جزایر مالدیو

جزایر مالدیو

به دنبال مکانی آرام و پر آرامش برای سفر هستید؟ آیا سفر به جزایر مالدیو را تجربه کرده‌اید؟ آیا از عظمت اقیانوس‌های جزایر مالدیو مطلع هستید؟ باید گفت جزایر مالدیو با داشتن اقیانوس‌های بزرگ و سواحل دلنشین این روزها به عنوان یکی از آرام‌‌ترین نقاط کره زمین شناخته می‌شوند. جزایری با اندازه‌های کوچک که در فاصله کمی از هم قرار دارند، سرزمین مالدیو را به عنوان یک مقصد محبوب برای دوستداران طبیعت و آرامش تبدیل کرده است. در جزایر مالدیو دنیایی از عجایب وجود دارد که افراد به هنگام سفر به این جزایر شگفت زده می‌گردند.

جزایر مالدیو

آشنایی با جزایر مالدیو

جزیره مالدیو مجموعه‌ای از جزایر کوچک را در کنار هم تشکیل شده است؛ که در این کشور آرامش اولین حسی بوده که بازدیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند. این جزیره از ۱۱۹۲ جزیره بر روی اقیانوس هند متشکل است که از نظر ظاهری همانند یک پرنده در حال پرواز به نظر می‌رسد که تنها حدود ۲۰۰ عدد از این جزایر قابل سکونت هستند. پایتخت این کشور ماله است که سواحل این شهر با شن‌های سفید به تنهایی جزئی از زیبایی‌های جزایر مالدیو به حساب می‌آیند.

این جزیره به دلیل خشک بودن تنوع وجود جانور در آن کم است، اما در زیر آب نزدیک به ۲۰۰۰ گونه ماهی‌ها وجود دارد که از نظر ظاهر و زیبایی تنوع زیادی دارند. در سال ۲۰۱۱ از جزایر مالدیو به عنوان محیط زیست یونسکو معرفی کردند. جزایر مالدیو غنی‌ترین صخره‌های مرجانی را دارند که بازدیدکنندگان همیشه از این جزایر دیدن می‌کنند. ساکنین مالدیو از تبار هند و سریلانکا هستند یک رگه از اعراب نیز دارند. در شهر مالدیو دما به صورت تقریبی ۲۸ درجه سانتیگراد اعلام می‌شود؛ به همین خاطر آبزیان زیادی در این جزیره زندگی می‌کنند اگر علاقه‌مند به شنا و ورزش هستید جزایر مالدیو را از دست ندهید.

آشنایی با جزایر مالدیو

آرامش در جزایر مالدیو

بر روی فلات زیرآبی لاکادیو جزایر مالدیو قرار گرفته است و در کنار جزایر لکشدویپ و چاگوس یک زیست بوم خاکی دارد. شما بدو ورود به این جزیره آرامش و حس خوب را با تمام وجود خود احساس می‌کنید. در این جزیره حدود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی وجود دارد که در ۲۶ گروه آب سنگی دسته‌بندی می‌شوند. این جزایر تنها در ۶۰۰ کیلومتری از کرانه‌های هند قرار دارند و کل خشکی آن حدود ۲۹۸ کیلومتر مساحت دارد. بزرگ‌ترین جزیره موجود در مالدیو فقط ۵ کیلومتر مساحت داشته که ۲۰۰ عدد از جزایر مسکونی بوده و ۸۸ جزیره دیگر برای گردشگران مناسب است.

آرامش در جزایر مالدیو

بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو

از نکات مهم و حائز اهمیت در هنگام سفر انتخاب بهترین زمان برای سفر است؛ زیرا مساعد بودن آب‌وهوا در میزان کیفیت سفر بسیار اثر دارد. جزیره مالدیو در فاصله بسیار کم از خط استوا قرار گرفته به همین علت وجود رطوبت زیاد در مالدیو بسیار طبیعی است؛ اما در کنار گرما رطوبت نیز وجود دارد و اگر شما به دنبال فرار از گرما هستید در فصول گرم مالدیو را بازدید نکنید. در بازه زمانی آبان تا اردیبهشت شما بهترین زمان برای سفر به مالدیو را دارید و میزان شرجی بودن هوا کاهش پیدا می‌کند.

ماه‌های اکتبر و نوامبر زمان‌های محبوبی برای سفر به مالدیو هستند، چراکه دمای گرما و آفتاب فراوان امکان سفر به مالدیو را مهیا می‌کند. اگرچه خطر باران و رعد و برق در این بازه زمانی زیاد است؛ این زمان از سال برای غواصی و شنا زمان ایده‌آلی محسوب می‌شود. زمانی که کوسه‌ و نهنگ‌ها و پرتوهای مانتا برای تغذیه از پلانکتون‌های موجود در آب بیرون می‌آیند. از آنجایی که این فصل بازه زمانی کمی است، شما می‌توانید انتظار وجود افراد کمتری را در این استراحتگاه داشته باشید و مطمئن شوید که بلیط‌ها با قیمت مناسب برای پرواز و اقامتگاه‌ها پیدا خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو

آیا سفر به مالدیو نیاز به ویزا است؟

از دیگر مقاصد گردشگری که برای سفر به آن ویزا نیاز نیست و می‌توانید از ویزاهای فرودگاهی استفاده کنید جزایر مالدیو است. شما برای تهیه کردن ویزا فرودگاهی باید فرم دریافت ویزا را پر کنید و مدارک لازم برای گرفتن ویزا را به مأمورین فرودگاه تحویل دهید. شما برای داشتن سفری بدون استرس باید پاسپورت خود به همراه ۵۰ الی ۷۰ دلار را به همراه داشته باشید و مهر بر روی پاسپورت شما مندرج می‌گردد. برای گرفتن ویزا فرودگاهی موارد زیر را رعایت کنید:

  • اعتبار هفت ماهه پاسپورت
  • داشتن قطعه عکس تمام رخ
  • ویزا با داشتن ۳۰ روز اعتبار
  • داشتن برگه رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت هنگام ورود به فرودگاه

آیا سفر به مالدیو نیاز به ویزا است؟

هزینه سفر به جزایر مالدیو

افراد زیادی برای سفر مالديو تور جزایر مالدیو را انتخاب می‌کنند. سفر با تور هزینه را نسبت به سفر عادی میزان کاهش می‌دهد ولی برای کسب لذت کافی از سفر خود باید از نظر مالی سطح خوبی برخوردار باشید. شما برای تهیه بلیط با توجه به شرکت هواپیمایی مالدیو رنج مختلفی از هزینه‌ها را باید پرداخت کنید؛ چراکه قیمت بلیط‌ها متغییر است. همچنین برای داشتن اقامت بسیار لوکس در بهترین اقامتگاه‌ها باید بسیار هزینه کنید؛ اما اگر فقط به دنبال گردش و دیدن کردن از جزایر هستید، می‌توانید با هزینه‌های متوسط سفر خوبی تجربه کنید. برای مثال هزینه اقتصادی برای یک شب ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است ولی برای هزینه کردن نیز براساس نوع سفر شما و میزان تفریحاتی که انجام می‌دهید هزینه‌ها تغییر می‌کند.

برای سفر به مالدیو علاه بر هزینه خوراک، هتل، بلیط، تفریحات و... فرد باید مالیات و بیمه مسافرتی را در نظر داشت. در این جزایر اماکن گردشگری زیادی وجود دارد که فرد براساس نوع علاقه خود انتخاب می‌کنند اما هر کدام از تفریحات نیز به هزینه متغییری نیازمند هستند به همین دلیل برای تفریحات نیز باید هزینه مجزایی در نظر گرفته شود.

هزینه سفر به جزایر مالدیو

راه های دسترسی به جزایر مالدیو

‏ماله پایتخت کشور مالدیو است. این شهر یک فرودگاه بین‌المللی دارد که به طور تقریبی تمامی پروازهای کشور مالدیو از طریق همین فرودگاه صورت می‌گیرد. فرودگاه این شهر در یک جزایر در فاصله بسیارکم از ماله قرار دارد و طبیعتا شما بعد از فرود آمدن در فرودگاه باید از به واسطه وسایل حمل و نقل به مقصد مورد نظر خود بروید. اگر به نقشه مالدیو به خوبی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که کشور هند یکی از کم فاصله‌ترین کشورها به این جزیره بوده و به همین خاطر جمعیت زیادی از افراد به واسطه هند به جزیره مالدیو سفر می‌کنند. با این اوصاف تورهای سفر به مالدیو از طریق ایران فقط به شکل هوایی هستند.

راه‌های دسترسی به جزایر مالدیو

آشنایی کامل با جزایر مالدیو

مالدیو یکی از آرامش‌بخش‌ترین جزایر موجود بر روی کره زمین است که افراد برای یافتن آرامش این منطقه را انتخاب می‌کنند. این کشور دین اصلیشان اسلام بوده و پیروی از دیگر ادیان در آنجا ممنوع است. از سری جزایر معروف این شهر به جزایر ماله، جزایر شمالی مالدیو، جزایر جنوبی مالدیو و... می‌توان اشاره کرد.

جزیره ماله

یکی از بزرگ ‌ترین جزایر شهر مالدیو ماله است. این جزیره به عنوان مرکز تجاری مالدیو شناخته می‌شود و مرز آبی مشترک با کشور سریلانکا دارد و یک فرودگاه مدرن و مجهز دارد. ماله از واژه" ماهالای "  برگرفته شده که به معنای " خانه بزرگ " در زبان سانسکریت است. به شکل این کلمه در زبان سانسکریت به قصر پادشاهی اشاره دارد. مرکز تمامی کارهای تجاری این شهر است که متشکل از چهار بخش گالولهو، هنویرو ، ماچانگولی و مافانو تشکیل شده‌است.

مسجد قدیمی، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد جامع و بازار ماهی از مناطق دیدنی شهر ماله به حساب می‌آید. از نظر مساحت شهر ماله کوچک است به طوری که با پای پیاده مسیرهایش قابل طی کردن است. مساحت ماله حدود 298 کیلومتر مربع حساب شده و تقریبا 301000  نفر در آن زندگی می‌کنند و به علت وجود گردشگران و مهاجرین زیاد به شهر ماله از نظر غذایی بالایی در این شهر است و رستوران‌‌هایی با انواع ملیت‌‌ها، غذاهای گوناگون و متفاوت تهیه می‌کنند که هر گردشگر باید یکبار هم شده آنها را تست کند.

وجود  ناآرامی دریا ، حرکت کشتی‌‌ها و قایق‌ در بین جزایر باعث ایجاد محدودیت می‌گردد. توریست‌‌های مسافر به مالدیو علاقه چندان زیادی به سفر در فصولل  بارانی به این جزیره ندارند و جزایر قسمت نیمه جنوبی مالدیو طرفدار کمتری به نسبت جزایر نیمه‌ شمالی دارند و جمعیت مردمان آجا بیشتر است.همچنین از نظر امکانات برای مسافرین به جزیره مالدیو بهترین‌ها را در نظر می‌گیرند. یکی از معروف‌ترین جزایر شمالی این شهر جزیره‌ گافاروفالو است که در نزدیکی پایتخت قرار دارد و یکی از بهترین اماکن اقیانوس هند برای شنا به حساب می‌آید.

برنامه‌های غواصی موجود در این جزیره، تمامی تجهیزات و راهنماهای لازم را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. گردشگران می‌توانند در کنار غواصی عکاسی در زیر آب را تجربه کرده و از دنیای زیر اقیانوس بهترین بهره را داشته باشند. با این حال داشتن یک عکس یادگاری در کنار ماهی‌ها رنگارنگ و مرجان‌‌ها قطعا برای هر گردشگر زیبایی خاصی دارد.

جزایر ماله

جزایر شمالی مالدیو

از دیگر جزایر قسمت نیمه شمالی مالدیو به آری، تودو و رادهو باید اشاره کرد. در جزیره آری به طور معمول توریست از دیگر جاها بیشتر یافت می‌گردد؛ زیرا این جزیره هتل‌‌های بی‌نظیری دارد و یک بازار محلی و سنتی در جزیره آری تاسیس شده که در آن انواع صنایع دستی زیبا موجود است. صنایع دستی موجود در این جزیره همچون صندل‌‌های انگشتری یا حصیری با داشتن صدف آبی اما قیمت‌‌های معقولی دارند. در قسمت شمال مالدیو حتما سری به جزیره‌ بلند ها‌لیف بزنید. در جزیره هالیف شغل ماهی‌گیری اصلی‌ترین راه برای افراد است. بهترین رستوران‌های غذا دریایی مالدیو در این جزیره برای گردشگران فراهم است.

جزایر جنوبی مالدیو

اگر از شلوغی جزایر شمالی مالدیو لذت نمی‌برید و دوست دارید در سواحلی خلوت استراحت کنید و نوشیدنی‌های خنک همچون آب نارگیل تازه میل کنید، جزایر قسمت جنوب مالدیو انتخاب بی‌نظیری برای مقصد سفر شما به نظر می‌رسد. یکی دیگر از جزایر جیزه واوو است که جزو کم‌ جمعیت‌‌ترین جزیره‌‌های مالدیو به حساب می‌آید. این جزیره اسکله‌ منظمی دارد و یکی از گران قیمت‌‌ترین اقامتگاه‌‌ها در شهر مالدیو محسوب می‌گردد.

جزیره‌ ادو در ناحیه نیمه‌ جنوبی مالدیو از نظر اقتصادی بعد از شهر ماله معروفیت خوبی در بین گردشگران مالدیو پیدا کرده است و به همین دلیل رستوران‌ها و هتل‌ها لوکس و گران‌ قیمت در آن وجود دارد که با چشم ‌اندازی بی‌نظیر در کنار ساحل دریا ساخته شده است. باید بیان کرد برای افرادی که به همراه کودکان خود به مالدیو سفر دارند، شاید مکان خوشایندی نباشد؛ زیرا برای رفتن به جزایری که در قسمت اقیانوسی پراکنده هستند باید طی چند مرحله سوار بر قایق گردند و امکان دارد کودکان دچار دریا زدگی شوند. همچنین تفریحات زیاد مناسبی برای کودکان در این جزایر یافت نمی شود.

جزایر جنوبی مادیو

جاذبه‌های توریستی مالدیو

از دیگر مواردی که باعث جذابیت مالدیو برای توریست‌ها می‌شود، وجود جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر است. شما در ورود به مالدیو با جاذبه‌های گردشگری همچون مسجد سلطان محمد، بنای یاد بود سونامی،کاخ ریاست جمهوری، موزه ملی و... آشنا می‌شوید که هر کدام زیبایی خود را دارد و شما در جزایر مالدیو با فرهنگ و طبیعت این شهر آشنا می‌شوید.

مسجد سلطان محمد مالدیو

‏‏مسجد سلطان محمد به نام مسجد جامع ماله شناخته می‌شود؛ یکی از جاذبه‌هایی محسوب می‌گردد که افراد توریست‌ در سفر به ماله ‏علاقه‌ زیادی برای بازدید از آن دارند. مسجد جامع مالدیو در مرکز شهر قرار دارد و بزرگترین مسجد شهر مالدیو و ‏ از بزرگترین مساجد قسمت جنوب آسیا به حساب می‌آید. ‏یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این مسجد گنبد طلاکاری آن بوده که در قسمت شرقی آسیا شهرت یافته است.

بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument)

اکثر اوقات اماکن دیدنی یک کشور مربوط به قسمت تاریخ و سنت نیست و بعضی از آن‌ها در گروه گردشگری سیاه قرار دارند. بنای یادبودی سونامی برای انانی که در سونامی سال ۲۰۰۴ در مالدیو کشته شده‌اند ساخته شد و امروز به عنوان ‏یکی از جاذبه‌های زیبا ماله به شمار می‌رود. افراد توریست‌ می‌توانند در سفر به ماله از این مکان دیدن کرده و عکاسی داشته باشند.

‏موزه ملی مالدیو

در کنار جاذبه‌های فرهنگی برخی افراد علاقه‌مند به تاریخ هستند. ‏علاقه‌مندان تاریخ و موزه، می‌توانند در سفر به مالدیو از این موزه که در 11 نوامبر سال 1952 افتتاح شد ‏بازدید کنند. موزه ملی مالدیو در روز ملی شدن مالدیو افتتاح گردید و به همین علت با این اسم معروفیت پیدا کرد. مهم‌ترین هدف از ساخت این موزه حفاظت از ‏تاریخ و قدمت مالدیو است. ‏‏ساختمان و بدنه این موزه در زمان‌های قبل کاخ سلطنتی مالدیو محسوب شده و برای دوستدارن تاریخ سراسر زیبایی است.

جاذبه های توریستی مالدیو

سخن پایانی

همانطور که بیان شد تنوع اقامتگاه در جزایر مالدیو بسیار زیاد بوده و سالانه نزدیک به ۱.۵ میلیون فرد برای گردش این جزایر را انتخاب می‌کنند؛ زیرا این جزایر معروفیت زیادی دارند. دوستداران به آب و آرامش به محض ورود به این جزایر آب، تفریحات آبی، شن‌های سفید و... را مشاهده می‌کنند و آرامش را در قدم زدن اطراف سواحل این جزایر پیدا می‌کنند. اگر قصد سفر به مالدیو دارید باید گفت این جزایر تنوع زیادی دارند و هرکس براساس نوع سلایق خود نظر می‌دهد. در نتیجه برای شما هم این امکان وجود دارد تا براساس نوع علایق خود سفر به مالدیو را تجربه کرده و در سواحل و اقیانوس‌‌های این جزایر عکس‌های بی‌نظیری به عنوان یادگاری ثبت کنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها