کلمبو

راهنمای سفر به کلمبو

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که سفر به شهری مانند کلمبو در سریلانکا می‌تواند ماجراجویانه و هیجان‌انگیز باشد؛ اما واقعیت این است که این سرزمین گرمسیری در کنار جنگل‌های سرسبز خود ساختمان‌های مدرنی دارد که فضای منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است. این شهر بندری با قدمتی هزار و چندین ساله دربرگیرنده فرهنگ‌ها، نژادها و مذاهب متفاوتی است. کلمبو جزیره‌ای مسحورکننده‌ به طول 50 کیلومتر بوده که در بخش جنوبی هند واقع گردیده است. همه ساله توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این شهر فوق‌العاده به کلمبو سفر می‌کنند. حقیقتاً دیدن جنگل‌های بکر و کوه‌های سر به فلک کشیده در کنار ساختمان‌هایی با معماری‌های جدید و لوکس خالی از لطف نیست.

راهنمای سفر به کلمبو

کلمبو کجاست؟

کلمبو مرکز فرهنگی، تجاری و پایتخت سریلانکا است. این کشور در جنوب قاره آسیا و در مجاورت اقیانوس هند واقع گردیده، به همین علت به سریلانکا ساحل بی‌انتها نیز گفته می‌شود. کلمبو که یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا محسوب می‌شود سواحل بسیار دیدنی دارد؛ بنابراین این شهر همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا می‌گردد. کلمبو بیشترین بافت شهری در سریلانکا را با حدود 3 میلیون نفر جمعیت به خود اختصاص داده است.

این شهر شاید نسبت به دیگر شهرهای ساحلی دنیا پر زرق و برق نباشد، اما سفر به آن ماجراجویانه به‌نظر می‌رسد؛ چراکه بازدید از ساختمان‌ها و معماری‌های دوران استعمار، قدم زدن در بازارهای محلی و قدیمی یا خرید کردن از مراکز خرید مدرن موقعیتی لذت‌بخش برای توریست‌های این شهر فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید سفری خوش و آرام داشته باشید، حتماً قبل از حرکت با جاذبه‌ها، مراکز دیدنی، کافه‌ها و... در این شهر بیشتر آشنا شوید و خود را برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده کنید.

کلمبو کجاست

چرا کلمبو سرزمینی دیدنی محسوب می‌شود؟

دلایل بسیاری وجود دارد که کلمبو را به مرکز توریستی در سریلانکا تبدیل کند. تاریخ و فرهنگ غنی، جنگل‌های طبیعی و بکر، تنوع مذاهب و نژادها، همه‌وهمه از دلایل سفر به کلمبو به‌شمار می‌روند. همین تنوع در جاذبه‌ها و دیدنی‌های این شهر سبب گردیده است تا گردشگران با هر سلیقه‌ای جذب کلمبو گردند و هرکدام به بهانه‌های مختلفی راهی سفر به این سرزمین شوند.

تاریخچه غنی شهر کلمبو

کلمبو از موقعیت جغرافیایی مهمی برخوردار است، به‌همین دلیل از قدیم جزو مراکز مهم سریلانکا بهشمار می‌آید. تاریخچه این شهر به سال 1505 باز می‌گردد که اولین بار پرتغالی‌ها نام کلمبو را از نام سنتی «سینهالی کولون توته» (Kolon Thota) گرفتند. به‌نظر می‌رسد نخستین اثر مکتوبی که درخصوص کلمبو به نگارش درآمده است از آثار یک راهب چینی به نام «فاکس» در قرن پنجم به‌جای مانده است. البته تاریخ کلمبو به آن دوران خاتمه پیدا نمی‌کند و از دوران باستان این منطقه به‌عنوان یک بندر مشهور شناخته شده بود.

اگر مشاهده موزه‌ها و آثار تاریخی برای شما لذت‌بخش است، می‌توانید در سفر خود به کلمبو از موزه ملی کلمبو، مساجد و معابد قدیمی بازدید نمایید؛ به‌این ترتیب شما با وقایع تاریخی این شهر بیشتر آشنا خواهید شد. این شهر شلوغ و پرجمعیت که دروازه‌ای برای ورود به سریلانکا محسوب می‌شود، دارای فرودگاه بین‌المللی بوده که پروازهای منظمی از کشورهای اروپایی و آسیایی در آن رفت‌وآمد می‌کنند. فرودگاه تا شهر کلمبو حدود 30 دقیقه فاصله دارد که مسافران می‌توانند با اتوبوس یا تاکسی‌های فرودگاه به مرکز کلمبو برسند. موقعیت این شهر به دلیل نزدیکی به سواحل هند، از قدیم‌الایام مرکزی برای تجارت تاجران چینی، هندی، آسیایی و اروپایی بوده است.

تاریخچه غنی شهر کلمبو

کلمبو شهری پر از آرامش

بسیاری از توریست‌ها سفر خود به کلمبو را به قصد گذراندن روزهایی آرام و بدون دغدغه آغاز می‌کنند. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای آسیایی وسعت‌ کمتری داشته و ساکنان آرام‌تری در آن زندگی می‌کنند. به همین علت است که گردشگران در سفر به کلمبو فرصت بازدید از همه مناطق دیدنی را به‌دست می‌آورند و در سواحل این شهر دیدنی به استراحت می‌پردازند. در این مناطق به‌قدری سکوت و آرامش برقرار است که شما را غرق در سکونی رؤیایی می‌کنند.  

مردم آرام کلمبو

در سفر به کلمبو گشت‌وگذار در سطح شهر را حتماً در برنامه خود بگنجانید؛ چراکه شما با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید. با اینکه ساکنین این شهر از چهار مذهب مختلف هستند، اما در کنار هم به آرامی زندگی کرده و هرکدام آداب‌ورسوم خود را اجرا می‌کنند. ماجراجویی در سطح شهر کلمبو و دیدن این تفاوت‌ها در یک سفر می‌تواند خاص و هیجان‌انگیز باشد.

چرا کلمبو سرزمینی دیدنی محسوب می‌شود

دیدنی‌های شهر کلمبو

اغلب توریست‌ها قصدشان از سفر به کلمبو تنها کسب آرامش و استراحت نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران بسیاری را راهی این شهر می‌کند، بازدید از مناطق دیدنی و جاذبه‌های بسیار زیاد این سرزمین است. دیدن بخش‌های تاریخی یا بکر در کنار قسمت‌های مدرن شهر تجربه متفاوتی برای مسافران کلمبو رقم خواهد زد.

مزارع دیدنی چای

حتماً تا به حال نام چای «سیلان» را روی بسته‌بندی‌های چای دیده‌اید، این محصول از قرن نوزدهم میلادی مورد توجه بسیاری از دوست‌داران این نوشیدنی در جهان بوده است. در سریلانکا مزارع چای بسیاری در مناطق مرتفع و مرکزی کشور قرار دارد. در کلمبو نیز این مزارع مناظر زیبایی پدید آورده‌ که توریست‌ها را جذب خود کرده‌اند. اگر به این نوشیدنی علاقه‌دارید حتماً در کلمبو آن را نوش جان کنید. شما در این شهر می‌توانید بیش از 10 نوع چای را با طعم‌های گوناگون امتحان نمایید. فراموش نکنید از چای‌های صادراتی در کلمبو به‌عنوان یک سوغاتی خوش عطر و طعم خریداری نمایید. 

حیات وحش در کلمبو

سریلانکا مانند دیگر جزیره‌ها و مناطقی که در نزدیکی خط استوا واقع شده است، دارای حیات وحشی متفاوتی نسبت به دیگر مناطق روی کره زمین است. در این منطقه تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی به قدری زیاد بوده که از نظر تنوع زیستی به‌عنوان یکی از پنج نقطه برتر دنیا شناخته شده است. شما با سفر به کلمبو می‌توانید از قدیمی‌ترین باغ وحش دنیا که «باغ ملی جانورشناسی سریلانکا» نام دارد، دیدن نمایید. در این مجموعه منحصربه‌فرد گونه‌های مختلف حیوانات مانند گوزن خال‌دار، سامبور، میمون محلی، خرس تنبل و پلنگ در این منطقه زندگی می‌کنند. اگر به کلمبو سفر کردید نمایش فیل‌ها در باغ ملی را ازدست ندهید. این نمایش هر روز ساعت 15/5 عصر برگزار می‌شود.

حیات وحش

برج لوتوس کلمبو

برج 356 متری لوتوس در کلمبو، یکی از ساختمان‌های لوکس و دیدنی این شهر به‌حساب می‌آید. این ساختمان که به شکل گل نیلوفر طراحی گردیده، سازه‌ای مستقل بوده که از همه جای شهر دیده می‌شود. از جذابیت‌های بازدید از برج لوتوس، باید به دید 360 درجه از کلمبو و مناظر شهر اشاره کرد که چشم‌اندازی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. این برج مجهز به تجهیزات مخابراتی بسیار زیاد بوده و به‌دلیل داشتن رستوران گردان، یک مرکز خرید و موزه مخابرات توریست‌های زیادی را جهت بازدید به خود جذب نموده است. همچنین در داخل این برج سالن کنفرانسی به شکل گل نیلوفر مرداب ساخته شده است. گل لوتوس (نیلوفر) در فرهنگ مردم کلمبو جایگاه ویژه‌ای دارد به همین علت در معابد این شهر نیز این گل به وفور دیده می‌شود.

پارک وی‌هاراماهادوی در کلمبو

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها در کلمبو، پارک «وی‌هاراماهادوی» محسوب می‌شود که دقیقاً کنار موزه ملی کلمبو و تالار شهر واقع شده است. این باغ در زمان استعمار سریلانکا توسط انگلستان به نام «ویکتوریا» معروف بود اما امروزه در بین مردم این کشور به «باغ دارچین» نیز شناخته شده است. در این پارک انبوهی از فواره‌ها در میان زمین‌های بازی و چمن‌های سرسبز دیده می‌شود که گشت‌وگذار و قدم زدن در آن را بسیار لذت‌بخش نموده است. در داخل باغ دارچین یک باغ وحش کوچک اما دیدنی وجود دارد که یک مجسمه بودای بزرگ به ارتفاع 15 فوت و از جنس برنج داخل آن قرار دارد.

در این پارک رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای صرف غذا و استراحت در آن‌ها توقف داشته باشند. اگر در برخی مناسبت‌های خاص کلمبو، به این شهر سفر کرده باشید می‌توانید فیل‌هایی که آزادانه در پارک وی‌هاراماهادوی راه می‌روند را از نزدیک مشاهده کنید.

پارک وی هاراماهادوی در کلمبو

موزه ملی کلمبو

بزرگ‌ترین موزه سریلانکا، موزه ملی در شهر کلمبو محسوب می‌شود. این موزه که بازدید از آن مانند سفری ماجراجویانه در طول هزاران سال است، شما را با فرهنگ‌های قدیم این کشور آشنا می‌کند. در موزه ملی کلمبو، آثار هنری، مصنوعات دست‌ساز، ابزار رسانه‌‌ای، لباس‌ها، جواهرات، اسلحه، صنایع دستی و سکه‌های قدیمی دیده می‌شود. توریست‌ها در بازدید از این مجموعه می‌توانند نمایی از میراث فرهنگی و طبیعی سریلانکا را که براساس زمان طبقه‌بندی شده‌اند را مشاهده نمایند.

تئاتر نلوم پوکونا ماهیندا راجاپاکسا

سالن تئاتر کلمبو مجموعه‌ای زیبا و مدرن است که در آن نمایش‌های متعدد، مراسم رقص و موسیقی و اجراهای فرهنگی در آن انجام میشود. این سالن از سال‌های قدیم به نام رئیس جمهور سابق سریلانکا درآمده است.

موزه ملی کلمبو

ساحل کوه لاوینیا

کوه لاوینیا در حومه کلمبو قرار دارد و تا مرکز شهر با قطار 15 دقیقه و با ماشین 30 دقیقه فاصله دارد. این منطقه ساحلی دیدنی بوده که هتل‌های متعددی در آن ساخته شده و به دلیل محیط آرامش‌بخشی که دارد، محل خوبی برای استراحت محسوب می‌شود. در امتداد ساحل لاوینیا نیز فروشگاه‌ها و رستوران‌هایی قرار گرفته که انواع محصولات اعم از غذاهای لذیذ، وسایل شنا و... را به فروش می‌رسانند.  

موزه ملی تاریخ طبیعی

موزه ملی تاریخ طبیعی در نزدیکی پارک وی‌هاراماهادوی و موزه ملی کلمبو، یعنی در مرکز شهر واقع شده است. در این موزه انواع گیاهان، ماهی‌ها، دوزیستان، حیوانات و حشرات که در این کشور زندگی می‌کردند را می‌توانید از نزدیک مشاهده نمایید. درواقع این موزه، تاریخ طبیعی فوق‌العاده سریلانکا را به نمایش درآورده است. در بین گونه‌های گیاهی و جانوری که در این مکان نگهداری می‌شوند، بسیاری از حیوانات کمیاب که در معرض خطر انقراض قرار دارند نیز دیده می‌شوند. شما با گشت‌وگذار در این مجموعه اسکلت‌ها و فسیل‌های موجودات و گیاهان باستانی و انقراض یافته را نیز می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید.  

ساحل کوه لاوینیا

معبد گانگارامایا

معبد بودایی گانگارامایا در اواخر قرن نوزدهم در کلمبو ساخته شده و از همان زمان تا کنون، به‌عنوان مکانی برای عبادت مردم شناخته شد. این معبد که از بهترین جاذبه‌های گردشگری کلمبو به‌حساب می‌آید مانند یک موزه اقلامی همچون جواهرات، سکه و حتی یک خودرو رولزرویس قدیمی را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته است.  

بازار شناور پتا

در کشورهای غرب آسیا بازارهای شناور بسیاری دیده می‌شوند که در بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازار شناور پتا از جذاب‌ترین مناطق دیدنی و بازارهای کلمبو به‌حساب می‌آید که نقش بسیار مهمی در رونق اقتصاد سریلانکا داشته است. در این بازار بیش از 100 فروشگاه قرار دارد که برای مسافران مکان خوبی برای ماجراجویی و تهیه سوغاتی‌هایی مانند لباس، صنایع دستی، جواهرات، لوازم الکتریکی و... به‌شمار می‌آید. بازار پتا در کنار کانالی قرار دارد که با پیادهرو‌های چوبی پوشیده شده و قدم زدن در آن را با حس‌و‌حال خوبی همراه می‌کند.

مسجد سرخ کلمبو

مسجد جامع الفار که مردم محلی به آن مسجد سرخ می‌گویند، در نزدیکی بندر کلمبو قرار دارد. این مسجد در آغاز قرن بیستم با مناره‌های سنگی قرمز و سفید ساخته شد. در بالای مسجد سرخ گنبد پیازی و اناری شکلی قرار داشته و نمای جذاب و دیدنی را برای آن ایجاد کرده است. این مناره‌های بلند و طراحی خاص و ویژه مسجد این امکان را به گردشگران می‌دهد تا از خیابان‌های اطراف نیز بتوانند نمای مسجد را ببینند. مسجد سرخ که نماد دین اسلام در سریلانکا بوده توسط مسلمانان این کشور ساخته شده است. بنابراین بهتر است در زمان بازدید از این جاذبه شگفت‌انگیز به قوانین و آداب مذهبی احترام گذاشته شود.  

مسجد سرخ کلمبو

بهترین زمان سفر به کلمبو

سریلانکا با وجود وسعت کمی که دارد، دارای آب‌وهوای پیچیده‌ای است. این جزیره زیبا تحت تأثیر دو باران موسمی جداگانه قرار گرفته است؛ بنابراین در اغلب فصول سال آب‌وهوای خوبی دارد. در عین حال در برخی قسمت‌های سریلانکا شما شاید شاهد باران‌های شدیدی باشید. به‌طورکلی برای کسب اطلاع درخصوص بهترین زمان سفر به کلمبو بهتر است فصول کم بارش سال را انتخاب کنید. این فصول که از ماه ژانویه تا ماه مارس محسوب میشود، بهترین زمان برای یک سفر هیجان‌انگیز به‌شمار می‌آید. البته باید هدف و روحیات خود را برای سفر به کلمبو مورد بررسی قرار دهید. اگر اهل ماجراجویی هستید، تمام فصول سال تجربه خاص و متفاوتی از سفر برای شما به‌همراه دارد.  

سفر به کلمبو در فصل گرم سال

کلمبو از اوایل بهار یعنی از ماه مارس وارد فصل تابستان می‌شود. گرمای هوا در تابستان کلمبو چندان شدید نیست؛ چراکه اغلب در این شهر هوای معتدل جاری است. البته در طول تابستان، ماه آوریل گرم‌ترین ماه کلمبو شناخته شده است به همین علت در این ماه مسافران کم‌تری به کلمبو سفر می‌کنند. در عین حال ماه می، ماه پربارش کلمبو محسوب می‌شود. به‌طورکلی در این دو ماه به دلیل کمبود مسافر قیمت هتل‌ها و هزینه تفریحات به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

سفر به کلمبو در زمان باران‌های موسمی

از ماه‌های می تا آگوست یعنی از اواخر بهار تا اواسط تابستان بادهای موسمی در سریلانکا می‌وزند و به‌دنبال آن باران‌های موسمی می‌بارند. بنابراین وجود این باران‌ها سبب شده است این ماه‌ها مسافران کمتری به مقصد کلمبو بار سفر ببندند. در ماه اگوست بارش باران‌های موسمی کاهش می‌یابد و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر این بارش‌ها به‌صورت پراکنده ادامه دارد. در این ماه‌ها از سال علاوه‌بر بارش باران در این سرزمین طوفان و رعد و برق نیز دیده می‌شود.  

زمستان در کلمبو

بادهای موسمی شمال شرقی کلمبو، در فصل زمستان که اواخر ماه‌ نوامبر و ماه‌های دسامبر و فوریه را شامل می‌شود در این شهر می‌وزد. این فصل سال کلمبو بارش‌های شدیدی ندارد و هوای معتدل سبب شده مسافران زیادی سفر به کلمبو را انتخاب ‌کنند؛ چراکه این فصل برای استفاده از تفریحات ساحلی و گشت‌وگذار شبانه بسیار مناسب است. اگرچه در ماه دسامبر کلمبو بارش‌های مکرری دارد، اما رطوبت هوا مشکلی برای مسافران ایجاد نمی‌کند.  

بهترین زمان سفر به کلمیو

در شهر کلمبو چگونه رفت‌وآمد کنیم؟

همیشه بهتر است قبل از سفر درخصوص هزینه‌ها و نحوه رفت‌وآمد برنامه‌ریزی مشخصی انجام دهیم. هر مقصدی دیدنی‌ها و جاذبه‌های خاص خود را داشته و اطلاع از نوع وسایل نقلیه و هزینه‌های مربوط به آن‌ها می‌تواند در مدیریت مخارج به ما کمک بسیاری نماید. کلمبو نیز مناطق دیدنی زیادی دارد؛ بنابراین بهتر است در به‌دست آوردن اطلاعات قبل از سفر از چگونگی رفت‌وآمد در این شهر نیز باخبر شویم.

اتوبوس‌سواری در کلمبو

در همه جای دنیا اتوبوس بهترین وسیله نقلیه درون شهری و برون شهری محسوب می‌شود. شهر کلمبو نیز شبکه منظم و وسیعی از این وسیله نقلیه عمومی داشته و مسافران از فرودگاه تا تمام مناطق داخل کلمبو را می‌توانند با آن طی کنند. تنها کافی است گردشگران از فرودگاه با استفاده از خودروهای عمومی رایگان، خود را به اولین ایستگاه اتوبوس رسانده و سپس از آن ایستگاه به همه جای شهر توسط اتوبوس دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین اگر مسافران قصد داشته باشند از کلمبو به شهر دیگری از سریلانکا بروند، علاوه‌بر قطارهای بین شهری از اتوبوس نیز می‌توانند استفاده کنند. برای سوار شدن به این وسیله نقلیه عمومی نیازی نیست بلیط خریداری شود، شما در زمان پیاده شدن می‌توانید به راننده وجه نقد پرداخت نمایید.

تاکسی‌های کلمبو

تاکسی‌های کلمبو شما را از فرودگاه به تمام نقاط شهر می‌رسانند. این خودروها در سطح شهر و در تمام ایستگاه‌های تاکسی قرار دارند که مسافران با کمک علائم و مشخصه‌های مربوط به ایستگاه تاکسی می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند.

در کلمبو سوار ریشکا شوید

ریشکا یا توک توک، از ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین وسایل نقلیه موجود در کلمبو به‌شمار می‌آید. این وسیله جالب سه چرخ که در تمام نقاط شهر دیده می‌شود، از نظر هزینه اقتصادی‌تر از اتوبوس و تاکسی است اما از نظر امنیت، قابل مقایسه با دیگر وسایل نقلیه عمومی نیست. اگر قصد سوار شدن به ریشکا را داشتید حتماً از قیمتی که راننده پیشنهاد می‌دهد مطمئن شوید. همچنین می‌توانید از ریشکایی استفاده نمایید که مجهز به تاکسی‌متر باشد تا هزینه پرداختی شما منصفانه حساب گردد.

در شهر کلمبو چگونه رفت و آمد کنیم

چگونه به کلمبو سفر کنیم؟

معمولاً مسافران سریلانکا با پرواز خود را به کلمبو می‌رسانند؛ چراکه سریلانکا چند فرودگاه بین‌المللی دارد که یکی از آن‌ها در کلمبو قرار دارد. از ایران به مقصد سریلانکا هیچ پرواز مستقیمی وجود نداشته و اغلب پروازها با یک یا دو توقف در کشورهای عربی مانند قطر به سریلانکا می‌روند. مدت زمان سفر هوایی به کلمبو باتوجه به تعداد توقف‌ها در بین مسیر، حدوداً 6 تا 7 ساعت به طول می‌انجامد. همچنین برخی از مسافران که از راه هند وارد خاک سریلانکا می‌شوند، می‌توانند از طریق مسیرهای آبی خود را به کلمبو برسانند.

چگونه به کلمبو سفر کنیم

اقامتگاه‌های کلمبو

در شهر کلمبو مانند دیگر نقاط جهان اقامتگاه‌های متنوع و مختلفی دیده می‌شود که هر مسافر باتوجه به بودجه خود می‌تواند هرکدام را انتخاب و رزرو کند. این اقامتگاه‌ها شامل آلونک‌های کنار ساحل، هتل‌های چند ستاره و عمارت‌های مجلل می‌شود. تمام این مراکز اسکان در نقاط مختلف شهر کلمبو دیده می‌شوند و کاملاً در دسترس هستند.

مهمان‌خانه‌های کلمبو

در همه جای دنیا مهمان‌خانه‌ها کمترین هزینه اقامت را به خود اختصاص می‌دهند. در کلمبو نیز این مراکز اسکان وجود داشته و توسط خانواده‌های سریلانکایی اداره می‌شود. برخی از خانواده‌ها خدمات خود را به قدری کامل ارائه می‌دهند که مسافران احساس می‌کنند در خانه خود ساکن هستند! شما اگر در یکی از این خانه‌ها اقامت داشته باشید، می‌توانید از غذاهای لذیذ و محلی کلمبویی نیز نوش جان کنید؛ چراکه خانواده‌های سریلانکایی در ارائه خدمات به مهمانان خود کوتاهی نمی‌کنند.

اقامت در هتل‌های کلمبو

در کلمبو شما هتل‌هایی با درجه کیفی متفاوت می‌توانید پیدا کنید. برخی از این هتل‌ها بسیار مجلل و دیدنی هستند که شما در کنار اقامتتان می‌توانید یک تور هتل‌گردی نیز داشته باشید! در کلمبو تعدادی از هتل‌ها در بین امارت‌های مستعمراتی قرار دارد، که شما در طول اقامتتان می‌توانید با فرهنگ و سبک زندگی گذشته مردم آشنا شوید. هتل‌های لوکس کلمبو اقامتی لذت‌بخشی برای مسافران فراهم می‌کنند. شما در کنار خط ساحلی نیز می‌توانید هتل‌های مجللی را مشاهده نمایید که اقامت در آن‌ها خالی از لطف نیست.

اقامت در طبیعت کلمبو

اگر اهل ماجراجویی یا برپایی کمپینگ باشید، اقامت در طبیعت بکر و زیبای کلمبو را حتماً تجربه کنید. در این شهر زیبا اغلب هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دل طبیعت واقع شده‌اند. بنابراین شما با اقامت در این اماکن از زیبایی طبیعت لذت خواهید برد. همچنین می‌توانید با اجاره چند روزه یک خانه ییلاقی اقامتی خوش برای خود رقم بزنید. درصورتی که علاقه به برپایی کمپ داشتید، حتماً در پارک‌های ملی کلمبو این کار را انجام دهید، زیرا در این نقاط شهر پایگاه‌های رسمی کمپ وجود دارد. درصورت کمپ زنی در سواحل یا نقاط دیگر شهر، ممکن است با افراد محلی به مشکل برسید.

اقامتگاه های کلمبو

سخن پایانی

همه ما قبل یا درحین سفر دچار چالش‌ها و نگرانی‌های خاصی می‌شویم. حال اگر سفر ما خارج از کشور باشد این بی‌قراری‌ها ممکن است بیشتر باشد؛ چراکه ما باید برای مدتی کوتاه با فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور مقصد زندگی کنیم. سفر به کلمبو نیز سؤال‌های بزرگی را در ذهن ایجاد می‌کند. بنابراین باید قبل از سفر به این شهر فوق‌العاده زیبا اطلاعاتی درخصوص این شهر به‌دست آوریم. شما نیز اگر قصد دارید به این سفر هیجان‌انگیز بروید، حتماً قبل از سفر راهنمای سفر به کلمبو را مطالعه نمایید تا با آمادگی بیشتری سفر خود را آغاز کنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها