تفریحات هند

تفریحات هند

هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که در جنوب آسیا قرار دارد. این کشور پهناور تفریحات‌ و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به آشنایی با آداب‌ورسوم‌ و فرهنگ متفاوت این کشور، تنوع بالای غذاها، شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های گوناگون، موزه تاریخ دره کواچلا که تنها موزه تاریخ جهان محسوب می‌شود و همچنین ورزش‌های مختلف اشاره کرد. هند همچنین به‌دلیل برخورداری از جنگل‌ها و دریاها تفریحات سرگرم‌کننده‌ای مانند انواع ورزش‌های دریایی، جنگل‌گردی، بالون سواری و... را نیز ارائه می‌دهد. کشور هند از بیابآن‌های خوبی برخوردار بوده که همین عامل باعث شده تا توریست‌های زیادی برای تفریحاتی چون شترسواری یا اتومبیل‌رانی در آن، به این کشور سفر کنند. همچنین هند را کشور فیستیوال‌ها و مقصدی برای دوست‌داران موسیقی می‌دانند.

تفریحات هند

مشخصات کشور هند

هند یکی از بزرگ‌ترین و پهناورترین کشورهای جهان است که مردم آن با چندین زبان صحبت می‌کنند. این کشور پهناور قسمت بزرگی از جنوب آسیا و شبه قاره هند را به خود اختصاص داده است. از تفریحات پرطرفدار و هیجان‌انگیز هند می‌توان به شرکت در فیستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف و همچنین بازدید از مکآن‌های گردشگری این کشور چند مذهبی اشاره کرد. در این کشور حیواناتی مانند فیل، گاو، طاووس، میمون و موش بسیار به چشم می‌خورند.

همچنین در این کشور درختی به نام بی بل رشد می‌کند که بسیار مورد مقدس است. به‌طور کلی برخی از مردن در کشور هند حیوانات را می‌پرستند. یکی دیگر از جذابیت‌های این کشور وجود لباس‌های رنگارنگ و گران قیمت است که معمولا زن‌ها از ساری و مردان این کشور از دهوتی، شروان، آچکان، نهرو برای شرکت در مراسمات خاصی استفاده می‌کنند.

مشخصات کشور هند

بهترین زمان برای سفر به هند

هند یکی از کشورهایی است که تغییرات آب‌وهوایی در آن لحظه‌ای بوده که می‌بایست پیش از سفر به این نکته توجه داشته باشید. سفر در فصول زمستان و پاییز به هند بهترین زمان برای لذت بردن از گشت‌وگذار در این کشور خواهد بود؛ زیرا با سفر به هند در این فصل‌ها می‌توانید شاهد زیبایی‌های جنگل‌های هند و تفریحات بسیار نظیر فستیوال‌ها و جشنواره‌های گوناگون موسیقی باشید. به‌دلیل وسعت بالای این کشور بهتر است قبل از سفر به هند از شرایط آب‌وهوایی شهرهای مختلف آن اطلاع یابید.

 به‌طور مثال ایالت‌ جنوبی یا مرکزی هند در فصل تابستان بسیار سوزان خواهند بود، به همین دلیل بهترین زمان سفر، فصل‌های سرد سال است؛ اما در فصل زمستان بازدید از مناطق شمالی هند مانند دهلی نو و منطقه هیمالیایی تقریبا غیرممکن خواهد بود؛ زیرا این شهرها کاملا از برف پوشیده خواهند شد. در فصل‌های موسمی در این کشور، آب‌و‌هوا به‌صورتی است که شهرهایی همانند بمبئی یا چنای بارش‌های شدیدی را شاهد هستند که در اکثر مواقع دچار سیلاب و آب‌گرفتگی خواهند شد.

بهترین زمان برای سفر به هند

جاذبه های گردشگری و تفریحی هند

هند یکی از کشورهای زیبای جهان به شمار می‌رود که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. در این کشور آثار باستانی و همچنین تاریخی زیادی به چشم می‌خورند که برخی از آن‌ها دارای قدمتی چندساله هستند. از بهترین جاذبه‌های گردشگری هند می‌توان به تاج محل، معبد طلایی امریتسار، شهر طلایی جیلسمر، قلعه سرخ، سواحل کوا، پارک ملی پریار، معبد بوده گایا، کاخ میسور، حوضچه کرالا، کاخ دریاچه و... اشاره کرد.

تاج محل؛ عاشقانه های برجای مانده از عشق شاه جهان به همسرش

تاج محل در دنیا نماد عشق و محبوبت است و دلیل محبوبیت این مکان برای گردشگران یا حتی مردم هند،  زیبایی منحصربه‌فرد معماری این سازه شناخته شده ؛که برخی‌ از افراد بر این باور هستند که تاج محل نگین کشور هند است و این بنای بسیار چشم‌نواز می‌تواند نماد معروف کشور هند باشد.

تاج محل در ۲۰۰ کیلومتری دهلی نو، پایتخت هند، در ساحل راست رودخانه یامونا و در یک باغ مغول وسیع که نزدیک به 17 هکتار وسعت داشته، در منطقه آگرا در اوتار پرادش واقع شده که برای رسیدن به این اثر تاریخی باید از شهر آگرا و رود یامونا بگذرید. این بنای زیبا در ساحل جنوبی یامانا می‌درخشد که از مرکز شهر اندکی فاصله دارد. تاج محل یادآور خاطرات زیبا و عاشقانه‌ شاه جهان و همسرش است.

تاج محل؛ عاشقانه های برجای مانده از عشق شاه جهان به همسرش

داستان ساخت تاج محل

این بنای تاریخی توسط شاه جهان پنجمین پادشاه سلسله گورکانی هند ساخته شد. دلیل ساخت این بنا علاقه زیاد شاه به همسر ارجمند حود، بانو بیگم بود. شاه جهان در ۱۵ سالگی عاشق شاهدخت پارسی تباری شده که تنها ۱۴ سال سن داشت. وی ۵ سال منتظر شاهدخت ماند تا او را به همسری خود درآورد. این زوج عاشق به مدت ۱۸ سال با یکدیگر زندگی کردند که ثمره این زندگی ۱۴ فرزند بود. پس از ازدواج شاهدخت با شاه جهان، نام او از ارجمند بانو، به ممتاز محل تغییر یافت. ممتاز محل به‌دلیل علاقه زیادی که به شاه جهان داشت در تمام سفرها همراه وی بود؛ که در یکی از سفرها ممتاز بانو زایمان سختی را پشت سر گذاشته و پس از به دنیا آمدن شاهدخت فاطمه بیگم، ممتاز محل درگذشت.

بعد از مرگ ممتاز محل، شاه جهان بسیار شکسته شد که بعد از مدتی تصمیم گرفت این غم خود را به اثری زیبا تبدیل کند؛ به همین دلیل دستور ساخت تاج محل در سال ۱۶۳۲ ابلاغ گردید و در همان سال ساخت آن آغاز شد و در سال 1648 تکمیل گردید؛ اما مسجد، مهمانخانه و دروازه اصلی در جنوب، حیاط بیرونی و صومعه‌ها بعدها به این بنا اضافه شده‌اند که در نهایت ساخت بنای کلی تاج محل سال 1653 به اتمام رسید.

داستان ساخت تاج محل

معماری تاج محل

تاج محل از معماری منحصربه‌فردی برخوردار است که برای ساخت آن شاه جهان از برترین معماران، نقاشان، سنگ‌تراشان، گنبدسازان، خوشنویسان و صنعت‌گران معروف عصر خود استفاده کرد. بنابر برخی از روایت‌ها بیان گردیده که سرمعمار این بنای تاریخی فردی ایرانی تبار به نام احمد لاهور بوده؛ زیرا این سازه زیبا برگرفته از معماری ایران و هند است. از تفاوت بارز این بنا نسبت به بناهای زمان خود، می‌توان به استفاده از سنگ‌های مرمر سفید اشاره کرد. شکل هندسی تاج محل به‌صورت مکعبی بوده که در ساخت آن از تقارن و اشکال هندسی دقیقی استفاده شده و در بخش‌های مختلف این بنای تاریخی، سنگ‌های تزئینی و قیمتی بسیاری به کار رفته‌اند.

به گفته افراد آن منطقه، تاج محل در هر ساعت از روز رنگ متفاوتی را به نمایش می‌گذارد و در اکثر مواقع زمانی که خورشید جای خود را در آسمان تغییر می‌دهد، رنگ این بنای تاریخی عوض می‌شود. این بنای عاشقانه در زمان غروب و طلوع خورشید از هر زمان دیگری رویایی‌تر به نظر می‌رسد. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که علت تغییر رنگ این سازه وجود سنگ‌های قیمتی در آن است.

معماری تاج محل

معبد طلایی امریتسار؛ یکی از مقدس‌ترین مکان‌های زیارتی سیک‌ها

امریتسار برای اولین بار در سال ۱۵۷۷ توسط رام داس بنا گردید که یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی متعلق به سیک‌ها به شمار می‌رود و به عنوان نمادی برای برادری و برابری انسانی شناخته می‌شود. این معبد طلایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین زیارتگاه آئین سیک بوده که در شهر امریتسار در ایالت پنجاب هند ساخته شد. این معبد طلایی در ۳۷۸ کیلومتری شمال غربی دهلی واقع شده و در ۵۱ کیلومتری لاهور پاکستان قرار دارد. برخی‌ از افراد بر این باور هستند که امریتسار به معنای اقیانوس نوشیدنی جاودانگی است. گنبد این معبد طلایی به‌ شکل گل نیلوفر به نمایش درآمده که برای سیک‌ها نماد پاکی بوده که بیانگر هویت متمایز، شکوه و میراث آن‌ها است.

آب‌وهوای شهر امریتسار خشک است، زیرا در ناحیه‌ جلگه‌ای قرار دارد؛ به همین دلیل سفر به این شهر از هندوستان در فصل تابستان به‌دلیل خشک بودن و سوزناک بودن توصیه نمی‌شود. بهترین زمان سفر به این منطقه از هند فصل‌های پاییز و زمستان خواهد بود. سبک معماری این معبد از ترکیب اسلامی و هندو الهام گرفته شده که در پایین این بنا از سنگ‌های مرمری استفاده گردید و روی آن را با منبت‌کاری گل و حیوانات زینت داده‌اند.

معبد طلایی امریتسار؛ یکی از مقدس‌ترین مکان‌های زیارتی سیک‌ها

شهر جیسلمر؛ سومین ناحیه بزرگ در هند

یکی از تفریحات زیبای کشور هند بازدید از شهر طلایی جیسلمر است، زیرا این شهر طلایی مملو از ماسه سنگ‌های زرد رنگی بوده که مردم برای ساخت خانه‌های خود از این سنگ‌ها استفاده کرده‌اند. شهر جیسلمر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هندوستان به حساب می‌آید که قصرهای زیبا و پرزرق و برق قدیمی بسیاری در آن به چشم می‌خورند. شهر جیسلمر در منطقه راجستان هند واقع شده که توسط خانواده باهتی راجپوت بنا گردید. قلعه جیسلمر از سه لایه دیوار تشکیل شده که مصالح به کار فته در آن‌ها بیشتر ماسه و سنگ‌های زرد رنگ هستند که در طلوع و غروب خورشید این شهر رنگ طلایی به خود می‌گیرد.

از جاهای تفریحی این شهر زیبا می‌توان به بادا باغ که به معنای باغ بزرگ بوده، اشاره کرد که در زمان قدیم جایگاه پادشاهان و بزرگان سلطنتی بوده است. سلیم سینق کی هاولی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر جیسلمر شناخته می‌شود که در قرن ۱۷ میلادی توسط خانواده هاولی بنا گردید. دریاچه گادسیسار نیز از دیگر مکآن‌های تفریحی شهر جیسلمر به شمار می‌رود که می‌توان از تفریحات آبی یا ورزش‌های آبی آن نهایت لذت را برد.

شهر جیسلمر؛ سومین ناحیه بزرگ در هند

قلعه سرخ؛ لال قیلا اقامتگاه اصلی امپراتوران مغول

قله سرخ یک قلعه هلالی شکل است که توسط شاه جهان در سال ۱۶۴۸ ساخته شده که این بنا در دهلی نو، پایتخت هند قرار دارد. دلیل نام‌گذاری این قلعه وجود مصالح به کار رفته در آن است که بیشتر آن از ماسه سنگ‌های قرمز هستند. این مکان که با نام لال قیلا نیز شناخته می‌شود اقامتگاه امپراتوران مغول محسوب می شد. مساحت این قلعه زیبا بالای ۲ کیلومتر مربع بوده که با یک خندق بزرگ احاطه گردید. قلعه سرخ دو دروازه بزرگ به نام لاهور دارد که ورودی اصلی قلعه محسوب می‌شوند. این قلعه نمایانگر معماری مغول در دوره شاه جهان بوده که معماری کاخ ایرانی را با سنت‌های هندی ترکیب می‌کند.

یکی از تفریحات رایج در اطراف این قلعه زیبا بازدید از بازار چات چوک است، که یک بازار قدیمی سرپوشیده در قرن ۱۷ بوده که با قدم زدن در این بازار می‌توانید انواع جواهرات و لباس‌های محلی و همچنین انواع سوغات هندی را مشاهده نموده و خریداری کنید.

قلعه سرخ؛ لال قیلا اقامتگاه اصلی امپراتوران مغول

سواحل گوا؛ تلاقی امواج خروشان، شن‌های طلایی و خورشید درخشان

گوا ایالت آفتابی، گوا یکی از کوچک‌ترین ایالت‌های هند سواحل فراوانی را در خود جای داده که تنها 15 دقیقه با بمبئی فاصله دارد. این سواحل از چندین ساحل تفریحی با بالاترین امکانات رفاهی در کشور هند به وجود آمده‌اند. به همین دلیل این منطقه از نظر گردشگری و توریستی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد که از سواحلی همچون باگا، کاندولیم، سینکوئریم، کالانگوت، واگاتور، آنجونا، آرمبول، مارجیم، سواحل جنوب گوا تشکیل شده‌اند. این منطقه جادویی، جایی است که امواج خروشان، شن‌های طلایی و نور درخشان خورشید همگی بهترین تجربه و نهایت لذت را به شما القا می‌کنند.

سواحل گوا پناهگاه‌های شنی است که شگفتی‌های بسیاری از جمله باغ وحش‌ها یا پناهگاه‌های حیات وحش، چشمه‌های آب گرم، غواصی، ورزش‌های آبی و... را برای پشت سر گذاشتن ساعاتی لذت‌بخش به گردشگران ارائه می‌دهند. هر کدام از سواحل‌ گوا دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به بازارهای تجاری و سنتی آن‌ها اشاره کرد.

سواحل گوا؛ تلاقی امواج خروشان، شن‌های طلایی و خورشید درخشان

پارک ملی پریار؛ محل حفاظت از فیل و ببر

پارک ملی پریار در منطقه جنوبی هندوستان واقع شده که یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مهم در کشور هند شناخته می‌شود. پارک ملی پریار بزرگ‌ترین باغ وحش هندوستان به حساب می‌آید که در نزدیکی دریاچه بریتانیایی در سال ۱۸۹۵ تاسیس شده است. در پارک ملی پریار انواع حیوانات اهلی و وحشی نگهداری می‌شوند. این پارک به عنوان زیستگاه مهمی برای ببرهای بنگال و فیل‌های هندی شناخته شد. علاوه‌بر آن، این پارک درختانی مانند درخت آلوچه، درخت صندل، درخت بلسان بنفش و چندین گونه گیاهی دیگر را در خود جای داد. در واقع پارک ملی پریار محل نگهداری از گیاهان و جانوان بومی، کمیاب و در معرض خطر به شمار می‌رود.

از تفریحات رایج این پارک ملی می‌توان به سافاری در میان جنگل‌های سرسبز هند اشاره کرد که می‌توان از جنگل‌های کرالا به‌صورت پیاده‌روی دیدن کرد و سپس برای استراحت در کنار رودخانه پریار توقف نمود. رودخانه پریار یکی از معروف‌ترین رودخانه‌های کشور هند است که بیش از ۲۶ کیلومتر مساحت دارد.

پارک ملی پریار؛ محل حفاظت از فیل و ببر

معبد ماهابودی؛ محل زندگی خداوند بودا

یکی از معابد معروف کور هند معبد ماهابودی نام داشته که در مکانی به نام بودا گایا واقع شده و مهم‌ترین مکآن‌های مقدس برای بودایی‌ها به شمار می‌رود. شهر بودا گایا بیش از ۹۶ کیلومتر با پانتا فاصله دارد که در ایالت بیهار واقع گردید. براساس گفته برخی از محققان هندی سیذارتا گائوتاما بودا در این مکان مقدس توانسته به روشنفکری دست یابد. درون معبد ماهابودی که تماما با آخر ساخته شده یک مجسمه بودا بسیار بزرگ به رنگ طلایی به چشم می‌خورد. در گذشته‌ها در اطراف این معبد درختان انجیر زیادی وجود داشت. در آنجا یک درخت قدیمی انجیر به نام BODHI وجود دارد که برای مردم آن منطقه بسیار مقدس است. معبد ماهابودی اولین معبدی بوده که در قرن سوم پیش از میلاد به دستور امپراتور آسوکا بنا گردید و گفته می‌شود که معبد کنونی متعلق به قرون پنجم تا ششم است.

معبد ماهابودی؛ محل زندگی خداوند بودا

کاخ میسور؛ اقامتگاه سلطنتی

یکی از شگفت‌انگیزترین کاخ‌های کشور هندوستان، کاخ میسور نام دارد که هرساله افراد زیادی برای تفریح به آنجا سفر می‌کنند. کاخ میسور در سال ۱۸۹۷ بعد از آتش‌سوزی معروف هند مورد بازسازی قرار گرفت؛ این قصر از سه قسمت تشکیل شده که شامل برج‌های دیدنی مربعی شکل، گنبدهای منبت‌کاری شده و سقف تزئین شده می‌شوند. از تفریحات این جاذبه گردشگری می‌توان به جشن نور اشاره کرد، زیرا این کاخ عظیم با بیش از ۹۰۰۰۰ چراغ تزئین شده که در آخر هفته‌ها برگزار می‌گردد.

کاخ میسور؛ اقامتگاه سلطنتی

دریاچه‌های کرالا؛ محل تجمع آب‌های گازدار

رودخانه‌ها، نهرها و دریاچه‌هایی که از منطقه کرالا عبور می‌کنند سبب گردیده‌اند تا این ایالت همچون بهشتی روی زمین بدرخشد. کرالا 34 دریاچه را شامل می‌شود که همواره پر از آب گازدار هستند که به رنگ یاقوت کبود یا سبز روشن به چشم می‌آیند. همچنین کرالا به‌طور زنجیره‌ای از تالاب‌ها و دریاچه‌های موازی با سواحل دریا عربی تشکیل شده اسا. دریاچه‌های کرالا زیستگاه بسیاری از آبزیان محسوب می‌شود که انواع خرچنگ، لجن خوار، قورباغه و... را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد. این دریاچه مکان مناسبی برای انواع پرندگان نیز به حساب می‌آید. از تفریحات رایج دریاچه کرالا می‌توان به استفاده از قایق‌های خانه‌دار آن‌جا اشاره کرد.

این دریاچه‌ها از هر طرف با درختان نخل و نارگیل و تعداد دیگری از انواع پوشش گیاهی محصور شده‌اند. از جمله دریاچه‌ها این منطقه می‌توان به دریاچه آشتمودی، پونامادا، ومبانادو، آکولام، مانانچیرا و... اشاره کرد.

دریاچه‌های کرالا؛ محل تجمع آب‌های گازدار

کاخ دریاچه؛ زیباترین هتل 5 ستاره

یکی از زیباترین مکآن‌های دیدنی برای تفریح در هند، بازدید از کاخ معروف دریاچه است. این کاخ زیبا در دریاچه پیچولا و در شهر اودیپور هند واقع شده است. کاخ دریاچه یکی از قصرهای سلطنتی برای گذراندن روزهای تابستان بوده که در قرن ۱۸ بنا گردید. امروزه از این کاخ زیبا به عنوان به‌روزترین و زیباترین هتل ۵ ستاره استفاده می‌شود. از زیباترین تفریحات این کاخ می‌توان به قایق معروف آن اشاره کرد که مسافران را از اسکله قصر در سواحل شرقی به کاخ دریاچه در وسط دریاچه پیچولا منتقل می‌کند. نکته جالب این است که این کاخ محل فیلمبرداری فیلم‌هایی چون اختاپوسی و سقوط بوده و به همین جهت به شهرت جهانی دست یافت.

کاخ دریاچه؛ زیباترین هتل 5 ستاره

بهترین تفریحات هند؛ سرزمین تمدن ‌های گوناگون

هند یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است که تنوع بالایی از میراث فرهنگی غنی را در خود جای داده و به همین سبب شاهد جاذبه‌های تاریخی بسیاری در این کشور هستیم. همچنین این کشور به‌دلیل برخورداری از طبیعتی بکر تفریحات گوناگون را به افراد ارائه می‌دهد. تفریحات هند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که دسته اول بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دسته دوم تفریحاتی مانند بازی‌های سرگرم‌کننده و انواع ورزش‌های آبی هستند. هند جنگل‌ها و سواحل زیادی را در معرض نمایش قرار داده که می‌توانند مناطق بسیاری مناسبی برای انجام ورزش‌های آبی و سپری کردن اوقاتی خوش در دل طبیعت باشند.

بهترین تفریحات هند؛ سرزمین تمدن ‌های گوناگون

تفریحات ورزشی سواحل هند؛ تجربه هیجان در امواج دریا

هند یکی از کشورهای بزرگی است که شهرهای ساحلی بسیاری را در خود جای داده که بهترین موقعیت را برای ورزش‌های دریایی فراهم کرده‌اند. از مهم‌ترین تفریحات سواحل دریایی می‌توان به موج سواری، شنا با دلفین‌ها، غواصی، حمام آفتاب، قایق‌ سواری، رفتینگ، واتر برد و... اشاره کرد. سواحل هند از آب‌وهوای خوبی برخوردار هستند که شما می‌توانید در هر فصل از این سواحل زیبا دیدن کرده و از این تفریحات هیجان‌انگیز لدت ببرید. همچنین شهرهای ساحلی هند امکانات رفاهی و تفریحی بالایی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

یکی از تفریحات زیبا در کشور هند متعلق به سواحل گوا است. شما در این منطقه می‌توانید به‌راحتی از مراکز خرید سنتی و مدرن دیدن کرده و همچنین در زمان شنا با دلفین‌های سواحل جنوبی گوا، یک روز ایده‌آل را برای خود به ارمغان بیاورید. اگر شما به موج سواری علاقه‌مند هستید سواحل گوا می‌توانند یک مکان عالی برای موج سواری باشند؛ در این سواحل، وسایل و تجهیزات لازم برای غواصی و موج سواری نیز وجود دارند. در بازارهای اطراف این سواحل شما می‌توانید از سوغاتی‌های سنتی این کشور هزار مذهب دیدن نمایید.

تفریحات ورزشی سواحل هند؛ تجربه هیجان در امواج دریا

بالن سواری؛ پرواز رنگی بر فراز آسمان

یکی از بهترین تفریحات در کشور هند استفاده از بالن‌های رنگی بر فراز آسمان این کشور است. بالن سواری از تفریحات گران قیمت در این کشور شناخته شده که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. برای انجام این تفریح هیجان‌انگیز می‌توانید در فصل‌های بهار و تابستان اقدام کنید، زیرا در این دو فصل شرایط جوی کشور آرام است. از جاهای محبوب هندوستان برای بالن سواری می‌توان به بیابان‌های راجستان اشاره کرد. در کشور هند هرساله جشنواره‌های بزرگی برای بالن سواری افتتاح می‌شوند که گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها اقدام می‌کنند.

بالن سواری؛ پرواز رنگی بر فراز آسمان

زیپ لاین؛ سفری هیجان‌انگیز با طناب

در کشور هند چندین زیپ لاین وجود دارد که هرساله افراد زیادی از آن‌ها برای ثبت دقایقی لذت‌بخش استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین زیپ لاین مربوط به ریشی کشی است. مهم‌ترین زیپ لاین ریشی کشی در ایالت اوتاراخوند واقع شده که با استفاده از یک طناب، از مسیر بین یک دره عمیق عبور می‌کنید. این ورزش برای کودکان و افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند مناسب نخواهد بود. زیپ لاین یک ورزش انفرادی است که می‌تواند برای افرادی که به هیجان زیاد علاقه دارند، بهترین گزینه باشد.

زیپ لاین؛ سفری هیجان‌انگیز با طناب

شترسواری؛ گردش در بیابان‌های هند

یکی از بیابان‌های معروف هند متعلق به ایالت راجستان منطقه تار است؛ زیرا این بیابان از تپه‌های شنی پوشیده شده که خارهای بسیاری نیز در آ‌ن‌جا رشد کرده‌اند. در این بیابان‌ها شترهای زیادی به چشم می‌خورند که می‌توانید از آن‌ها برای بیابان‌گردی در ایالت راجستان استفاده کنید. برای رسیدن به بیابان تار می‌توانید از وسایل عمومی استفاده کرده و سپس با استفاده از جیپ‌های صحرایی به دل بیابان تار بزنید. شب‌های بیابان تار بسیار زیبا و به یادماندنی هستند.

شترسواری؛ گردش در بیابان‌های هند

غواصی؛  تماشای دنیای زیر آب

یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دریایی غواصی است، زیرا با این کار می‌توانید دنیای زنده دیگری در عمق دریاها را مشاهده نمایید. بهترین مناطق برای غواصی در هند شامل نارکارلی، ماراشترا، نترانی کارناتاکا، کادمات لاکشادویپ، پوندیچری، جزیزه هاولاک و... می‌شوند. هر کدام از این مناطق جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده‌اند که بعد از غواصی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

غواصی؛  تماشای دنیای زیر آب

قایق سواری؛ عبور از کنار شهرهای ساحلی از روی امواج

در کشور هند انواع قایق‌های مسافربری و انفرادی وجود دارند که می‌توانند یک روز منحصر‌به‌فرد را برای شما رقم بزنند. اگر به قایقرانی علاقه‌مند هستید می‌توانید با اجاره قایق‌های تک نفره یا گروهی از آن‌ها بهره‌مند شوید و به دل آب‌های خروشان کشور هند بروید. قایق سواری در دریاچه‌های هند بسیار لذت‌بخش است، زیرا شما می‌توانید با گذر از کنار شهرهای ساحلی از قومیت و آداب‌ورسوم‌ مختلف مردم هند بازدید نمایید.

قایق سواری؛ عبور از کنار شهرهای ساحلی از روی امواج

بانجی جامپینگ؛ پرش از ارتفاع

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در کشور هزار مذهب هند ورزش بانجی جامپینگ نام دارد. افرادی که به هیجان زیاد علاقه‌مند هستند و بالا رفتن از ارتفاع را می‌پسندند این بازی می‌تواند بهترین تفریح برای آن‌ها باشد. بانجی جامپینگ یک سکوی با ارتفاع بسیار بلندی است که از آنجا با یک طناب فنری به همراه کمربندهای ایمنی به پایین می ‌رید. از معروف‌ترین شهرهایی که بانجی جامپینگ‌ را ارائه می‌دهند می‌توان به شهرهای بنگالور، دهلی و ریشه کشی اشاره کرد.

بانجی جامپینگ؛ پرش از ارتفاع

دوچرخه سواری؛ عبور از مسیرهای تکرارنشدنی

جاده‌ها و مسیرهای عبور در هند بسیار زیبا هستند که دوچرخه سواری در آن بسیار لذت‌بخش بوده و می‌تواند خاطراتی خوشی را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید با اجاره کردن دوچرخه، از پیست‌های دوچرخه سواری این کشور دیدن نمایید؛ توجه داشته باشید که گردشگران زیادی برای استفاده از مسیرهای سخت و زیبای جنگل‌های هند از دوچرخه استفاده می‌کنند. از جمله این مسیرهای زیبا می‌توان به مسیر ازله تا خاردونگ، جاده‌های بی‌نظیر رامشوارام، مسیر بمبئی به دامان، شیلونگ به چرامپونچی، کالیمپونگ به زولوک، بمبئی به تریواندروم، چنای به پوندیچری، مانلانی به شیملا اشاره کرد.

دوچرخه سواری؛ عبور از مسیرهای تکرارنشدنی

دیدن پارک اسل ورلد؛ پارکی بزرگ در بمبئی

یکی از بهترین تفریحات در کشور هند دیدن پارک‌های بزرگ تفریحی مانند اسل ورلد است. این پارک عظیم در شهر بمبئی واقع شده که از دو قسمت تشکیل می‌شود؛ که قسمتی از آن مخصوص تفریحات آبی و قسمت دیگر محوطه بازی را ارائه می‌دهد. این قسمت به‌طور کلی بیش از ۷۰ نوع بازی را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهد. این پارک زیبا در سال ۱۹۸۶ در مساحتی در حدود ۲۵ هکتار توسط فردی به نام سوباش چاندرا ساخته شد. این پارک به‌دلیل داشتن مسیرهای آبی و خشکی‌های بسیار، مورد توجه اکثر توریست‌ها و شهروندان هندی قرار گرفته است.

از محبوب‌ترین خدمات ارائه شده در این پارک می‌توان به پیست اسکی روی یخ و سالن بولینگ اشاره کرد. در این پارک عظیم فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگی به چشم می‌خورند که غذاهای معروف هندی و خیابانی را سرو می‌کنند. یکی از مزیت‌های این پارک بزرگ، فعالیت همه روزه آن است که شما می‌توانید در هر زمان برای دیدن این پارک زیبا اقدام نمایید.

دیدن پارک اسل ورلد؛ پارکی بزرگ در بمبئی

بازارگردی در هند؛ تجربه دیدن شگفتی‌های سنتی هند

یکی از تفریحاتی که می‌تواند برای هر گردشگری خاطره‌انگیز باشد، بازارگردی و گشت‌وگذار در خیابان‌های معروف هند است. یکی از بازارهای معروف هند در منطقه گوا، بیگ جی جوا نام داشته که شما می‌توانید انواع صنایع دستی، لباس‌های محلی، عتیقه و جواهرات مخصوص هندی و... را در آن‌جا مشاهده نمایید. یکی دیگر از بازارهای معروف در هند بازار جمعه ماپوسا است که فروشنده‌های عادی گوا محصولات دریایی و خوراکی‌های معروف منطقه را به فروش می‌رسانند. هند از مراکز خرید بزرگی بهره‌مند بوده که مهم‌ترین آن‌ها شامل مرکز خرید ایفینیتی بمبئی، ابروی، پاسیفیک مال، دیلی هات و... می‌شوند.

بازارگردی در هند؛ تجربه دیدن شگفتی‌های سنتی هند

بازدید از مکان‌های تاریخی

کشور هند جاذبه‌های تاریخی و معروف بسیاری را در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها دارای امکانات گردشگری منحصربه‌فردی هستند. از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی که برای گردشگران و شهروندان هند بسیار مهم است، می‌توان به آرامگاه همایون، معبد آکشاردام، رختشوی خانه، مقبره اعتماد الدوله، گورودوارا گورو کاتال، کلیسای بانوی معصوم، قلعه تیراکول گوا و... اشاره کرد. هر کدام از این اماکن ویژگی‌های منحصربه‌فردی خود را دارند.

بازدید از مکان‌های تاریخی

معرفی جشن های هندوستان

بازدید از جشن‌های هند یکی از تفریحات شاد و لذت‌بخش در این کشور است. در هند جشن‌های خاصی برگزار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای نماد خاصی از این کشور هستند. بیشترین فستیوال‌های هند در ماه نوامبر برگزار خواهند شد. از مهم‌ترین جشن‌های هندوستان می‌توان به جشن دیوالی، هولی یا همان جشن معروف رنگ بازی، دوسِهرا، ناواراتری، دورگا پوجا و... اشار کرد.

معرفی جشن های هندوستان

جشن دیوالی؛ جشن شیرینی‌های مخصوص هند

از تفریحات شاد در جشن دیوالی می‌توان به آتش‌بازی، پخش کردن شیرینی‌های مخصوص هند، خریدن لباس نو، تزئین کردن خانه با شمع و چراغ‌های نورانی اشاره کرد. دیوالی یکی از مهم‌ترین جشن‌ها در هندوستان است که هر سال در ماه اکتبر با نمایش‌های باشکوهی برگزار می‌شود. در این جشن مردم در کنار خانواده خود به نیایش می‌پردازند و در شب آت‌ بازی راه می‌اندازند و به همسایه‌های خود شیرینی می‌دهند.

جشن دیوالی؛ جشن شیرینی‌های مخصوص هند

جشن هولی؛ معروف‌ترین جشن در هند

هولی یکی از معروف‌ترین جشن‌ها در کشور هند است که به عنوان جشن رنگ‌ها از آن یاد می‌شود. این جشن زیبا در ماه مارس در سراسر کشور هند برگزار می‌گردد. جشن هولی یک عید در کشور هند بوده که مردم یک خرمن بزرگ آتش برپا کرده و در اطراف آتش شروع به آواز خواندن و رقصیدن می‌کنند. یکی از زیباترین تفریحاتی که در این روز می توان انجام داد، رنگ بازی است. مردم هند در روز عید هولی در فضاهای باز دور یکدیگر جمع می‌شوند و به سوی هم رنگ پرت می‌کنند. برخی از آن‌ها رنگ را با تفنگ‌های آب‌پاش یا به‌وسیله بادکنک به سوی یکدیگر پرت می‌کنند؛ رنگ قرمز در این جشن نشان‌دهنده عشق و علاقه است.

جشن هولی؛ معروف‌ترین جشن در هند

جشن دوسهرا؛ جشن مرگ شیطان

این جشن به مناسبت مرگ شیطان خبیث راوانا به دست خدای راما برگزار می‌گردد. نحوه برگزاری این جشن در شهرهای مختلف هند متفاوت است؛ اما اکثر مردم شهر هند به مدت ۱۰ روز و در ماه اکتبر اقدام به باز طراحی صحنه‌های این نبرد می‌کنند. در این جشن با درست کردن تمثال‌هایی از روانا و به آتیش کشیدن آن، جشن خود را به سرانجام می‌رسانند.

جشن دوسهرا؛ جشن مرگ شیطان

جشن ناواراتری؛ جشن رقص و آواز با لباس‌های محلی

جشن ناوراتری یک جشن زیبا و هیجان‌انگیز است که در طول ۹ روز و شب برگزار می‌شود. این جشن می‌تواند برای گردشگران، یک تفریح لذت‌بخش و شاد باشد؛ زیرا در این جشن هندی‌ها لباس‌های محلی خود را می‌پوشند و به رقص و آواز می‌پردازند. این جشن در ماه سپتامبر به روش‌های مختلفی در شهرهای متفاوت هند برگزار می‌شود.

جشن ناواراتری؛ جشن رقص و آواز با لباس‌های محلی

جشن دورگا پوجا؛ جشن دعا و نیایش

جشن دورگا پوجا توسط بنگالی‌ها در کشور هند برگزار می‌شود که در این جشن مسلمانان ۱۰ روز را روزه می‌گیرند و به دعا و نیایش می‌پردازند. این جشن به همراه مجسمه‌های دورگا برگزار می‌گردد؛ به این صورت که شهروندان هندی لباس‌های سنتی و نو خود را می‌پوشند و به نیایش در نزد مجسمه‌های دورگا می‌پردازند. این جشن زیبا در ماه اکتبر برگزار شده و آداب‌ورسوم محلی مخصوصی به خود را دارد. این جشن می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای آشنایی گردشگران با آداب‌ورسوم مختلف این کشور باشد.

جشن دورگا پوجا؛ جشن دعا و نیایش

تفریحات خوشمزه هند؛ سرزمین ادویه ‌ها

هند کشوری با تنوع غذایی بالا است که بسیاری از سلایق را پوش می‌دهد؛ از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان پانی پوری، وادا پاو، کاتی رول، چیکن تندروی، روگان جوش، پالک پنیر، آلو گوبی و... را نام برد. هندی‌ها به طعم غذا بسیار اهمیت می‌دهند و همچنین این کشور را سرزمین ادویه‌ها نامیده‌اند. ادویه مهم و پایه‌ تمامی غذاهای هندی فلفل است و شما می‌توانید ادویه‌های هندی را به عنوان سوغات خریداری کنید.در  این کشور چندین نوع شیرینی به چشم می‌خورند که در مراسمات مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها با نام شیرینی لاو شهرت دارد.

تفریحات خوشمزه هند؛ سرزمین ادویه ‌ها

سخن پایانی

هند از نظر مساحت هفتمین کشور بزرگ و دومین کشور پرجمعیت در جهان است. این کشور از جنوب به اقیانوس هند، جنوب غربی به دریای عرب و جنوب شرقی به خلیج بنگال محدود شده و به عنوان یک شبه جزیره باشکوه شناخته می‌شود. این کشور زیبا از تفریحات بسیاری را در خود جای داده است. تفریحات هند را می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد که شامل جاذبه‌های گردشگری، بازدید از آثار تاریخی، تفریحات خوشمزه مانند چشیدن غذا، تفریحات ورزشی و هیجان‌انگیز، تفریحات و جشن‌های مخصوص این کشور می‌شوند. هند، کشوری با هزار مذهب شناخته شده که هر کدام آداب‌ورسوم‌ مخصوص به خود را دارند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها