سفر به پوکت

راهنمای سفر به پوکت

در کشور تایلند جزیره بسیار زیبایی به نام پوکت وجود دارد که به سبب وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیار زیاد در آن، سالانه بسیاری از مسافران و گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند. برای سفر به جزیره پوکت تایلند لازم است در خصوص تمام ویژگی‌های این جزیره اطلاعاتی به دست آورید تا در هنگام سفر خود با مشکلی مواجه نشوید. راه‌های دسترسی به پوکت، بهترین زمان سفر، فرهنگ، جاذبه‌ها و... موارد بسیار مهمی هستند که در راهنمای سفر به پوکت مطالعه خواهید کرد.

راهنمای سفر به پوکت

پوکت کجاست؟

پوکت یکی از جزیره‌های بسیار زیبا در کشور تایلند است که در فاصله حدودا ۸۶۳ کیلومتری از جنوب بانکوک یا همان پایتخت تایلند قرار دارد.  از آنجایی که این جزیره زیبا دارای جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی است، بنابراین بسیاری از افراد که اهل مسافرت و گردشگری هستند، ترجیح می‌دهند این جزیره را برای مقصد مسافرتی خود انتخاب کنند. از این رو اگر شما جزء افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به سواحل دارند، لازم است بدانید که در جزیره پوکت تایلند، سواحل شنی بسیار زیادی به طول چندین کیلومتر در کناره دریا وجود دارند که شما می‌توانید از قدم زدن در آن‌ها و تماشای منظره زیبای دریا نهایت لذت را ببرید. در واقع جزیره پوکت که در دریای آندامان کشور تایلند واقع شده است، بزرگ‌ترین جزیره این کشور به حساب می‌آید و مساحتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع دارد. جاذبه‌های گردشگری این جزیره فاصله چندانی با یک‌دیگر نداشته و مسافران می‌توانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. علاوه‌براین کوه‌های بسیار زیادی در جزیره پوکت تایلند وجود دارند، به طوری که بیان می‌شود ۱۷ درصد از این جزیره را کوه‌ها تشکیل می‌دهند‌.

پوکت کجاست؟

چرا باید به پوکت تایلند سفر کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد هنگام سفر به کشور تایلند پیش می‌آید، این است که اصلا چرا آژانس‌ها و تورهای مسافرتی، سفر به پوکت را به عنوان مقصد تفریحی به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. برای پاسخ به این پرسش پر تکرار باید بگوییم که شهر پوکت تایلند دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیبا و زیادی بوده که اغلب مسافران و گردشگران را مجذوب خود می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود به طور حتم در سفر خود به کشور تایلند، سری به جزیره پوکت نیز بزنید و از تماشای مناظر طبیعی زیبای آن لذت ببرید.

از جمله مناطق طبیعی زیبای این جزیره می‌توان به خلیج‌های شنی، برآمدگی‌های سنگی و پرتگاه‌های عظیم آهکی در آن اشاره کرد.  همچنین سواحل بسیار بزرگ و زیبایی در این جزیره وجود دارند که تعداد آن‌ها به ۴۴ ساحل می‌رسد و شما می‌توانید از قدم زدن در آنجا و تماشای دریای آبی زیبا هنگام غروب آفتاب نهایت لذت را ببرید. از جمله این سواحل می‌توان به ساحل کامالا، ساحل کارون، ساحل پاتونگ و چند ساحل دیگر اشاره کرد.

همچنین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به جنگل‌ها دارند، می‌توانید در تورهای جنگل‌های سرسبز گرمسیری این جزیره شرکت کنید. از جمله این جنگل‌ها می‌توان به جنگل‌های گسترده نارگیل و شالیزارهای این جزیره اشاره کرد. البته ناگفته نماند که در طبیعت زیبای جزیره پوکت می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی همچون قایق‌سواری با قایق‌های بامبو و بانجی جامپینگ را نیز تجربه کنید. از دیگر مواردی که سبب جذب گردشگران و مسافران به جزیره پوکت تایلند می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذاهای پوکت:  یکی از مواردی که در بدو ورود به جزیره پوکت شما را مجذوب خواهد کرد، بو و عطر غذاهای خیابانی در این جزیره است. در جای جای این شهر تنوع غذاهای خیابانی سنتی به حدی است که به احتمال زیاد قادر نخواهید بود در مقابل آن‌ها مقاومت کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود حتما در سفر خود به جزیره پوکت، غذاهای خیابانی این جزیره را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.
  • آثار هنری پوکت:  شاید جالب باشد بدانید که هنر‌های خیابانی بسیار زیبا و جالبی در جزیره پوکت تایلند قابل مشاهده است. در سال‌های پیش گروهی از نقاشان نام‌دار خیابانی در شهر پوکت گردهم آمدند و آثاری زیبا و خارق‌العاده‌‌ای که بیشتر جنبه سیاسی داشتند را بر روی دیوار‌های این جزیره برجای گذاشتند.  این آثار به قدری زیبا و جالب توجه هستند که در فضای مجازی سروصدای بسیار زیادی برپا کردند.
  • زندگی شبانه پوکت:  زندگی شبانه در پوکت یکی دیگر از جذابیت‌های این جزیره بسیار زیبا به حساب می‌آید.  بدین صورت که مسافران و گردشگران می‌توانند شب‌ها از فستیوال‌های شبانه، کلوپ‌ها، گروه‌های موسیقی زنده، دیجی‌های بین‌المللی و بسیاری از تفریحات دیگر در این شهر استفاده کرده و خاطرات به یادماندنی از جزیره پوکت برای خود به ثبت برسانند.

چرا باید به پوکت تایلند سفر کنیم؟

مسیرهای دسترسی به پوکت تایلند

 مسیرهای متنوعی برای دسترسی به جزیره پوکت در کشور تایلند وجود دارد، اما اگر قصد دارید با ساده‌ترین و سریع‌ترین روش خود را به این جزیره برسانید، بهتر است از سفر هوایی استفاده کنید؛ چرا که این جزیره از یک باند فرودگاهی بهره‌مند بوده و مسیر دسترسی به پوکت را برای مسافران آسان ساخته است. با این وجود چنانچه جزء آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی قصد ندارند از هواپیما استفاده کنند، می‌توانید از مسیر زمینی برای رسیدن به این جزیره بهره ببرید. لازم است بدانید که هیچ خط یا مسیر ریلی بین شهرهای تایلند و جزیره پوکت وجود نداشته و تنها مسیر زمینی مسیر جاده‌ای بوده که بین این جزیره و سایر شهرهای تایلند وجود دارد.  این مسیر جاده‌ای که در شمال پوکت واقع شده است از طریق یک پل با نام Sarasin به منطقه Phang Nga متصل می‌شود.

 در این خصوص لازم است بدانید که انتخاب تور در سفر به پوکت می‌تواند مزایای بسیار زیادی از نظر هزینه و تنوع در مکان‌های گردشگری برای شما داشته باشد. ناگفته نماند که برخی از این تورها مستقیما به جزیره پوکت می‌روند، اما در برخی دیگر مسافران ابتدا در شهرهای دیگر تایلند اقامت داشته و پس از گشت‌وگذار سپس به جزیره پوکت نیز سری زده و مدتی را در آنجا می‌گذرانند.  بنابراین شما می‌توانید بسته به نظر و سلیقه خود هر کدام از این تورها را انتخاب نمایید و از سفر به این کشور زیبا نهایت لذت را ببرید.

مسیرهای دسترسی به پوکت تایلند

انتخاب زمان مناسب برای سفر به پوکت تایلند

از دیگر چالش‌های مهمی که برای مسافران و گردشگرانی که قصد دارند به جزیره پوکت تایلند سفر کنند، پیش می‌آید این است که کدام فصل برای سفر به این جزیره مناسب‌تر خواهد بود. حال این مناسب بودن می‌تواند از نظر هزینه‌ها، آب‌وهوا و دیگر شرایط این جزیره در فصول مختلف سال باشد. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین فصل برای سفر به این جزیره زیبا آشنا کنیم.

بهترین زمان سفر به شهر پوکت تایلند

اگر قصد دارید در فصلی به شهر پوکت تایلند سفر کنید که آب‌وهوای مناسبی داشته باشد،  بهتر است اواسط پاییز تا اواسط بهار را انتخاب نمایید. این فصول از سال معادل با ماه‌های نوامبر و آوریل می‌شوند که هوای جزیره پوکت در این وقت از سال بسیار مطلوب و دلنشین است. به همین سبب مسافران می‌توانند به راحتی و بدون مشکل به گشت‌وگذار در این جزیره زیبا بپردازند.  اگر طبیعت بدن شما به گونه‌ای است که با گرم بودن هوا مشکل دارید و نمی‌توانید گرما را تحمل کنید، بهتر است از اواخر پاییز تا اواسط زمستان معادل دسامبر تا ژانویه به این جزیره سفر کنید. زیرا در این زمان از سال هوا هنوز گرم نشده و شما می‌توانید به راحتی به این جزیره سفر کرده و از مسافرت خود در هوایی مطلوب و دلنشین لذت ببرید.

پر باران‌ ترین فصل پوکت تایلند

اگر قصد دارید در زمانی از سال به پوکت سفر کنید که خیابان‌ها خلوت‌تر و هتل‌ها ارزان‌تر باشند، پیشنهاد می‌شود فصول بارندگی این جزیره را انتخاب نمایید.  می‌توان بیان کرد ماه مه تا اکتبر یعنی از اواسط بهار تا اواخر تابستان، فصول پر باران این شهر را تشکیل می‌دهند.  به‌طورکلی از آنجایی که پوکت در نزدیکی خط استوا قرار دارد، تغییرات آب‌وهوایی زیادی را از آن جزیره انتظار نداریم، اما در این ماه‌ها باران زیادی در این جزیره می‌بارد.

گرم‌ ترین فصل سال در پوکت تایلند

در خصوص گرم‌ترین ماه‌های سال در جزیره پوکت نیز لازم است ذکر کنیم که تقریبا از اواخر زمستان تا اواسط بهار که معادل ماه‌های مارس، آوریل و مه می‌شوند، هوا در این جزیره بسیار گرم است و شاید این دما برای افرادی که تحمل گرما را ندارند، بسیار سخت و عذاب‌آور باشد. به طور کلی می‌توان بیان کرد که دمای هوا جزیره پوکت تایلند در فصول گرم سال بین ۳۳ درجه سانتی‌گراد و ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

بهترین فصل سال برای موج سواری در شهر پوکت تایلند

موج‌سواری یکی از ورزش‌ها و تفریحات جالب و خوشایند برای بسیاری از مسافران و گردشگرانی به حساب می‌آید که عاشق تفریحات آبی هستند. جالب است بدانید که در برخی از ماه‌های سال در جزیره پوکت این امکان وجود دارد که بتوان تفریح و هیجان سفر خود را با موج‌سواری تکمیل کرد. اگر قصد دارید در آب‌های ملایم موج‌سواری کنید، ماه‌های نوامبر تا آوریل یعنی از اواسط پاییز تا اواسط بهار برای شما مناسب خواهند بود. اما اگر در این ورزش حرفه‌ای هستید و می‌توانید در شدت جریان آب بیشتری نیز به موج‌سواری بپردازید، می‌توانید در ماه‌های مه تا اکتبر یعنی از اواسط بهار تا اواخر تابستان که شدت جریان آب‌های اطراف این جزیره بیشتر است، به پوکت سفر کنید.

انتخاب زمان مناسب برای سفر به پوکت تایلند

فرهنگ، دین و آداب و رسوم مردم در پوکت تایلند

اگر پیش از سفر به هر شهر یا کشوری در خصوص فرهنگ، دین و آداب‌ورسوم مردم آن شهر یا کشور اطلاعات کافی را به دست آورید، نه تنها در سفر خود با مشکلی مواجه نخواهید شد، بلکه می‌توانید لذت بیشتری از سفر نیز ببرید. در خصوص دین مردم پوکت لازم است ذکر کنیم که اکثر مردم این منطقه از دین بوداییسم پیروی می‌کنند و این دین بر روی فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم این جزیره تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. از جمله سنت‌ها و فرهنگ‌های جالبی که از گذشته‌های دور در این جزیره باقی مانده می‌توان به سنت استادانه هنرهای نمایشی در این جزیره اشاره کرد که اکنون نیز مردم به خوبی آن را حفظ کرده‌اند.

همچنین از آنجایی که مردم چینی بسیار زیادی در جزیره پوکت تایلند زندگی می‌کنند، احتمالا نقش‌ها و تاثیراتی از فرهنگ چین را نیز در این جزیره مشاهده می‌کنید، اما با این وجود اغلب فرهنگ متاثر از دین بوداییسم خواهد بود. همچنین از دیگر تاثیرات چینی‌ها در جزیره پوکت می‌توان به معابد و رستوران‌های چینی بسیار زیادی که در این جزیره وجود دارند، اشاره کرد. به‌علاوه اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به فستیوال‌ها و جشن‌هایی که از آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم یک منطقه تاثیر پذیرفته‌اند دارید، باید بدانید هر فصل سال در جزیره پوکت فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شوند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از جالب‌ترین فستیوال‌ها، فستیوال گیاه‌خواری چینی بوده که هر ساله در جزیره پوکت برگزار می‌شود و متاثر از فرهنگ چینی‌ها در این جزیره است.

فرهنگ، دین و آداب و رسوم مردم در پوکت تایلند

کارهای ممنوعه در پوکت تایلند

پیش از سفر به کشوری دیگر باید توجه داشته باشید که در هر کشور با توجه به ارزش‌ها و عقاید مردم آن، قوانین و هنجارهایی وضع شده است که شما را ملزم می‌کند آن‌ها را رعایت کنید. همچنین با توجه به این ارزش‌ها و عقاید، مواردی وجود دارند که انجام آن‌ها در سطح شهر و کشور ممنوع بوده و نباید آن کار‌ها را انجام داد. در جزیره پوکت نیز همانند تمامی نقاط دنیا هنجارها و قانون‌هایی وجود داشته که باید از آن‌ها تبعیت نمود تا سفری در کمال آرامش و با خاطره‌ای خوش را تجربه کرد. برخی از مهم‌ترین کارهای ممنوعه در این جزیره به شرح زیر هستند:

  • در سطح شهر، نباید عریان باشید.
  • عکس گرفتن از حیوانات محافظت‌شده ممنوع است.
  • جمع‌آوری صدف و مرجان‌ها از سواحل این جزیره ممنوع است.
  • غذا دادن به ماهی‌های و فیل‌سواری نیز از دیگر کارهای ممنوعه جزیره پوکت به حساب می‌آید.

کارهای ممنوعه در پوکت تایلند

اقامت در شهر پوکت تایلند

در خصوص اقامت در جزیره پوکت تایلند لازم است ذکر کنیم که اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیار متنوع و فراوانی در این جزیره وجود دارند تا مسافران ‌بتوانند بسته به شرایط خود هر یک از آن‌ها را رزرو کنند.  بدین منظور شما قادر خواهید بود مطابق با بودجه، خواسته‌ها و سلیقه خود هر کدام از هتل‌های موجود در جزیره پوکت را برای اقامت چند روزه انتخاب کرده و ساکن شوید. این تنوع اقامتگاه با امکانات و کیفیت خوب و مطلوب را می‌توان بدین خاطر دانست که سالانه توریست‌ها و گردشگران بسیاری برای تفریح به جزیره پوکت تایلند سفر می‌کنند. در مورد اقامتگاه‌های جزیره پوکت لازم به ذکر است که هتل‌های کم ستاره آن معمولا ارزان‌تر هستند و بدین خاطر افراد با توانایی مالی متوسط نیز می‌توانند آن‌ها را رزرو کرده و اقامتی مقرون‌به‌صرفه را در جزیره پوکت تجربه نمایید. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان و شناخت هتل‌ها و مناطق اقامتگاهی پوکت در ادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین محل‌های اسکان را برای شما بیان نماییم تا مطابق با امکانات و خواسته‌های مورد نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین اقامت در پوکت تایلند برای بازدید از طبیعت

اگر شما علاقه بسیار زیادی به طبیعت و سواحل دارید، بهتر است منطقه ناتون پوکت را انتخاب کنید. زیرا این منطقه دسترسی بسیار آسانی به ساحل داشته و بسیار خلوت و دنج است. بنابراین مسافران می‌توانند در فضایی خلوت و آرام به فعالیت‌های هیجان‌انگیزی همچون اسکی‌سواری و غواصی در ساحل این منطقه بپردازند. از جمله مزیت‌های دیگر منطقه ناتون در جزیره پوکت، هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوانی است که در این منطقه وجود دارند و شما می‌توانید بسته به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

اقامتی مناسب در پوکت تایلند برای سفر با خانواده

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد دارند به همراه خانواده‌شان به جزیره پوکت تایلند سفر کنند، لازم است توجه بسیاری نشان دهید تا منطقه‌ مورد نظر علاوه‌بر دنج و ساکت بودن، امکانات رفاهی مناسبی نیز برای شما و خانواده‌تان داشته باشد. از این رو بهترین منطقه در جزیره پوکت را برای اقامت خانوادگی می‌توان کامالای پوکت دانست. زیرا در این منطقه برای تمامی سنین تفریحات مناسبی وجود داشته و تمامی اعضای خانواده شما می‌توانند از امکانات رفاهی و تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد، استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. برای مثال در این منطقه محیط بسیار زیبا و امن ساحلی برای بازی کودکان تعبیه شده است تا خاطرات خوش سفر را برای آن‌ها چندین برابر نماید. همچنین افراد کهنسال در خانواده می‌توانند در مراکز سلامت و اسپا ماساژ دریافت کنند و لذت ببرند. به‌علاوه جالب است بدانید که در نزدیکی کامالای پوکت، ساحل بسیار دیدنی سورین واقع شده که جوانان نیز می‌توانند از تفریحات هیجان‌انگیز آن استفاده نمایند.

بهترین اقامتگاه در پوکت تایلند برای تفریح با دوستان

اغلب افرادی که قصد دارند به همراه دوستان خود به پاکت تایلند سفر کنند، ترجیح می‌دهند منطقه‌ای را در این جزیره انتخاب کنند که دارای تفریحات هیجان انگیز و سرگرم‌کننده بسیاری برای آن‌ها باشد. بهترین منطقه بدین منظور ساحل بانگ تائو در پوکت تایلند است؛ چرا که شما می‌توانید در این منطقه انواع تفریحات و بازی‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز توریستی را تجربه کنید و خاطره بسیار دل‌‌انگیزی از سفر خود در جمع دوستان ثبت نمایید. خوشبختانه در ساحل بانگ تائو اقامتگاه‌های بسیاری از جمله هتل‌های ارزان، خانه‌های اجاره‌ای، آپارتمان‌ها و هتل‌های لوکس وجود دارند که شما می‌توانید بسته به شرایط و بودجه خود هر کدام از آن‌ها را رزرو کنید.

بهترین اقامتگاه در پوکت تایلند برای تفریح با دوستان

بهترین اقامت در پوکت تایلند برای زندگی شبانه

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر کردیم، جزیره پوکت تایلند دارای شب‌های بسیار زیبا و خارق‌العاده‌ای است و زندگی شبانه در برخی از مناطق این جزیره به خوبی و زیبایی جریان دارد. بنابراین اگر شما قصد دارید در سفر چند روزه خود، بخشی از این زندگی شبانه را لمس کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب منطقه پاتونگ برای اقامت است. به‌طورکلی منطقه پاتونگ به زندگی شبانه فعالش بسیار مشهور است و در طول شب چراغ‌های بسیاری در این منطقه روشن بوده و شما می‌توانید از هیاهوی مسافران و مراکز تفریحی که همچنان در شب فعالیت دارند، نهایت لذت را ببرید. در این منطقه هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار زیادی همچون سایر نقاط پوکت وجود داشته و نیازی نیست نگرانی در خصوص اقامتگاه در این منطقه داشته باشید.

بهترین هتل‌ های جزیره پوکت تایلند

بدون شک همه ما می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است پیش از سفر به هر نقطه از جمله جزیره پوکت به آن توجه نماییم، رزرو اقامتگاه و هتل مناسب در  مقصد است. اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، از آنجایی که افراد در مسافرت بیشتر زمان خود را در بیرون از هتل و اقامتگاه خود به گشت‌وگذار و تفریح می‌پردازند، نیازی نیست به انتخاب و رزرو هتل توجه ویژه‌ای نشان دهند؛ اما باید ذکر کنیم از آنجایی که شما قرار است برای استراحت شبانه و پس از خستگی بسیار در هتل استراحت کنید، بسیار مهم است هتلی که انتخاب کرده‌اید دارای امکانات رفاهی کافی برای شما باشد تا بتوانید سفری آسوده و به یادماندنی را تجربه نمایید.

بنابراین آشنایی با بهترین هتل‌هایی که در جزیره پوکت وجود دارند، کمک شایانی به شما در جهت رزرو بهترین اقامتگاه خواهد کرد. به عنوان مثال می‌توان از بهترین هتل‌ها در جزیره پوکت، هتل آندارا ریزورت که یک هتل ۵ ستاره در این جزیره است را نام برد. در این هتل امکانات رفاهی بسیار زیادی همچون وای‌فای، صبحانه رایگان، استخر، پارکینگ، ویلا و اقامتگاه تریسارا پوکت، استراحتگاه آنانتارا، اقامتگاه ساحلی سنتارا گرند و اقامتگاه ویلایی مروارید وجود دارند.  با وجود آن‌که اغلب این اقامتگاه‌ها دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی از دریا هستند، اما شاید جالب باشد بدانید برخی از این اتاق‌ها کاملا روی دریا ساخته شده‌اند تا اقامتی رویایی را برای مهمانان فراهم آورند.

بهترین هتل‌ های جزیره پوکت تایلند

حمل و نقل و جا به جایی در پوکت تایلند

یکی از نکات بسیار مهمی که در سفر به پوکت تایلند لازم است به آن توجه نمایید، شیوه رفت‌وآمد در این جزیره است. رفت‌وآمد در جزیره پوکت تایلند دارای انواع مختلفی بوده که اگر با آن‌ها آشنا باشید، گردش در این جزیره به کاری بسیار آسان برای شما تبدیل خواهد شد. با وجود این‌که پیش از این بیان کردیم فاصله مراکز تفریحی و مناطق گردشگری جزیره پوکت با یک‌دیگر بسیار کم است، اما در برخی مواقع مسافران و گردشگران نیازمند استفاده از وسایل حمل‌ونقل خواهند شد. از این رو برای آشنایی بیشتر شما با انواع شیوه حمل‌ونقل در پوکت با استفاده از آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد مطالبی را بیان خواهیم کرد که دانستن آن‌ها بسیار مهم است.

رفت و آمد با توک توک جزیره پوکت

توک توک‌ها یکی از مناسب‌ترین وسایل حمل‌ونقل در جزیره پوکت تایلند بوده که اگر مسافران و گردشگران قصد داشته باشند مسافت کوتاهی را طی کنند، بهترین گزینه برای آن‌ها هستند. اما از آنجایی که فضای این وسایل نقلیه نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل کمی کوچک‌تر است، بنابراین اگر قصد دارید مسافتی که بیش از ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید را طی کنید، بهتر است از وسایل نقلیه دیگری استفاده نمایید. البته لازم است توجه داشته باشید که در بخش‌هایی از جزیره پوکت همچون پاتونگ، هزینه استفاده از توک توک‌ها بسیار زیاد خواهد بود و بدین خاطر می‌بایست قبل از سوار شدن به این وسایل، در خصوص هزینه آن‌ها با راننده توافق کنید.

رفت و آمد با اتوبوس عمومی در پوکت تایلند

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای رفت‌وآمد در جزیره پوکت تایلند، استفاده از اتوبوس‌ها است. اتوبوس‌ها در تایلند رو باز بوده و سونگتِئو 《Songtaew》نام دارند. جالب است بدانید که در جزیره پوکت اتوبوس‌ها آبی کمرنگ هستند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را تشخیص دهید. به‌علاوه خط و مسیر هر اتوبوس به زبان انگلیسی بر روی آن نوشته شده تا مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند مسیر هر اتوبوس را شناسایی کنند.

نکته مهمی که در خصوص استفاده از اتوبوس عمومی در جزیره پوکت تایلند باید به آن توجه داشته باشید، این است که ایستگاه اتوبوس مشخصی در این جزیره یافت نمی‌شود و هر زمان که نیاز به اتوبوس داشتید، می‌بایست دست خود را برای اتوبوسی که می‌بینید بلند کنید و سوار آن شوید. در جزیره پوکت تایلند، اتوبوس‌ها همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۸ به فعالیت می‌پردازند و تقریبا هر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه یک اتوبوس از کنار شما رد خواهد شد که البته این تعداد در مناطق پررفت‌وآمدتر بسیار بیشتر خواهد بود. در خصوص هزینه بلیط اتوبوس‌ها در پاکت نیز لازم است بگوییم که این هزینه بین ۲۰ تا ۳۰ بات است که هزینه‌ای معقول و مناسب برای حمل‌ونقل به حساب می‌آید.

رفت و آمد با اتوبوس عمومی در پوکت تایلند

رفت و آمد با تاکسی در جزیره پوکت

یکی دیگر از متداول‌ترین روش‌ها برای رفت‌وآمد در جزیره پوکت، استفاده از تاکسی بوده که به طور معمول افراد در مسیر فرودگاه‌ها از تاکسی استفاده می‌کنند.  نرخ‌های دریافتی توسط تاکسی‌‌ها معمولا ثابت بوده و برای مثال اگر قصد کرایه دربستی تاکسی‌های لوکس از فرودگاه را داشته باشید، لازم است ۱۰۰۰ بات بپردازید؛ اما در صورتی که قصد استفاده از تاکسی معمولی را داشته باشید، باید برای دو کیلومتر اولیه ۲۰۰ بات و پس از آن به ازای هر کیلومتر اضافه‌تر ۴۰ بات پرداخت کنید. ناگفته نماند که شما می‌توانید پیش از گرفتن تاکسی، نرخ و کرایه آن را در اپلیکیشن‌های تاکسی تایلند چک کنید.

رفت و آمد با موتور سیکلت در جزیره پوکت

از دیگر وسایل حمل‌ونقل در جزیره پوکت استفاده از موتور سیکلت برای رفت‌وآمدی آسان است. در این خصوص لازم به ذکر است برای اجاره موتور سیکلت در این جزیره می‌بایست گواهینامه موتورسواری بین‌المللی داشته باشید. در غیر این صورت تنها قادر خواهید بود از موتورسوارانی که جلیقه قرمز یا سبز پوشیده‌اند، بخواهید شما را جابه‌جا کنند. این موتور سواران معمولا در کنار خیابان‌ها حاضرند و هزینه حمل‌ونقل متغیری را بسته به ساعت روز، مسافت و دیگر شرایط دریافت می‌کنند. به‌طورکلی اگرچه رفت‌وآمد با موتور سیکلت راه سریعی به شمار می‌رود، اما از آنجایی که در صورت وقوع حادثه، بیمه چندانی به شما تعلق نخواهد گرفت، پیشنهاد می‌شود تا حدامکان از این شیوه حمل‌ونقل خودداری نمایید.

رفت و آمد با موتور سیکلت در جزیره پوکت

رستوران‌ ها و غذاهای جزیره پوکت تایلند

یکی دیگر از نکات جالبی که در خصوص سفر به جزیره پوکت کشور تایلند وجود دارد، این است که می‌توانید غذاهایی با طعم عالی و جدید را امتحان کنید. به‌طورکلی از آنجایی که مردم در کشور تایلند معتقد به دین بودیسم هستند، اکثر غذاهایی که در این کشور پخته می‌شوند، روش طبخ ویژه‌ای داشته و دارای طعم و مزه متفاوت و بی‌نظیری هستند. همچنین از آن جهت که انسان‌هایی با ملیت‌های مختلف در این جزیره زندگی می‌کنند، غذاهای مختلف و متنوعی علاوه‌بر غذاهای تایلندی را می‌توانید در این جزیره میل کنید. از آنجایی که رستوران‌های بسیار زیادی در جزیره پوکت وجود دارند که به سرو انواع غذاهای دریایی و اصیل تایلندی می‌پردازند، بنابراین پیشنهاد می‌شود در سفر خود به پوکت طعم بی‌نظیر غذاهای دریایی این جزیره را به هیچ عنوان از دست ندهید.

رستوران‌ ها و غذاهای جزیره پوکت تایلند

مراکز خرید پوکت تایلند

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به خرید از فروشگاه‌های متنوع و گشت‌وگذار در بازارهای رنگارنگ را دارند، جالب است بدانید که در جزیره پوکت بازارها و فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند تا نیاز تمامی سلیقه‌ها را پاسخ‌گو باشند. این امر موجب گشته تا مسافران و گردشگران در سفر به پوکت زمان بسیاری را به گشت‌وگذار و خرید در این فروشگاه‌ها و بازارهای آن اختصاص دهند. از جمله اجناس و کالاهای مختلف و پرطرفدار بازارهای پوکت می‌توان به صنایع دستی، لباس‌های زیبا، ابریشم، انواع کیف و کفش، جواهرات، عتیقه‌جات و... اشاره کرد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

در خصوص قیمت اجناس در بازارها و فروشگاه‌های پوکت لازم است ذکر کنیم که به‌طور‌کلی رنج قیمت‌ها در این بازارها بسیار متنوع است و شما می‌توانید اجناسی از قیمتی بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه تا قیمتی بسیار بالا و گران را بسته به بودجه خود پیدا و خریداری کنید. نکته بسیار مهمی که در خصوص خرید کردن در بازارهای این شهر باید مدنظر قرار دهید، این است که بسیاری از فروشندگان این بازار‌ها به فروش کالاهای تقلبی می‌پردازند، بنابراین می‌بایست هنگام خرید در اصل یا تقلبی بودن اجناس دقت کافی را به عمل آورید.

مراکز خرید پوکت تایلند

راهنمای سفر ارزان‌ تر به پوکت

با وجود این‌که سفر به پوکت نسبت به سفر به دیگر شهرهای تایلند یا سایر کشورها بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است، اما با این حال بازهم مسافران و گردشگران می‌توانند با رعایت نکاتی هزینه‌های سفر خود را تا حد قابل توجهی کاهش داده و سفری ارزان را تجربه کنند. یکی از مهم‌ترین نکات برای این‌که بتوانید هزینه سفر به شهر پوکت تایلند را کاهش دهید، این است که فصلی را برای سفر انتخاب نمایید که هزینه بلیت، اقامتگاه و تفریح‌ها در این جزیره کاهش پیدا می‌کند.

به طور کلی در برخی از ماه‌های سال به دلیل این‌که گردشگران کمتری به این جزیره سفر می‌کنند، شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری از این جزیره دیدن کنید. همچنین یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای کاهش هزینه سفر به پوکت که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، این است که پیش از رسیدن به این جزیره هتل خود را رزرو کنید. شاید جالب باشد بدانید هزینه‌ای که برای رزرو حضوری هتل می‌پردازید، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که به صورت غیرحضوری خواهید پرداخت. علاوه‌براین پیشنهاد می‌شود قبل از آن‌که هتلی را رزرو کنید، در خصوص امکانات آن اطلاعات کافی را دریافت کنید. زیرا در برخی هتل‌ها بعضی امکانات به صورت رایگان به مسافران ارائه داده می‌شود که این امر در جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

راهنمای سفر ارزان‌ تر به پوکت

جاذبه‌های جزیره پوکت تایلند

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر کردیم، جزیره پوکت دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی است که نباید در طول سفر فرصت بازدید از آن‌ها را از دست داد. در ادامه سعی داریم شما را با برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این جزیره آشنا کنیم.

خلیج فانگ نگا

یکی از زیباترین و بهترین مناطق گردشگری و طبیعی در جزیره پوکت تایلند، خلیج فانگ نگا بوده که می‌توانید به گردش‌های روزانه در آن بپردازید. برای تماشای این خلیج مسافران و گردشگران می‌توانند با قایق‌های کوچک در دریای فانگ نگا به گشتن پرداخته و از تماشای میمون‌ها و مرغ‌های دریایی نهایت لذت را ببرند. به‌علاوه جالب است بدانید که در خلیج فانگ نگا غارهای بسیاری وجود دارد که علاقه‌مندان به آثار باستانی می‌توانند در صورت تمایل و علاقه از این غارها بازدید کنند.

یکی از جالب‌ترین قسمت‌ها در گشت‌های خلیج فانگ نگا زمانی است که گردشگران برای بازدید به جزیره جیمز باند و Koh Panyee برده می‌شوند. چرا که این جزیره‌ها بسیار زیبا و خوش آب و رنگ هستند. بنابراین بسیاری از گردشگران و مسافران فرصت را مغتنم شمرده و در این مناطق به عکاسی می‌پردازند‌. جزیره جیمز باند همان جزیره‌ای است که اولین بار با فیلم مردی با اسلحه طلایی جیمز باند به شهرت رسید. بنابراین بازدید از این منطقه می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب و خاطره‌انگیز باشد.

شهر قدیمی پوکت (Old Phuket Town)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در جزیره پوکت که ارزش بسیار زیادی برای محلی‌های این جزیره دارد، قسمت قدیمی و باستانی این جزیره است. مسافران و گردشگران می‌توانند در قسمت‌های تاریخی این جزیره انواع مقبره‌ها، بناها و معبدهای مختلف را مشاهده کنند. از جمله زیباترین و جالب‌ترین معابدی که در این قسمت از جزیره پوکت وجود دارد، می‌توان به معبد چینی و معبد بودا اشاره کرد. شما می‌توانید به خوبی و به صورت عینی با بازدید از این منطقه به تنوع قومیت‌ها و مذاهب در این جزیره پی ببرید. خانه‌هایی که در این قسمت از شهر وجود دارند قدیمی بوده و به صورت ردیفی در دو طرف واقع شده‌اند و به همین سبب جلوه بسیار زیبایی را به این قسمت از جزیره بخشیده‌اند.

جالب است بدانید که برخی از خانه‌های این قسمت به سبب زیبا و جالب بودنشان به موزه، رستوران‌ها و کافه‌های جذاب تبدیل شده‌اند تا مسافران بتوانند خاطراتی خوش از سفر به پوکت برای خود ثبت کنند. در صورتی که قصد خرید صنایع دستی یا نقاشی‌های بومی این منطقه را دارید، لازم است بدانید فروشگاه‌هایی بدین منظور در شهر قدیمی پوکت وجود دارند که می‌توانید موارد مورد علاقه خود را از آن‌ها خریداری کرده و به یادگار ببرید.

معبد وات چالونگ

به‌طور‌کلی معابد بودایی بسیار زیادی در جزیره پوکت تایلند وجود دارند که تعداد آن‌ها به ۲۹ عدد می‌رسد. یکی از زیباترین و جالب‌ترین این معابد بودایی، معبد وان چالونگ بوده که تنها ۸ کیلومتر با شهر فاصله دارد. بنابراین مسافران و گردشگران می‌توانند به سادگی به این معبد زیبا دسترسی داشته باشند. از جمله جذابیت‌های معبد بودایی می‌توان به نقاشی‌های بسیار جالبی که روی دیوارهای این معبد کشیده شده و همچنین معماری خاص آن اشاره کرد.

جاذبه‌های جزیره پوکت تایلند

ساحل پاتونگ

به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب محبوبیت جزیره پوکت نزد گردشگران و مسافران شده سواحل عمومی بسیار زیبایی است که در این جزیره وجود دارد. از جمله مهم‌ترین و زیباترین سواحل این جزیره می‌توان به سواحل پاتونگ و کارون اشاره کرد. اگر شما ازآن دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به شلوغی و جمعیت دارند، ساحل پاتونگ نسبت به ساحل کارون که بسیار آرام‌تر و دنج‌تر است، برای شما مناسب‌تر خواهد بود. همچنین مسافران و گردشگران قادر خواهند بود در تفریحات آبی و دریایی همچون شنا، غواصی، اسکی روی آب و... که در ساحل پاتونگ وجود دارند، شرکت کرده و نهایت لذت را ببرند.

غواصی یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید آن را در سواحل پاتونگ انجام دهید. در این سواحل مربی‌هایی وجود دارند که به شما در خصوص غواصی کردن زیر آب آموزش‌های لازم را می‌دهند‌. همچنین شما می‌توانید لباس و تجهیزات را از این ساحل به آسانی تهیه کنید. غواصی زیر آب در ساحلی به زیبایی پاتونگ، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از تماشای صدف‌ها، ماهی‌ها و صخره‌های کوچک رنگی زیر اقیانوس نهایت لذت را ببرید. یکی دیگر از تفریحات جالبی که در ساحل پاتونگ وجود دارد، قایق‌سواری با قایق‌های تندرو است. همچنین در این ساحل قایق‌های پارویی وجود دارند که در صورت علاقه می‌توانید با آن‌ها دوری بزنید.

غواصی در پوکت

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر کردیم، اطراف جزیره پوکت سواحل بسیار زیبایی وجود دارند که به دلیل اکوسیستم خاصشان فضایی مناسب را برای غواصی فراهم آورده‌اند. غواصی از آن دسته فعالیت‌هایی است که آرامش بسیاری به انسان‌ها می‌بخشد؛ چرا که در این صورت شما می‌توانید به راحتی لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های زیبای زیر آب را تماشا کنید و از زیبایی صدف‌ها و سنگ‌هایی که تنها در زیر آب قابل دیدن هستند، لذت ببرید. حتی اگر تاکنون غواصی نکرده‌اید جای هیچ‌گونه نگرانی نبوده و مربیان در برنامه‌های غواصی پس از آموزش‌های لازم و با ارائه تجهیزات و لباس‌های مناسب،  به شما کمک خواهند کرد تا از تماشای دنیای زیر آب بهره ببرید.

بازدید از آکواریوم پوکت

آکواریوم پوکت یکی دیگر از جاذبه‌های دریایی بسیار جالبی است که در این جزیره وجود دارد. این مجموعه توسط مرکز حیات دریایی نظارت شده و اخیرا تعمیر و بازسازی نیز شده است. مسافران و گردشگران علاقه‌مند به مشاهده آکواریوم و موجودات آبی می‌توانند در این تونل ۱۰ متری که زیر آب کشیده شده است، از تماشای حیوانات دریایی همچون لاک‌پشت‌های بزرگ، ماهی‌های نورانی و گونه‌های نادر حیوانی این منطقه نهایت لذت را ببرند.

گشت و گذار در مرکز خرید جانگسیلون (Jungceylon Shopping Mall)

اگر شما فردی علاقه‌مند به خرید و پاساژگردی هستید، لازم است بدانید که مراکز خرید متعدد و متنوعی در جزیره پوکت وجود دارند که یکی از زیباترین و جالب‌ترین آن‌ها مرکز خرید جانگسیلون است. این مرکز خرید در جاده Bangla و در ساحل Patong قراد دارد و گردشگران می‌توانند لوازم مورد نیاز خود از قبیل لباس، کیف، کفش، لوازم تزئینی و ... را از برترین برندها در این مرکز، خریداری نمایند.

گشت و گذار در مرکز خرید جانگسیلون

سخن پایانی

اگر تا به حال تنها تعریف تایلند و جزیره زیبای پوکت آن را شنیده‌ و خود سفری به این کشور نداشته‌اید؛ وقت آن رسیده که برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن و استراحتی چند روزه؛ برنامه سفر خود را به پوکت، زیباترین جزیره تایلند تنظیم کنید. بدون شک آنچه موجب گشته پوکت به عنوان یکی از خاص‌ترین جزایر تایلند شناخته شود، مکان‌های دیدنی، گردشگری و تفریحات متنوع آن از قبیل غواصی، دیدن موجودات دریایی شگفت‌انگیز در آکواریوم، گشت‌وگذار در خلیج فانگ نگا و... هستند که دیدن آن‌ها در سفر به پوکت خالی از لطف نخواهد بود.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها