlement, Batumi, Georgia

موزه باستان شناسی باتومی | Batumi Archeological Museum

موزه هنر آدجارا  Adjara State Museum

موزه‌هایی که آثار هنری و نقاشی را به نمایش می‌گذارند از بهترین موزه‌هایی هستند که می‌توانند روح را جلا دهند. موزه هنر آدجارا از این دست موزه‌ها است و شما می‌توانید با حضور در این موزه، روح خود را به پرواز در آورید. در موزه هنر آدجارا شما می‌توانید آثار بسیار جذاب و خوش آب‌ورنگ نقاشان گرجی را تماشا کنید. البته تمامی آثار موجود در این موزه متعلق به نقاشان و هنرمندان گرجی نیستند و شما آثار هنرمندان خارجی را نیز می‌توانید نظاره کنید. ساختمان موزه هنر آدجارا دو طبقه دارد و نمای بیرونی این موزه بسیار زیبا و شکیل طراحی شده که می‌تواند شما را متحیر سازد. در این موزه علاوه‌بر نقاشی، می‌توانید آثار هنری دیگری را نیز شاهد باشید که بسیار هوشمندانه و خلاقانه طراحی و ایجاد شده‌اند.
آدرس: Jincharadze St, Batumi, Georgia

موزه هنر آدجارا  Adjara State Museum

موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه  David Komakhidze Religious Museum

در شهر باتومی نباید توقع موزه‌های بزرگ را داشته باشید؛ اما این را بدانید که موزه‌های باتومی با اینکه کوچک هستند اما آثار بسیار با ارزشی را در خود جای داده‌اند و شما را متحیر می‌سازند. موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه، موزه‌ای است که در سال 2004 تاسیس شد. در این موزه می‌توانید به خوبی با تاریخ گرجستان آشنایی پیدا کنید. در واقع در موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه می‌توانید انواع نقوش برجسته، معابد، کتاب و عکس، پیکره، نقاشی‌های دیواری و... را ببینید که همگی قدیمی و با اصالت هستند. باید بدانید که این موزه، موضوع مذهبی دارد اما می‌تواند آثار گرانبهایی را به شما عرضه بدارد.
آدرس: Tblisi Highway, Batumi, Georgia

موزه مذهبی دیوید کوباخیدزه

موزه قوم نگاری برجگالو Ethnographic Museum Borjgalo

موزه قوم نگاری برجگالو در سال 2016 تاسیس شد که جزو موزه‌های جدید شهر باتومی به‌حساب می‌آید. در این موزه باشکوه که دارای مساحتی بالغ بر 3 هزار متر مربع است می‌توانید آثار ارزنده بسیاری را ببینید. وجود مجسمه‌های بسیار خلاقانه، نقاشی‌های خارق‌العاده، حکاکی‌های برازنده روی چوب و... مواردی هستند که در معرض دید قرار دارند. در موزه قوم نگاری برجگالو شما می‌توانید با دیدن آثار موجود در آن، با شغل‌های مختلفی نظیر فلزکاری، سفالگری، نجاری و... آشنا شوید. در فضای بیرونی مجموعه، محیطی بسیار خاص و دل‌انگیز ایجاد شده تا بتوانید از درختان و گل‌های موجود لذت ببرید و خاطره سازی کنید.
آدرس: Batumi-Akhaltsikhe, Batumi, Georgia

موزه قوم نگاری برجگالو | Ethnographic Museum Borjgalo

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی  Khariton Akhvlediani Adjara State Museum

اگر بخواهید به قدیمی‌ترین موزه باتومی سر بزنید، باید موزه دولتی خاریتون آخلدیانی را انتخاب کنید. این موزه ارزنده در قرن یازده و دوازده پیش از میلاد تاسیس شد و به یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های شهر بدل شده است. در موزه دولتی خاریتون آخلدیانی می‌توانید عتیقه‌جات بسیاری ببینید؛ برای مثال تبرهای عتیقه، تندیس‌های برنزی، گنجینه‌هایی مربوط به قلعه گونیو و... مواردی هستند که در معرض دید قرار دارند. تنوع آثار موجود در این موزه بالا است و در کنار موارد ذکر شده می‌توانید گردنبند‌های عتیقه، بطری‌ها و کمربندها، تندیس‌های برنزی مذهبی، آویزهایی از جنس طلا، سنجاق سینه و... را شاهد باشید. یکی از جذاب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین اثری که در موزه دولتی خاریتون آخلدیانی وجود دارد، فسیلی است که به 25 میلیارد سال پیش باز می‌گردد. 
آدرس: Jincharadze St, Batumi, Georgia

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی | Khariton Akhvlediani Adjara State Museum

موزه ایلیا چاچاوادزه  Ilia Chavchavadze Museum

در زمان‌های قدیم فردی به نام ایلیا چاچاوادزه وجود داشته که یکی از سیاست‌مداران، شاعران و نویسندگان باتومی بوده است. در همین راستا موزه‌ای طراحی و ایجاد شده تا بتوانند به خوبی نام و یاد این فرد با ارزش را گرامی بدارند و نام آن را زنده نگه دارند. در این موزه می‌توانید آثار چاچاوادزه را شاهد باشید.
آدرس: ۲ Shota Rustaveli Street, Kvareli 4800, Georgia

موزه ایلیا چاچاوادزه | Ilia Chavchavadze Museum

سخن پایانی

در کنار زیبایی‌های شهر باتومی باید راهی پیدا کنید تا بتوانید با آداب‌ورسوم و فرهنگ این مردمان آشنا شوید. یکی از بهترین راه‌ها که سهل نیز است، رفتن به موزه‌های باتومی به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در این موزه‌ها با آثار بسیار ارزنده و فاخر روبه‌رو شوید و با تاریخ و سرگذشت این کشور آشنایی پیدا کنید. موزه‌هایی که در این شهر قرار دارند بزرگ نیستند اما می‌توانید زیباترین آثار را در آنها شاهد باشید. در موزه دولتی خاریتون آخلدیانی شما می‌توانید فسیلی را شاهد باشید که برای 25 میلیارد سال پیش است. از بهترین موزه‌های موجود در شهر باتومی می‌توان به موزه ایلیا چاچاوادزه، موزه قوم نگاری برجگالو، موزه هنر آدجارا، موزه صنعت برادران نوبل و... اشاره کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها