موزه‌های مالدیو

موزه های مالدیو

همه ما از زیبایی‌ها و طبیعت خارق‌العاده مالدیو باخبر هستیم. آب‌های آبی، صدف‌های رنگارنگ، درختانی سر به فلک کشیده و موجودات دریایی اعجاب‌انگیز می‌توانند ما را شگفت‌زده کنند؛ اما برخی از افراد بر این باور هستند که در زمان سفر به مالدیو تنها می‌توانند از تفریحات آبی و ساحل بهره ببرند. بدون شک مالدیو دیدنی‌های دیگری دارد که شما را به شدت سرگرم می‌کنند. موزه‌های مالدیو از آن دست تفریحاتی هستند که همانند سواحل بی‌همتا مالدیو می‌توانند آثار با ارزشی را به شما ارائه دهند. شاید تعداد این موزه‌ها زیاد نباشد اما اشیاء گران‌بهایی در آنها وجود دارد و باعث می‌شود تا بتوانید به حقایق بسیاری پی ببرید.

موزه های مالدیو

موزه ملی مالدیو

در موزه ملی مالدیو به صراحت می‌توانید با سرگذشت مالدیو و ماله آشنا شوید و آثار با ارزش بسیاری را از دوران بودا تا اسلام مشاهده کنید. موزه ملی مالدیو از آن دست موزه‌های باکیفیت در جهان است که می‌توان آن را همه چیز تمام عنوان کرد. این موزه دقیقا بیانگر یک مکان تاریخی است و توانسته به خوبی این وظیفه خود را اجرایی کند. در موزه ملی مالدیو می‌توانید اشیاء و وسایل قدیمی بسیاری را شاهد باشید که بیشتر آنها بسیار با ارزش و قیمتی هستند. وجود لباس پادشاهان مختلف، تاج پادشاهی، اسلحه‌های قدیمی، زره، دست نوشته‌هایی از دوران باستان، ظروف قدیمی، اشیاء تزئینی و... مواردی هستند که در معرض دید قرار دارند و شما را شگفت‌زده می‌سازند. افرادی که به تاریخ و جاذبه‌های تاریخی علاقه دارند از این موزه نهایت لذت را می‌برند؛ اما بدون شک این موزه برای همه گردشگران جذاب است و می‌تواند چیزهای بسیاری را به آنها ارائه کند که ارزش دیدن دارند. 
در گذشته‌های نچندان دور، موزه ملی مالدیو جزو کاخ سلطان بود اما به دلیل حفظ و نگهداری از فرهنگ مالی و همچنین بالا نگه داشتن وطن پرستی مردم، این موزه از کاخ جدا شد. موزه ملی در پارک سلطان قرار گرفته و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید گردشی جانانه داشته باشید. این موزه سه طبقه مختلف دارد و هر طبقه آثار مخصوصی را به شما ارائه می‌کند. در سال 1952 میلادی موزه ملی به جمع موزه‌های مالدیو اضافه شده و توانست خوش بدرخشد. زمانی که بخواهید وارد موزه ملی شوید با نمای ساختمان آن روبه‌رو می‌شوید که نوشته‌هایی به زبان عربی بر روی آن حک شده است. آثار موجود به دوران اسلامی مالی باز می‌گردد و توانسته‌اند در زیبایی موزه نقش مهمی را ایفا کنند.

موزه ملی مالدیو

موزه و جزیره اوتیمو گاندووارو

جزیره اوتیمو گاندووارو یکی از جزایر بسیار خاص و اعجاب‌انگیز مالید است که شما را شگفت‌زده می‌کند. در این جزیره شما شاهد آب‌وهوایی مطبوع، دریایی بی‌کران و آبی، صدای جوش‌وخروش آب و ترکیب آن با صدای پرندگان هستید که می‌تواند بسیار خاص و تکرارنشدنی باشد. باید توجه داشت که این تمام ماجرا نیست و یکی دیگر از جذابیت‌های اوتیمو گاندووارو، موزه موجود در آن است. این موزه باشکوه در گذشته‌ها محل سکونت سلطان محمد تاکوروفانو بوده و حال به موزه‌ای جذاب بدل شده است. باید بدانید که سلطان محمد فردی بوده که در بیرون راندن پرتغالی‌ها نقش کلیدی داشته و بعد از آن توانسته 12 سال در مالدیو حکم‌رانی کند. 
آثار موجود در موزه اوتیمو گاندووارو قدمتی 500 ساله دارند که شما می‌توانید حکاکی‌های خاص، نقوش تکرارنشدنی، ریزه‌کاری‌های هنرمندانه و... را در این موزه شاهد باشید. شاید یکی از دلایل معروف شدن موزه اوتیمو گاندووارو، لامپ‌های موجود در آنجا است. در واقع در این موزه لامپ‌هایی وجود دارد که شما را شگفت‌زده و متحیر می‌سازد. لامپ‌های موجود از برق تغذیه نمی‌شوند و این روغن نارگیل است که باعث روشن شدن و روشن ماندن لامپ‌ها می‌شود. 

موزه و جزیره اوتیمو گاندووارو

سخن پایانی

تنها تفریحات آبی یا سواحل بی‌کران، درختان تنومند و دریایی آبی از جذابیت‌های مالدیو نیست. شما با حضور در این لوکیشن می‌توانید به موزه‌های مالدیو سر بزنید و آثار قدیمی و گران‌بهای بسیاری را شاهد باشید. موزه و جزیره اوتیمو گاندووارو و موزه ملی مالدیو جزو بهترین و باکیفیت‌ترین مقاصد برای گردشگران هستند که می‌توانند چیزهای باورنکردنی بسیاری را ببینند. از روشن کردن لامپ با روغن نارگیل گرفته تا تاج و لباس پادشاهان که بسیار هنرمندانه و خاص هستند. در موزه‌های مالدیو می‌توانید با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم مالدیو آشنا شوید و به تفکرات، دیدگاه و نظرات آنها پی ببرید. قدمت آثار موجود در موزه‌های این شهر به بیش از 500 سال باز می‌گردد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها