جاهای دیدنی و تفریحات رایگان دبی

جاهای دیدنی و تفریحات رایگان دبی

جاهای دیدنی و تفریحات رایگان دبی سبب شده است که این شهر محبوبیت زیادی در بین گردشگران از اروپا و تمامی نقاط آسیا، پیدا کند و هرساله گردشگران بسیاری به این شهر سفر کنند. بسیاری از گردشگران دوست دارند که در فصل‌های سرد مانند زمستان به این شهر دیدنی سفر کنند زیرا در این فصول دبی از آب و هوای خوبی برخوردار است. یکی از مشکلات مورد توجهی که افراد هنگام سفر به شهر دبی با آن مواجه می‌شوند، هزینه‌ی بالای تفریحات در آنجا است به همین دلیل جاهای دیدنی و تفریحات رایگان دبی باعث شده است تا گردشگران بتوانند از این تفریحات در آنجا لذت ببرند.

جاهای دیدنی و تفریحات رایگان دبی

هنر‌های خیابانی در AL KARAMA

از بهترین جاهای دیدنی در دبی می‌توان به بازدید از هنرهای خیابانی در AL KARAMA (الکرامه) اشاره کرد. شما می‌توانید در این خیابان سبک‌های مختلفی از نقاشی روی دیوار را تماشا کنید. این خیابان یکی از مکان‌های پر جنب و جوش هنری در دبی است که تعداد 24 اثر بی‌نظیر هنری در سراسر این خیابان به نمایش گذاشته شده است. بخشی از این طرح‌ها برای زیبایی چهره شهر بر روی دیوار ساختمان‌های قدیمی مانند Karam نقاشی شده است. اغلب نقاشی‌ها نمونه‌هایی از نقاشی‌های انتزاعی، آزاد و سه‌بعدی هستند. خیابان AL KARAMA یکی از جاهای دیدنی و از تفریحات رایگان در دبی به‌شمار می‌رود که شما می‌توانید ساعت‌ها در این خیابان به‌صورت کاملا رایگان قدم بزنید و از این نقاشی‌ها که به این مکان جلوه‌ی زیبایی داده است، لذت ببرید.

مسجد جامع دبی

مسجد جامع دبی یکی از مکان‌های دیدنی و رایگان در این شهر است که در یکی از محله‌های قدیمی در شهر دبی قرار دارد. علاقه‌مندان به بحث معماری و سبک‌های قدیمی مساجد می‌توانند از این مسجد دیدن کنند. بازدید از مسجد جامع دبی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و در ساعات 9:00 صبح الی 11:30 صبح امکان‌پذیر است. این مسجد زیبا در بین موزه دبی و بازار پارچه قرار دارد و به منطقه‌ای به نام بر نزدیک است.

مسجد جامع دبی

پیاده‌روی در جاده Alserkal

پیاده‌روی و بازدید از جاده‌ها مثل Alserkal (السرکال) یکی دیگر از جاهای دیدنی و تفریحات رایگان در دبی است. این جاده در منطقه  Al Qouz (القوز) قرار دارد. در این جاده رویدادهایی همچون نمایشگاه‌های هنری، نمایش‌ها، ابتکارات فرهنگی و مؤسسات هنری برگزار می‌شود. این خیابان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها به‌شمار می‌رود که سرشار از خلاقیت و نوآوری است. در خیابان السرکال حدود 20 گالری هنری وجود دارد که بازدید از آنها کاملا رایگان است. از بین گالری‌های بی‌نظیری که در این مکان وجود دارد می‌توان به گالری‌هایی مانند گالری مبلمان قرن بیستمی  La Galerie Nationale و گالری شگفت‌انگیز آثار معاصر مانند آثار زیبایی ایزابل ون دن اشاره کرد. بیش از 40 هزار متر مربع از فضای شهری این مکان به هنر، موسیقی، غذا و پوشاک اختصاص داده شده است.

جشنواره شتردوانی                                           

در شهر دبی، فستیوال معروف شتردوانی در یک مکان مناسب برگزار می‌گردد. این فستیوال شتردوانی یک مسابقه مشهور و محلی به شمار می‌رود که تماشای آن کاملا رایگان است. جشنواره شتردوانی برای مردم دبی، حکم بهترین مسابقه محلی را دارد. برای گردشگرانی که علاقه‌مند به دیدن فرهنگ مردم دبی هستند، این مکان و این جشنواره یک موقعیت خوبی محسوب می‌شود.

جشنواره شتردوانی

کتابخانه ساحلی رایگان در دبی

در کنار برخی از سواحل دبی، کتابخانه‌هایی وجود دارد که افراد علاقه‌مند به مطالعه می‌توانند در کنار ساحل به مطالعه کتاب بپردازند. این کتابخانه‌ها کاملا رایگان هستند و نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای دریافت کتاب نیست. از این کتابخانه‌ها در برخی سواحل عمومی دبی همچون ساحل ام‌سقیم و ساحل الممزار کورنیش وجود دارد.

بازارهای دبی

گشت‌وگذار، پرسه زدن در شهر و دیدن بازارها در هر شهری اهمیت بسیاری دارد و یک تفریح رایگان برای گردشگران به‌شمار می‌رود. دبی به داشتن بازارهای سنتی و محلی با فروشنده‌های مهربان و با انصاف معروف است. قیمت کالاهای موجود در این بازارها نسبت به سایر مکان‌ها ارزان‌تر است. از انواع بازارهای محلی مشهور می‌توان به بازارهای مارینا، شنبه بازار البراشا، بازار محلی ساحلی و بازار محصولات کشاورزی اشاره کرد.

بازارهای دبی

تجربه کمپینگ در فضاهای باز دبی

در دبی می‌توانید کمپینگ در فضا‌های باز را تجربه کنید. در دبی مکان‌های کمپینگ بسیاری وجود دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به پارک‌های سرسبز دست‌ساز و بسیاری از حیات‌وحش‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید تجربه یک پیک‌نیک عالی را در فضاهای سرسبز رایگان دبی تجربه‌ کنید. در دبی مکان‌های مختلف برای فضای سرسبز با امکانات متفاوت برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از نظر امکانات می‌توان به امکانات باربیکیو، مناطق بازی کودکان، پارک‌های عمومی از جمله پارک البرشا و برج آیت اشاره کرد.

مرکز حیات‌وحش راس

در دبی مراکز حیات‌وحش بسیاری وجود دارد که یکی از جاهای دیدنی و دلنشین‌ شهر دبی به‌شمار می‌رود. افراد علاقه‌مند به طبیعت و حیوانات می‌توانند از حیات‌وحش‌های موجود دیدن کنند و از تماشای گونه‌های مختلف حیوانات در آنجا لذت ببرند. یکی از معروف‌ترین مکان زیست محیطی در دبی حیات‌وحش راس است که در آنجا تعداد بسیاری از گونه‌های مختلف پرندگان همچون فلامینگوها نگهداری می‌شوند. برای تماشای فلامینگوها می‌توانید به‌صورت رایگان از این حیات‌وحش بازدید کنید و این گونه پرنده را بشناسید.

مرکز حیات‌وحش راس

سواحل دبی و قدم زدن در آنجا

در شهر دبی سواحل زیبای بسیاری وجود دارد که گردشگران ‌می‌توانند به‌صورت رایگان به آنجا بروند. در اطراف سواحل، هتل‌هایی وجود دارد که اغلب هتل‌ها ساحلی اختصاصی دارند و ساحل موجود را در اختیار خود قرار داده‌اند. برای ورود به رستوران‌ها و سواحل اختصاصی هتل‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

دریاچه القدرا

یکی از مکان‌های باربیکیو در دبی، دریاچه القدرا است که همین دلیل سبب شده است تا در بین گردشگران و مردم محبوبیت بسیاری داشته باشد. دریاچه القدرا یکی از جاهای دیدنی و تفریحات رایگان به‌شمار می‌رود. این مکان در تمامی ساعات باز است و می‌توانید در تمامی روزها و ساعات به آنجا بروید و از منظره آنجا و تفریحات موجود لذت ببرید.

دریاچه القدرا

دوچرخه‌سواری رایگان

در دبی مکان‌هایی مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد که به‌صورت کاملا رایگان هستند. یکی از مکان‌های مناسب دوچرخه‌سواران حرفه‌ای مکان القدر است. در این مکان برای اجاره دوچرخه باید افراد هزینه‌ای پرداخت کنند ولی هزینه‌ای درقبال ورود دریافت نمی‌کنند. مکان‌های دیگری هم مانند پارک دوچرخه نادالشبا وجود دارد که می‌توانید در آنجا به‌صورت رایگان دوچرخه‌سواری کنید. مکان تفریحی اتودروم دوبی که مناسب دوچرخه‌سواران است در روزهای خاصی در هفته قابل دسترسی بوده و امکانات رایگانی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های تاریخی در دبی

قبل از اینکه دبی به عنوان یک شهر توریستی و مکان گردشگری لوکس شناخته شود در گذشته یک دهکده ساده ماهیگیری بود. به همین دلیل برخی معماری‌های قدیمی دبی نشان‌دهنده‌ متکی بودن اقتصاد این شهر بر غواصی و ماهیگیری است. یکی از محله‌های تاریخی در دبی به نام Bastikiy البستکیه وجود دارد که به نام محله الفهمیدی معروف است. شما می‌توانید در محله‌ی البستکیه معماری‌های بسیار قدیمی و خانه‌های زیبای سنتی موجود در آنجا را مشاهده کنید. دهکده‌ای دیگر به‌نام میراث هانا از دیگر مکان‌های تفریحی و باستان‌گردی در دبی است. این دهکده یک محله‌ی قدیمی به‌حساب می‌آید و در آنجا برج‌هایی وجود دارد که قدمت آنها به دویست سال برمیگردد. دهکده میراث هانا دارای ارگ‌ها، قلعه‌ها و برج‌های بسیاری است. از محله‌های قدیمی دیگر در شهر دبی می‌توان به بیت‌الولی اشاره کرد که در زمان گذشته خانه‌ مسکونی حاکم آن محله بوده ‌است.

جاذبه‌های تاریخی در دبی

موزه معماری سنتی در دبی

موزه معماری سنتی در شهر زیبای دبی بسیار معروف و شناخته شده است. علاقه‌مندان به حوزه معماری می‌توانند به این موزه معماری سنتی بپیوندند. این موزه در زمان گذشته در اختیار یکی از شیخ‌های امارات بوده ‌است. در این موزه معماری سنتی شما شاهد انواع سبک‌های زیورآلات و ابزارهای متعلق به دهه‌های گذشته هستید. موزه معماری سنتی دبی در خیابان الفهیدی قرار دارد که شما می‌توانید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و در ساعات 8:00 صبح الی 02:00 بعداز ظهر، از این موزه بازدید کنید.

لامر معروف به چیدمان‌های رنگارنگ و عجیب و غریب

یکی از جاهای دیدنی و تفریحی در دبی، مکان لامر Lamer است. لامر خیابانی است که هنر خیابانی رنگارنگ با چیدمان‌ عجیب و غریب را دارا است. در منطقه‌ی لامر یک ساحل وجود دارد که از تفریحات آبی و انواع دیگری از تفریحات برخوردار است و بازدیدکنندگان می‌توانند به‌صورت رایگان از آنها استفاده کنند. همچنین در اطراف این ساحل بازارهایی قرار دارد که علاقه‌مندان به خرید می‌توانند به آنجا بروند.

لامر معروف به چیدمان‌های رنگارنگ و عجیب و غریب

کویرگردی

دبی به عنوان شهری خشک و بیابانی به‌شمار می‌رود و از این‌رو کویرهای بسیاری در این شهر وجود دارد. کویرگردی جزء تفریحات رایگان و هیجان‌انگیز در شهر دبی است. این تفریح با استفاده از ماشین‌های شاسی بلند صورت می‌گیرد که باعث ایجاد هیجان در افراد می‌شود. در این منطقه، گشت‌وگذار، پیاده‌روی و عکاسی کاملا رایگان است. در این مکان می‌توانید در نقاط مختلف عکس‌های بی‌نظیری از خود ثبت کنید و از حس آرامش کویر لذت ببرید.

آبشار کانال آبی دبی

یکی از شگفت‌انگیز و زیبا‌ترین آبشارهای مصنوعی در دنیا شامل آبشار کانال آبی دبی می‌شود که گردشگران می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این مکان دیدن کنند و از تماشای این آبشار زیبا لذت ببرند. این آبشار، در بزرگراه شیخ زائد قرار دارد. در این کانال یک مسیر برای افراد علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری ساخته شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت کاملا رایگان در این کانال دوچرخه‌سواری کنند.

آبشار کانال آبی دبی

لیزر شو دبی

یکی دیگر از تفریحات جالب و دیدنی در دبی، بازدید از لیزر شو است. این جاذبه گردشگری شامل فواره Imagine می‌شود که رقص‌های نور، آب و آتش را در مقابل شما به تصویر می‌کشد. بزرگ‌ترین لیزر شو در دنیا در شهر شگفت‌انگیز دبی اجرا می‌شود. این مکان شامل جاهای دیدنی و تفریحات رایگان در دبی می‌شود.

آب‌نمای دبی

آب‌نمای دبی یکی دیگر از جاذبه‌ها و تفریحات رایگان این شهر به‌شمار می‌رود که در دریاچه برج خلیفه قرار دارد. این آب‌نما در هنگام پخش موسیقی فواره‌های بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. برای این فواره حدود 6600 لامپ استفاده شده است و لامپ‌های آن شامل 25 رنگ متفاوت است. فواره‌ی آب‌نما در سال 2008 ساخته شده است و از آن زمان در این آب‌نما استفاده می‌شود. ارتفاعی که این آب‌نما آب را به سمت بالا پرتاب می‌کند تا 152 متر است. بازدید از این مکان کاملا رایگان است و نیاز به صرف هزینه‌ای ندارد. بازدید از آب‌نمای دبی در ساعات 13:30 ظهر تا 14 ظهر و 18 عصر الی 23 شب امکان‌پذیر است.

آب‌نمای دبی

سخن پایانی

سفر به دبی، به عنوان یک شهر لوکس، هزینه‌‌های بسیاری را برای تفریح و وقت‌گذرانی در پی دارد؛ اما با بازدید از جاهای دیدنی و تفریحات رایگان دبی می‌توانید سفری کم خرج داشته باشید. از جمله مکان‌ها و تفریحات رایگان در دبی می‌توان به مکان‌های لیزرشو، آب‌نما، کویرگردی، لامر، موزه معماری سنتی، سواحل، پیاده‌روی در ARSELKAL، مسجد جامع دبی، دوچرخه سواری در مکان‌های رایگان و همچنین بازارهای دبی و... اشاره کرد. اگر تاکنون تجربه بازدید از این مکان‌ها را داشته‌اید، خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها