هزینه های سفر به پاتایا

هزینه های سفر به پاتایا

سفر به پاتایا، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در آسیا است. این شهر ساحلی در کشور تایلند واقع شده و مشهور به شهری پرجنب و جوش بوده که با تنوع فراوانی از فعالیت‌های گردشگری، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برای افرادی که می‌خواهند سفری به پاتایا داشته باشند، اطلاعاتی در مورد هزینه‌های این سفر بسیار مهم است. هزینه‌های سفر به پاتایا شامل هزینه‌های بلیط هواپیما، هزینه‌های اقامت، غذا و نوشیدنی، تفریحی و دیدنی‌ها و هزینه‌های خرید می‌شود.

هزینه های سفر به پاتایا

درنظر گرفتن هزینه‌های پاتایا پیش از سفر به پاتایا

بعضی از هزینه‌ها از قبیل دریافت پاسپورت و ویزا به عنوان هزینه‌های قبل از سفر به شمار می‌آیند. در واقع برای سفر کردن به شهر پاتایا پرداخت هزینه‌هایی جهت دریافت مدارک لازم ضروری است. بعد از آن قادر خواهید بود از طریق انتخاب نمودن مناسب‌ترین وسایل حمل و نقل برای سفر به این شهر اقدام نمایید. مورد استفاده قرار دادن مسیر هوایی جز یکی از بهترین راه‌های سفر به پاتایا محسوب می‌شود. برای اینکه به این شهر برسید، بهتر است با خط هوایی و ایرلاین‌های گوناگون به بانکوک رفته و بعد برای رساندن خود به پاتایا از لوازم حمل و نقل مختلف استفاده نمایید.

هنگامی که به شهر پاتایا سفر می‌کنید، لازم است که پرداخت هزینه‌های زیادی از قبیل هزینه اقامت، خورد و خوراک و همچنین تفریح و سرگرمی را انجام دهید.

درنظر گرفتن هزینه های پاتایا پیش از سفر به پاتایا

هزینه‌های بلیط هواپیما به پاتایا

هزینه بلیط هواپیما به پاتایا بستگی به فصل سفر، تعطیلات و... دارد. برای مثال در فصل پاییز و زمستان هزینه بلیط هواپیما به پاتایا کمتر از فصل بهار و تابستان است. همچنین در تعطیلات و روزهای پرتردد، هزینه بلیط هواپیما بیشتر از روزهای عادی است. بسته به شرکت هواپیمایی، هزینه بلیط هواپیما به پاتایا متفاوت است. همچنین هزینه بلیط هواپیما به پاتایا بستگی به مبدا و مقصد پرواز دارد. برای مثال هزینه بلیط هواپیما از تهران به پاتایا بیشتر از بلیط هواپیما از دبی به پاتایا است.

همچنین میزان هزینه بلیط تهران-بانکوک که به شکل مستقیم از طرف فرودگاه بانکوک خواهد رفت حدود ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ بوده که با توجه به ایرلاینی که انتخاب می‌شود، این هزینه متفاوت است.  به طور کلی هزینه بلیط هواپیما به پاتایا در حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان است. برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط هواپیما به پاتایا، می‌توانید به سایت‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید.

هزینه های بلیط هواپیما به پاتایا

هزینه‌ هتل و اقامتگاه در پاتایا

حین سفر به پاتایا هتل و اقامتگا‌ه‌ها مهمترین هزینه‌های سفر هستند. با توجه به توریستی بودن شهر پاتایا، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود انتخاب نمایید. افرادی که قصد دارند در هتل‌های لوکس اقامت کنند، هزینه‌های بالایی را باید در نظر بگیرند؛ اما برای افرادی که هدف آنها اقامت در هتل‌های ارزان قیمت است، انتخاب هتل‌های متوسط و کوچک به عنوان بهترین گزینه به شمار می‌آیند. همچنین اقامتگاه‌هایی مانند هاستل‌ها و مهمانسراها نیز در پاتایا وجود دارند که برای افرادی که به دنبال راه های ارزانتر برای اقامت هستند، گزینه های مناسبی خواهند بود.

هزینه هتل و اقامتگاه در پاتایا

هزینه‌های غذا در پاتایا

غذاهای تایلندی به طعم و اصالت خودشان شهرت داشته و می‌توانند تجربه خوبی برای گردشگران باشند. هزینه غذا در پاتایا با توجه به نوع رستوران و غذایی که سفارش داده می‌شود، متفاوت است. رستوران‌های محلی و معمولی در پاتایا می‌توانند در محدوده ۴۰۰ تا ۷۰۰ بات قیمت داشته باشند؛ اما رستوران‌های لوکس و غذاهای خارجی حتی تا ۴۰۰۰ بات هزینه خواهند داشت. همچنین شما می‌توانید از غذاهای خیابانی محلی نیز استفاده کنید که هزینه آنها از ۲۰۰ تا ۳۰۰ بات است. این غذاها شامل پد تای، کاپاو، پد سیو، نودلز و... هستند. در ضمن برای صرف شام در رستوران‌های محلی می‌توانید برای دو نفر با هزینه حدود ۸۰۰ بات شامل سالاد، غذای اصلی و نوشیدنی باشد.

هزینه های غذا در پاتایا

هزینه‌های ترانسپورت یا حمل و نقل در پاتایا

ترانسپورت درون شهری در پاتایا از میان تاکسی‌های شهری، توک توک، اتوبوس‌های شهری و رانندگی شخصی تشکیل شده است. اغلب مردم از توک توک‌ها و تاکسی‌های شهری برای جا به جایی درون شهری استفاده می‌کنند. هزینه تاکسی در پاتایا بسیار معقول است. برای مثال هزینه سفر از مرکز شهر به جنوب پاتایا حدود ۲۰۰ بات است. هزینه سفر با توک توک‌ها بسیار ارزان است. برای مثال هزینه سفر از مرکز شهر به جنوب پاتایا حدود ۱۰۰ بات است.

 اتوبوس‌های شهری نیز در پاتایا وجود داشته و هزینه‌ی سفر با آن‌ها بسیار ارزان است. برای استفاده از اتوبوس‌های شهری، باید از ایستگاه‌های اتوبوس استفاده کنید که در این صورت هزینه‌ی سفر حدود ۱۰ بات است. توصیه می‌شود که به جای رانندگی شخصی، از اتوبوس‌های محلی، تاکسی‌های شهری و توک توک‌ها استفاده نمایید؛ زیرا ترافیک در پاتایا بسیار شلوغ بوده و پیدا کردن پارکینگ مناسب برای خودرو بسیار دشوار است.

هزینه های ترانسپورت یا حمل و نقل در پاتایا

‌هزینه‌ تفریحات در پاتایا

شهر پاتایا، به عنوان یک شهر تفریحی شناخته می‌شود که دارای انواع تفریحاتی مانند بازی‌های آبی، سفرهای قایق، بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلف است. هزینه تفریح در پاتایا بستگی به نوع تفریح و جاذبه گردشگری مورد نظر دارد. با این حال برای یافتن بهترین تفریحات با قیمت مناسب، می‌توانید از راهنمای سفر به پاتایا استفاده کنید. البته در حالت کلی هزینه تفریحات در پاتایا، نسبتاً پایین است. به عنوان مثال هزینه ورود به برخی از موزه‌ها و جاذبه‌های توریستی، حدود ۵ تا ۱۰ دلار است. هزینه تورهایی که به جاذبه‌های دیدنی شهر برده می‌شوید، نیز با توجه به نوع تور و مدت زمان آن، متفاوت خواهد بود.

هزینه تفریحات در پاتایا

روش های کاهش هزینه‌های سفر به پاتایا

یکی از روش‌های کاهش هزینه سفر به پاتایا انتخاب فصل مناسب برای سفر است. فصل پاییز و زمستان به دلیل کاهش تعداد توریست ها، قیمت‌های اقامتی و حمل و نقل کمتری دارد. همچنین در این فصل‌ها هوا آرام تر بوده و احتمال بارش باران کمتر است.

رزرو زودهنگام نیز یکی از روش‌های کاهش هزینه سفر به پاتایا است. با رزرو هتل و بلیط هواپیما به صورت زودهنگام، می توانید از تخفیف‌ها و قیمت‌های مناسب‌تری بهره مند شوید. همچنین رزرو زودهنگام به شما کمک می کند تا در فصل پربازدید، هتل و بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تری پیدا کنید.

استفاده از تخفیفات نیز یکی از روش‌های کاهش هزینه سفر به پاتایا است. برخی از سایت‌های رزرو هتل، تور و بلیط هواپیما تخفیف‌هایی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. همچنین برخی از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی نیز تخفیفاتی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. بنابراین قبل از سفر به پاتایا، بهتر است از این تخفیفات استفاده کنید تا هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

روش های کاهش هزینه های سفر به پاتایا

سخن پایانی

اگر شما به دنبال یک سفر ماجراجویانه هستید، پاتایا یکی از بهترین مقاصد برای شما است. شهری که با سواحل زیبا، خرید و مراکز تفریحی متنوع، و همچنین مهمان نوازی مردم دوست داشتنی خود، گردشگران را به خود جذب می کند. همچنین پاتایا با ارائه خدمات گردشگری به صورت حرفه‌ای و با‌کیفیت، در حال تبدیل به یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است. با توجه به اینکه هزینه‌های سفر به پاتایا نسبتاً پایین است، این شهر بهترین گزینه برای سفر برای بسیاری از گردشگران است.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها