سواحل استانبول

بهترین سواحل استانبول

فرهنگ و معماری غنی استانبول دلیل اصلی هجوم گردشگران به این شهر زیبا است؛ اما به این لیست، یک دلیل دیگر نیز بیفزاید، سواحل استانبول. به لطف منطقه شبه جزیره‌ای که توسط دریای سیاه، دریای مرمره، و تنگه بسفر احاطه شده، مجموعه‌ای از سواحل وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها زیر نور خورشید به شادی بپردازید. در بسیاری از شهر‌های این کشور می‌توان سواحل را به چشم دید؛ اما زیباترین و جذاب‌ترین آن‌ها در شهر استانبول قرار گرفته‌اند. در واقع می‌توان گفت بهترین سواحل استانبول انواع مختلفی از تفریحات آبی و هوایی همچون جت اسکی، غواصی و... را در خود جای داده‌اند. ‌جذاب‌ترین بخش این سواحل آفتاب گرفتن در اطراف آن و تماشای غروب آفتاب از بهترین زاویه ممکن است. وجود بهترین سواحل در استانبول باعث شده تا این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشور ترکیه به شهرت برسد.

بهترین سواحل استانبول

ساحل دالیا

ساحل دالیا یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سواحل استانبول به‌شمار می‌رود که می‌توان آن را در لیست بهترین سواحل استانبول قرار داد. دلیل محبوبیت این ساحل رسیدن به آرامش در لحظه ورود به این مکان است. به عبارتی به‌دلیل وسعت آن، می‌توان دقایقی آرام و جذاب را به دور از هر هیاهویی برای خود ثبت کرده و مدتی را در آرامش کامل در این فضا به سر برد. ساحل دالیا محبوب اشخاصی است که عاشق سکوت و تنهایی هستند و به سپری ‌کردن لحظاتی آرام در کنار طبیعتی جذاب نیاز دارند. فعالیت‌ها و جاذبه‌های این ساحل تنها در نشستن در گوشه‌ای و نظاره کردن به امواج خوش‌رنگ آن خلاصه نمی‌شوند.

این ساحل به‌دلیل گستردگی بسیار انواع تفریحات دریایی، قایق سواری با پارو، موج سواری، آفتاب گرفتن و... را برای داشتن لحظاتی به یادماندنی و بی‌نظیر ارائه می‌دهد که تجربه آن‌ها لذتی متفاوت از زندگی محسوب می‌شود. شاید تا به این لحظه مسابقات والیبال ساحلی را تنها از قاب نمایشگرها نظاره کرده باشید؛ اما در این ساحل می‌توانید با دوستان خود در مسابقات والیبال ساحلی شرکت نمایید و یکی از بهترین تجربیات زندگی را در کوله‌بار لحظات شگفت‌انگیز خود بگنجانید.

تمامی این تفریحات در ساحل دالیا در مکان‌های مشخص شده‌ای جهت رفاه حال گردشگران قرار داده شده‌اند. در این ساحل صندلی‌ها و میز‌های چترداری به چشم می‌خورند که می‌توانید در آن انواع نوشیدنی‌ها و غذا‌های لذیذ سنتی استانبول را تجربه کنید. برای رفتن به این ساحل که در 30 کیلومتری استانبول واقع شده کافیست وارد ایستگاه حاجی عثمان شده و سوار بر اتوبوس 151 شوید؛ بعد از حدودا 40 دقیقه به ساحل خواهید رسید. جهت بازدید از ساحل دالیا و کسب یک آرامش توعم با لذت می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر اقدام نمایید.

ساحل دالیا

ساحل بورک

یکی از مشهورترین سواحل استانبول، ساحل بورک نام داشته که درست در 15 کیلومتری شمال کیلوس و در امتداد دریای سیاه قرار گرفته است. این ساحل معروف به ساحل آفتاب‌گیری بوده که از لحظه‌ ورود با تخت‌هایی با چتردار‌های ساحلی رنگارنگ مواجه خواهید شد که شما را برای گرفتن حمام آفتاب در کنار این ساحل زیبا تشویق می‌کنند. شن‌های گرم و موج‌های بزرگ، همواره در آخر هفته‌ها جمعیت بسیاری را به خود جذب می‌کنند. وسعت این ساحل حدودا به یک کیلومتر می‌رسد و در نتیجه می‌تواند مکان مناسبی برای تجربه انواع تفریحات دریایی از جمله موج سواری باشد.

همچنین می‌توانید در آب‌های این ساحل شنا کنید؛ چراکه در حدود فاصله ۱۰۰ متری آن از دریا عمق آب در حدی است که بتوان در آن به‌راحتی به شنا کردن پرداخت و از این تجربه هیجان‌انگیز لذت برد. شما می‌توانید از انجام ورزش‌های تابستانه همچون والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بادبادک سواری نیز لذت ببرید. از دیگر تفریحات بارز و جذاب این ساحل می‌توان به کایت سواری نیز اشاره کرد. شما می‌توانید با تجربه آن، زیبایی و وسعت ساحل بورک را از زاویه بالا تماشا نمایید و شاهد تمامی زیبایی‌های آن باشید.

لازم به ذکر است که این ساحل متعلق به دانشگاه بوگازیچی استانبول بوده که در صورتی که دانشجو هستید می‌توانید از تخفیفات ویژه آن بهره‌مند شوید. این ساحل در محله گوموش، تپه کامپوسو و در خیابان  ساریر قرار داشته که در 15 کیلومتری استانبول است. در آخر هفته‌ها می‌توانید با استفاده از شاتل‌ها خود را به این ساحل زیبا برسانید. تنها کافیست که از ساعت 9 صبح الی 9 شب برای بازدید از این جاذبه طبیعی زیبا اقدام نمایید.

ساحل بورک

ساحل گلدن

مکان قرارگیری ساحل گلدن درست در نزدیکی‌های دریای سیاه و دریای مرمره است. این ساحل نیز به مانند سایر سواحل استانبول انواع تفریحات دریایی و هوایی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا نهایت استفاده از این امکان را داشته باشند و لحظاتی ماندگار را در خاطر خود ثبت نمایند. از تفریحات بارز این ساحل می‌توان به والیبال ساحلی، صخره‌نوردی، گلف و پیاده‌روی در ساحل و قایق پدالی اشاره کرد. روی ماسه‌های نرم ساحل قدم بگذارید و در پهنه پهناور دریای مرمره پیاده‌روی کنید. همچنین قهوه خانه، اسنک بار و رستوران ساحلی نیز در این مکان در نظر گرفته شده‌اند.

در این ساحل رستوران‌های بین‌المللی و فست فود‌های بسیاری به چشم می‌خورند که انواع غذا‌ را مطابق با هر ذائقه‌ای طبخ می‌کنند که می‌توان از صرف یک غذای لذیذ در ساحلی بسیار زیبا نهایت لذت را برد. علاوه‌بر این می‌توانید تجربه خوردن غذا‌های دریایی در غروب آفتاب و در رستوران‌های زیبا و مجلل ساحل را نیز کسب نمایید.

یکی از ویژگی‌های بارز این ساحل امکان اقامت در شب است. افرادی که علاقه‌مند هستند تا شبی ماندگار را در این ساحل سپری کنند، می‌توانند در یکی از 26 اقامتگاه یا خانه‌ ییلاقی و حتی بوتیک هتل‌ مجللی که در این ساحل واقع شده‌اند، شب را با صدای گوش نواز طبیعت زیبا به صبح برسانند. این ساحل از ساعت 8 صبح پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است، شما می‌توانید در صورت تمایل تجربه شنا کردن در شب را نیز به خود هدیه دهید.

ساحل گلدن

ساحل طلایی

کمتر کسی پیدا می‌شود که به استانبول سفر کند؛ اما از ساحل طلایی آن دیدن نکند. زیبایی‌ها و امکاناتی که در این ساحل در نظر گرفته شده‌اند سبب گردیده‌اند تا آن را با نام ساحل طلایی بخوانند. در توصیف این ساحل باید گفت، اگر به‌دنبال مکانی بکر و دنج هستید، دیدن از این ساحل را از دست ندهید. دورتادور آن را طبیعتی زیبا و چشم‌نواز در برگرفته که هر گردشگری را به نظاره شکوه خود وامی‌دارد. در این ساحل سه اسکله بسیار زیبا با چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریای سیاه به چشم می‌خورند که بر زیبایی‌های این ساحل افزوده‌اند. محل قرارگیری این ساحل در ۱۵ کیلومتری شهر استانبول بوده که مانند سایر سواحل در نزدیکی دریای سیاه جای گرفته است.

به جرأت می‌توان این ساحل را به عنوان بهترین ساحل استانبول دانست که در دل خود کلبه‌های چوبی زیبایی را جای داده تا گردشگرانی که قصد اقامت دارند، از آن‌ها بهره‌مند شوند. این ساحل را می‌توان به عنوان یک جزیره کوچک نیز در نظر گرفت؛ چراکه رستوران، اقامتگاه، کافه و هتل، بوتیک‌های لباس و... برای رفاه حال گردشگران در این مکان به چشم می‌خورند که سبب گردیده‌اند تا این ساحل نسبت به دیگر سواحل استانبول متمایز به نظر برسد و افراد بیشتری را به خود جذب کند.

همچنین کلبه‌هایی که در این ساحل قرار گرفته‌اند را می‌توان برای چند روز متوالی رزرو کرده تا تجربه مدت زمانی چند برای کسب آرامش و زیبایی و لحظات ناب را برای خود به ارمغان آورد. از جمله تفریحات این ساحل که تجربه آن‌ها بسیار به یادماندنی خواهد بود می‌توان به موج سواری، کوهنوردی، قایق سواری، والیبال ساحلی، مینی‌گلف و... اشاره کرد.

ساحل سوما

از بهترین سواحل استانبول می‌توان به ساحل سوما اشاره کرد. این ساحل محلی پر از آرامش، زیبایی، تفریحی، مناسب برای گردشگری و... است. سوما که در نزدیکی دریای سیاه قرار داشته به سبب موقعیت جغرافیایی و نیز فضای ‌ایده‌آل خود مکان مناسبی جهت برگزاری مراسمات محلی، جشنواره‌های موسیقی و... به‌حساب می‌آید. در این ساحل علاوه‌بر اقامتگاه‌هایی که جهت اقامت گردشگران و بومی‌های محلی در نظر گرفته شده‌اند، نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های چشم‌نوازی و جشنواره‌های موسیقی نیز برگزار می‌گردند. این ساحل امکانات بسیاری را در خود جای داده است.

وسعت این ساحل در حدود ۲۳ برابر ساحل بورک بوده به این معنا که گستردگی آن به ۲۳ هزار مترمربع می‌رسد؛ به همین دلیل آن را وسیع‌ترین ساحل استانبول می‌دانند. با قدم گذاشتن بر شن‌های تمیز و طلایی این ساحل گویی وارد دنیایی بی‌انتها از تفریحات شده‌اید. از جمله امکانات و سرگرمی‌‌های ساحل سوما می‌توان به شنا در دریا، شرکت در کلاس‌های یوگا، پیلاتس، والیبال ساحلی، دوچرخه سواری و... اشاره کرد. در نظر داشته باشید که در آخر هفته‌ها ازدحام جمعیت در این ساحل بسیار زیاد بوده و انواع کنسرت‌های محلی در این مکان برگزار شده و بهترین دی‌جی‌های کشور گردهم می‌آیند تا زمانی به یادماندنی را برای گردشگران رقم بزنند.

می‌تواند روی صندلی‌های راحت و زیبای ساحل و در زیر چترهای در نظر گرفته شده نشسته و از فضا لذت ببرید. همچنین این ساحل قابلیت چادر زدن در محوطه را برای گردشگران فراهم ساخته که با هماهنگی قبلی می‌توانید برای این کار اقدام نمایید. می‌توانید همه روزه از ساعت 9 صبح به این ساحل مراجعه کنید.

ساحل سوما

ساحل اوزن

ساحل اوزن یکی از ساده‌ترین و طبیعی‌ترین سواحل استانبول به‌شمار می‌رود که شکل ظاهری قدیمی خود را تا حد زیادی حفظ کرده است. این ساحل در ابتدا محلی برای ماهیگیری بوده و با گذشت زمان به علت مراجعه گردشگران و مردم عادی به آن، اقداماتی در راستای ایجاد تغییر و تحولات زیادی جهت بازسازی آن انجام شده و در حال حاضر یکی از بهترین سواحل استانبول شناخته می‌شود. در اطراف این ساحل رستوران‌های دریایی بسیاری به چشم می‌خورند که می‌توانید ماهی های تازه و انواع غذای دریایی را در رستوران دریایی این ساحل میل کنید. همچنین در کافه تریای ساحل اوزون می‌توان گوشت قلقلی، جوجه کبابی، انواع نوشیدنی و... را سفارش داد.

ساحل اوزن یکی از دست‌نخورده‌ترین سواحل استانبول است که می‌توانید روی شن‌های نرم و در زیر چترهای تعبیه شده در این مکان که با چوب‌های کوچک ساخته شده‌اند، نشسته و آرامشی تکرارنشدنی را تجربه کنید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ نیمه شب از این ساحل دیدن نمایید.

ساحل اوزن

ساحل نان استاپ

یکی دیگر از بهترین سواحل استانبول، ساحل نان استاپ نام دارد که از لحاظ جغرافیایی در قسمت شمالی این شهر، درست جنب روستای کیلیوس واقع شده است. هر ساحلی در استانبول با یک ویژگی بارزش شناخته می‌شود که این ساحل نیز با برگزاری کنسرت‌ها و تفریحات متنوع به شهرت رسیده که در واقع می‌توان تفریحات و خوش‌گذرانی در این ساحل توقف‌ناپذیر هستند. در این ساحل که در 60 کیلومتری استانبول قرار گرفته رستوران‌ها و کافه‌هایی به چشم می‌خورند که انواع نوشیدنی و غذاهای لذیذ ترکی را ارائه می‌دهند. از جمله تفریحات لذت‌بخش تابستانه نان استاپ می‌توان به کایت سواری، شنا، قایقرانی، اسکیت روی آب و موج سواری اشاره کرد.  

همچنین در اطراف ساحل نیز صندلی‌هایی جهت گرفتن حمام آفتاب‌ و نیز استراحت افراد در نظر گرفته شده و امکاناتی مهم در ساحل مانند تخت‌های ساحلی، دوش‌های حمام و سایبان‌های آفتاب‌گیر برای راحتی گردشگران تعبیه شده‌اند. از کلوپ‌های شبانه و شاد این ساحل نیز غتفل نشوید. جهت بازدید از این ساحل و تجربه تفریحات بی‌نظیر آن می‌توانید از ساعت 12 ظهر اقدام کنید. در نظر داشته باشید که جهت رسیدن به ساحل کافیست به میدان تکسیم استانبول بروید و سوار اتوبوس‌های شاتل شوید و یک ساعت بعد در ساحل نان استاپ حضور داشته باشید.

ساحل بابیلون کیلیوس

این ساحل یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری برای خانواده‌ها، قشر جوان و نیز گردشگران بوده که به ساحل ماسه‌ای نیز معروف است. در ساحل بابیلون به‌طور منظم جشنواره‌های موسیقی و انواع کنسرت‌ها برگزار می‌شوند که مراجعه‌کنندگان را برای سپری کردن لحظاتی ناب و لذت‌بخش ترغیب می‌نمایند. وجود رستوران‌های باکیفیت در اطراف این ساحل، زمینه را برای خوردن انواع غذا‌های دریایی، مدیترانه‌ای و... فراهم می‌سازد. این ساحل ماسه‌ای زیبا در 38 کیلومتری استانبول واقع شده و تفریحاتی همچون جت ‌اسکی، غواصی، پاراسل، شنا و قایق تندرو را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از انجام ورزش‌های فوتبال و والیبال ساحلی نیز در این مکات لذت ببرید.

ساحل بابیلون کیلیوس

ساحل شیله آکوا

یکی دیگر از دیدنی‌ترین و بهترین سواحل استانبول که در 81 کیلومتری این شهر مناظر خیره‌کننده‌ای را به نمایش درآورده، ساحل شیله آکوا نام دارد. این ساحل در بخش اروپایی و شمال غربی استانبول قرار گرفته و از این حیث زیبایی آن دوچندان شده است. این ساحل که در کناره دریای سیاه قرار داشته انواع امکانات اعم از رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده است. همچنین دومین فانوس مرتفع جهان در این ساحل به چشم می‌خورد. کافیست روی صندلی‌های راحتی که چترهای آفتاب‌گیر آن‌ها را زینت داده‌اند نشسته و از آرامش ساحل لذت ببرید. سوار بر اتوبوس‌های شهری شده و در ایستگاه محله ازومکوم پیاده شوید. از آن‌جا خود را به منطقه بالی بِی رسانده تا به ساحل شیله آکوا برسید.

ساحل شیله آکوا

ساحل الیو صدف

ساحل الیو صدف به عنوان یکی دیگر از سواحل جنوبی استانبول به‌شمار می‌رود که به‌دلیل نزدیکی به جزیره صدف، به این نام شناخته شده است. این ساحل که در کنار دریای مرمره و در 32 کیلومتری استانبول جای گرفته به‌صورت 24 ساعته پذیرای گردشگران است. فضایی سرسبز و پر از درختان زیبا و تنومند در این ساحل به چشم می‌خورد؛ به همین دلیل الیو صدف به یکی از مکان‌های باشکوه جهت برگزاری مراسم عروسی، نامزدی و... تبدیل شده است. هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می‌توانید به این ساحل سمراجعه کنید.

ساحل بیوک آدا

این ساحل را به‌دلیل قرارگیری در جزیره‌ای با همین نام، ساحل بیوک آدا می‌خوانند. این ساحل را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین سواحل استانبول دانست. به‌ سبب وسیع بودن آن، امکانات و تفریحات متنوعی در این مکان در نظر گرفته شده‌اند. همچنین رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیاری ردر این ساحل به چشم می‌خورند که می‌توانید حین تماشای منظره‌ زیبای دریا، از طعم بی‌نظیر غذا‌های این رستوران‌ها نیز لذت ببرید. ساحل بیوک آدا به ساحل صخره‌ای معروف است که دلیل آن وجود صخره‌های بزرگ و وسیعی بوده که باعث شده تا در برخی از ماه‌های سال موج‌ها بسیار خروشان بوده و مراجعه به آن خطرناک و پرریسک باشد.

از همین جهت نیز در این ماه‌ها ساحل بسته است و امکان مراجعه به آن فراهم نخواهد بود. در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای مراجعه به بیوک آدا از اپاسط تیر ماه تا اواسط آبان ماه است. همچنین این ساحل تا مرکز شهر استانبول در حدود 32 کیلومتر فاصله دارد.

ساحل بیوک آدا

ساحل ناکی بی

یکی از بهترین سواحل استانبول، ساحل ‌ناکی بی‌ نام داشته که در نزدیکی جزیره‌ بیوک آدا قرار گفته است. این ساحل مکانی امن و زیبا برای خوشگذرانی‌های خانوادگی محسوب می‌شود که در سال 1984 افتتاح گردید. این ساحل کم عمق بوده و با خیالی آسوده می‌توانید به شنا، قایقرانی و... در امن‌ترین ساحل بپردازید. در اطراف ساحل ‌ناکی بی، کلبه‌های چوبی زیبایی به چشم می‌خورند تا زمینه را برای خوش‌گذرانی خانواده‌ها و افرادی که قصد اقامت دارند را فراهم سازند. همچنین می‌توانید از رستوران‌ها و دکه‌های سیار اطراف ساحل سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر سفارش داده و روی شن‌های نرم و گرم ساحل بنشینید و از آرامش آن لذت ببرید.

سخن پایانی

استانبول شهری زیبا در ترکیه، سواحل بسیار خیره‌کننده را در خود جای داده که همگی دارای چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز و همچنین امکانات بی‌نظیری هستند. از تفریحات دریایی و آبی گرفته تا رستوران‌های دریایی، همگی در این سواحل به چشم می‌خورند و گردشگران را برای مراجعه ترغیب می‌سازند. در برخی از این سواحل شاهد کلبه‌های چوبی و هتل‌هایی مجلل جهت اقامت گردشگران و بومی‌های محلی هستیم. از سایر ویژگی‌های این سواحل، می‌توان به امکان برگزاری انواع کنسرت‌ها، مراسمات عروسی و جشنواره‌ها و... اشاره کرد. این سواحل با شن‌های طلایی و نرم خود تفریحاتی همچون قایقرانی، پیاده‌روی در پهنای دریای سیاه و مرمره، کایت سواری، موج سواری، شنا، حمام آفتاب و... را ارائه می‌دهند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها