فستیوال های تایلند

فستیوال های تایلند

رویدادها و فستیوال‌های تایلند از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور محبوب به شمار می‌آیند. این کشور توریستی آسیایی، سالانه میزبان تعداد زیادی فستیوال متنوع و شاد است که بازدیدکنندگان متعددی را از سراسر جهان به تایلند جذب می‌کند. همچنین تایلند دارای مناظر طبیعی منحربه‌فرد و جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و فرهنگی مختلفی بوده که سبب می‌شوند این کشور در بین محبوب‌ترین کشورهای توریستی جهان قرار گیرد.

فستیوال های تایلند

فستیوال رنگ‌های دوی تونگ | Colors Of Doi Tung Festival

فستیوال رنگ‌های دوی تونگ از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین فستیوال‌های کشور تایلند است که همه ساله در آخر هفته و در تعطیلات رسمی ماه‌های دسامبر و ژانویه برگزار می‌شود. محل برگزاری این فستیوال در کوه‌های دوئی بوده که مرتفع‌ترین خیابان تایلند محسوب می‌گردد. این خیابان در چیانگ رای قرار دارد. شما در فستیوال رنگ‌های دوی تونگ می‌توانید شاهد رقص‌های سنتی تایلندی، فعالیت‌های فرهنگی و رویدادهای سرگرم کننده متعدد باشید که خاطره‌ای بی‌نظیر از شرکت در فستیوال‌های تایلند را برای شما رقم خواهند زد.

فستیوال رنگ های دوی تونگ

فستیوال سونگ کران | Songkran Festival

سونگ کران از مشهورترین فستیوال‌های تایلند است که در شهرهای مختلف این کشور از جمله بانکوک برگزار می‌شود. در این فستیوال فرا رسیدن سال نو تایلندی جشن گرفته می‌شود و همچنین از جمله رویدادهای مهم در تقویم بودایی به شمار می‌رود. در فستیوال سونگ کران مردم تایلند همه ساله در تاریخ 13 تا 15 آوریل که گرم‌ترین ماه سال نیز محسوب می‌شود به خیابان‌ها آمده و با سطل، تفنگ آب و شلنگ به یکدیگر آب یخی شلیک می‌کنند. همچنین بودایی‌ها در این روز به معابد رفته و با آب، دعا و روشن کردن شمع معابد خود را پاکسازی می‌کنند.

فستیوال فی تا خون

فستیوال فی تا خون از جذاب‌ترین فستیوال‌ها و جشن‌های کشور تایلند به شمار می‌رود. این جشن که به جشن ارواح نیز معروف است، به جشن هالووین شباهت داشته و در آخر هفته پس از ششمین ماه کامل برگزار می‌گردد. فستیوال فی تا خون نشانگر اعتقاد مردم تایلند به ارواح و اشباح بوده و حال و هوای روستایی خاصی دارد. همچنین در کوه‌های شمال شرقی تایلند و در یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کشاورزی تایلند در دان سای برگزار می‌شود. در فستیوال فی تا خون مردم لباس‌های کهنه و ماسک‌های ترسناک پوشیده و در این جشن شرکت می‌کنند.

فستیوال فی تا خون

فستیوال لوی کراتونگ | Loy Krathong Festival

فستیوال لوی کراتونگ همه ساله در ماه نوامبر به مدت سه روز برگزار می‌شود. این فستیوال از بزرگترین جشن‌های کشور تایلند بوده و با انجام رویدادهایی نظیر مسابقات جذاب، موسیقی، آتش بازی و رژه همراه است. سپس مردم پس از تاریک شدن هوا در کنار رودخانه جمع شده و سبدهایی مملو از شمع، سکه و گل را شناور می‌سازند.

فستیوال لوی کراتونگ

فستیوال هفته پل رودخانه کوای | River Kwai Bridge Week Festival

فستیوال هفته پل رودخانه کوای از دیگر فستیوال‌های معروف کشور تایلند است. این فستیوال همه ساله در پایان ماه نوامبر و اوایل ماه دسامبر برگزار می‌شود. محل برگزاری این فستیوال شهری به نام کانچاپوری است. در فستیوال هفته پل رودخانه کوای نبردهای بازسازی شده از جنگ جهانی دوم اجرا می‌شوند. همچنین در این جشنواره می‌توانید شاهد آتش بازی، اجرای موسیقی زنده، نمایش نور و نمایشگاهی بزرگ در شمال شرقی پل رودخانه کوای باشید.

فستیوال بوفه میمون لوپبوری | Lopbury Monkey Buffet

فستیوال بوفه میمون لوپبوری که به آن جشن میمون نیز گفته می‌شود، همه ساله در 150 کیلومتری بانکوک و در معبد فرا پرانگ سام یات برگزار می‌شود. علت برگزاری جشن میمون، حکومت میمون‌ها در شهر لوپبوری است. زمان برگزاری فستیوال بوفه میمون لوپبوری آخرین یکشنبه ماه نوامبر بوده و جشنی بسیار عجیب و جذاب است. در این فستیوال شما شاهد سخنرانی، رقص میمون‌ها و آهنگ به افتخار ماکاک‌ها خواهید بود. همچنین میزهایی طویل را خواهید دید که از برنج، میوه و سبزیجات پر شده‌اند.

فستیوال بوفه میمون لوپبوری

جشنواره فیمائی و مسابقه قایق‌های بلند | Phimai Festival & Long-Boat Race

جشنواره فیمائی و مسابقه قایق‌های بلند از جمله جشنواره‌های محبوب است که همه ساله در آخر هفته دوم ماه نوامبر در تایلند برگزار می‌شود. این جشنواره قدمت فراوانی داشته و مدت زمان برگزاری آن 5 روز است. در فستیوال فیمائی که در پارک فیمای برگزار می‌شود، می‌توانید شاهد نمایش‌های تاریخی و مسابقات سنتی قایق‌های بلند باشید. همچنین این جشنواره دارای نمایش‌های کم نظیری از نور و صداست.

فستیوال سال نو چینی | Chinese New Year Festival

فستیوال سال نو چینی از مهم‌ترین فستیوال‌های تایلند به ویژه برای چینی‌های ساکن تایلند به شمار می‌آید. این فستیوال همه ساله در ماه ژانویه یا فوریه برگزار شده و بسیار باشکوه است. رنگ اصلی فستیوال سال نو چینی قرمز بوده و بیشتر شرکت کنندگان لباسی به همین رنگ بر تن دارند. در این فستیوال می‌توانید شاهد آتش بازی باشکوه، رقص اژدها و همچنین ضیافت چینی در بانکوک و پوکت باشید.

فستیوال سال نو چینی

فستیوال یی پنگ | Yi Peng Festival

فستیوال یی پنگ (Yi Peng Festival) یا همان فستیوال فانوس‌ها، فستیوالی معروف است که در شهر چیانگ مای تایلند برگزار می‌شود. چیانگ مای پایتخت سابق حکومت لانا (Lanna) بوده و به دلیل خندق‌ها و استحکامات نظامی به جا مانده‌اش از زمان حکومت لانا شهرت دارد. فستیوال یی پنگ یا فستیوال فانوس‌ها از زیباترین فستیوال‌های کشور تایلند است که در شهر چیانگ مای برگزار می‌گردد. فستیوال یی پنگ در ماه نوامبر برگزار می‌شود و در طی این جشنواره فانوس‌های کاغذی چینی در آسماان شب رها می‌گردند.

رها کردن فانوس‌ها در آسمان نمادی از رها کردن بدشانسی‌های سال گذشته است. این فستیوال افراد محلی و گردشگران زیادی را دور هم جمع می‌کند. دانشگاه مائه جو (Mae Jo) و جاده تا فائه (Tha Phae) از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از فستیوال فانوس‌ها هستند. همچنین پس از رها شدن فانوس‌ها شما می‌توانید شاهد آتش بازی‌های خیره کننده و اجراهای زنده موسیقی باشید.

فستیوال یی پنگ

فستیوال گلوله‌های آتشین ناگا | Naga Fireballs Festival

فستیوال گلوله‌های آتشین از جمله فستیوال‌های جالب تایلند است که در دو شهر نون کایی و فون فیسایی برگزار می‌شود. زمان برگزاری این جشنواره در پایان روزه بودایی و شب وان اوکی پانسا بوده که معمولا در اوایل ماه نوامبر یا اواخر ماه اکتبر است. در فستیوال گلوله‌های آتشین ناگا مردم در کناره رودخانه مکونگ و در منطقه‌ای با طول تقریبی 250 کیلومتر به تماشای توپ‌های آتشین درخشان طبیعی که از آب ساخته شده‌اند می‌نشینند. این توپ‌های آتشین برای یک لحظه به هوا پرتاب می‌شوند.

فستیوال گلوله های آتشین ناگا

فستیوال گل چیانگ مای

فستیوال گل چیانگ مای فستیوالی رنگارنگ و جذاب ویژه کسانی است که به رنگ و مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند.این فستیوال در شهر چیانگ مای و در اولین تعطیلات آخر هفته ماه فوریه برگزار می‌شود. در فستیوال گل چیانگ مای با مجموعه‌ای کم نظیر از گل‌های رنگارنگ و زیبا مواجه خواهید شد که اشکال مختلفی با آن‌ها ساخته شده است. در طول این فستیوال می‌توانید رقص‌های سنتی تایلندی، اجرای نوازندگان درام و عبور قایق‌های پوشیده از گل‌های زیبا و خیابان فرش گل ارکیده را شاهد باشید.

فستیوال گل چیانگ مای

فستیوال بوفالو سواری

از دیگر بهترین فستیوال‌های کشور تایلند می‌توان به فستیوال بوفالو سواری اشاره ککرد. پیش از این فستیوال یک مسابقه بوفالو سواری نیز برگزار می‌شود که مشاهده آن خالی از لطف نیست. بوفالو سواری سنتی دیرینه در تایلند است که از 100 سال پیش تاکنون انجام می‌شود. همچنین فستیوال بوفالو سواری نیز از محبوب‌ترین فستیوال‌های تایلند در بین گردشگران و مردم محلی به شمار می‌رود. اگر قصد دارید مسابقه بوفالو سواری را نیز مشاهده کنید، باید بدانید که این مسابقه دقیقا جلوی سالن شهرداری شهر چونبوری برگزار می‌شود. میدان مسابقه بوفالو سواری حدودا 100 متر طول داشته و تماشاچیان با لحنی مسخره مسابقه دهندگان را تشویق می‌کنند که برای گردشگران بسیار جالب و خنده‌دار است.

فستیوال بوفالو سواری

فستیوال گیاهخواری تایلند

فستیوال گیاهخواری تایلند یک فستیوال متفاوت است که در شهر پوکت برگزار می‌شود. در این فستیوال محلی‌ها کارهای عجیبی انجام می‌دهند. آن‌ها کارهای ترسناکی برای ریاضت کشیدن انجام می‌دهند برای مثال بدن خود مخصوصا گونه‌های خود را با اشیاء نوک تیز خراش داده و زخم می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها در ازای اجرای این راهپیمایی‌ها و ریاضت کشیدن‌ها، خدایان چینی آن‌ها را از صدمات و بلاهای آسمانی محافظت می‌کنند. محل برگزاری فستیوال گیاهخواری در نزدیکی 6 معبد چینی است که در سراسر پوکت پراکنده هستند. معبد اصلی چینی یارتگاه جوئی توئی نام دارد که به بازار تازه نزدیک است. این فستیوال همه ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود. لازم به ذکر است اگر دیدن خون شما را آزار می‌دهد، از شرکت در فستیوال گیاهخواری تایلند خودداری نمایید.

فستیوال موسیقی و هنر واندر فروت تایلند

فستیوال موسیقی و هنر واندر فروت از اولین فستیوال‌های هنر و موسیقی نه تنها در تایلند بلکه در سراسر دنیاست. پس از برگزاری اولین فستیوال موسیقی و هنر واندر فروت تایلند کشورهای نظیر انگلستان و آمریکا به تقلید از این فستیوال، رخدادهای هنری دیگر نظیر کوآچلا و گلد استون بری را اجرا کردند. در حقیقت تایلند را می‌توان بنیان‌گذار این سبک از فستیوال‌های موسیقی و هنر دانست. فستیوال موسیقی و هنر واندر فروت تایلند همه ساله در اطراف شهر پاتایا برگزار می‌شود. این جشنواره که معمولا در ماه دسامبر اجرا می‌شود، پذیرای بسیاری از هنرمندان اروپایی و آمریکایی است.

فستیوال گیاهخواری تایلند

فستیوال شمع تایلند

فستیوال شمع تایلند که در شهر ایسان برگزار می‌شود، از بزرگترین فستیوال‌های تایلند است که طرفداران بسیاری دارد. در فستیوال شمع تایلند می‌توانید شاهد نزدیک به ده مجسمه عظیم و جالب باشید که همگی از موم ساخته شده‌اند. همچنین جالب است بدانید که این مجسمه‌ها هنر دست بوده و جمعی از هنرمندان بین المللی آن‌ها را می‌سازند. مجسمه‌های مومی فستیوال شمع تایلند همراه با گروهی از رقصنده‌ها و همچنین اجرای موسیقی سنتی تایلند در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند. فستیوال شمع تایلند در حقیقت یک جشن مذهبی محسوب می‌شود که در تعطیلات مقدس بودایی‌ها برگزار می‌شده است.

در این جشن مذهبی راهبان بودا از پیروان آن پیشکش‌هایی دریافت می‌کنند. همچنین جالب است بدانید که فروش مشروبات الکلی در این جشن ممنوع بوده اما خوردن آن ممنوع نیست. البته فروشندگان محلی تایلند به احترام بودا از این قانون پیروی می‌کنند.

فستیوال شمع تایلند

سخن پایانی

کشور تایلند را با طبیعت بکر و زیبا، سواحل ماسه‌ای سفید و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی متعددش می‌شناسند. همچنین این کشور سالانه میزبان تعداد زیادی جشن و فستیوال متعدد است. تایلند کشوری است که سفر به آن هیچگاه کسل کننده نخواهد بود. از جمله فستیوال‌های تایلند می‌توان به فستیوال شمع تایلند، فستیوال لانترن، فستیوال بوفالو سواری، فستیوال گل چیانگ مای، فستیوال یی پنگ و فستیوال سونگ کرای اشاره کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها