موزه های بانکوک

موزه های بانکوک

موزه، مکانی با ارزش و تاثیرگذار است که می‌توان در آن محیط با حقایق بسیاری روبه‌رو شد. موزه‌های بانکوک نیز از آن دست موزه‌هایی هستند که شما با مراجعه به آنها می‌توانید شگفتی‌های بسیاری را شاهد باشید و به نکات مثبت بسیاری پی ببرید. در شلوغ‌ترین شهر تایلند یعنی بانکوک می‌توانید با زیباترین، اعجاب‌انگیزترین و رویایی‌ترین موزه‌ها روبه‌رو شوید که در این شهر خودنمایی می‌کنند. زمانی که در موزه‌های بانکوک قدم بر می‌دارید و آثار با ارزش مختلفی را مشاهده می‌کنید می‌توانید به روح خود بال پرواز بدهید تا بتواند به اوج برود. آثار حائز اهمیت بسیاری در آنجا وجود دارد و شما می‌توانید در موزه‌هایی نظیر هنرهای معاصر، خانه جیم تامپسون، موزه بانکوکیان و... آنها را شاهد باشید.

موزه های بانکوک

دلایل رفتن به موزه های بانکوک

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود شما پس از حضور در تایلند و شهر بانکوک، موزه‌های این شهر را مقصد خود قرار دهید. زمانی که راهی سفری مهیج می‌شوید تنها گشت‌وگذار، استفاده از امکانات تفریحی و پاساژگردی حائز اهمیت نیست. در این شرایط باید انتخاب موزه‌ها به عنوان مقصد، می‌توانید با حقایق بسیاری روبه‌رو شوید. دلایل حائز اهمیت بودن مراجعه و بازدید از موزه‌های بانکوک در ادامه بیان شده است.
•    شما با مراجعه به موزه‌های بانکوک و مشاهده آثاری نظیر اشیاء باستانی، نگاره‌ها، نقوش، سنگ‌نگاره‌ها و... می‌توانید به فرهنگ، تاریخ و هنر این شهر و کشور پی ببرید و با آن آشنایی پیدا نمایید.
•    موزه‌های بانکوک بر روی شما دری باز می‌کنند تا بتوانید یاد بگیرید و دیدگاه‌ پیشینیان را مورد بررسی قرار دهید و بر علم خود بیافزایید.
•    موزه‌های بانکوک یکی از بهترین مراکز برای تفریح هستند تا بتوانید علاوه‌بر کسب آگاهی، از زیبایی‌های موجود در آنجا لذت ببرید و گردشی مهیج داشته باشید.
•    در حالت کلی موزه‌ها مکانی اجتماعی هستند و شما به سادگی و با حضور در موزه می‌توانید با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم بانکوک آشنا شوید.

دلایل رفتن به موزه های بانکوک

موزه های شهر بانکوک تایلند

موزه‌های مختلف و متعددی در شهر بانکوک تایلند وجود دارد که شما را شگفت‌زده می‌کنند. تقریبا بناهای هر یک از آنها هنرمندانه طراحی شده‌اند و می‌توانند زیبایی بسیاری را به چشمان شما هدیه دهند. در ادامه به تعدادی از موزه‌های بانکوک اشاره می‌کنیم.

موزه ملی بانکوک

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین موزه‌های موجود در بانکوک، موزه ملی این شهر است. این موزه در سال 1874 میلادی تاسیس و افتتاح شد و دستور تاسیس آن را  پادشاه چولالونگ کورن (رامای پنجم) دارد. این موزه در ابتدا نمایشگاهی برای آثار پادشاه مانکوک یعنی رامای چهارم درنظر گرفته شده بود. زمانی که پای در موزه‌ ملی یانکوک بگذارید با 12 سالن مختلف و با طراحی و معماری بسیار زیبای تایلندی روبه‌رو می‌شوید. در موزه ملی بانکوک بخشی با عنوان موزه کلکسیون هنرهای تزئینی و مردم شناسی وجود دارد که شما در آنجا می‌توانید اشیاء با ارزشی نظیر سرامیک، سنگ‌های قیمتی، آلات موسیقی سنتی و... را شاهد باشید. در موزه ملی کتیبه‌ای قدیمی و ارزشمند وجود دارد که به زمان پادشاهی Ram Khamhaeng باز می‌گردد. این کتیبه در یونسکو نیز به ثبت رسیده و می‌توانیم به اعتبار بالای آن برسیم. علاوه‌بر این، مجسمه‌های مختلفی از بودا، خدایان چینی و هندی و... وجود دارد تا بتوانید به زیبایی آنها پی ببرید. 

موزه ملی بانکوک

موزه سیام بانکوک

موزه‌ای رویایی و زیبا که در خانه‌ای نئوکلاسیک قرار گرفته که در نزدیکی وات فو حضور دارد، موزه سیام بانکوک است. این مجموعه بسیار بزرگ است و در سال 2007 در ساختمان قبلی وزارت بازرگانی تایلند در بانکوک ایجاد شد. در این مجموعه می‌توانید از گذشته تا به امروز پای نهید و توسعه و گسترش این کشور را شاهد باشید. موزه سیام بانکوک بدون شک یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین مکان‌هایی است که در بانکوک می‌توانید از آن بهره ببرید. در این مجموعه، نمایشگاهی غافلگیرانه برجا شده تا شما را به حیرت وادارد. اتاق‌های موجود در موزه سیام موضوعات مختلفی دارند که می‌توانیم به "تایلند مرسوم"، "آیوتای جدید"، "بودیسم"، "تایلند و جهان"، "زندگی روستایی"، و... اشاره کنیم. در یکی از اتاق‌های مجموعه سیام می‌توانید شاهد نمایشگر پانورامای باشید که فیلمی مبنی بر تاریخ تایلند را به نمایش می‌گذارد.

موزه سیام بانکوک

موزه هنر های معاصر بانکوک

اگر به نقاشی و مجسمه‌های مدرن علاقه دارید بدون شک موزه هنرهای معاصر بانکوک بهترین موقعیت و لوکیشن برای شما به‌حساب می‌آید. این موزه در 5 طبقه قرار دارد که بیش از 800 اثر هنری را در خود جای داده است. بیشتر آثار موجود در آنجا متعلق به بونچای بنچارونکول (Boonchai Bencharongkul) بنیانگذار این مجموعه است. آثار نمایشی موجود در این موزه باعث می‌شود تا شما به فکر فرو روید؛ البته همه آنها اینطور نیستند و برخی دیگر از آثار زیبا، خنده‌دار و فان هستند. در موزه هنرهای معاصر تمامی هنرمندان می‌توانند به سادگی موضوعات مختلفی در هر زمینه مثل فحشا، دین، فساد و... را به نمایش بگذارند. 

موزه هنرهای معاصر بانکوک

موزه بانکوک یا بانکوکیان

در این مجموعه باشکوه اما کوچک می‌توانید آثار بسیاری از شهر بانکوک را مشاهد کنید که بیشتر آنها به قبل از جنگ جهانی دوم باز می‌گردند. این مجموعه سه ساختمان دارد که در هر یک از آنها نمایشگاه‌های متعددی اجرا می‌شود. اولین ساختمان این مجموعه در سال 1937 بنا شد. تمامی تجهیزات و وسایل موجود در این موزه به سال‌های قبل از جنگ باز می‌گردند و گویا در آن زمان‌ها این ساختمان درمانگاهی مجهز بوده است. این مجموعه با ارزش در خیابان چارون کرانگ Charoen Krung Soi 43 قرار دارد که به سادگی می‌توانید به آنجا مراجعه نمایید.

موزه بانکوکیان

موزه پزشکی قانونی بانکوک

اگر به دنبال هیجان، چیزهای دلهره‌آور و غیر معمول هستید این موزه برای شما بهترین انتخاب است. در موزه پزشکی قانونی بانکوک می‌توانید چیزهای عجیب بسیاری را شاهد باشید که باعث شده این مجموعه به یکی از موزه‌های بانکوک اما عجیب بدل شود. موزه پزشکی قانونی در ساحل غربی رودخانه چائو فریا قرار داد. زمانی که شما این مجموعه را از بیرون تماشا می‌کنید به این فکر فرو می‌روید که چه آثار نفیس هنری و باستانی‌ای در انتظار شما است. اما زمانی که پای در این مجموعه بگذارید با چیزهای عجیبی روبه‌رو می‌شوید. موزه پزشکی قانونی بانکوک 6 موزه مجزا دارد که در دو ساختمان جدا جای گرفته‌اند. در واقع گفته می‌شود که هولناک‌ترین موزه‌های این مجموعه شامل موزه پزشکی قانونی سونگکران نیومسه، موزه پاتولوژی الیس و موزه تشریحی کانگدون می‌شوند.

موزه قپزشکی قانونی بانکوک

موزه بانک تایلند

برخی افراد تمایل زیادی به پول و فرایند مالی دارند که این افراد می‌توانند در موزه بانک تایلند نهایت لذت را ببرند. موزه بانک تایلند در کاخ Bangkhunphrom قرار دارد که شما را با تحولات پولی و مالی کشور تایلند آشنا می‌سازد. برای رفتن به این موزه باید توجه داشته باشید که تعداد نفرات شما نباید بیشتر از 10 نفر باشد و همچنین برای حضور و تماشای آثار باستانی باید از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام داده باشید. یکی از جذابیت‌های موزه بانک بانکوک، بنای این موزه به‌حساب می‌آید که بسیار زیبا و هنرمندانه طراحی شده است. وجود معماری باشکوه باروک و روکوکو و الهام از کاخ سابق پرنس پاری باترا، جذابیت این موزه را دوچندان کرده است. 

موزه بانک تایلند

موزه اسباب بازی بت کت

ورود به دنیای اسباب بازی‌ها و قهرمانان کودکی می‌تواند حس و حالی عجیب و حیرت‌انگیز باشد. در موزه اسباب بازی بت کت می‌توانید وارد دنیای اسباب بازی‌ها شوید و با تنوع بالایی از شخصیت‌های کارتونی روبه‌رو شوید. وجود اولین بتمن و کاپیتان آمریکایی در این مجموعه شما را به یاد خاطرات بسیاری می‌اندازد. در این مجموعه حجم زیادی از فیگورهای اکشن‌، بازی‌های رومیزی، لباس‌ها، کتاب‌ها و... وجود دارد و باعث می‌شود تا شما حسی تازه را تجربه کنید. وجود شخصیت‌های ژاپنی، مرد عنکبوتی، جنگ ستارگان، هیولاها و... شما را غافل‌گیر می‌کند و بدون شک می‌تواند بسیار جذاب و رویایی باشد. برای حضور در مجموعه موزه اسباب بازی بت کت نیازی نیست که به سن و سال خود نگاه کنید و هر فردی با هر شرایط سنی می‌تواند در این مجموعه حضور پیدا کند.

موزه اسباب بازی بت کت

موزه اراوان

موزه‌ای خاص و اعجاب‌انگیز که شما را متعجب می‌کند. در موزه اراوان بانکوک می‌توانید شاهد سه طبقه مجزا باشید که هر طبقه موضوعی را بیان می‌کند. در حالت کلی جهان اموات، زمین انسان و بهشت موضوعات این سه طبقه هستند که بدون شک موضوعات بسیار خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. در موزه اراوان مجسمه عظیمی از یک فیل وجود دارد که 3 سر برای آن درنظر گرفته‌اند. این فیل 250 تن وزن دارد و با ارتفاع 29 متری و طول 39 متری توانسته در موزه اراوان خوش بدرخشد. در این موزه شما می‌توانید عتیقه‌های کمیاب شرقی، دکوراسیون روانگردان و نمادهای مذهبی بسیاری را شاهد باشید که به زیبایی هرچه تمام‌تر حضور دارند. یکی از نکات مهم در خصوص موزه اراوان، مکان آن است که خارج از بانکوک و در ساموت پارکان قرار دارد اما می‌توانید با استفاده از قطار هوایی به آنجا بروید.

موزه اراوان

خانه موزه ها

در خانه موزه‌های بانکوک می‌توانید اشیاء و وسایل قدیمی و مرتبط به دهه 1960 را مشاهده کنید. در هر طبقه این موزه شما موضوعات مختلفی را شاهد خواهید بود که می‌توانیم به داروخانه‌ای قدیمی، تلویزیون‌های حجیم، فروشگاه لوازم الکترونیکی و... اشاره کنیم که در هر طبقه خودنمایی می‌کنند. بدون شک خانه موزه‌ها یکی از مکان‌های سرگرم کننده و مهیج در بانکوک است که شما را ساعت‌ها درگیر می‌کند و باعث می‌شود تا با تجهیزات و وسایل قدیمی آشنا شوید.

خانه موزه ها

خانه تکنیک جسادا

عاشقان موتور سیکلت‌های قدیمی و ماشین‌های نوستالژی می‌توانند در خانه تکنیک جسادا به آرزوی خود برسند. در این موزه بی‌نظیر می‌توانید با تنوع بالایی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها مواجه شوید که همگی کمیاب هستند. این موزه در ناخون پاتوم قرار دارد که در 39 کیلومتری شهر بانکوک است. موزه تکنیک جسادا توسط تاجری تایلندی تاسیس شد که 500 وسیله نقلیه جذاب را در این مجموعه جمع‌آوری کرده و می‌تواند لوکیشنی عالی برای گشت‌وگذار باشد.

خانه تکنیک جسادا

سخن پایانی

بانکوک که یکی از شهرهای اعجاب‌انگیز به‌شمار می‌آید موزه‌های بسیار متنوعی را در خود جای داده است. در این شهر پرهیاهو می‌توانید موزه‌های مختلف با موضوعات متنوعی را شاهد باشید. تعداد بالایی از آنها در زمینه آثار باستانی و با ارزش تایلند و بانکوک هنرنمایی می‌کنند. برخی به آثار خارق‌العاده قبل از جنگ جهانی باز می‌گردند که تمامی آثار آنها قدیمی و ارزشمند هستند. موزه‌هایی نظیر موزه پزشکی قانونی بانکوک، موزه هنر های معاصر بانکوک، موزه سیام و... از انواع موزه‌های بانکوک هستند که می‌توانند کام شما را از سفر رویایی خود شیرین نمایند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها