سواحل سریلانکا

سواحل سریلانکا

سریلانکا از کشورهای جزیره‌ای جهان به شمار می‌رود که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. این جزیره زیبا از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات زیادی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سواحل معروف آن اشاره کرد. این کشور جزیره‌ای آسیایی یک خط ساحلی با سواحل طلایی متعدد را در خود جای داده است. سواحل سریلانکا از چندین ساحل زیبا تشکیل شده‌اند که هر کدام از آن‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برخوردار هستند. جمعیت کشور سریلانکا به ۱۹۶۶۸۰۰۰ نفر می‌رسد که جزء کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. این کشور ساحلی ۶۵۶۱۰ کیلومتر مربع وسعت داشته که بیشتر این مساحت را دریا تشکیل داده است.

سواحل سریلانکا

بهترین سواحل سریلانکا

سریلانکا از سواحل معروف و زیبایی تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند. مهم‌ترین سواحل سریلانکا شامل ساحل اوناواتونا، ساحل بنتوتا، ساحل میرسیا، ساحل دیکولا، سواحل ولیگاما، سواحل گاله، ساحل هیکادووا، ساحل کوگالا و سواحل نگوهبو می‌شود؛ که شما برای بازدید از تفریحات دریایی یا گردشگری می‌توانید یکی از این سواحل را انتخاب کنید. همان‌طور که بیان گردید سریلانکا به‌دلیل برخورداری از سواحل بسیار معروف است. برخی از سواحل سریلانکا از اهمیت تاریخی برخوردار هستند. سواحل اطراف خط ساحلی شمالی با درختان نخل احاطه شده‌اند، در صورتی که خطوط ساحلی دیگر را درختان نارگیل به شکل یک مرز پوشانده‌اند. ساحل شرقی همچنین کم جمعیت و خشک بوده که با شهرهای ساده و کوچک مسیر را مشخص می‌کنند؛ که توسعه جنوب یا غرب را به خود ندیده است.

بهترین سواحل سریلانکا

ساحل اوناواتونا؛ ساحلی به شکل نعل اسب

سواحل اوناواتونا در جنوب این کشور واقع شده که فاصله آن تا شهر تاریخی و گردشگری گاله تنها ۵ کیلومتر است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساحل شامل نوع ماسه‌های نرم و گرم در کنار ساحل می شود که قدم زدن روی آن بسیار لذت‌بخش است. آب این ساحل به حدی شفاف و تمیز بوده که به‌راحتی می‌توانید انواع آبزیان این ساحل را مشاهده نمایید. جاذبه‌‌های گردشگری ساحل اوناواتونا شامل دهکده تالپه، معبد سودهارمالایا، موزه باستان شناسی دریایی و معبد ژاپنی صلح می‌شوند. یکی از آثار تاریخی کشور سریلانکا در نزدیکی این ساحل قرار داشته که به نام قلعه گالی در یونسکو به ثبت رسید.

از تفریحات زیبای این ساحل می‌توان به غواصی، شنا، قایقرانی و... اشاره کرد. از زیباترین تفریحات این ساحل، پیاده‌روی روی ماسه‌های کنار ساحل یا ساخت‌وسازه‌های ماسه‌ایی است. در اطراف این ساحل امکانات رفاهی بسیار جذابی به چشم می‌خورند که شما می‌توانید بعد از تفریح برای اقامت از آن‌ها استفاده کنید. ساحل اوناواتونا محیطی همانند سواحل غربی دارد؛ بهترین موقعیت سفر به این منطقه اواخر ماه نوامبر تا آوریل خواهد بود.

ساحل اوناواتونا؛ ساحلی به شکل نعل اسب

مسیرهای ساحل اوناواتونا

این ساحل زیبا و خوش آب‌وهوا در نزدیکی شهر گاله قرار داشته که برای رفتن به آن باید از مرکز شهر کلبمو سوار قطارهای محلی شده و در ایستگاه شهر گاله از قطار پیاده شوید. مسافت مرکز شهر کلمبو تا شهر گاله با قطار در حدود ۳ ساعت است؛ اما اگر نتوانستید به قطارهای محلی برسید می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید که در این صورت در حدود سه ساعت الی سه ساعت و نیم در راه خواهید بود. زمانی که به شهر گاله رسیدید باید از اتوبوس یا تاکسی‌های محلی برای رسیدن به ساحل اوناواتونا استفاده نمایید که فاصله این دو منطقه نیز حدودا ۵ کیلومتر است.

مسیرهای ساحل اوناواتونا

معرفی قلعه گالی

قلعه گال در نزدیکی سواحل اوناواتونا واقع شده که به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور سریلانکا شناخته می‌شود. این قلعه تاریخی در قرن ۱۶ میلادی بعد از استعمار و سلطه هلندی‌ها توسط آن‌ها بنا گردید و از آن به عنوان یک بندر مهم برای تبادلات یا تجارت ادویه استفاده می شد. این قلعه جزء یکی از میراث‌ مهم در سازمان یونسکو بوده که به عنوان بزرگ‌ترین قلعه از دوران استعمار در آسیا باقی مانده است.

معرفی قلعه گالی

ساحل بنتونا؛ واقع در تالابی باشکوه

ساحل بنتونا در سواحل غربی کشور سریلانکا واقع شده‌اند که میانگین دما در این سواحل کم‌تر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. بهترین زمان ممکن برای سفر به ساحل بنتونا از اواخر ماه نوامبر تا ماه آوریل است. یکی از مزیت‌های این ساحل امکان انجام انواع ورزش‌های آبی است. از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ساحل بنتونا می‌توان به جزیره سینمون، بریف گاردن، دهکده آمبالگودا، رودخانه مادو گانگا اشاره کرد. مسافت کلمبو تا ساحل بنتونا در حدود ۲ ساعت بوده که می‌توانید این مسیر را با اتوبوس‌ها یا تاکسی‌های محلی طی کنید.

تفریحات رایج در سواحل بنتونا شامل ورزش‌های آبی چون جت اسکی، موج سواری، قایقرانی، شنا و غواصی می‌شوند. یکی دیگر از تفریحات این سواحل سفر با قایق در آب‌های بنتونا است که شما با سافاری کردن در ساحل بنتونا می‌توانید به تالاب‌ها و جاذبه‌های گردشگری حرا بروید. حرا مکانی فوق‌العاده برای دیدن طبیعت و انواع پرندگان است.

ساحل بنتونا؛ واقع در تالابی باشکوه

ساحل میرسیا؛ افسانه تماشای نهنگ در ساحل جنوبی

ساحل میرسیا یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین سواحل در کشور سریلانکا به حساب می‌آید که به عنوان بزرگ‌ترین بندر ماهیگیری در این کشور شناخته می‌شود. ساحل میرسیا از سواحل جنوبی کشور سریلانکا بوده که نزدیک به خلیج ولیگاما واقع شده است. شن‌های این ساحل زیبا توسط درختان نخل پوشیده شده‌اند، در حالی که آب‌های شفاف و امواج پرجنب‌وجوش آن را هم برای شنا و هم برای موج‌ سواری ایده‌آل می‌کنند. میریسا یکی از دهکده‌های کوچک است که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به صخره پاروت، ساحل درختان نارگیل، مزرعه مارها، فانوس دریایی دوندار و ساحل لاک پشت‌ها اشاره کرد. فاصله پایتخت کشور سریلانکا تا دهکده میرسیا در حدود ۱۷۰ کیلومتر بوده که می‌توانید با استفاده از ماشین یا قطارهای محلی این مسافت را طی ۲ ساعت طی کنید.

ساحل میرسیا می‌تواند بهترین انتخاب برای گردشگران باشد؛ زیرا از شن‌های سفید و پاکی برخوردار است و آب آن به حدی زلال و پاک بوده که به‌راحتی می‌توان اعماق دریا را مشاهده کرد. در این سواحل می‌توانید شنا کردن وال‌ها را به‌صورت دسته جمعی از نزدیک تماشا کنید. همچنین می‌توان اغلب نهنگ‌های متعددی را در نزدیکی خط ساحلی نظاره‌گر بود. بهترین تفریحات در ساحل میرسیا شامل ماهیگیری، موج سواری، غواصی و شنا می‌شوند. بهترین زمان برای سفر کردن به این ساحل در ماه فوریه و مارس است که شرایط آب‌وهوایی در این منطقه بسیار معتدل و خوب خواهد بود. همچنین مجموعه‌ای از هتل‌ها گزینه‌های اقامتی متنوعی را در نزدیکی ساحل ارائه می‌دهند.

ساحل میرسیا؛ افسانه تماشای نهنگ در ساحل جنوبی

ساحل دیکولا؛ بهترین ساحل برای یک اقامت عاشقانه و ماه عسل

این ساحل یکی از زیباترین سواحل سریلانکا به شمار می‌رود که بیشتر زوج‌های جوان برای گذراندن ماه عسل خود این ساحل رویایی را انتخاب می‌کنند. بهترین زمان سفر به دیکولا در ماه‌های فوریه تا آوریل است که البته شما می‌توانید در ماه آگوست تا اکتبر نیز به این منطقه سفر کنید. برای سفر به ساحل دیکولا از شهر کلمبو می‌توانید از تاکسی‌ها یا اتوبوس‌ها محلی استفاده کنید. این ساحل برای تفریحاتی چون شنا کردن، آموزش توربافی، غواصی و قایقرانی بسیار مناسب است، زیرا آب‌های این سواحل بسیار آرام و زلال هستند که شما به‌راحتی می‌توانید کف دریا را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید انواع غذای لذیذ از جمله غذاهای دریایی و گیاهی را در این ساحل میل نمایید.

ساحل دیکولا؛ بهترین ساحل برای یک اقامت عاشقانه و ماه عسل

ساحل وِلیگاما؛ جایی برای مبتدیان موج‌ سواری

ساحل ولیگاما در جنوب غربی کشور سریلانکا واقع شده که یکی از بهترین سواحل برای عکاسی به حساب می‌آید؛ زیرا زیبایی طبیعت اطراف این ساحل باورکردنی نیست. بهترین زمان برای بازدید از چنین ساحل زیبایی در ماه‌های اکتبر تا مارس است. این ساحل یکی از بهترین سواحل سریلانکا برای شنا خواهد بود؛ زیرا هیچ‌گونه خطری از سوی جانوران دریایی شما را تهدید نمی‌کند. از جاذبه‌های دیدنی سواحل ولیگاما می‌توان به زنانی اشاره کرد که در کنار ساحل مشغول توربافی هستند؛ همچنین مجسمه پادشاه جذامی که در این ساحل به چشم می‌خورد، جاذبه‌ای متفاوت است. از تفریحات هیجان‌انگیز در این ساحل زیبا می‌توان به شنا، غواصی، ماهیگیری و بازی‌های توپی ساحلی اشاره کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه به ساحل ولیگا، ایستگاه اتوبوس ماتارا نام دارد که با کرایه کردن یک ریشکا می‌توانید در مدت ۲۰ دقیقه به ساحل برسید.

ساحل وِلیگاما؛ جایی برای مبتدیان موج‌ سواری

ساحل گالِه؛ شگفتی برای هنرمندان و شاعران

ساحل گاله یکی از محبوب‌ترین سواحل این کشور به شمار می‌رود که در چندین سال اخیر به پربازدید‌ترین ساحل کلمبو شهرت یافت. معماری‌های اطراف این ساحل نشان‌ از قدمت این ساحل هستند؛ علاوه‌بر آن آب‌وهوای این منطقه به‌صورت استوایی است. زمانی که به این مکان سفر می‌کنید بوی ادویه‌های تازه‌ایی مانند میخک، دارچین و ادویه‌های دیگر به مشام شما می‌رسد که از مهم‌ترین سوغات این شهر به حساب می‌آیند. بهترین زمان برای سفر به ساحل گاله ماه‌های سپتامبر تا مارس بوده که این ساحل از بهترین موقعیت آب‌وهوایی برخوردار است.

تفریحات زیبای این ساحل شامل بازدید از سازه‌های معماری و تاریخی آن می‌شود که چشم هر گردشگری به زیبایی آن خیره می‌ماند. ساحل گاله باغ وحش، موزه، تورهای ماهیگیری و... را در خود جای داده است. شما می‌توانید برای رسیدن به این ساحل تاریخی از کنار فرودگاه بین‌المللی بندرانایکه با سوار شدن با قطار یا اتوبوس به این جاذبه سفر کرده و از دیدن انواع ماهی و نهنگ‌ها در اعماق دریا لذت ببرید.

ساحل گالِه؛ شگفتی برای هنرمندان و شاعران

ساحل هیکادووا؛ درخشش باغ‌های مرجانی

ساحل هیکادووا یکی از معروف‌ترین سواحل غربی در سریلانکا است که در سال ۱۹۷۰ مکان هیپی‌ها به حساب می‌آمد. دلیل محبوبیت این ساحل از نظر گردشگران وجود باغ‌های مرجانی و وجود سواحل رویایی است. ساحل هیکادووا در سال ۲۰۰۴ دچار خسارت بزرگی شد؛ اما بعد از بازسازی‌های مجدد به یک مکان گردشگری زیبا در کشور مبدل گردید. فاصله ساحل هیکادووا از شهر گاله در حدود نیم ساعت است؛ اما با پایتخت این کشور یعنی شهر کلمبو در حدود ۲ الی ۳ ساعت فاصله دارد. بهترین زمان بازدید از این ساحل در ماه‌های نوامبر تا اوریل است که شما می‌توانید با تاکسی از کلمبو به مقصد این ساحل بروید. بهترین تفریحات در ساحل هیکادووا شامل غواصی با اسکوبار، اسنوبورد، قایق سواری، موج سواری و شرکت کردن در جشن‌های ساحلی می‌شود. هرساله خواننده‌های زیادی برای اجرای کنسرت به ساحل هیکادووا سفر کرده و در جشنوار موسیقی که به مدت ۳ شبانه‌روز برگزار می‌گردد؛ کنسرت خود را اجرا می‌کنند.

ساحل هیکادووا؛ درخشش باغ‌های مرجانی

ساحل کوگالا؛ زیست‌گاه گونه‌های کمیاب لاک‌پشت

کوگالا یکی از شهرهای ساحلی کوچک در کشور سریلانکا است که بعد از جنگ جهانی دوم بنا گردید. ساحل این شهر کوچک از آب‌وهوایی معتدل برخوردار است که شما می‌توانید بهترین تعطیلات را در کنار عکس‌های حرفه‌ای از طبیعت در این ساحل پشت سر بگذارید. ساحل کوگالا یکی از مهم‌ترین مناطق برای زیستگاه انواع لاک‌پشت‌های نادر در جهان بوده که شما می‌توانید برای مشاهده این جانوران از نزدیک اقدام کنید. برای سفر کردن به ساحل کوگالا یا جزیره لاک‌پشت‌ها می‌توانید از ماه جولای تا اکتبر را انتخاب کنید که در این فاصله شرایط جوی ساحل بسیار آرام و معتدل است.

برای سفر کردن به این ساحل از شهر کلمبو می‌توانید از قطار یا ماشین استفاده کنید که قطار به‌صرفه‌تر خواهد بود. تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل شامل بازدید از گونه‌های مختلف لاک‌پشت‌ها، قایق سواری در ساحل و دیدن از مزرعه‌های دارچین یا باغ‌های ادویه، دیدن از موزه تاریخی مارتین ویکرامسینگه، بازدید از منطقه حفاظت شده کوتاوا که انواع گونه‌های جانوری و گیاهی را در خود جای داده، موج سواری و... می‌شود.

ساحل کوگالا؛ زیست‌گاه گونه‌های کمیاب لاک‌پشت

ساحل نگومبو؛ مکانی برای رسیدن به آرامش

نگومبو یکی دیگر از سواحل معروف کشور سریلانکا به شمار می‌رود که جزء سواحل غربی این کشور محسوب می‌شود. دمای متوسط این ساحل به‌طور معمول کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد است؛ اوج باران‌های موسمی در این ساحل از ماه ژوئن و سپتامبر خواهد بود؛ به همین دلیل سفر کردن به ساحل می‌تواند اندکی خطرناک باشد. فاصله ساحل نگومبو با فرودگاه بین‌المللی سریلانکا در حدود نیم ساعت است که همین عامل سبب گردیده تا گردشگران زیادی از این ساحل بازدید کنند. همچنین بهترین زمان بازدید از این جاذبه گردشگری در ماه مارس تا اوایل ماه سپتامبر است.

تفریحات ویژه ساحل نگومبو شامل پیاده‌روی در خط ساحلی و جنگل‌های این منطقه می‌شود. از ورزش‌های هیجان‌انگیز در این مکان می‌توان به قایق سواری، دوچرخه سواری، غواصی و... اشاره کرد. از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر باید قلعه تاریخی نگومبو، ساحل شیشه‌ای موراوالا و معبد انگوروکارامولا را نام برد. در کنار ساحل نگومبو رستوران‌های سیاری را مشاهده خواهید کرد که غذاهای تازه دریایی را به فروش می‌رسانند.

ساحل نگومبو؛ مکانی برای رسیدن به آرامش

ساحل ایندورووا؛ سفر به بازارهای محلی

ساحل ایندورووا متعلق به یک روستای زیبا در کشور سریلانکا است که آب‌های آرام و زلالی دارد و همین امر باعث شده تا گردشگران زیادی این منطقه را برای شنا و غواصی انتخاب کنند. شن‌های طلایی ساحل ایندورووا در زمان طلوع خورشید می‌درخشند و باعث زیبایی بیشتر این ساحل می‌شوند. پیاده‌روی یکی از تفریحات لذت‌بخش در کنار این ساحل بوده که شما می‌توانید از درخشش شن‌های زیبا و در کنار آرامش آب لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به ساحل ایندورووا ماه‌ ژانویه تا آگوست است. از تفریحات رایج در نزدیکی این ساحل می‌توان به بازدید از آبشار BOPATH ELLA، بازدید از بازارهای محلی، دیدن تالاب‌های شیرین و رفتن به رودخانه MAADU برای مشاهده زیستگاه انواع پرندگان اشاره کرد. این ساحل یکی از بهترین مناطق برای آفتاب گرفتن و برنزه شدن است؛ شما می‌توانید برای این کار در کنار ساحل روی ماسه‌ها دراز کشیده و از گرمای آفتاب لذت ببرید.

ساحل ایندورووا؛ سفر به بازارهای محلی

ساحل کالپیتیا؛ مشاهده شنا دلفین‌ها در آب‌های شفاف اقیانوس هند

ساحل کالپیتیا یکی از سواحل خاص و جذاب کشور سریلانکا به حساب می‌آید که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر کلمبو واقع شده است. از جذابیت‌های ساحل کالپیتیا می‌توان به بازدید از جانوران آبزی مانند شنا کردن انواع دلفین‌ها و وال‌ها اشاره کرد که به‌دلیل شفافیت آب‌های اقیانوس هند به‌خوبی قابل رویت هستند. برای دیدن دلفین‌ها یا موجودات دیگر آبزی می‌توانید از اسکله‌های واقع در این ساحل قایقی را اجاره کرده و به دیدن آن‌ها بپردازید. بهترین زمان برای سفر به ساحل کالپیتیا از ماه فوریه تا ماه مارس است که شرایط آب‌وهوایی در این شهر آرام خواهد بود. از تفریحات ویژه در این ساحل می‌توان به انواع ورزش‌های آبی مانند موج سواری، موج سواری با کایت، غواصی با اسکوبا؛ کایاک سواری، کانوئینگ و اسنور کلینگ اشاره کرد. برای رفتن به این ساحل باید در ابتدا در شهر کلمبو سوار قطارهایی شوید که مقصد آن‌ها شهر پوتالام است و پس از رسیدن به ایستگاه با یک تاکسی خود را به ساحل برسانید.

ساحل کالپیتیا؛ مشاهده شنا دلفین‌ها در آب‌های شفاف اقیانوس هند

ساحل مانت لاوینا؛ ساحلی برای تفریح خانوادگی

یکی از نزدیک‌ترین سواحل به پایتخت کشور سریلانکا یعنی شهر کلمبو ساحل مانت لاوینا نام دارد که بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی به شمار می‌رود. از تفریحات لذت‌بخش در این ساحل می‌توان به دراز کشیدن روی ماسه‌های نرم و آفتاب گرفتن اشاره کرد. همچنین این ساحل زیبا برای شنا کردن بسیار مناسب است. ساحل مانت لاوینا هر سال جشنواره‌های ساحلی را برگزار می‌کند که می‌توانید با شرکت در این جشن خاطرات زیبایی را برای خود رقم بزنید. تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل شامل شنا کردن، دوچرخه سواری، غواصی، پیاده‌روی، بازی‌های توپی ساحلی می‌شود. برای رفتن به ساحل مانت لاوینا می‌توانید از وسیله‌های نقلیه عمومی مانند تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. بهترین زمان سفر به این ساحل زیبا از ماه دسامبر تا ماه آوریل خواهد بود.

ساحل مانت لاوینا؛ ساحلی برای تفریح خانوادگی

ساحل تانگاله؛ منظره‌ای رمانتیک برای عکاسان

ساحل تانگاله در سواحل جنوبی کشور سریلانکا واقع شده که به‌دلیل برخورداری از برج‌های صخره‌ای و همچنین وجود خلیج‌های آرام در این منطقه گردشگران زیادی این ساحل را برای تفریحات خود انتخاب می‌کنند. آب‌وهوای این منطقه گرم و خشک بوده که افراد علاقه‌مند به برنزه شدن، می‌توانند روی ماسه‌های کنار ساحل دراز بکشند و از آفتاب سواحل لذت ببرند. ساحل تانگاله دارای یک بندر کوچک مخصوص ماهیگیران است که می‌توانید انواع ماهی را به‌صورت تازه از آن‌ها خریداری نمایید. تفریحات هیجان‌انگیز در این ساحل شامل ورزش‌های آبی، پیاده‌روی در بین درختان نارگیل، ماهیگیری و... می‌شوند.

در کنار این سواحل درختان نارگیل بلندی قرار گرفته‌اند که همراه با آب‌های فیروزه‌ای آن می‌تواند یک منظره زیبا و رومانتیک برای عکاسان به شمار رود. مسافت ساحل تانگاله تا شهر کلمبو در حدود ۳ ساعت است که طی کردن این مسافت با قطار به ۴ ساعت خواهد رسید. از جاذبه‌های دیدنی اطراف ساحل تانگاله می‌توان به پارک ملی بوندالا، ساحل سکوت، تالاب رکوا، معبد صخره‌ای مولکیریگالا و باغ‌های نارگیل اشاره کرد. بهترین زمان برای سفر به این ساحل رویایی در اواخر ماه نوامبر تا اوایل ماه آوریل است.

ساحل تانگاله؛ منظره‌ای رمانتیک برای عکاسان

ساحل الانکودا؛ نمایش رقص بادبادک‌ها در هوا

ساحل الانکودا یکی از سواحل غربی در کشور سریلانکا است که در شبه جزیره کالپیتیا واقع گردید. دمای متوسط این منطقه کم‌تر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بوده که بهترین زمان برای سفر گردشگری به ساحل الانکودا در اواخر ماه نوامبر تا ماه آوریل است. اوج باران‌های موسمی در این ساحل در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر رخ می‌دهد. در ساحل الانکوا کلوپ‌های مختلفی به چشم می‌خورند که آموزش دیدار به دلفین‌ها را به گردشگران ارائه می‌دهند. ساحل الانکودا در اکثر مواقع دارای بادهای به نسبت شدیدی است که بهترین زمان برای به رقص درآوردن بادبادک‌ها در هوا خواهد بود. علاوه‌برآن شما می‌توانید از کایت سرفینگ در این مکان نیز استفاده کنید. مسافت ساحل الانکودا تا شهر کلمبو با ماشین به‌طور تقریبی ۳ ساعت خواهد بود. از جاذبه‌های گردشگری در اطراف این ساحل می‌توان به کلیسای سنت آنه، پارک ملی ویلپاتو که از مهم‌ترین زیستگاه‌های پلنگ در دنیا است، معبد مونسورام و تماشای دلفین‌ها اشاره کرد.

ساحل الانکودا؛ نمایش رقص بادبادک‌ها در هوا

خلیج آروگام؛ آشنایی با قومیت‌های مختلف و آداب‌ورسوم آن‌ها

خلیج آروگام یکی در بخش شرقی کشور سریلانکا قرار داشته که در ماه‌های آوریل تا دسامبر بهترین آب‌وهوا را به خود اختصاص داده است. سواحل خلیج آروگام بهترین فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورند تا با قومیت‌های مختلف این کشور آشنا شوند، زیرا در این منطقه بومیان سینهالی، مسلمانان و تایمل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. امواج این ساحل به حدی بلند هستند که در بین تمامی سواحل سریلانکا شهرت دارند. مسافت این ساحل زیبا تا مرکز شهر کلمبو بسیار زیاد است که شما می‌توانید در مدت زمان ۶ ساعت با ماشین به این منطقه سفر کنید.

در خلیج آروگام آداب‌ورسوم مختلفی وجود دارند که با سفر به این مکان می‌توانید با مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز کشور سریلانکا آشنا شوید و علاوه‌بر آن از انواع غذاهای بومی و تازه دریایی در این خلیج استفاده کنید. در کنار این ساحل، اقامتگاه‌هایی برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده‌اند؛ از جاهای گردشگری در اطراف این ساحل می‌توان به صخره الفانت، صومعه کودومبیگالا، معبد ویهارایا، پارک ملی یالا و تالاب یورانی اشاره کرد.

خلیج آروگام؛ آشنایی با قومیت‌های مختلف و آداب‌ورسوم آن‌ها

ساحل نیلاولی؛ مکانی دنج برای یک استراحت لذت‌بخش

یکی از شرقی‌ترین سواحل واقع در کشور سریلانکا که دارای زیبایی منحصربه‌فردی است ساحل نیلاولی نام دارد که آب‌وهوای این منطقه نیز بسیار معتدل است. اوج بارش باران‌‌های موسمی در ساحل نیلاولی از ماه اکتبر آغاز شده و تا اواسط ماه ژانویه ادامه خواهد داشت. ساحل نیلاولی پوشیده از شن‌های سفیدی بوده که نسبت به دیگر سواحل سریلانکا خلوت‌تر است. همین امر سبب گردیده تا یک مکان دنج برای افرادی باشد که می‌خواهند در جایی خلوت و به دور از هیاهو استراحت نمایند.

بهترین زمان سفر به ساحل نیلاولی در ماه‌های آوریل و دسامبر است، زیرا هوا در این زمان معتدل بوده و شما می‌توانید از آفتاب گرفتن در این مکان لذت ببرید. از جاذبه‌های دیدنی ساحل نیلاولی می‌توان به جزیره کبوتر، معبد کونشوراما، معبد گوکانا، قلعه فردریک، دیدن وال‌ها، موزه دریایی، شهر تاریخی سیگیریا و دامبولا اشاره کرد. تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل شامل غواصی، موج سواری، اسنورکلینگ، شنا و بازدید از لاک‌پشت‌ها می‌شوند. فاصله زمانی ساحل نیلاولی تا مرکز شهر کلمبو ۳.۵ ساعت است که می‌توانید این مسافت را با قطارهای محلی نیز طی کنید.

ساحل نیلاولی؛ مکانی دنج برای یک استراحت لذت‌بخش

ساحل پاسکودا؛ آب‌هایی آرام برای یک شنای هیجان‌انگیز

یکی دیگر از سواحل شرقی در کشور سریلانکا ساحل پاسکودا نام دارد که در منطقه‌ای با همین نام واقع شده است. آب‌های این خلیج بسیار آرام هستند، به این معنا که شما به‌راحتی می‌توانید در این سواحل شنا کنید. یکی از امن‌ترین سواحل در این کشور که هیچ‌گونه خطر آبزی گردشگران را تهدید نمی‌کند؛ ساحل پاسکودا است. فاصله ساحل پاسکودا تا شهر کندی در حدود ۲۲۷ کیلومتر بوده که شما می‌توانید از مرکز شهر کلمبو تا ساحل پاسکودا با هواپیما سفر نمایید؛ فاصله زمانی هوایی این دو شهر کم‌تر از یک ساعت خواهد بود. از جاهای دیدنی این سواحل می‌توان به شهر باستانی پولون ناروا، تالاب باتیکالوا، پارک ملی مینریا، فانوس دریایی باتیکالوا و اکو پارک، دروازه قدیمی باتیکالوا اشاره کرد. از تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل می‌توان شنا، غواصی، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، بازی‌های توپی ساحلی و... را نام برد.

ساحل پاسکودا؛ آب‌هایی آرام برای یک شنای هیجان‌انگیز

سخن پایانی

سریلانکا، جزیره‌ای در آسیا، سواحل بسیاری را با بهترین مناظر و امکانات در خود جای داده است. سواحل سریلانکا از آب‌وهوایی استوایی برخوردار هستند، علاوه‌بر آن این مناطق در فصل‌های مختلف سال میزبان باران‌های موسمی و تندبادها خواهند بود. سریلانکا یک جزیره متشکل از صدها رودخانه و سواحل است که بهترین موقعیت برای ورزش‌های آبی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورد. سواحل سریلانکا بسیار پهناور بوده که اکثر آن‌ها از آب‌های آرامی برخوردار هستند. از جاذبه‌های گردشکری سواحل سریلانکا می‌توان به بازدید از انواع گونه‌های جانوران آبزی و پرندگان و... اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌توان مشاهده وال‌ها، دلفین‌ها و... را نام برد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها