بهترین کشورها برای مسافرت با تور

بهترین کشور‌ها برای مسافرت با تور

سفر در هر شرایط و در هر فصلی یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های زندگی افراد است. با سفر کردن به کشور‌های مختلف می‌توانید با جاذبه‌ها، فرهنگ‌های غذایی متفاوت و آداب‌ورسوم آن‌ها آشنا شوید. در ابتدا هنگام تعیین مقصد ممکن است دچار سردرگمی شوید که کدام کشور را برای سفر خود برگزینید. بنابر علایق و خواسته‌های خود می‌توانید مقصدی مناسب را انتخاب نمایید. یکی از روش‌های مسافرت که فرصت یک تجربه عالی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، سفر کردن با تور است؛ در این صورت می‌توان از جاذبه‌های تفریحی و تاریخی مقصد مورد نظر نهایت لذت را برد. در این میان برخی از کشورها طرفدارای بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. با ما همراه باشید تا با بهترین کشورها برای مسافرت با تور آشنا شویم.

بهترین کشورها برای مسافرت با تور

ترکیه؛ کشور محبوب ایرانیان

کشور ترکیه به‌دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به ایران به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفر خارجی شناخته می‌شود. این کشور در جنوب شرقی آسیا و شمال غربی اروپا قرار گرفته و به همین دلیل آن را پلی بین دو قاره می‌دانند. ترکیه توانست در سال ۲۰۱۴، چهل و دو میلیون گردشگر را به خود جذب کند. در سفر به این کشور می‌توانید تاریخ و فرهنگی غنی، طبیعتی بسیار زیبا، رستوران‌ها و هتل‌های لوکس و همچنین تفریحات آبی بسیاری را تجربه نمایید.

اکثر مردم این کشور به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و دین آن‌ها اسلام است. واحد پول کشور ترکیه لیر بوده؛ اما اکثر مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌ها نیز در برابر خدمات خود دلار را می‌پذیرند. کشور ترکیه آب‌وهوایی مرطوب دارد و بهترین فصل برای سفر بهار است. پس از فصل بهار، پاییز را یکی از زیباترین فصل‌ها برای سفر به این منطقه می‌دانند که در این فصل هزینه سفر نیز بسیار کاهش می‌یابد.

شهرها و جاذبه‌ های دیدنی ترکیه

برای سفر به ترکیه راه‌های متفاوتی وجود داشته؛ اما یکی از بهترین راه‌ها، سفر با تور به این کشور است. این کشور بزرگ شهر‌های بسیار زیادی را در خود جای داده؛ اما ۸ شهر آن به شهر‌های توریستی شهرت دارند. اولین شهری که پس از شنیدن نام ترکیه به ذهن خطور می‌کند، استانبول است که در آن مراکز خرید بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد. همچنین این شهر امکان انجام تفریحات بسیار زیادی را به گردشگران می‌دهد.

از زیبایی‌های استانبول می‌توان به مسجد آبی، میدان تقسیم، مسجد ایاصوفیه و خیابان استانبول اشاره کرد. اگر به‌دنبال تفریحات آبی و سواحل بسیار زیبا هستید، آنتالیا را از دست ندهید؛ زیرا در این شهر سواحل معروفی به نام کنی آلتی، لارا، بلک و پاتارا وجود دارند. از شهر‌های دیگر ترکیه می‌توان به مارماریس که یک شهر در دل کوهپایه است و کاپادوکیا، بدروم، آنکارا، قونیه و کوش آراسی اشاره کرد. عاشقان غذا در سفر به این کشور از طعم و مزه غذا‌های جدید که می‌چشند، لذت بسیاری خواهند برد.

ترکیه؛ کشور محبوب ایرانیان

تایلند؛ سرزمینی برای لبخند زدن

اگر به‌دنبال یک کشور تفریحی و توریستی هستید، تایلند انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این کشور جاذبه‌های طبیعی و سواحل بسیار زیبایی مانند هواهین، پارک ملی کوانگ تونگ و پارک ملی خوا یای به چشم می‌خورند. تایلند یک کشور در قاره آسیا بوده و جمعیت آن حدوداً به شصت و نه میلیون نفر می‌رسد. پایتخت این کشور شهر بانکوک نام دارد و زبان رسمی مردم تای یا تایلندی است.

یکی دیگر از زبان‌های رایج در تایلند زبان انگلیسی است و حتی در مدارس نیز این زبان را آموزش می‌دهند. در رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی این کشور، به‌راحتی می‌توانید با زبان انگلیسی صحبت کنید. مردم این کشور بسیار خونگرم و صمیمی هستند و همواره با رویی گشاده از گردشگران میزبانی می‌کنند و بر لب‌هایشان لبخند جاری است؛ به همین دلیل به تایلند سرزمین لبخند‌ها می‌گویند. در این کشور فرهنگ‌های مختلفی وجود دارند؛ برای مثال در هنگام ورود به کاخ‌های سلطنتی و معابد می‌بایست لباسی مناسب به تن کنید و با پا‌های برهنه داخل شوید.

دین اکثر مردم تایلند بودایی است و به همین دلیل معابد بودایی بسیار زیادی در این کشور به چشم می‌خورند. مردم کشور لبخندها احترام بسیاری برای دین خود قائل هستند و در صورت بی‌احترامی به دین آن‌ها، فرد مجازات شده و به زندان می‌رود. واحد پولی رایج در کشور تایلند بات یا همان بت است و واحد پول خرد نیز ستنگ نام دارد. هر کدام از اسکناس‌هایی که در تایلند به چاپ می‌رسند از یک رنگ خاص برخوردار هستند. آب‌وهوای تایلند مرطوب و متعادل بوده و بهترین زمان برای سفر، ماه‌های نوامبر تا فوریه خواهند بود. به‌طور کلی از اواسط آبان تا اواسط اسفند ماه بهترین زمان برای سفر به تایلند محسوب می‌شوند.

شهرها و جاذبه‌ های دیدنی تایلند

یکی از بهترین و جذاب‌ترین شهر‌های کشور تایلند بانکوک است؛ چراکه زندگی در این شهر همواره به‌صورت شبانه‌روزی جریان دارد. در شهر بانکوک بازار‌های قدیمی و مختلفی به چشم می‌خورند. همچنین بهترین رستوران‌های تایلند را می‌توانید در بانکوک بیابید. حتماً در طول سفر خود، شب‌ها به خیابان‌ها رفته و از زندگی شبانه و جذابیت‌های شهر در شب لذت ببرید. یکی دیگر از معروف‌ترین شهر‌های تایلند پاتایا نام داشته و فردی که در سفر به‌دنبال تفریح و خوش‌گذرانی باشد، از این شهر دیدن خواهد کرد.

در این شهر می‌توانید ماساژ تایلندی را تجربه کرده و در کنار سواحل زیبا آرامش خاصی را به دست آورید. در پاتایا موسیقی و رقص‌های شبانه را فراموش نکنید. سفر به این شهر در کنار جذابیت‌های آن، بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و اگر به‌دنبال کاهش مخارج سفر خود هستید، می‌توانید شهر پاتایا را انتخاب نمایید. از دیگر شهر‌های این کشور می‌توان به پوکت، هواهین، چیانگ مای، سوراتانی، چیانگ رای و سوخوتای اشاره کرد. در هنگام سفر به تایلند حتماً طعم بی‌نظیر و لذیذ غذا‌های معروف آن را که توم یونگ کونگ، سام تام، پد تای، سوپ نودل، کنگ کی یو وان گای، پن کیک موز، اسپرینگ رول و کاری ماتسامان نام دارند، را از دست ندهید.

تایلند؛ سرزمینی برای لبخند زدن

مالدیو؛ جزیره ‌ای رویایی

مالدیو باتوجه به توسعه گردشگری و ظرفیت‌های طبیعی بسیار مناسبی که دارد، از مقاصد مناسب و محبوب گردشگران به شمار می‌رود. در مالدیو می‌توانید سواحل رویایی و جنگل‌های شبه استوایی را مشاهده نمایید. استفاده از امکاناتی مانند حمام آفتاب در این جزیره شهرت زیادی داشته و همین موضوع باعث شده تا گردشگران و افراد زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود، این جزیره را انتخاب کنند. یکی از روش‌های سفر به مالدیو، سفر کردن با تور است. مالدیو در واقع کشوری کوچک بوده که از چندین جزیره تشکیل شده و به عنوان کم ارتفاع‌ترین کشور جهان نیز شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که ارتفاع آن از سطح دریا به 1.5 متر می‌رسد.

برای سفر به این جزیره نیاز است تا اطلاعاتی را در رابطه با موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای آن به دست آورید. در صورتی که قصد سفر به مکانی زیبا و آرام در قاره آسیا را دارید، پیشنهاد می‌شود تا به این جزیره سفر کنید. تمامی فصول برای سفر به این جزیره مناسب هستند؛ چراکه این جزیره از آب‌وهوای گرمی برخوردار است. همین موضوع باعث شده تا شرایط سفر در هر فصلی به این جزیره مهیا باشد. در مالدیو شاهد باران‌های موسمی نیز خواهید بود. این باران‌ها از ماه جولای تا آگوست ادامه خواهند داشت.

آب و هوای مالدیو

توجه داشته باشید که نمی‌توان تاریخ دقیقی برای فصل ریزش باران‌های موسمی در نظر گرفت. در فصل تابستان نیز هوا در جزیره مالدیو گرم و خشک بوده و در برخی از مواقع میزان دما به ۳۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. در فصل تابستان به‌دلیل بارش کمتر باران امکان دیدن آبزیان وجود خواهد داشت؛ البته تفریحات آبی دیگری نیز در این فصل وجود دارند که سبب می‌گردند تا گردشگران زیادی جذب این زیبایی‌ها شوند.

در صورتی که به غواصی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در ماه نوامبر به مالدیو سفر نمایید. در این زمان به‌دلیل شفافیت بسیار زیاد آب دریا، امکان مشاهده موجودات دریایی نیز وجود دارد. میزان ازدحام و شلوغی این جزیره در فصل تابستان بسیار زیاد بوده و هزینه‌های اقامت هتل و بهره‌مندی از برخی از امکانات تفریحی نیز در مقایسه با سایر فصول بیشتر خواهد بود؛ اما در فصل زمستان جمعیت کمتری از گردشگران به این جزیره سفر می‌کنند. در واقع سفر با تور به مالدیو در فصل تابستان شور و هیجان بیشتری دارد؛ اما لذت بردن و مسافرت به این جزیره در سایر فصول نیز خالی از لطف نیست.

مالدیو؛ جزیره ای رویایی

هند؛ کشوری پر از شگفتی

کشور هند یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود. این محبوبیت بیشتر به علت جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی منحصربه‌فردی است که در این جزیره به چشم می‌خورند. همین موضوع سبب شده تا گردشگردان زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند. هند کشوری پهناور است که بخش بزرگی از آن در جنوب آسیا و شبه قاره هند قرار داشته و از بخش شمالی با تبت، نپال، چین، بنگلادش و پاکستان مرز مشترک دارد.

شبه جزیره جنوب هند سراسر جنگل و مناطق کوهستانی بوده و جلگه گنگ و رشته کوه هیمالیا در بخش شمالی قرار دارد. همین موضوع دلیل اصلی بارش‌های زیاد این کشور و وجود خاک حاصلخیز است. به علت حاصلخیز بودن خاک این کشور، در حال حاضر به عنوان دومین کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی شناخته می‌شود. از دیگر موارد بسیار مهم کشور هند می‌توان به وجود جانوران کمیاب و بیش از ۳۰۰۰ گونه پرنده اشاره کرد. ادیان مختلفی در کشور هند زندگی می‌کنند.

دین و آداب و رسوم مردم هند

در حدود ۸۲ درصد از مردم کشور هند پیرو آیین هندو و حدوداً ۱۲. ۹ درصد پیرو دین اسلام هستند. سایر اقلیت‌های مذهبی مانند مسیحیت و زرتشت نیز در این کشور وجود دارند. از موارد حائز اهمیت دیگری که در هند به چشم می‌خورد، آداب‌ورسوم خاصی است که برای ازدواج و معاشرت در نظر گرفته شده‌اند. در حال حاضر مردم کشور هند به‌صورت سنتی ازدواج می‌کنند. اغلب خانواده‌های این کشور مردسالار هستند و زنان معمولاً از پدر، برادر یا همسر خود تبعیت می‌کنند. لباس رسمی زنان این کشور ساری و لباس رسمی مردم آن دهوتی یا آچکان است.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با تور به هند مسافرت کنند؛ چراکه در این کشور جشنواره‌های مختلفی نیز برگزار می‌شوند. به عنوان مثال جشن هولی یا جشن رنگ‌ها یکی از معروف‌ترین و مشهورترین جشن‌های هند نام دارند که در اواخر فصل زمستان برگزار شده و مردم در فضا‌های عمومی اقدام به پاشیدن رنگ پودری به یکدیگر می‌کنند. جشن دیوالی و جشن اونام نیز از دیگر جشن‌های محبوب و شگفت‌انگیز کشور هند به شمار می‌روند.

هند؛ کشوری پر از شگفتی

سریلانکا؛ کشور سواحل پهناور

کشور سریلانکا در قسمت جنوب هندوستان قرار دارد و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و مردم این کشور بسیار خونگرم هستند. خوشمزه‌ترین غذا‌ها را می‌توان در این منطقه چشید. فرهنگ سریلانکا حدوداً به ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد؛ و به همین دلیل است که در این کشور آثار تاریخی را می‌توان مشاهده کرد. زبان رسمی این کشور تامیل و سینهالی نام دارد و جمعیت آن تقریباً به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد. واحد پول رایج کشور سریلانکا نیز روپیه بوده و در این کشور هر روپیه به ۱۰۰ سنت تقسیم می‌شود.

سریلانکا شهر‌های مختلفی را در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید باتوجه به علایق خود، شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید. یکی از شهر‌های سریلانکا، گال نام داشته که در این شهر علاوه‌بر طبیعت زیبا و سواحل می‌توانید معبد‌ها را نیز مشاهده نمایید. پایتخت سریلانکا کلمبو است. در این شهر آثار تاریخی و موزه‌های بسیاری به چشم می‌خورند. اگر دوست‌دار طبیعت هستید، پیشنهاد می‌شود که به این شهر زیبا سفر کنید. از شهر‌های دیگر سریلانکا می‌توان به سیگیریا، کندی و نووارا الیا اشاره کرد.

در سال حدوداً ۶۰۰ هزار گردشگر به سریلانکا سفر می‌کنند و از بهترین مکان‌های دیدنی این کشور می‌توان به پرورشگاه فیل، مجسمه خوابیده بودا به وزن ۶۰ فوت، شهر تاریخی دامبولا و همچنین معبد قاری دامبولا اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی سریلانکا

صومعه‌های بسیار زیبایی در این کشور به چشم می‌خورند که بازدید از آن‌ها از جذابیت بسیاری برخوردار است. تور‌های سریلانکا بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و به عنوان یکی از بهترین کشور‌ها برای سفر با تور شناخته می‌شود. هوای این کشور استوایی بسیار مطبوع و دلچسب بوده و با مراجعه به ارتفاعات می‌توان این هوای خوب را استشمام کرد. تفریحات ساحلی و آبی بسیاری نیز در این کشور وجود دارند و اگر به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان سفر به سریلانکا را از دست ندهید. تفاوتی نداشته که عاشق هیجانی باشید یا به‌دنبال آرامش بگردید، در هر صورت سفر به سواحل سریلانکا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

آب‌های بسیار تمیز و زلال و همچنین شن‌های گرم ساحل را تنها می‌توان در سریلانکا مشاهده کرد. اگر اهل تفریحات آبی هستید، قایق سواری، جت اسکی و موج سواری در دریای سریلانکا را از دست ندهید. این کشور ۲۶ پارک ملی و دو پارک دریایی را در خود جای داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان پارک ملی یالا را نام برد. در این پارت حیوانات بسیار کمیاب به چشم می‌خورند و انواع پلنگ گربه وحشی در آنجا وجود دارند. بهترین زمان سفر به سریلانکا از ماه‌های دسامبر تا مارس است؛ زیرا مصادف می‌شود با سال نو و تعطیلات کریسمس که شاهد برنامه‌های بسیار جذابی خواهید بود.

سریلانکا؛ کشور سواحل پهناور

روسیه؛ سرزمین تزارها

یکی از پهناورترین کشور‌های جهان روسیه نام داشته و این کشور نزدیک به ایران است. محل قرارگیری این کشور در آسیای شمالی و اروپای شرقی بوده و به همین دلیل جغرافی‌دانان می‌گویند که روسیه در شمال اوراسیا قرار دارد. در روسیه فرهنگ‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورند و شهر‌های آن همواره شلوغ هستند. روسیه به عنوان نهمین کشور پرجمعیت شناخته شده و وسعت آن حدوداً به ۱۷ میلیون کیلومتر مربع می‌رسد. واحد پول روسیه روبل است و علاوه‌بر این کشور در بلاروس و ترانزیستوریا نیز از این واحد پولی استفاده می‌شود.

پایتخت روسیه مسکو نام داشته و در آن فعالیت‌های صنعتی بسیاری به انجام می‌رسند. این کشور از آب‌وهوای سردسیری برخوردار بوده و به همین دلیل کشاورزی در آن بسیار کم است. مردم روسیه به زبان روسی صحبت می‌کنند؛ اما به غیر از زبان روسی به ۲۷ زبان دیگر نیز در این کشور صحبت می‌شود. روسیه فرهنگی غنی دارد و نویسندگان مشهوری مانند داستایوفسکی و تولستوی را به جهان معرفی کرد.

در قرن‌های اخیر روسیه در لیست کشور‌های ثروتمند و قدرتمند جهان قرار داشته و می‌توان آثار تاریخی باشکوه و زیبایی را در نقاط مختلف آن به چشم دید. بهترین زمان برای سفر به روسیه در فصول تابستان و بهار است؛ زیرا آب‌و‌هوا بسیار مطلوب خواهد بود. همچنین در هنگام سفر در فصل زمستان در نظر داشته باشید که هوای این کشور بسیار سرد و یخبندان است.

تفریحات و سوغاتی های روسیه

از تفریحات این کشور می‌توان به موزه‌گردی، بازدید از کاخ‌ها، گالری‌های هنری، بنا‌های تاریخی و بازدید از کلیسا اشاره کرد. طییعت‌های بسیار بکر و زیبایی نیز در روسیه به چشم می‌خورند که بازدید از آن‌ها روحی دوباره را به شما می‌بخشد. اگر زمان سفر شما مصادف با سال نو شود، برنامه‌های بسیار جذابی را مشاهده خواهید کرد و جشنواره‌های موسیقی رایگانی نیز برگزار می‌گردند.

پس از تفریح و گردش در سفر، یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌ها خرید سوغاتی است. از جمله سوغاتی‌های مشهور روسیه می‌توان به عروسک ماتروشکا، ظروف خولخوم، والنکی روسی، جعبه‌های دکوری، سنگ کهربای روسی و لباس محلی اشاره کرد. از شهر‌های مهم آن نیز می‌توان مسکو، سن پترزبورگ، کازان یا قازان، یکاترینبورگ و ایرکوتسک را نام برد. ممکن است در سفر خود به این کشور علاقه‌مند باشید تا با ذائقه مردم آشنا شوید و غذا‌های معروف و محلی آنجا را بچشید. از غذا‌های محلی روسیه می‌توان به بورش، شاه ماهی، پلمنی، بیف استراگانوف، بلینی و قارچ جولیان اشاره کرد.

روسیه؛ سرزمین تزارها

گرجستان؛ کشور سرسبز و زیبای همسایه

پیش از سفر با تور به هر کشوری نیاز است تا اطلاعات مناسبی را در رابطه با موقعیت قرارگیری و جاذبه‌های طبیعی و تفریحی آن کشور به دست بیاورید. سفر به گرجستان با تور در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از  گردشگران قرار گرفته است. کشور گرجستان در حال حاضر به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته می‌شود که در بخش قفقاز و در شاهراه ارتباطی اروپا و آسیا قرار دارد. این کشور شهر‌های قدیمی و مکان‌های بسیار متنوع و مختلفی را در خود جای داد. گرجستان برای فعالیت‌های تجاری و همچنین اقتصادی به‌واسطه برخی از دولت‌های غربی و همچنین اتحادیه اروپا مورد توجه قرار گرفته و پشتیبانی می‌شود.

در حال حاضر نیز این کشور برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی مانند صادرات و واردات مورد توجه قرار دارد. پایتخت آن تفلیس بوده و اقلیت‌های مذهبی مختلفی نیز در آن زندگی می‌کنند. در کشور گرجستان شش فرودگاه برای هواپیما‌های مسافرتی در نظر گرفته‌ شده‌اند. فرودگاه تفلیس و باتومی به عنوان مهم‌ترین و معروف‌ترین فرودگاه‌های کشور گرجستان شناخته می‌شوند. توجه داشته باشید که مسافرت به این کشور بدون ویزا برای ایرانیان ۴۵ روز امکان‌پذیر است و در صورتی که مدت اقامت شما بیش زمان تعیین شده‌ شود مشمول جریمه خواهید شد. گرجستان عضو صندوق بین‌المللی پول نیز بوده و از استاندارد بانک جهانی برخوردار است.

امکانات و جاهای تفریحی گرجستان

هتل‌ها و مراکز اقامتی مناسبی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل ماریوت یا هتل رومز تفلیس اشاره کرد. یکی دیگر از دلایلی که سبب گردیده تا گردشگران اغلب سفر به این کشور را در الویت قرار دهند، فرهنگ متنوع و غذا‌های خوشمزه گرجی است. در کشور گرجستان بازار‌های محلی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید اقدام به تهیه و خرید انواع غذا‌های محلی و میوه نمایید.

وجود سواحل شگفت‌انگیز و خیره‌کننده گرجستان نیز یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به شمار می‌روند. شهر تفلیس و شهر بندری باتومی سواحل بسیار زیبایی را در خود جای داده‌اند که از امکانات تفریحی مختلفی برخوردار بوده و همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت سفر با تور به گرجستان محسوب می‌شود. در زمان سفر به این کشور می‌توانید از انواع ورزش‌های آبی و برفی استفاده نموده و از تفریحات شبانه و کلاب‌های جذاب آن نیز بهره ببرید. مردم شهر تفلیس و این کشور علاقه بسیاری به جشن و شب زنده‌داری دارند؛ به همین دلیل گرجستان، کشوری بسیار سرزنده و شاد است.

گرجستان؛ کشور سرسبز و زیبای همسایه

امارات؛ کشور کویر‌های دوست داشتنی

دبی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین شهر‌های خاورمیانه و قاره آسیا و همچنین امارات به شمار می‌رود که سالانه توریست‌ها و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از جاذبه‌های کشور امارات و شهر دبی، اقدام به مسافرت می‌کنند. در واقع می‌توان درصد بسیاری از مسافران برای بازدید از دبی به این کشور می‌روند. این شهر کویری به‌دلیل وجود آسمان‌خراش‌های مرتفع و لوکس و فضای شهری مدرن به محبوبیت زیادی دست یافت. شهر دبی وسعتی در حدود ۴ هزار مترمربعی داشته که جمعیت آن حدوداً به ۳ میلیون نفر می‌رسد.

زبان رسمی مردم این کشور عربی بوده و دین اکثریت آن‌ها اسلام است. گردشگران و مسافران زیادی فصول زمستان و پاییز را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. تفریحات بسیاری مانند تفریحات آبی و جاذبه‌های مدرن در این کشور وجود دارند و از مهم‌ترین سوغاتی‌های آن می‌توان به مجسمه و پیکسل برج خلیفه، طلا و زیورآلات و عطر عربی اشاره کرد. فرودگاه بین‌المللی دبی در ۵ کیلومتری این شهر واقع شده و برای دسترسی به مرکز شهر و اقامتگاه می‌توانید از مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

تفریحات و جاهای دیدنی امارات

از مهم‌ترین دیدنی‌های معروف آن می‌توان به مراکز خرید لوکس مانند دبی مال اشاره کرد. برج خلیفه نیز به عنوان مشهورترین دیدنی این شهر است که به عنوان بلندترین برج در دنیا شناخته می‌شود. ارتفاع برج خلیفه به ۸۳۰ متر می‌رسد و معماری بی‌نظیر آن باعث شده تا یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار رود. کویر‌های دوست‌داشتنی امارات و بیابان‌گردی در آن از تفریحاتی محسوب می‌شود که تجربه‌ای کاملاً متفاوت و فوق‌العاده را رقم خواهد زد. در بیابان‌های شهر دبی امکان استفاده از انواع غذا‌های لذیذ محلی نیز وجود دارد. این بیابان‌ها و کویر‌های از مقاصد توریستی به حساب می‌آیند.

زیستگاه پرندگان در کویر و بیابان القدره از مهم‌ترین جاذبه‌ها و جذاب‌ترین کویر‌های امارات هستند. بیابان القدره به‌دلیل نزدیکی به شهر دبی، یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای تفریح و برگزاری مهمانی‌های دوستانه است. در زمان سفر به این بیابان باید توجه داشته باشید که امکان دسترسی به آنتن تلفن همراه وجود ندارد. وجود یک دریاچه در این بیابان باعث افزایش جذابیت‌های محیطی در آن شده است.

امارات؛ کشور کویرهای دوست داشتنی

سخن پایانی

بهترین کشور‌ها برای مسافرت با تور معمولاً مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرند. برای مسافرت به برخی از این کشورها نیازمند اخذ ویزا هستید. به‌طور قطع افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا با تور مسافرت نمایند که این امر به علت امکاناتی است که در تور‌های مسافرتی به گردشگران اراِئه می‌شوند. کشور‌هایی مانند گرجستان به‌دلیل طبیعت زیبا و بکر و هند به علت دارا بودن فرهنگی غنی، اغلب جزو بهترین کشور‌ها برای مسافرت با تور هستند. پیش از سفر با تور به کشور‌های مختلف و مقاصد گردشگری نیاز است تا برای بررسی وضعیت آب‌وهوایی در فصول مختلف اقدام کنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها