شهرهای تایلند

شهرهای تایلند

شاید شما نیز یکی از طرفداران سفر به تایلند باشید. این کشور دارای شهرهای بزرگ و زیبایی بوده که هریک آب‌وهوای بسیار خوب و مطبوعی دارند. شهرهای تایلند، بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید برحسب سلیقه و میزان بودجه خود به هریک از آن‌ها سفر کنید. تایلند امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری جهان شناخته می‌شود و این امر را مدیون شهرهای بزرگ و محبوب خود می‌داند. آیا می‌دانید که شهرهای محبوب تایلند کدامند؟ شناختی نسبت به آن‌ها دارید؟

شهر های تایلند

آشنایی با شهرهای جذاب و محبوب تایلند

شهرهای توریستی و جذاب تایلند بسیار متنوع هستند. پیش از سفر به این کشور توریستی بهتر است که با شهرای محبوب تایلند آشنا شوید و با دیدی لاز راهی سفر به این کشور شوید. در تایلند صدها شهر و جزیره نیز به چشم می‌خورد که همگی مکانی توریستی و زیبا به شمار می‌روند. مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی تایلند واقع در آسیای جنوب شرقی شامل موارد زیر می‌شوند.

آشنایی با شهرهای جذاب و محبوب تایلند

شهر بانکوک

از جمله محبوب‌ترین شهرهای تایلند می‌توان به شهر بانکوک اشاره کرد که به عنوان پایتخت تایلند شناخته می‌شود. جمعیت این شهر به نزدیک ده میلیون نفر می‌رسد و علت محبوبیت شهر پوکت را می‌توان به وجود بیش از ۴۰۰ معبد بودایی دیدنی اشاره کرد. در صورتی که بخواهید برای زمانی طولانی در این شهر دوست‌داشتنی اقامت یابید، قادر خواهید بود همه دیدنی‌های این شهر هیجان‌انگیز را مشاهده نمایید. بانکوک همچون پوکت و هواهین، گزینه خوبی برای اقامت یافتن خانواده‌ها به حساب می‌آید.

خوب است بدانید که هواهین محل قرارگیری استراحتگاه خانواده سلطنتی بوده و از این شهر به عنوان کهن‌ترین استراحتگاه ساحلی این کشور یاد می‌شود. شاید نام شهر فرشتگان تاکنون به گوش شما خورده باشد، این عنوان در میان تایلندی‌ها رایج بوده و به شهر بانکوک اطلاق می‌گردد. گردشگران بسیاری به صورت سالیانه به این شهر توریستی سفر می‌کنند تا زیبایی‌های آن را از نزدیک مشاهده کنند. در شهر بانکوک همچون دیگر شهرهای لوکس دنیا، آسمان خراش‌ها، هتل‌های مدرن و مراکز خرید ویژه‌ای به چشم می‌خورند.

نزدیک به نه میلیون و هشتصد هزار نفر در این شهر سکونت دارند و مساحت این شهر به ۶۲۰۰ کیلومترمربع می‌رسد. مردم بانکوک نسبت به غذا خوردن علاقه بسیاری نشان می‌دهند و همواره مردمان این شهر را در حال غذا خوردن مشاهده خواهید کرد؛ از این رو، رستوران و دکه‌های غذافروشی به وفور در محوطه خیابان‌های این شهر دیده می‌شود. در سفرتان به شهر بانکوک، انعام دادن را نیز به خاطر داشته باشید. از آنجایی که تعداد توریست هرساله روبه افزایش است، صنعت گردشگری در این شهر بسیار رونق پیدا کرده است. منابع اصلی درآمد این شهر از صنعت گردشگری حاصل شده و مرکز تجاری تایلند را می‌توان شهر بانکوک دانست.

شهر بانکوک

شهر پوکت

شهر پوکت از دیگر شهرهای محبوب تایلند به شمار می‌رود. این شهر درآمد و شهرت خود را مدیون استخراج قلع دانسته و این کار از پانصد سال پیش تاکنون در شهر پوکت رواج دارد. همچنین جزیره‌های زیبای شهر پوکت توانسته این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری در جهان تبدیل کند. بسیار از توریست‌ها با هدف دیدن جزیره‌های زیبای پوکت به این شهر سفر می‌کنند. از اوایل دهه هشتاد میلادی به بعد، گردشگری رواج‌ بسیاری پیدا کرده و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمد سواحل غربی یاد می‌شود.

جدای از گردشگری کشاورزی، ماهیگیری، صید میگو و مروارید نیز در این این شهر رواج بسیاری دارد. از شهر پوکت به عنوان مروارید دریای آندامان یاد می‌شود. با دیدن آب شفاف دریای سواحل آن حتما برای تجربه غواصی ترغیب خواهید شد. غالب این جزیره متشکل از جنگل بوده و از شمال به سمت جنوب آن، شاهد کوه‌های بی‌نظیری خواهید بود. مساحت پوکت، به ۵۷۶ کیلومترمربع می‌رسد و جمعیتی در حدود ششصدهزار نفر در این شهر سکونت دارند.

نام پوکت در واقع از واژه مالزیایی برگرفته که به صورت کوه یا تپه معنا می‌شود. این نام به این علت است که اگر از دور به این شهر بنگرید شاهد یک تپه خواهید بود. پاتونک و کارون از جمله بهترین سواحل در حاشیه غربی این شهر محسوب می‌شوند. در چندین سال اخیر پوکت و جزیره سامویی در لیست ده جزیره برتر و دوست‌داشتنی آسیا جای گرفته و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر در تعطیلات پیش‌روی سفری به تایلند در پیش دارید، هرگز شهر پوکت را از دست ندهید.

شهر پوکت

شهر ساحلی پاتایا

شاید نام پاتایا به عنوان یکی از شهرهای توریستی تایلند برای شما آشنا باشد. این شهر در توسعه اقتصاد مردم این شهر نقش موثری داشته و همچون سایر شهرهای تایلند، پاتایا نیز توانسته صنعت گردشگری این کشور را به خوبی رونق دهد. سالانه توریست‌های بسیاری به این شهر ساحلی سفر می‌کنند و مردم این شهر به شیوه‌های متنوعی از این راه اشتغال‌زایی می‌کنند. اجاره دادن سایبان و تخت در اطراف ساحل، اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه و دیگر وسایل ورزش آبی نمونه‌هایی از روش‌های درآمدزایی به شمار می‌روند.

پاتایا از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری مسافران کشور تایلند به حساب می‌آید. جمعیت آن کمتر از یک میلیون نفر بوده و  این شهر تا بانکوک تنها دو ساعت فاصله دارد. سواحل بی‌نظیر و هتل‌های مدرن این شهر آوازه بسیاری پیدا کرده و به هنگام سال نو میلادی و عید کریسمس، جمعیت عظیمی از گردشگران در جای‌جای این شهر به چشم می‌خورند و این دوران را می‌توان شلوغ‌ترین فصل سفر به پاتایا دانست. یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های این شهر را می‌توان سواحل سنترال رود دانست‌ که میزان تردد در آن بالا بوده و مکان خوبی برای گردش افراد مجرد به حساب می‌آید.

این در حالی است که در شمال شهر سواحل خانوادگی بسیاری همچون ساحل جامتین به چشم می‌خورد‌. این مدل سواحل، جای خوبی برای سکونت اشخاص متاهل و کودکان به حساب می‌آید.

شهر ساحلی پاتایا

شهر کرابی

شهر کرابی به عنوان مرکز استان کرابی از جمله شهرهای زیبای استان کرابی به شمار می‌رود. مساحت این استان در حدود ۴۷۰۸ کیلومترمربع تخمین زده شده و بالغ بر ۳۳۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد. کرابی یکی از استان‌های جنوبی تایلند بوده و در لیست اصلی‌ترین و بهترین شهرهای گردشگری تایلند قرار دارد‌. شهر کرابی فاصله چندانی با شهرهای زیبایی همچون مانند مانند Railay Beach  ، Ban Nong Thale و Ban Ao Nam Mao  ندارد و شما در کنار بازدید از کرابی می‌توانید به این شهرها نیز سر بزنید.

شهر کرابی

جزیره سامویی

در سفرتان به تایلند یکی از مقاصد جذاب می‌تواند جزیره سامویی باشد. این جزیره در سواحل شرقی تایلند و در خلیج آن قرار گرفته است. به صورت کامل این جزیره کو سامویی نامیده می‌شود. معنای واژه کو در زبان تایلندی جزیره بوده و سامویی نیز یک واژه چینی است و به صورت بهشت امن معنا می‌شود. جزیره سامویی در واقع در لیست جزایر بزرگ این کشور جای دارد. مساحت این جزیره به ۲۲۸ کیلومترمربع می‌رسد و بالغ بر پنجاه هزار نفر در این جزیره سکونت دارند.

 در سرتاسر این جزیره سواحل ماسه‌ای سفید صخره‌های مرجانی و درختان نارگیل به چشم می‌خورند. طبق گفته اولین یاکنبن این جزیره در حدود پانزده قرن قبل، تعدادی از ماهیگیران راهی این جزیره شدند که به شبه جزیره مالای و‌ جنوب چین تعلق داشته‌اند. از اواسط قرن بیستم میلادی توجه بیشتری نسبت به این جزیره جلب شد و صنعت گردشگری گسترش یافت. در سال ۱۹۷۱ میلادی اولین توریست‌ها به این جزیره سامویی راه یافتند و پس از آن، این جزیره طرفداران بیشتری پیدا کرد.

جزیره سامویی

هواهین و چاآم تایلند

دو شهر ساحلی و زیبای هواهین و چاآم از جمله اقامتگاه‌های ساحلی خوب در خلیج تایلند به شمار می‌روند؛ اگر شما به عنوان یک تازه عروس و‌ داماد قصد سفر به تایلند دارید، این دو شهر ساحلی انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسند. دو شهر هواهین و چاآم امکانات خوبی را در اختیار بازنشسته‌ها و خانواده‌ها قرار می‌دهد. مساحت این دو شهر به ۸۳۸.۹ کیلومترمربع می‌رسد و این دو شهر ساحلی جمعیتی در حدود ۶۳ هزار نفر جمعیت دارد. رستوران‌های دریایی بسیاری در این شهر به چشم می‌خورند.

در سواحل دو شهر هواهین و چاآم، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری دیده می‌شود. شما می‌توانید به هنگام اقامت یافتن در این هتل‌ها، از چشم‌انداز دریا لذت ببرید. در صورتی که بودجه شما برای سفر محدود است، جایی برای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه در این دو شهر ساحلی از میهمان خانه‌های کوچک گرفته تا هتل‌های مجلل موجود است و شما برحسب سلیقه و میزان بودجه خود می‌توانید هریک را انتخاب کنید. این دوشهر از جمله بهترین مقاصد توریستی آسیا محسوب می‌شوند. در ساحل خلیج تکیاب، امکان تجربه اسب سواری وجود دارد و عاشقان گلف نیز می‌توانند در زمین‌های گلف به بازی مشغول شوند.

هواهین و چاآم تایلند

شهر بان کئو

یکی از شهرهای حائز اهمیت تایلند، بان کئو‌ نام دارد. جمعیت این شهر به بیش از دوازده هزار نفر می‌رسد. با سفر به شهر بان کئو، شما می‌توانید به یک‌سری شهرهای دیگر همچون Ban Ko Samrong، Kanchanaburi و Ban Klondo  نیز سفر کنید. این شهر از میزان رطوبت بالایی برخوردار بوده به حدی که رطوبت هوا در بعضی مواقع ۷۲ درصد تخمین زده می‌شود.

ایوتا در تایلند

ایوتا به شهری تاریخی در کشور تایلند گفته می‌شود که دارای گذشته‌ای افتخارآمیز است. در سال ۱۷۰۰ از این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر جهان یاد شد. امروزه قسنت عظیمی از ایوتا تخریب شده و فقط بخشی از آن شکوه و جلال به چشم می‌خورد. در ایوتا یک بازار شناور زیبا نیز دیده می‌شود که در آنجا می‌توانید قایق سواری را تجربه کنید و همزمان به خرید بپردازید.

ایوتا در تایلند

چیانگ مای تایلند

شهر چیانگ مای به عنوان قلب فرهنگ لانا شناخته می‌شود. بالغ بر سیصد معبد بی‌نظیر و زیبا در این شهر وجود دارد که از این شهر به عنوان شهر معابد یاد می‌شود. این شهر شهر اصلی تایلند به حساب آمده و به عنوان شهری لوکس شناخته می‌شود. معابد زیبای این شهر Wat Phra Sing و موزه ملی چیانگ مای از جمله محبوب‌ترین دیدنی‌های این شهر به شمار می‌روند.

چیانگ مای تایلند

شهر کانچانابوری تایلند

یکی از شهرهای تایلند کانچانابوری نام دارد. این شهر روی رودخانه‌های کوی یای و کوای نوای قرار گرفته و معروفیت آن نیز از پل روی رودخانه کوای سرچشمه می‌گیرد. جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم نفرات بسیاری به واسطه همین پل دار فانی را وداع گفتند. معابد و موزه‌های بسیار متنوعی در این شهر به چشم می‌خورند که محال است شما گردشگر این شهر باشید و از آن‌ها دیدن نکنید. مناظر طبیعت بکر و آبشارهایی تحت عنوان  Say yok noi وجود دارد که سر زدن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

شهر کانپانابوری تایلند

سورین در تایلند

سورین در واقع به شهر کوچکی در کشور تایلند گفته می‌شود که با وجود سواحل و جمعیت پایین خود، توانسته جاذبه‌های توزیستی بسیاری در خود بگنجاند. شاید مراسمی تحت عنوان جشن سالانه فیل‌ها برای شما آشنا باشد. این مراسم در همین کشور برگزار شده و محبوبیت و شهر شهر سورین از همین مورد سرچشمه می‌گیرند. در طی این جشن که به صورت سالانه برگزار می‌گردد، فیل‌ها به خیابان راه پیدا کرد و در کنار تماشای اجراهای متنوع از آن‌ها، شاهد فوتبال بازی کردن آن‌ها نیز خواهید بود. مردم تایلند و همچنین گردشگران این شهر نسبت به این جشن‌ها علاقه بسیاری نشان می‌آورند.

سورین در تایلند

اوبون راتچاتانی تایلند

در سرچشمه رودخانه مون شهری به نام ابویون راتچاتانی دیده می‌شود. این شهر دارای معابد زیبای توریستی بوده و گردشگران زیادی به همین منظور به این شهر سفر می‌کنند. در ماه جولای شاهد برگزاری جشنواره‌ای معروف تحت عنوان جشنواره شمع در این شهر هستیم. راهبان معابد از سه ماه پیش از اینکه این جشنواره شروع شود، اقدام به پاکسازی و آماده‌سازی این معابد می‌کنند. در این جشنواره‌ شمع‌های بسیار بزرگی در پارک تانگ سی مانگ گذاشته می‌شود. شما در ماه اکتبر نیز می‌توانید در دیگر جشن‌های شمع در این شهر شرکت کنید‌. در طول این جشنواره‌ها شمع‌‌ها داخل قایق گذاشته می‌شوند و این مورد می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد؛ بنابراین در سفرتان به تایلند هرگز شهر اوبون راتچاتانی را ازدست ندهید.

اوبون راتچاتانی تایلند

سخن پایانی

تایلند از جمله مقاصد مهم گردشگری جهان به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد. سواحل رویایی معابد بی‌شمار، موزه‌های شگفت‌انگیز، طبیعت بکر و غذاهای متنوع و لذیذ از جمله مزیت‌هایی است که توانسته تایلند را به یکی از مقاصد برتر آسیای شرقی تبدیل کند. شهرهای متنوعی در تایلند وجود دارند که هریک دارای زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. با پیدا کردن شناخت بیشتر نسبت به شهرهای تایلند می‌توانید مناسب‌ترین شهر برای سفر را انتخاب نمایید. از جمله محبوب‌ترین شهرهای تایلند می‌توان به بانکوک، پوکت، پاتایا، کرابی، سامورایی و... اشاره کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها