سواحل دبی

سواحل دبی

دبی شهری پرطرفدار و پر از شگفتی در کشور امارات بوده که سواحل زیبایی را در خود جای داده است. سواحل دبی به دو دسته کلی تقسیم شده‌اند که شامل سواحل شخصی و سواحل عمومی می‌شوند. بازدید از سواحل عمومی رایگان است و شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید؛ اما سواحل شخصی در زیرمجموعه هتل‌های معروف دبی قرار دارند که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌های اقامت را بپردازید. از جمله سواحل مهم دبی می‌توان به ساحل جمیرا، ساحل قنتوت، ساحل لامر، ساحل نیکی، ساحل بلک پلاست و... اشاره کرد که هر کدام از این سواحل امکانات ویژه و تفریحات منحصر‌به‌فردی دارند؛ که برای بعضی از آن‌ها باید هزینه‌هایی را پرداخت نمایید.

سواحل دبی

سواحل عمومی دبی

سواحل عمومی از دسته سواحل دبی هستند که شهروندان یا گردشگران این کشور می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز از آن‌ها استفاده کنند؛ علاوه‌بر آن استفاده از این سواحل بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای بوده که همین امر باعث شلوغی بیش از حد این سواحل شده است. هر کدام از سواحل دبی تفریحات و زیبایی‌های منحصربه‌فردی را در خود جای داده‌اند که تنها استفاده از تعداد محدودی از آن‌ها برای عموم مردم آزاد است، زیرا مابقی سواحل در این کشور به‌صورت اختصاصی بوده‌اند و به هتل‌های لوکس یا ویلاهای افراد ثروتمند تعلق دارند.

سواحل عمومی دبی

ساحل عمومی جمیرا؛ ساحلی با تاییدیه پرچم آبی از سازمان بین‌الملل

ساحل عمومی جمیرا یکی از قدیمی‌ترین سواحل در شهر دبی به شمار می‌رود که به‌دلیل داشتن استانداردهای دریایی دارای تاییدیه پرچم آبی از سازمان بین‌الملل بوده و بازدید از آن رایگان است. این ساحل به عنوان یکی از سواحل آزاد در دبی شناخته می شود که به‌دلیل وجود امکانات رفاهی اطراف خود، مورد توجه اکثر شهروندان یا گردشگران قرار گرفت. بازدید از این ساحل در هر روزه هفته از ساعت ۷ صبح الی ۱۰ شب امکان‌پذیر بوده و برای تمام عموم مردم رایگان در نظر گرفته شد.

ساحل جمیرا یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل در دبی به حساب می‌آید که همین امر باعث محبوبیت این سواحل شده است؛ علاوه‌بر آن در این ساحل امکان انجام انواع ورزش‌های آبی وجود دارد. در زمان شنا کردن در سواحل دبی حتما به این نکته توجه داشته باشید که آب‌های خلیج فارس تنها ظاهر آرامی دارند که در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند طوفانی شوند. به همین دلیل بهتر است به هنگام شنا کردن احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرید. ساحل جمیرا از امکاناتی مانند غریق نجات و قایق‌های امدادگر برخوردار است که در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا به یاری شما می‌آیند. در این ساحل زیبا اتاقک‌هایی برای تعویض لباس وجود دارند که به‌راحتی می‌توانید لباس خود را تعویض کنید.

تفریحات ساحل جمیرا شامل آفتاب گرفتن، شنا کردن، پیاده‌روی روی ماسه‌های نرم ساحل و انجام انواع ورزش‌های آبی می‌شوند. این ساحل زیبا از نگهبانی‌های قوی برخوردار است که همین امر باعث شده تا شما و خانوادتان با امنیت بالایی در کنار این ساحل اوج لذت را تجربه کرده و از امکانات آن استفاده کنید. از فواید بازدید از این ساحل می‌توان به کتابخانه عمومی و رایگان آن اشاره کرد که گردشگران یا مسافران می‌توانند به‌صورت رایگان از کتابخانه آن بهره‌مند شوند.

ساحل عمومی جمیرا

ساحل لامر؛ امکان تفریح خانوادگی و شنا تا غروب آفتاب

ساحل لامر به عنوان یکی دیگر از سواحل عمومی در شهر دبی به حساب می‌آید که بازدید از آن برای تمام افراد امکان‌پذیر است. ساحل لامر از نظر گردشگری بسیار محبوب و معروف بوده و دلیل آن وجود انواع رستوران‌ها و کافه‌هایی است که در کنار این ساحل به چشم می‌خورند. این ساحل یکی از جدیدترین سواحل در دبی محسوب می‌شود که در مدت کمی توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کند. برخی از کافه‌های این ساحل دارای تراس هستند که شما می‌توانید ساعت‌ها در آن‌جا بنشینید و نوشیدنی میل کنید. اگر این ساحل را برای شنا کردن انتخاب کرده‌اید تنها تا غروب آفتاب اجازه دارید که وارد آب‌های ساحل شوید، بعد از آن شنا کردن ممنوع خواهد شد؛ اما می‌توانید با خانواده در کنار این ساحل تا ساعت‌ها بنشینید و از غروب آفتاب و موج‌های این ساحل لذت ببرید.

ساحل لامر یکی از بهترین موقعیت‌ها برای موج سواری یا جت اسکی است که شما می‌توانید از صبح تا غروب آفتاب این تفریح لذت‌بخش را انجام دهید. یکی دیگر از تفریحات زیبا در این ساحل، پیاده‌روی روی ماسه‌های طلایی و نرم این ساحل است که می‌تواند یک خاطره زیبا برای شما باشد. کافه‌های این ساحل به عنوان بهترین کافه‌ها از نظر بستنی و خوراکی‌ها دیگر بسیار شهرت دارند که انتخاب آن‌ها خالی از لطف نیست. آب‌وهوا در این ساحل بسیار مطبوع و لذت‌بخش به نظر می‌رسد و علاوه‌بر آن این ساحل از چشم‌انداز زیبایی برخوردار است که برای عکاسی بسیار مناسب خواهد بود.

برای بازدید از ساحل لامر می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب اقدام کنید و هزینه بازید از این ساحل برای عموم مردم رایگان در نظر گرفته شده است. اگر علاقه‌مند باشید تا از امکانات این ساحل استفاده کنید باید مبلغی جداگانه برای اجاره آن بپردازید.

ساحل لامر

ساحل سان ست؛ ارائه تفریحات شبانه و تماشای غروب شگفت‌انگیز خورشید

یکی دیگر از سواحل عمومی در شهر دبی ساحل سان ست نام دارد که بازدید از آن برای عموم مردم رایگان است. این ساحل زیبا در جاده ساحلی جمیرا قرار گرفته که در طول روز چشم‌اندازی زیبا را از آب‌های زلال خلیج فارس به نمایش می‌گذارد. بازدید از این ساحل در تمام طول شبانه‌روز و در تمام روزهای هفته امکان‌پذیر خواهد بود. از تفریحات رایج در این ساحل می‌توان به تصویر زیبای غروب خورشید، امکان شنا در آب‌های زلال ساحل، سفارش انواع غذاهای دریایی و خیابانی و... اشاره کرد. از شگفتی‌های این ساحل که در نزدیکی برج خلیفه قرار داشته و وجه تمایز آن با دیگر سواحل می‌توان به درخشندگی آب زلال آن در طول روز اشاره کرد. همچنین این ساحل با عنوان ساحل شبانه‌روزی شناخته می‌شود که گزینه‌های جدیدی از تفریحات شبانه را به شما ارائه می‌دهد.

ساحل سان ست

ساحل مارینا یا مارینا بیچ؛ امکان پیاده‌روی در امتداد ساحل

ساحل مارینا در شهری با همین نام در شهر دبی واقع شده که این ساحل از امتداد خلیج فارس تشکیل شده است. دلیل محبوبیت این ساحل زیبا وجود اقامتگاه‌ها یا هتل‌های لوکسی بوده که در مجاورت این ساحل برای راحتی گردشگران ساخته شده‌اند. ساحل مارینا در نزدیکی ساحل جمیرا قرار داشته و به همین دلیل افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند؛ همچنین این ساحل از طبیعت و چشم‌انداز زیبایی برخوردار است که سبب گردیده تا افراد زیادی برای عکاسی به این ساحل سفر نمایند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساحل می‌توان به آب‌های زلال و شن‌های طلایی و تمیز این ساحل اشاره کرد. یکی از تمیزترین سواحل دبی، ساحل مارینا نام دارد که بهترین مکان برای شنا کردن و پیاده‌روی‌های طولانی یا حتی دوچرخه سواری به شمار می‌رود. از زیباترین جاذبه‌های دیدنی در این ساحل می‌توان به غروب آفتاب اشاره کرده که یک فضای بسیار رومانتیک را به وجود می‌آورد. بازدید از این ساحل در تمام روزهای هفته رایگان بوده و در هر ساعت از شبانه‌روز امکان‌پذیر است.

ساحل مارینا یا مارینا بیچ

ساحل جبل علی؛ امکان پیاده‌روی در خط ساحلی 15 کیلومتری

ساحل جبل علی در ۳۵ کیلومتری شهر دبی قرار داشته که طول ساحل آن بیش از ۱۵ کیلومتر است. در اطراف این ساحل انواع امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها و هتل‌‌ها و... به چشم می‌خورند که باعث شده‌اند تا گردشگران زیادی از این ساحل دیدن کنند. ساحل جبل علی دارای شن‌های طلایی و نرمی است که پیاده‌روی روی این شن و ماسه‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در کنار این ساحل انواع امکانات برای انجام ورزش‌های آبی، رختکن جهت تعویض لباس، حمام آفتاب و... وجود دارند.

برای بازدید از این ساحل می‌توانید در تمام روزهای هفته در تمام ساعت‌های شبانه‌روزی اقدام کنید. برای بازدید از این ساحل نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ایی نخواهید داشت، به غیر از این‌که قصد داشته باشید که وسایل ورزشی را اجاره کنید و از آن‌ها استفاده نمایید.

ساحل جبل علی

ساحل روسی؛ میزبان مهمانان آسیای شرقی

ساحل روسی یا روسیه یکی از معروف‌ترین سواحل در شهر دبی است که در اکثر مواقع مهمان‌های این ساحل افراد روسی یا گردشگران آسیای شرقی هستند. امکانات این سواحل بسیار اندک بوده؛ به این صورت که در این ساحل تنها چند سرویس بهداشتی و چند دوش برای حمام وجود دارند. این ساحل نزدیک به جاده قرار داشته و به همین دلیل گردشگران می‌توانند به‌راحتی از فروشگاه‌ها یا امکانات رفاهی در مجاورت این ساحل استفاده نمایند. گردشگران اروپایی از این ساحل به عنوان ورزشگاه استفاده می‌کنند و در کنار آن از انواع ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، شنا، اسکیت، پیاده‌روی و... بهره‌مند می‌شوند.

ساحل روسی

ساحل ام سقیم یا سان سِت؛ مکانی جذاب برای عکاسی در نزدیکی برج العرب

ساحل ام سقیم یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها در شهر دبی است که آن را با نام دیگر سان ست می‌خوانند. دلیل محبوبیت این ساحل نزدیکی به برج العرب است. ام سقیم یکی از محل‌های معروف شیخ ‌نشین بوده که در امارات متحده واقع گردید. ساحل سان ست امکانات ویژه‌ای را در خود جای داده که شامل سایه‌بان، رختکن، لوازم مورد نیاز برای دوش گرفتن، چندین غریق نجات، اینترنت وای فای و... می‌شوند. بازدید از این ساحل برای عموم مردم آزاد است و شما در هر ساعت از شبانه‌روزی می‌توانید برای بازدید از این ساحل اقدام نمایید.

در کنار این ساحل انواع رستوران‌ها و کافه‌های معروفی به چشم می‌خورند که علاوه‌بر آن در محوطه این ساحل مکانی برای باربیکو در نظر گرفته شد. این ساحل زیبا در زمان تعطیلات و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است؛ به همین دلیل برای این‌که بتوانید مکان مناسبی را برای نشستن انتخاب کنید، باید در صبح زود اقدام کنید. فاصله این ساحل تا مرکز شهر در حدود ۱۶ کیلومتر بوده که برای طی کردن این مسافت می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید. این مکان گزینه مناسبی برای انجام ورزش‌های آبی، ورزش‌های توپی، شنا و موج سواری و... است. طبیعت اطراف این ساحل بسیار بی‌نظیر بوده که برای عکاسی در زمان غروب آفتاب بسیار مناسب است.

ساحل ام سقیم یا سان سِت

ساحل کایت یا وولونگونگ؛ مکانی مناسب برای انجام ورزش‌های توپی

ساحل کایت یکی از معروف‌ترین سواحل در شهر دبی است که دقیقا در پشت دانشگاه معروف دبی یعنی وولونگونگ واقع گردید. این ساحل برای افرادی که به ورزش‌های توپی مانند والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و همچنین کایاکرها علاقه‌مند هستند بسیار مناسب است. ساحل کایت یکی از بهترین سواحل اجتماعی شناخته می‌شود که افراد مختلفی در گروه‌های متفاوتی دسته‌بندی شده و به بازی‌های ساحلی می‌پردازند. از امکانات تفریحی در این ساحل می‌توان به اسکیت سواری، مینی بانجی جامپینگ، دویدن در خط ساحلی مخصوص ورزش دو و همچنین شنا اشاره کرد. این ساحل یکی از بهترین سواحل دبی بوده که متاسفانه امکاناتی برای دوش گرفتن یا آفتاب گرفتن برای گردشگران را در نظر نگرفته است. زمانی که جزر و مد در این ساحل کاهش یابد متوجه منظره شگفت‌انگیز این ساحل از نظر چشم‌انداز برج العرب و غروب آفتاب خواهید شد که بهترین فرصت برای ثبت عکس‌های یادگاری خواهد بود.

بازدید از این ساحل برای عموم مردم رایگان بوده؛ اما ممکن است که برای استفاده از برخی از امکانات این ساحل هزینه‌ایی دریافت شود. ساعت بازدید از این ساحل در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب است و در روزهای جمعه و شنبه بازید از آن ۱۰ صبح الی ۱۲ شب خواهد بود. پیاده‌روی در هنگام غروب آفتاب در این ساحل بسیار رومانتیک و به یادماندنی است که می‌تواند برای هر گردشگر خاطره‌انگیز باشد. اگر قصد شنا کردن یا آفتاب گرفتن در این ساحل را دارید حتما وسایل مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. از تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل می‌توان به قایقرانی، چتربازی و... اشاره کرد. طبیعت این ساحل از نخل‌های بلندی تشکیل شده‌ که می‌توانید جهت استراحت کردن و کسب آرامش در زیر سایه این نخل‌ها دراز بکشید و به استراحت بپردازید.

ساحل کایت یا وولونگونگ

ساحل الصفوح؛ مکانی ناشناخته در میان نخل الجمیرا

ساحل الصفوح یکی از سواحل زیبا در منطقه‌ای امارات متحده، در شهر شیخ‌نشین دبی است. این ساحل را با نام دیگر آن یعنی بلک پلاس پیج می‌خوانند که به معنای ساحل قصر سیاه است. این ساحل دقیقا در میان برج العرب و نخل الجمیرا واقع گردید. به همین دلیل گردشگران زیادی از وجود این نگین زیبا بی‌خبر هستند. شهروندان این منطقه به عنوان ناشناخته بودن این منطقه به آن سیکرت بیچ می‌گویند که به معنای ساحل مخفی است. ساحل الصفوح یکی دیگر از سواحل رایگان در شهر دبی به شمار می‌رود که شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید برای بازدید از آن اقدام نمایید و علاوه‌بر آن بازدید این مکان کاملا رایگان است. ساحل زیبای الصفوح از شن‌های تمیز و سفید رنگی، و آب‌های زلالی تشکیل شده که یک منظره فوق‌العاده را در هنگام غروب آفتاب به نمایش می‌گذارد. این ساحل مخفی در امتداد جاده ساحلی جمیرا واقع شده است. امکانات این ساحل بسیار محدود بوده؛ اما از نظر گردشگری در بین شهروندان دبی و امارات بسیار محبوب و دوست‌داشتنی است.

ساحل الصفوح

ساحل مرکاتو؛ سنگ‌های قیمتی و فضایی برای مطالعه

ساحل مرکاتو به عنوان یکی از مهم‌ترین سواحل برای مردم محلی دبی شناخته می‌شود، زیرا در این منطقه سنگ‌های قیمتی وجود دارند که تنها مردم بومی آن منطقه می‌توانند آن‌ها را شناسایی کنند. ساحل مرکاتو یکی از سواحل آرام در دبی است که یک مسیر پیاده‌روی زیبا داشته که شما می‌توانید ساعت‌ها در این مکان قدم بزنید. ساحل مرکاتو به‌دلیل آرامشی که دارد بهترین گزینه برای مطالعه کردن به شمار می‌رود، به همین دلیل اگر شما هم به مطالعه در فضای باز علاقه‌مند هستید، این گزینه را از دست ندهید. در این ساحل کتابخانه بزرگی واقع شده که می‌توانید از کتاب‌های آن برای سرگرمی خود استفاده کنید. در پشت ساحل یک بازار بزرگ به نام مرکاتومال ساخته شده که شما می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید در این بازار خریداری نمایید. آب‌وهوا در این منطقه معتدل بوده که بهترین زمان برای ورزش‌های صبحگاهی به حساب می‌آید.

ساحل مرکاتو

ساحل دبیچ؛ دارای مجوز پرچم آبی با امکانات بسیار

مجتمع دبیچ در اقامتگاه ساحلی جمیرا واقع شده که مردم بومی آن را JBR می‌نامند. این ساحل امکانات بسیاری را در خود جای داده، به‌‌صورتی‌ که از سازمان بین‌الملل دارای مجوز پرچم آبی است. در این ساحل امکانات و تفریحات مختلفی به چشم می خورند که برای تمام سنین مناسب هستند. در مجاورت این ساحل انواع مراکز خرید، رستوران، کافه و زمین‌های بازی برای کودکان وجود دارند. این ساحل دارای امکانات رفاهی همچون تخت‌های ساحلی، اتاقک‌های تعویض لباس و دوش، تجهیزات ورزش‌های آبی و... است. بازدید از ساحل دبیچ رایگان بوده و عموم مردم می‌توانند در روزهای یکشنبه الی پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب و در روزهای شنبه و جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ از امکانات این ساحل استفاده کنند. شما می‌توانید در این ساحل زیبا عکس‌های خاصی از غروب خورشید در زمانی که انواع کایت در آسمان به چشم می‌خورند را ثبت نمایید. قدم زدن روی ماسه‌های طلایی رنگ و نرم این ساحل می‌تواند یک پیاده‌روی عالی را برای شما رقم بزند.

ساحل دبیچ

 پارک ساحلی الممزار؛ 106 هکتار زیبایی با امکاناتی فوق‌العاده

ساحل الممراز یکی دیگر از سواحل مهم در شهر دبی است که توانسته از سازمان بین‌الملل پرچم آبی دریافت کند. مساحت این پارک آب به بیش از ۱۰۶ هکتار می‌رسد که در این مساحت انواع امکانات برای شهروندان و گردشگران فراهم شده تا یک سفر خوب و خاطره‌انگیز را در کنار خانواده خود سپری نمایند. این ساحل از ویژگی‌‌هایی مانند زمین بازی برای کودکان، استخرهای اختصاصی، تالاب، اجاره دوچرخه، زمین چمن، بخش باربیکو و... برخوردار است. در کنار این ساحل زیبا بخش بزرگی وجود دارد که به‌صورت سرپوشیده بوده و شما می‌توانید با پراخت هزینه از این مکان بهره‌مند شوید. برای استراحت گردشگران چادرهای کولرداری در کنار این ساحل تعبیه شده که با اجاره کردن ‌آن‌ها می‌توانند یک سفر خوش را در کنار ساحل برای خود و خانواده، تجربه نمایند.

در ساحل الممرز انواع سایه‌بان، برج‌های مراقبت و غریق نجات وجود دارد که این امکانات برای راحتی شهروندان و گردشگران در نظر گرفته شده‌اند. ساحل الممرز از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ شب پذیرای مهمان‌های خود است؛ البته توجه داشته باشید که این ساحل در روزهای دوشنبه و چهارشنبه مخصوص کودکان و بانوان خواهد بود. برای ساحل الممرز ورودی‌های مختلفی در نظر گرفته شده، به این صورت که افراد پیاده از ورودی مخصوص خود عبور می‌کنند و افرادی که وسیله نقلیه دارند؛ در ابتدا باید وارد پارکینگ شده و سپس وارد ساحل شوند. این ساحل در نزدیکی شهر شارجه قرار داشته که دارای طبیعت بی‌نظیر و بکری است که گردشگران زیادی را به‌دلیل زیبایی نخل‌های خود جذب می‌کند.

ساحل برج العرب؛ مکانی عالی برای عکاسی

ساحل برج العرب در محله‌ای به نام برج العرب واقع گردید. برج العرب یکی از مهم‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود که در مجاورت این ساحل ساخته شد. بازدید از ساحل برج العرب برای عموم مردم آزاد بوده و به‌دلیل نزدیک بودن به این برج معروف بسیار شلوغ است. این ساحل یکی از معروف‌ترین مکان‌های دبی برای عکاسی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل افراد زیادی برای ثبت عکس‌های مختلفی به این ساحل می‌آیند. از ویژگی‌های دیگر این ساحل، نزدیک بودن به ساحل کایت است که به‌راحتی می‌توانید از هر دو سواحل در یک روز بازدید کنید. این ساحل زیبا از امکانات تفریحی و رفاهی بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل شما می‌توانید انواع بازی‌های آبی، بازی‌های ساحلی مانند والیبال و فوتبال ساحلی، آفتاب گرفتن و... را در این مکان تجربه نمایید. بازدید از این ساحل زیبا در تمام شبانه‌روز آزاد بوده و شما بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای می‌توانید از نشستن در این ساحل لذت ببرید.

ساحل برج العرب

ساحل عجمان؛ مکانی ناشناخته برای تجربه یک سکوت لذت‌بخش

ساحل عجمان در ۴۰ کیلومتری شهر دبی واقع شده که از ناشناخته‌ترین سواحل در دبی به حساب می‌آید. این ساحل بسیار خلوت و آرام است و برای افرادی که سکوت را می‌پسندند بهترین گزینه خواهد بود. طول این ساحل به بیش از ۴ کیلومتر می‌رسد که چشم‌اندازی زیبا از خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد. در اطراف این سواحل اقامتگاه‌هایی به چشم می‌خورند که از قیمت پایینی برخوردار هستند. تفریحات عالی در این ساحل شامل پیاده‌روی و گرفتن آفتاب و همچنین عکاسی می‌شوند. از جاذبه‌های دیدنی در نزدیک این ساحل می‌توان به موزه عجمان و قلعه تاریخی آن اشاره کرد. بازدید از این ساحل در تمام روزهای هفته و در تمام ساعات شبانه‌روز امکان‌پذیر بوده و بازدید از آن به‌طور کاملا رایگان است.

ساحل عجمان

ساحل باز یا اوپن بیچ؛ جذابیتی برای پیاده‌روی دو نفره

ساحل اوپن بیچ یکی از سواحل عمومی معروف دبی است که در منطقه جمیرا واقع گردید. این ساحل بیشتر برای افراد محلی دبی مناسب بوده که بیشتر بومیان امارات در زمان تعطیلات برای دیدن غروب آفتاب به این ساحل سفر می‌کنند. ساحل باز از یک زمین بسیار بزرگ برای کودکان برخوردار است و علاوه‌بر آن نیمکت‌های زیادی برای نشستن در کنار ساحل تعبیه شده‌اند. این مکان برای پیاده‌روی‌های دو نفره، دوچرخه سواری، بازی‌های توپی ساحلی مناسب است. از امکانات این ساحل می‌توان به دوش و رختکن اشاره کرد که بعد از شنا می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. بازدید از این ساحل به‌صورت شبانه‌روزی و کاملا رایگان خواهد بود.

ساحل باز یا اوپن بیچ

ساحل الخور؛ زیستگاه جانوران و منطقه ممنوعه شنا

ساحل الخور در منطقه راس الخور واقع شده که دارای فضای بسیار آرام و دلنشینی است. این ساحل یکی از سواحل ممنوعه برای شنا به شمار می‌رود و همچنین یکی از مهم‌ترین مناطق محافظت شده دریایی است. توجه داشته باشید که جهت بازدید از این ساحل باید قوانین سرسختانه آن را رعایت کنید، زیرا این ساحل زیستگاه مهمی برای جانوران محسوب می‌شود. از امکانات این ساحل می‌توان به کافی شاپ‌ها و رستوران لوکس، حمام‌های عمومی، بازدید از مرکز علوم دریایی دبی، بازدید از جانوران دریایی و دلفین‌ها اشاره کرد. تفریحات این ساحل شامل دوچرخه سواری، پیاده‌روی، بازی‌های توپی و... می‌شوند. بازدید از این سواحل برای عموم مردم رایگان است؛ اما برای بازدید از این مکان می‌توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب اقدام کنید.

ساحل الخور

ساحل آیلندز؛ ساحل جدید و مناسب برای برنزه شدن

یکی از سواحل عمومی جدید در دبی، ساحل آیلندز نام دارد که از امکانات زیادی برخوردار است و برای بازدید از این ساحل می‌توانید از طلوع خورشید تا غروب آن اقدام کنید. این ساحل امکاناتی چون موج سواری، کایک سواری، بازی‌های ساحلی فوتبال و والیبال و... را ارائه می‌دهد. در مجاورت این ساحل انواع رستوران و کافه‌های شیک به چشم می‌خورند که همین امر باعث شده تا گردشگران زیادی برای دیدن از آن اقدام نمایند. ساحل آیلندز یکی از بهترین مکان‌های دبی برای آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست است.

ساحل آیلندز

ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا؛ ویلاهایی خیره‌کننده در کنار ساحل

ساحل نخل الجمیرا در اصل یک جزیره زیبا در دبی است که توسط انسان ساخته شد. این جزیره زیبا از بالا به‌صورت یک نخل زیبا بوده که توسط انسان روی آب‌های خلیج فارس بنا گردید. بازدید از قسمتی از این ساحل که صخره‌های بزرگی در آن وجود دارند، برای عموم مردم آزاد است؛ اما به‌طور کلی برای ورود به این جزیره زیبا باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید. ساحل نخل الجمیرا متعلق به ویلاهای شیخ‌نشین و هتل‌های لوکس در شهر دبی است. تنها مکانی که اجازه ورود به مردم عادی برای بازدید از این ساحل را می‌دهد، کلوپ ساحلی ریوا نام داشته که برای راهیابی به این سواحل به ازای هر نفر مبلغی باید پرداخت شود. این ساحل از مناظر زیبایی برخوردار است که همانند یک رویا می‌ماند، زیرا در کنار این ساحل، ویلاهایی به چشم می‌خورند که از مناظر بسیار زیبایی برخوردار هستند. امکانات رفاهی و تفریحی در سواحل نخل جمیرا نسبت به تمام سواحل دبی مجهزتر بوده‌اند. شما می‌توانید در این ساحل از تفریحاتی همچون آفتاب گرفتن، شنا کردن، انواع ورزش‌های آبی، ماساژ درمانی و... لذت ببرید.

ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا

سواحل خصوصی دبی

دبی سواحل بی‌شماری را در خود جای داده که به دو صورت عمومی و خصوصی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. سواحل خصوصی دبی متعلق به هتل‌های لوکس یا شیخ‌نشین‌های دبی هستند. البته بازدید از برخی از قسمتی‌های سواحل خصوصی برای عموم مردم آزاد است که می‌توانند از امکانات آن‌ها استفاده کنند. سواحل خصوصی از امکانات زیادی برخوردار هستند که برای استفاده از آن‌ها می‌توانید جهت اقامت در هتل‌ها و سواحل خصوصی دبی اقدام نمایید.

سواحل خصوصی دبی

ساحل میردف؛ کابین‌های VIP و امکانات لذت‌بخش برای تفریحی ایمن

طول ساحل میردف به یک کیلومتر می‌رسد که از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که سفر را برای گردشگران لذت‌بخش می‌کند. یکی از سواحل مناسب شنا در دبی، ساحل میردف نام دارد که دارای امکاناتی همانند کابین‌های VIP و افرادی متخصص برای غریق نجات، تخت‌های مخصوص برای شناگران است. تفریحات دیگر این ساحل شامل پاراگلایدینگ، سرفینگ، جت اسکی، اسکای دیوینگ، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و... می‌شوند. در کنار این ساحل امکاناتی همچون آب گرم، استخرهای روباز، کمدهای اختصاصی و دوش حمام به چشم می‌خورند. برای بازدید از این ساحل اختصاصی هر فرد  می‌بایست ۲۰ درهم را بپردازد.

ساحل میردف

ساحل الصفا؛ لذت نشستن در زیر آلاچیق‌ها برای تماشای جریان زیبای آب

یکی از زیباترین سواحل در دبی، ساحل الصفا نام دارد که خط ساحلی آن به بیش از ۲ کیلومتر می‌رسد. از امکانات موجود در این ساحل می‌توان به آلاچیق‌ها، رستوران و کافه‌های لوکس، سرویس بهداشتی، پارکینگ، دوش عمومی و... اشاره کرد. تفریحات این ساحل شامل اسکی روی آب، جت اسکی، هاورکرافت، پیاده‌روی و... می‌شوند. برای بازدید از ساحل الصفا باید به ازای هر نفر ۲۰ درهم پرداخت شود و همچنین جهت بازدید از این ساحل می‌توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ شب اقدام کنید.

ساحل الصفا

ساحل قنتوت؛ مهم‌ترین ساحل خصوصی با چشم‌اندازس زیبا از پهلو گرفتن کشتی

ساحل قنتوت یکی از مهم‌ترین سواحل شخصی در دبی به شمار می‌رود که تحت نظر هتل لوکسی به نام گلدن تاماپ آل جزیره قرار دارد. توجه داشته باشید که تقریبا بازدید از ۷ کیلومتر از این ساحل پهناور برای عموم مردم آزاد است؛ اما برای ورود به این ساحل باید مبلغی را پرداخت کنید. شن‌های طلایی در کنار ساحل قنتوت بهترین موقعیت را برای قدم زدن‌های دو نفره به وجود آورده‌اند. این ساحل از تفریحات زیادی برخوردار است که شامل جت اسکی، کایت سواری، اسکی روی آب، شنا کردن، آفتاب گرفتن و... می‌شوند.

یکی از چشم‌اندازهای زیبا در این ساحل مربوط به پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ در اسکله مارینا است که این منظره زیبا در طلوع خورشید حیرت‌انگیز خواهد بود. ساحل قنتوت یکی از سواحل آرام و به دور از صدا به حساب می‌آید که شما می‌توانید ساعت‌ها به صدای آرام دریا گوش بدهید و از آفتاب گرفتن روی ماسه‌های نرم این ساحل بیشترین لذت را ببرید. آب‌وهوا در این ساحل به نسبت گرم است؛ به همین دلیل سعی کنید از سایه‌بان‌های اطراف این ساحل استفاده کرده تا دچار گرمازدگی نشوید. در اطراف این ساحل زیبا نخل‌های بلندی به چشم می‌خورند که شما می‌توانید به عنوان سایه‌بان از آن‌ها استفاده کنید.

ساحل قنتوت

ساحل شراتون؛ بهترین ساحل خصوصی

ساحل شراتون یکی از برترین سواحل خصوصی در دبی است که از نظر رتبه‌بندی بهترین ساحل خصوصی، رتبه اول را از آن خود کرد. مهمان‌هایی که برای اقامت خود از هتل شراتون استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌صورت رایگان از امکانات این ساحل بهرمند شوند. اگر در این هتل اقامت ندارید می‌بایست برای بازدید از این ساحل، هزینه‌ای را جهت تهیه بلیط بپردازید. امکانات موجود در این ساحل نسبت به تمام سواحل شهر دبی کامل‌تر و مجهزتر هستند، به این صورت که هرچه که از یک سفر به کشوری ساحلی را نیاز داشته باشید در این مکان خواهید یافت. از تفریحات رایج در این ساحل می‌توان به انواع ورزش‌های آبی مانند اسکی روی آب، پاراسل، بانانا سواری، ماهیگیری، فلای بورد و... اشاره کرد. در کنار این ساحل کابین‌های شیشه‌ای قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها برای دوش آفتاب و ریلکس کردن استفاده کنید. ماسه‌های گرم طلایی ساحل این امکان را به شما می‌دهند تا ساعت‌ها در این ساحل قدم بزنید و از موج‌های آرام آن لذت ببرید.

ساحل شراتون

ساحل فیرمونت دپالم؛ ساحل 5 ستاره با امکان شنا در آب‌های آزاد

یکی دیگر از سواحل شخصی دبی که از امکانات ویژه‌ای برخوردار است، ساحل فیرمونت دپالم نام دارد که تحت عنوان ساحل ۵ ستاره فیرمونت دپالم شناخته می‌شود. استفاده از هتل و سواحل اختصاصی این مجموعه قطعا همان چیزی بوده که یک گردشگر از تفریحات خود انتظار دارد. امکانات تفریحی و رفاهی در این ساحل بسیار فراوان هستند که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه ورود به ساحل را بپردازید. تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل خصوصی شامل شنا کردن در آب‌های آزاد ساحل، آفتاب گرفتن روی صندلی‌های مخصوص آفتاب‌گیر، انجام انواع ورزش‌های آبی همچون کایاک سواری، قایقرانی، پاروسواری و...، سفارش غذا در رستوران‌های اطراف ساحل، استفاده از استخرهای روباز و بسته گرم و... می‌شوند. برای ورود به این مکان تفریحی برای هر فرد بالغ هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ درهم را بپردازد و برای کودکان بالای شش سال این هزینه ۷۵ درهم در نظر گرفته شده؛ اما برای کودکان زیر شش سال نیاز به پرداخت هزینه‌ای نخواهد بود. برای بازدید از این مکان تفریحی می‌توانید تمام روزهای هفته از ساعت ۶ صبح تا غروب آفتاب اقدام کنید.

ساحل فیرمونت دپالم

ساحل نیکی؛ دکوراسیونی سفید با تجهیزات رفاهی به‌روز

ساحل نیکی یکی از سواحل زیبا و منحصربه‌فرد در شهر دبی بوده که از طراحی مدرن و شیکی برخوردار است و دکوراسیون آن کاملا به رنگ سفید چشم‌ها را می‌نوازد. در این ساحل شما می‌توانید از به‌روزترین تجهیزات تفریحی و رفاهی استفاده کنید. ساحل نیکی دارای چشم‌اندازی زیبا از خلیج فارس است که در هنگام غروب آفتاب تصویری معرکه را به نمایش می‌گذارد. در این ساحل رستوران‌هایی به چشم می‌خورند که متنوع‌ترین منو در سراسر کشور را از آن خود کرده‌اند. برای وارد شدن به این ساحل زیبا باید کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید. توجه کنید که استفاده از استخر روباز این ساحل برای افراد زیر ۲۱ سال اکیدا ممنوع است.

تفریحات ساحل نیکی شامل شنا در آب‌های آزاد یا ساحل خصوصی، حمام آفتاب، استفاده از آب‌های گرم استخرهای روباز و سرپوشیده، استفاده از انواع بازی‌های آبی و... می‌شوند. برای وارد شدن به این ساحل در روزهای عادی برای افراد بالغ ۱۵۰ درهم و برای تعطیلات و آخر هفته‌ها این هزینه در حدود ۲۵۰ درهم در نظر گرفته شده است. برای بازدید از این سواحل می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ الی ۸ شب اقدام نمایید.

ساحل نیکی

ساحل آزور؛ لذت انجام تفریحات شبانه برای هر سلیقه‌ای

ساحل آزور مکانی خصوصی مناسب برای هر فرد با هر سلیقه‌ای است. این مکان بهترین گزینه برای تفریحات شبانه به حساب می‌آید. از تفریحات رایج این مکان می‌توان به نشستن در کنار ساحل آرام با ماسه‌های نرم طلایی اشاره کرد. از بازی‌های این ساحل می‌توان شنا کردن، ورزش‌های آبی و... را نام برد. هزینه بازدید از ساحل آزور در اواسط هفته برای هر فرد بالغ ۳۰۰ درهم است؛ اما در آخر هفته‌ها این قیمت در حدود ۴۰۰ درهم خواهد شد. برای بازدید از این ساحل رویایی می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب در تمام روزهای هفته اقدام کنید. همچنین می‌توانید طعم‌های آسیایی را در این ساحل امتحان نمایید.

ساحل آزور

ساحل ناموس؛ لذت شنا در استخرهای روباز بزرگ

ساحل ناموس یکی دیگر از سواحل خصوصی در دبی به شمار می‌رود که از امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برخوردار است. ساحل ناموس از استخرهای روباز بزرگی تشکیل شده که در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار این ساحل انواع رستوران‌ها و هتل‌های لوکسی به چشم می‌خورند که اقامت را برای گردشگران بسیار راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کنند، علاو‌بر این معروف‌ترین غذاها در این رستوران‌ها از نوع غذاهای دریایی هستند. از امکانات این ساحل خصوصی می‌توان به استخرهای مختلف، اجاره کردن تجهیزات ورزش‌های آبی، دوش حمام، صندلی‌های مخصوص برای گرفتن آفتاب، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد. برای وارد شدن به این ساحل هر فرد باید در حدود ۲۰۰ درهم بپردازد؛ قبل از سفر به این ساحل بهتر است که از ظرفیت آن باخبر شوید؛ زیرا این ساحل خصوصی یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های خصوصی به حساب می‌آید.

ساحل ناموس

سخن پایانی

دبی شهری پر از جاذبه‌های دیدنی در امارات، سواحل بسیاری را در خود جای داده که این سواحل به دو صورت خصوصی و عمومی در بین گردشگران و شهروندان شناخته می‌شوند. برای ورود به برخی از سواحل عمومی نیاز است تا در بدو ورود هزینه‌ای را بپردازید؛ اما اکثر آن‌ها به‌صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار دارند. برای استفاده از سواحل خصوصی باید از قبل مکان مورد نظر را رزرو کنید. توجه داشته باشید هزینه بازدید از این سواحل بیشتر از سواحل عمومی است. سواحل خصوصی معمولا امکانات کامل‌تری نسبت به سواحل عمومی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. بازدید از سواحل دبی قوانین ویژه‌ای داشته که باید هر شهروند و گردشگر از آن‌ها پیروی نماید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها