بهترین سواحل باتومی

بهترین سواحل باتومی

باتومی یک شهر بندری، پایتخت آجارا و تفرجگاه اصلی دریای سیاه گرجستان است. سواحل زیبا، دریای گرم و شفاف و همچنین فضای سبز نیمه گرمسیری فوق‌العاده آن چشم‌ها را می‌نوازند. باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان، جذابیت‌های فراوانی را در خود جای داده؛ اما نوار ساحلی طولانی آن بیشتر از همه جاذبه‌ها، گردشگران را مجذوب خود می‌کند. این شهر با آب‌وهوای گرم، آب‌های شفاف و مناظر خیره‌کننده، همه چیزهایی را که برای یک اقامت عالی در ساحل نیاز دارید را ارائه می‌دهد. قیمت‌های مناسب، تفریحات جذاب، طبیعت بکر و از همه مهم‌تر سواحل مختلف باعث شده‌اند تا گزینه مناسبی برای سفرهای تابستانی به‌حساب آید. بهترین سواحل باتومی همواره در انتظار شما هستند تا لحظاتی مفرح و به‌یادماندنی را برایتان رقم بزنند.

بهترین سواحل باتومی

ساحل بهشت سبز

همان‌طور که از نام آن پیداست؛ این ساحل تفاوتی با بهشت ندارد. ساحل بهشت سبز با داشتن بیش از 5000 گیاه مختلف گسترده‌ترین باغ در گرجستان به‌شمار می‌رود. از ویژگی‌های مهم و منحصر‌به‌فرد این باغ می‌توان به هوای نیمه‌ گرمسیری و دریای درخشان آن اشاره‌ کرد. همچنین این ساحل در نزدیکی باغ گیاه شناسی قرار گرفته که افراد پس از گردش در این باغ به بازدید از ساحل می‌روند. در ساحل بهشت ‌سبز صندلی و چتر‌هایی به چشم می‌خورند که می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید؛ اما به‌دلیل وجود طبیعت بکر و پوشش گیاهی این ساحل می‌توانید مکانی با سایه‌ طبیعی نیز بیابید. همچنین می‌توانید از کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلفی که در اطراف این ساحل قرار گرفته‌اند دیدن نمایید.

ساحل بهشت سبز

ساحل اورکی 

ساحل اورکی در دهکده اورکی و در 50 کیلومتری شهر باتومی واقع شده است. این دهکده به‌دلیل داشتن ساحلی جذاب با شن‌های سیاه‌ رنگ مغناطیسی به محبوبیت فراوانی دست یافت. گفته می‌شود که نیرو‌های‌ مغناطیسی این شن‌ها سبب بهبود بیماری‌های قلبی و ریوی می‌گردند؛ به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای شفای بیماری‌های خود به ساحل اورکی مراجعه می‌کنند.

در روز‌های گرم تابستان دمای این شن‌ها حتی به 50 درجه نیز می‌رسد و ممکن است پاهای شما را بسوزانند؛ اما در زمان‌های دیگر سال می‌توانید از راه رفتن روی سنگ‌ریزه‌ها لذت ببرید. به‌دلیل این‌که مگنتو ‌تراپی بر بدن افراد مختلف تاثیرات متفاوتی داشته، توصیه می‌شود که قبل از رفتن به این ساحل با پزشک‌ خود مشورت کنید. از امکانات تفریحی ساحل اوراکی می‌توان به چترهای تفریحی و سرسره‌های آبی اشاره کرد. گرم بودن آب و دور بودن قسمت عمیق از ساحل باعث شده تا کودکان نیز بتوانند با امنیت کامل از شنا در این منطقه لذت ببرند.

ساحل اورکی 

ساحل شهر باتومی

ساحل شهر از مهم‌ترین سواحل باتومی بوده که ورودی آن رایگان است. این ساحل با درختان نخل فراوان خود منظره‌ای زیبا را در شهر باتومی ایجاد کرد. اگر به دوچرخه ‌سواری علاقه‌مند هستید می‌توانید در این ساحل زیبا، در مسیر قرمز رنگ مخصوصی که در خط ساحلی شهر وجود داشته از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید. اگر تا به امروز ماساژ پا با سنگ‌ریزه‌ها را تجربه نکرده‌اید، در این ساحل که با سنگ‌ریزه‌های زیبا مفروش شده می‌توانید این تجربه متفاوت را کسب نمایید. به بیانی ماساژ پا با سنگ‌ریزه‌های ‌داغ سبب بهبود برخی از بیماری‌ه می‌گردد.

ساحل شهر حدودا 30 متر عرض داشته و حتی در شلوغ‌ترین ماه‌های سال نیز مانند سواحل دیگر پرازدحام نخواهد بود. به‌دلیل پوشیده بودن این ساحل از سنگ‌ریزه‌، به‌راحتی می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید و نگران نشستن گرد و خاک به لباس‌هایتان نباشید. اگر قصد آفتاب گرفتن دارید ساحل شهر گزینه‌ خوبی است و می‌توانید با اجاره یک تخت آفتاب‌گیر و سایبان در این ساحل لذت ببرید. همچنین در اطراف ساحل رستوران‌ها و کافه‌هایی به چشم می‌خورند که می‌توانید وعده‌‌های غذایی خود را در این مکان‌ها صرف کرده و از طعم مطبوع و نوشیدنی‌های خنک آن بهره‌مند شوید.

ساحل شهر باتومی

ساحل سارپی

ساحل سارپی در 25 کیلومتری روستای سارپی قرار دارد. وسعت این ساحل به 600 متر می‌رسد. علی‌رغم جذابیت فراوان و تمیز بودن آب، این ساحل گزینه مناسبی برای کودکان و خردسالان نخواهند بود. به این دلیل که عمق آب این ساحل به‌صورت ناگهانی افزایش می‌یابد و همچنین موج‌های شدیدی دارد؛ اما موج‌سوران می‌توانند به این تفریح هیجان‌انگیز بپردازند.

فضای آرام ساحل سارپی برای آفتاب گرفتن و استراحت بسیار مناسب است. هزینه اجاره تخت‌های آفتاب‌گیر برای یک ساعت 1 لاری و برای کل روز 3 تا 5 لاری در نظر گرفته شد. همچنین کلبه‌های کوچکی نیز در این ساحل به چشم می‌خورند. اگر از طرفداران پرش از ارتفاع هستید می‌توانید از صخره‌های این ساحل که ارتفاع آن‌‌ها حدودا 2 و 5 متری بوده، استفاده کنید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به ‌یادماندنی را برای خود به ثبت برسانید. همچنین امکان غواصی نیز در این ساحل وجود دارد.

ساحل سارپی

ساحل کواریاتی

ساحل کواریاتی در نزدیکی دهکده‌ای با همین نام‌ قرار دارد. علی‌رغم طول کم این ساحل، داشتن آب درخشان و صاف، درختان پر‌شاخ‌ و ‌برگ و سرسبز و کوه‌هایی بلند قامت باعث به‌ وجود آمدن منظره‌ای دلپذیر شده‌اند. انواعی از تفریحات آبی نیز در این ساحل وجود دارند. ساحل کواریاتی مکانی محبوب برای خانواده‌های دارای فرزند و غواصان است. در اطراف این ساحل رستوران‌هایی برای صرف هر سه وعده غذایی به چشم می‌خورند. اسکی روی آب، تور‌های قایق و چتربازی از فعالیت‌های محبوب گردشگران در این ساحل هستند.

ساحل کواریاتی آب‌وهوای نیمه گرمسیری دارد. در این منطقه رطوبت هوا کمی زیاد بوده؛ اما رطوبت هوای دریا چشمگیر نیست. دمای هوا در تابستان به 27 درجه می‌رسد. شنا در این منطقه به‌دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی زیر آب طرفداران بسیاری دارد. کواریاتی در مناطق عمیق دریا قرار داشته و برای غواصی مکان مناسبی به‌شمار می‌رود. همچنین کسانی که به غواصی علاقه‌مند هستند؛ اما تاکنون تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اند، می‌توانند در یک جلسه‌ توجیهی در مرکز غواصی گرجستان که در نزدیکی صخره‌ها قرار داشته، شرکت کنند. سپس با دریافت لباس مناسب و امکانات لازم در زیبایی‌ها و شگفتی‌های زیر آب شناور شوند.

هتل‌های ساحل کواریاتی

در اطراف ساحل، هتل‌ها و مهمانخانه‌هایی وجود دارد که روی کوه‌ها بنا شده‌اند. به‌دلیل کمبود اتاق در این مکان‌ها می‌بایست از قبل اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایید. مسئولین هتل‌ها مسافران را تا ساحل همراهی می‌کنند و برنامه‌های تفریحی متنوعی را نیز برای آن‌ها ارائه می‌دهند. میزان هزینه دریافتی این هتل‌ها پایین بوده؛ و مهمان‌پذیر‌ها نیز برای هر نفر، 15 دلار را در نظر گرفته‌اند. بهتر است بدانید که برای رزرو اتاق در هتل‌ها می‌بایست 50 الی 60 دلار را بپردازید و می‌توانید از خدمات هتل از ‌جمله صبحانه بهره‌مند شوید. همچنین در هر اتاق آشپزخانه مخصوصی تعبیه شد. منظره‌ای که می‌توان از روی بالکن نظاره‌گر بود، بی‌نظیر است.

ساحل کواریاتی

ساحل گونیو

ساحل گونیو در فاصله 12 کیلومتری شهر باتومی واقع شده و در مرز گرجستان و ترکیه قرار دارد. وسعت این ساحل به 2 کیلومتر می‌رسد. از طریق تاکسی می‌توانید به گونیو بروید یا از میدان تفلیس در باتومی سوار اتوبوس شوید. اگر می‌خواهید ساعاتی را به‌ دور از هیاهو و شلوغی روزمرگی و در محیطی آرام پشت سر بگذارید یا از گرمای آفتاب لذت ببرید؛ ساحل گونیو گزینه مناسبی خواهد بود. طبیعت بکر و دست‌نخورده و محیط دنج از مزایای این ساحل به‌شمار می‌روند.

همچنین اگر ساحل گونیو را برای تفریح انتخاب می‌کنید بهتر است به قسمت جنوبی‌تر آن که امکانات بیشتری را در خود جای داده بروید تا از آب‌های زلال این قسمت لذت ببرید. قسمت جنوبی محبوب‌ترین مکان برای خانواده‌هایی است که فرزند دارند. از امکانات تفریحی این منطقه می‌توان به جت اسکی و تورهای قایق اشاره کرد. زمین‌های بازی والیبال و ترامپولین نیز برای بازی کودکان در این ساحل تعبیه شده‌اند.

این ساحل سنگ‌ریزه‌ای بوده و کوه‌های سرسبز دورتادور آن را احاطه کرده‌اند. ساحل وسیع گونیو برای پیاده‌روی مناسب است. همچنین می‌توانید در زیر آفتاب لطیف استراحت نمایید؛ برای این‌کار می بایست چتر ساحلی و تخت آفتاب‌گیر اجاره کنید. هزینه‌ اجاره سایه‌بان 3 لاری و تخت ‌آفتاب‌گیر 2 لاری است. مکان‌هایی برای تهیه نوشیدنی و غذا در اطراف این ساحل به چشم می‌خورند.

بسیاری از توریست‌ها مجذوب آب‌و‌هوای نیمه گرمسیری این ساحل می شوند. ساحل گونیو در زمستان هوایی متعادل و تابستان‌های گرمی دارد. عطر بیشه‌های گیاهان ‌اکالیپتوس به درمان برخی از بیماری‌های ‌سیستم تنفسی کمک موثری می‌کند. در طول فصل گرم دمای آب در نزدیکی ساحل متعادل است. بهترین زمان برای سفر به این ساحل ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر خواهد بود.

جاذبه‌های ساحل گونیو

ویرانی‌های قلعه ‌باستانی گونیو گردشگران زیادی را به این ساحل جذب‌ می‌کند. هم‌اکنون به‌دلیل اهمیت باستانی این ویرانه‌ها، حفاری در آن منطقه ممنوع ‌است. تاریخچه‌ این منطقه به یکی از حواریون مسیح که در آنجا دفن شده باز‌می‌گردد. گفته ‌می‌شود که او بعد از مرگ استاد خود به این منطقه بازگشته و تعالیم خود را موعظه می‌کرد.

اگر از گرمای تابستانی کلافه شده‌اید می‌توانید به آبشار موهونیستی سری بزنید. طی 40 الی 50 دقیقه به این آبشار خواهید رسید. آبشار موهونیستی آب زلال و خنکی دارد. همچنین می‌توانید در رستوران‌های محلی از طعم غذاهای دلپذیر و جدید لذت ببرید. این منطقه تا مرز ترکیه در حدود 10 دقیقه فاصله دارد (مدتی را نیز برای عبور از مرز در نظر داشته باشید). اگر قصد خرید دارید می‌توانید از ترکیه خرید کنید. در نزدیک‌ترین شهر ترکیه یعنی ترابزون کالاهای متنوعی از نظر قیمت و برند خواهید یافت.

ساحل گونیو

ساحل گرین کیپ

ساحل گرین کیپ حدودا 1.5 کیلومتر طول و 30 کیلومتر عرض دارد. اگر از این ساحل دیدن کنید سرسبزی و جذابیت این ساحل قطعا شما را به وجد خواهد ‌آورد؛ به این دلیل که در باغ‌ معروف گیاه‌شناسی باتومی واقع شده ‌است. ساحل کیپ باتومی برای تفریح و فارغ شدن از روزمرگی‌ها طراحی گردید. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید این ساحل گزینه‌ مناسبی برای شما خواهد بود و می‌توانید از منظره‌های شگفت‌انگیز آن عکاسی نمایید. با پرداخت 5 لاری می‌توانید سایه‌بان و آفتاب‌گیر اجاره کرده و ساعاتی را به استراحت بپردازید. همچنین مرکز ‌خریدی با انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خنک آماده ‌پذیرایی از شماست.

ساحل گرین کیپ

سخن پایانی

بهترین سواحل باتومی دارای امکانات تفریحی مناسبی برای تمامی گروه‌های سنی هستند. دوست‌داران ورزش در این سواحل می‌توانند به دورچرخه سواری بپردازند. کودکان نیز می‌توانند در آب خنک و کم عمق این سواحل شنا کنند. گروهی از بیماران می‌توانند از سنگ‌ریزه‌های مغناطیسی برای درمان بهره ببرند. در کنار این تفریحات رستوران‌ها و کافه‌های مدرن و... هرساله پذیرای مسافران بسیاری از نقاط مختلف جهان هستند. همچنین سواحل دنج و آرامی‌ برای افرادی‌که از هیاهوی روزمره خسته شده‌اند به چشم می‌خورند. در صورت سفر به هر یک از این سواحل، در صورت تمایل نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها