شهرهای هندوستان

شهرهای هندوستان

هندوستان کشور ماجراجویی هاست. در این کشور شهرهای زیادی قرار داشته که در هرکدام جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد. از شهرهای زیبای هندوستان می‌توان به آگرا اشاره کرد. اگر به دنبال شهری تاریخی و قدیمی هستید، شهر دهلی از شهرهای تاریخی هند است. در این میان شهر صورتی جایپور را نیز بشناسید که از نظر زیبایی در سطح بالایی قرار دارد. اگر روزی قصد سفر داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که به شهر دریاچه‌ها یعنی اودایپور را مقصد سفر خود برگزینید و از طبیعت‌گردی و تماشای انواع دریاچه‌ها لذت ببرید. اگر به دنبال آشنایی با شهرهای معروف و زیبای هندوستان هستید، با ما همراه باشید.

شهرهای هندوستان

آشنایی با شهرهای هندوستان

هند یکی از کشورهای پرجمعیت و پهناور در جهان است که شهرهای زیبایی را در درون خود حفظ کرده است. در زمان‌های گذشته هندوستان یک اصطلاح ویژه برای نامیدن سرزمین‌های بخش شمالی هند بود ولی امروزه بیشتر افراد کشور هند را با نام هندوستان یاد می‌کنند. در هندوستان شهرهای زیبا و تاریخی بسیاری قرار دارد. از شهرهای هندوستان می‌توان به شهرهای آگرا، دهلی، اودایپور، کلکته، جایپور، بنگلور، بنارس، بمبئی، میسور، چنای، امریتسار، سورات، حیدرآباد، کانپور، شیملا و جوداپور اشاره کرد.

شهر زیبای آگرا

آگرا از سومین شهرهای بزرگ در هندوستان است که در ایالت اوتارپرادش قرار دارد. این شهر، بهترین جاذبه‌های دیدنی را در خوی جای داده است و مرکز هنر و فرهنگ هندوستان محسوب می‌شود. اکثر افراد و گردشگران شهر آگرا را با نام شهر تاج محل می‌شناسند. آگرا در بخش شمالی ایالت اوتارپرادش و در فاصله 206 کیلومتری از پایتخت کشور هند واقع شده است. این شهر زیبا در کنار رود جمنا قرار دارد و در آگرا شما شاهد تماشای مناظر زیبا و چشم‌انداز رو به کوه‌های هیمالیا خواهید بود.

در این شهر یک مرکز خرید 3 طبقه و بزرگ بنا شده است. مرکز خرید آشوک کاسموس مال از بزرگ‌ترین مراکز خرید در این شهر است و علاوه بر آن، بازارها و مراکز خرید بسیاری در این شهر قرار دارد. در آگرا رستوران‌های بسیاری برای صرف انواع غذاهای هندی و فست‌فود وجود دارد. آگرا شهریست که به دلیل موقعیت قرارگیری آن، دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. اگر قصد سفر به این شهر را داشتید، ماه‌های مارس، ژانویه و فوریه زمان مناسبی برای سفر به آگرا است زیرا در این ماه‌ها، این شهر آب وهوایی معتدل دارد.

شهر زیبای آگرا

شهر تاریخی و قدیمی دهلی

دهلی از شهرهای قدیمی و تاریخی در هندوستان است که گردشگران زیادی سفر به این شهر زیبا را در برنامه سفر خود جای داده‌اند. این شهر زیبا تا به حال 11 بار ویران شده است. اگر به این شهر سفر کردید، خوب است بدانید که دهلی به دو قسمت جدید و قدیم تقسیم شده است. در این شهر شما شاهد سنت، فرهنگ، مذهب و قومیت‌های مختلف خواهید بود. یکی از لذت‌های سفر به این شهر در قدم زدن در خیابان‌های تنگ و باریک محله‌های قدیمی است که بوی انواع ادویه‌های هندی به مشام می‌رسد.

در بخش دهلی جدید خیابان‌های پهن و بزرگی با عمارت‌های زیبا وجود دارد. دهلی جدید مرکز حکومت ناحیه پایتختی و همچنین منطقه شهری درون کلان شهر محسوب می‌شود. این شهر تاریخی، بیش از 5000 سال قدمت دارد. دهلی با شهر آریانا از سمت‌های غرب، جنوب و شمال همسایه است. از جاهای دیدنی و جاذبه‌های مهم توریستی در دهلی می‌توان به معبد آکشاردام، ساختمان پارلمان، دروازه هند و معبد آپو اشاره کرد.

شهر تاریخی و قدیمی دهلی

شهر صورتی جایپور

شاید تا به حال نام جایپور را شنیده باشید، زیرا جایپور از شهرهای معروف هندوستان است که لقب شهر صورتی را برای این شهر تاریخی انتخاب کردند. از نظر موقعیت جغرافیایی می‌توان گفت که جایپور در شمال غربی هند قرار دارد. این شهر صورتی، دارای طرح شهری است. اگر روزی به شهر صورتی جایپور سفر کردید، در خیابان‌های این شهر شاهد تماشای انواع عمارت و ساختمان‌های صورتی رنگ خواهید بود.

در جایپور مسلمانانی هستند که از ساکنین این شهر شمرده می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت که 77% جایپور را هندی‌ها و 17% آن را مسلمانان تشکیل داده‌اند. از جاذبه‌های زیبای شهر صورتی می‌توان به قلعه آمر، کاخ شهر، جل محال، کاخ دیجی، کاخ رامباخ، گالتاجی، باغ رام نیواس، کاناک ورینداوان، بیرلا ماندیر و معبد دیگامبر جین سانگیجی اشاره کرد. این شهر دارای آب و هوایی نیمه خشک است به طوری که تنها در برخی ماه‌های خاص در سال، بارش باران را بر سر این شهر شاهد خواهید بود.

شهر صورتی جایپور

شهر دریاچه‌ها، اودایپور

اودایپور یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا در هندوستان است که به داشتن دریاچه‌های زیبا و کاخ‌ها معروف است. این شهر رویایی در ایالت گرجستان قرار گرفته است. اگر روزی قصد سفر به هندوستان کردید، حتما به این شهر زیبا سر بزنید. در اودایپور، باغ‌های رویایی و زیبا وجود دارد که قدم زدن در آن و تماشای مناظر خالی از لطف نیست. در این شهر مردمانی شاد زندگی می‌کنند که اکثر آنها به پوشیدن لباس‌های رنگارنگ علاقه‌مند هستند به این دلیل اودایپور به شهر رنگارنگ معروف است.

در اودایپور مناطق و جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که چشمان انسان را مجذوب خود می‌کند. قصر سیتی پلاس از مشهورترین جاذبه‌های توریستی این شهر است. در این قصر شما شاهد تماشای ترکیبی از هنر معماری چینی و اروپایی خواهید بود. از دیگر مکان‌های زیبا در اودایپور می‌توان به دریاچه پیچولا، محوطه باستانی، گالری کریستال، لیک پالاس، لیک گاردن پالاس، موزه ماشین‌های وینتیج و معبد جاگدیش اشاره کرد.

شهر دریاپه ها، اودایپور

واراناسی شهری مقدس در هندوستان

واراناسی یکی از شهرهای مقدس در هند است که ارزش معنوی و زیادی برای مردمان هندی دارد. در واراناسی خانه‌های رستگاری برای مردان و همچنین زنان وجود دارد که برای مرگ و زندگی پای در این محل می‌گذارند. قدمت این شهر به 3000 سال قبل می‌رسد. بنارس یکی از نام‌های دیگر این شهر است. واراناسی یکی از شهرهای قدیمی در هندوستان است که از زمان‌های گذشته ان را با نام الهه مرگ یاد می‌کنند.

این شهر پر از رمز و راز است. ساکنین واراناسی بر این باورند که هر فردی که پا در این شهر بگذارد رستگار خواهد شد و اگر عمرش در این شهر به پایان برسد، بدون شک در دنیای بعدی پاک و رستگار خواهد بود. در وارانسی رودخانه‌ای تحت عنوان گنگ وجود دارد که افراد روزانه در این آب به تطهیر می‌پردازند. از محصولات باکیفیت این شهر می‌توان به ابریشم اشاره کرد. ابریشم‌های وارانسی در تمامی دنیا مشهور هستند. از وسایل حمل و نقل در واراناسی می‌توان به ریکشاو که نوعی موتور سه چرخ است، اشاره کرد. ساکنین واراناسی بیشتر لباس‌های ظریف و نخی با رنگ‌های نارنجی و... بر تن می‌کنند.

واراناسی شهری مقدس در هندوستان

شهر پیروزی فاتح پور سیکری در هندوستان

فاتح پور سیکری یکی از شهرهای زیبا در هندوستان است که به شهر پیروزی معروف است. این شهر در منطقه آگرا و در استان اوتارپرداش واقع شده است. در فاتح پور سیکری شما شاهد تماشای معماری اصیل مغول در جای جای شهر خواهید بود. این شهر تاریخی قدمت زیادی دارد. قدمت شهر فاتح پور سیکری به زمان مغول‌ها مربوط می‌شود. در اطراف این شهر دیوارهای با طول 6 متر آنرا احاطه کرده‌اند.

کاخ مریم‌الزمانی از جاهای تاریخی و دیدنی این شهر محسوب می‌شود. اگر روزی قصد سفر به فاتح پور سیکری را داشتید، به پنج محل آن سری بزنید. پنج محل شکلی مشابه هرم را دارد که برای ساخت طبقات آن از 176 ستون استفاده شده است. این شهر به عنوان یک شاهکار تریخی و هندی مورد شناخت است.

شهر پیروزی فاتح پور سیکری در هندوستان

کنکته هندی‌ترین شهر در هندوستان

کلکته پایتخت ایالت بنگا به شمار می‌رود که در بخش شمال شرقی کشور هندوستان واقع شده است. این شهر به عنوان یکی از مراکز تجاری و فرهنگی در هند شناخته می‌شود. در این شهر، بندری وجود دارد که با نام بندر کلکته معروف است. در کلکته جمعیت زیادی ساکن هستند و از تاریخ غنی برخوردار است. با گذشت زمان، شهر کنکته نیز در زمینه‌های اقتصادی و تجاری پیشرفت می‌کند.

از جاهای تاریخی و دیدنی این شهر می‌توان به کاخ ویکتوریا، موزه هندی، ساختمان نویسندگان، جوراسانکو تاکور بری، کاخ مرمر، کتابخانه ملی، کلیسای جامع سنت پل و پل هوراه اشاره کرد. کنکته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای هند معروف است. کنکته در زمستان آب و هوایی خنک و متعادل و در تابستان آب و هوایی داغ و گرم دارد. کنکته شهری است که فستیوال‌های موسیقی و کلاسیک هندی را در خود جای داده است.

کلکته هندی‌ترین شهر در هندوستان

شهر هزاررنگ بمبئی

بمبئی یکی از شهرهای پرجمعیت و ثروتمند در هندوستان است. این شهر سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. شهر هزار رنگ بمبئی به نام شهر بومبای نیز شناخته می‌شود. در این شهر شما شاهد تمدن و فرهنگ متفاوتی از هندوستان خواهید بود. از غذاهای معروف بمبئی می‌توان به کنکانی اشاره کرد که هنگام چشیدن آن مزه تمامی ادویه‌های هندی با فلفل تند را حس خواهید کرد.

در این شهر رستوران‌های لاکچری بسیاری با غذاهای اصیل بمبئی وجود دارد. هنگام سفر به این شهر رویایی، از نوشیدنی شیرنارگیل و واداپاو در انجا غافل نشوید. این شهر از جهت موقعیت جغرافیایی در کنار اقیانوس‌ها قرار گرفته به همین دلیل در بیشتر ماه‌های سال از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است. اگر قصد سفر به بمبئی را داشتید، ماه فروردین و خرداد زمان‌های مناسبی برای سفر به این شهر هستند.

شما در بمبئی می‌توانید در خیابان‌های رویایی و عاشقانه آن در کنار عزیزان خود قدم بزنید. از جاهای دیدنی و جاذبه‌های توریستی بمبئی می‌توان به کلیسای مونت مری، ایستگاه چاتراپاتی، شهرک سینمایی بالیوود، غارهای الفنتا، دروازه هند، منطقه هنری کالاگودا، ماهالاکشمی دوبی گات و بازارهای سنتی بمبئی اشاره کرد.

شهر هزار رنگ بمبئی

شهر سرسبز بنگلور

بنگلور از شهرهای سرسبز در هندوستان است. بنگلور از شهرهای صنعتی و دانشگاهی هندوستان محسوب می‌شود که بیشتر گردشگران از سفر به این شهر سرسبز غافل شده‌اند. شهر بنگلو، مرکز استان کارناتاکا است و یکی از شهرهای بزرگ هند به شمار می‌رود. در بنگلور شما شاهد دانشگاه‌های معتبر و امنیت اجتماعی بالا خواهید بود به همین دلیل بنگلور به شهر دانشجویی معروف است.

این شهر سرسبز جاذبه‌های زیادی را در داخل خود جای داده است. از جاذبه‌های توریستی بنگلور می‌توان به دریاچه السور، باغ گاردنز، بنگلور پلیس، ساختمان ویدهانا سودا و بهشت خرید اشاره کرد. اگر به دنبال سفر به شهری خوش آب و هوا هستید، بنگلور گزینه مناسبی است؛ زیرا آب و هوایی متعادل و خنک داشته و دارای طبیعت‌های بسیار سرسبز و رویایی است. جمعیتی بیش از 6 میلیون در بنگلور ساکن هستند. اکثر افراد این شهر را با عنوان شهر باغ‌ها می‌شناسند.

شهر سرسبز بنگلور

مرکز تجارت و خداپرستی، شهر مادورای

مادورای یکی از شهرهای بزرگ در هند است که مرکز تامین نادو در کشور هند به شمار می‌رود. امروزه مادورای به یکی از مقاصد جذاب گردشگری تبدیل شده که سالانه افراد زیادی برای مهاجرت و یا تفریح به این شهر بزرگ سفر می‌کنند. در مادورای جاذبه‌های طبیعی و زیبایی قرار دارد که انسان را مجذوب زیبایی‌های خود می‌کند. از جاذبه‌های توریستی مادورای می‌توان به معبد میناکشی، پوتو منداپام، تیریمالی نایاک کاخ، کلیسای سنت ماری، موز یادبود گاندی و بازار موز اشاره کرد.

مادورای به عنوان مرکز اصلی تجارت و مکانی برای خداپرستی در بین مردم هندی از ارزش والایی برخوردار است. کوچه و خیابان‌های این شهر به دلیل دارا بودن معماری خاص به آتن شرق مشهور است.

مرکز تجارت و خداپرستی، شهر مادورای

شهر معبد طلایی امریتسار در هندوستان

جالب است بدانید که شهر امریتسار یک معبد طلایی را در خود جای داده و از پربازدیدترین مناطق گردشی در هند محسوب می‌شود. این شهر در ایالت پنجاب و در شمال غربی هندوستان قرار گرفته است. معبد طلایی و یا دربار صاحب از مکان‌هایی است که ارزش بالایی داشته و بسیاری از گردشگران برای دیدن این معبد به شهر امریتسار می‌آیند. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به امریتسار هستید، نوامبر و مارس از زمان‌های بسیار مناسب برای تجربه سففری دلپذیر در این شهر است.

جالب است بدانید که معبد طلایی در ابتدا از جنس مرمر بود و بعدها برای معماری آن از طلا استفاده کردند. در این شهر تاریخی جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که از بین آنها می‌توان به موزه مرکزی سیک، گردواره بابا اتل رای جی، تورهای پیاده‌روی در میراث، جلیلان والا باغ، معبد دورگیانا وغارهای معبد ماتا لال جی اشاره کرد. در امریتسار گردواره‌های بسیاری برای عبادت وجود دارند که از جاذبه‌های گردشگری این منطقه شناخته می‌شوند. گردواره به معنای عبادت‌گاه و نیایشگاه است.

شهر معبد طلایی امریتسار در هندوستان

شهر تاریخی و موسیقی چنای

چنای یکی دیگر از شهرهای تاریخی و بسیار زیبای هند است که به عنوان چهارمین کشور تامین نادو محسوب می‌شود. در زمان‌های گذشته این شهر به نام مدرس شناخته می‌شد ولی امروزه نام چنای را برای شهر زیبا برگزیدند. چنای یک شهر ماجراجویی و تاریخی است زیرا قیمت آن به 370 سال قبل برمی‌گردد. اگر زمانی قصد سفر به این شهر را داشتید، بدانید که بهترین انتخاب را کردید؛ چرا که جاذبه‌های تاریخی چنای انسان را مجذوب زیبایی‌های بدون وصف خود می‌کند.

در چنای پارک ملی وجود دارد که از پارک‌ها معروف و مشهور هند به شمار می‌رود. چنای در جنوب هند قرار دارد. در حالت کلی می‌توان گفت که چنای در واقع نگهبان هنر، سنت، فرهنگ، موسیقی، آشپزی و مذهبی هند است. در چنای شما شاهد سرعت بالای اینترنت خواهید بود. چنای از بین شهرهای معدودی، امکانات اتصال به فیبر نوری زیردریایی را دارد. جالب است بدانید که استفاده از وای فای در سراسر شهر چنای به صورت رایگان است و چنای از اولین شهرهایی است که این کار را برای مردم و ساکنین خود انجام داده است.

از حمل و نقل این شهر می‌توان به تاکسی، قطار شهری و ریکشاهای خودکار اشاره کرد که تردد در این شهر شلوغ را آسان می‌کند. چنای یکی از مقاصد خوب برای سفر است زیرا در آنجا رستوران، تفرجگاه و هتل‌های زیاد و مجللی برای اقامت وجود دارد. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به 600 معبد چنای اشاره کرد که این شهر بیشترین تعداد معابد را در خود جای داده است. اگر روزی به این شهر سفر کردید، دیدن کلیسای ارمنی را از دست ندهید. از متمایزترین ساختمان‌های چنای می‌توان به هفت معبد به سبک دراویدی اشاره کرد.

شهر تاریخی و موسیقی چنای

شهر درخشان هندوستان، میسور

میسور یکی از شهرهای پرماجراجوی در هند است. این شهر بعد از بنگلور از زیباترین شهرهای هندوستان به شمار می‌رود. میسور در فاصله 140 کیلومتری بنگلور و در بخش جنوب غربی قرار گرفته است. در میسور طبیعت زیبا و سرسبزی وجود دارد که به همین دلیل آن را شهر زیبایی‌ها می‌خوانند. در میسور قصری وجود دارد که زیبایی و شگفتی آن چشمان انسان را جذب خود می‌کند به این دلیل میسور به شهر درخشان معروف است.

اگر روزی به این شهر سرسبز سفر کردید، هنگام قدم زدن در کوچه و خیابان‌های این شهر شاهد تمیزی بسزایی خواهید بود؛ زیرا این شهر از شهرهای تمیز و آراسته در هندوستان است. اغلب ماه‌ها در میسور آب و هوای گرمی به راه است به طوری که در تابستان دمای هوا به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد. در این شهر، مردمی زیبا و مهمان‌نواز ساکن هستند. مردمان این شهر به زبان‌های انگلیسی و هندی سخن می‌کنند.

در میسور کاخ و ساختمان‌های قدیمی و تاریخی وجود دارد که لیست آنها در بین میراث جهانی و تاریخی به ثبت رسیده است. بی شک کاخ میسور از جذاب‌ترین کاخ تاریخی در هند است. کاخ میسور یک بنای 3 طبقه با 100 هزار چراغ است که درخشانی آن با چشم انسان بازی می‌کند.

شهر درخشان هندوستان، میسور

سخن پایانی

هند یکی از کشورهای زیبا در جهان بوده که 28 ایالت را در خود جای داده است. این کشور به پرجمعیت‌ترین کشور در جهان مشهور بوده و در رتبه دوم قرار دارد. هندوستان شهرهای زیادی دارد که هرکدام جاذبه‌های زیبایی را در درون خود جای داده‌اند. از شهرهای زیبا و معروف در هندوستان می‌توان به شهر زیبای آگرا، شهر تاریخی چنای، شهر معبد طلایی یعنی امریتسار، شهر سرسبز بنگلور، شهر مادورای مرکز تجارت و خداپرستی و شهر هزار رنگ یعنی بمبئی اشاره کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها