آداب و رسوم مردم اندونزی 

آداب و رسوم مردم اندونزی 

با توجه به آنکه اندونزی جزو یکی از مقاصد گردشگری بسیار پرطرفدار آسیایی به‌شمار می‌آید پس قبل از سفر به این کشور بهتر است با آداب و رسوم مردم و فرهنگ موجود آشنا باشید. کشور اندونزی که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته جمعیتی بیش از ۲۶۰ میلیون نفر را دارا بوده و می‌تواند با آداب و رسوم خاص خود نظرها را به سمت خود جلب کند. در این کشور شما از احوالپرسی تا هدیه دادن را مشاهده می‌کنید که تماماً دارای قوانین خاصی هستند که بهتر است در زمان سفر به این کشور این موارد مورد توجه قرار گیرد.

آداب و رسوم مردم اندونزی 

معرفی کشور اندونزی

کشور اندونزی که با بیش از ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا را تشکیل داده در جنوب شرقی آسیا و بین اقیانوس هند و آرام قرار گرفته است. در کنار جمعیت بسیار زیاد و وجود مناطق پرتراکم در این کشور شما می‌توانید شاهد جنگل‌های انبوه باشید که جمعیت بسیار کمی را در خود جای داده‌اند؛ درواقع این کشور دومین سطح از تنوع زیستی را شامل می‌شود. کشور اندونزی نیز از نظر منابع طبیعی بسیار غنی بوده و با این وجود، زمانی که به اندونزی سفر کنید می‌توانید شاهد افراد زیادی باشید که در فقر زندگی می‌کنند.
در این کشور 17.500 جزیره وجود دارد و بیش از ۳۰۰ گروه قومی مختلف در آنها به زندگی پرداخته‌اند که بزرگ‌ترین قوم موجود در اندونزی نیز جاوه‌ای‌ها هستند. درواقع جاوه‌ای‌ها ۴۰ درصد مردم اندونزی را شامل می‌شوند و پس از آنها، سوندانی‌ها پرجمعیت‌ترین قوم اندونزی به‌شمار می‌آیند.
یکی از مهمترین نکات در خصوص آداب و رسوم مردم اندونزی این است که شما در هر ایالت از این کشور زبان و مذهب و همچنین قومیت و تاریخ خاص آن منطقه را مشاهده می‌کنید. در حالت کلی زبان رسمی مردم اندونزی اندونزیایی بوده که به نوعی فرم استاندارد شده زبان مالایی به‌شمار می‌آید. از کل جمعیت موجود در اندونزی شما می‌توانید شاهد ۸۸ درصد آنها باشید که مسلمان هستند و ۵ درصد را پروتستان و ۳ درصد را کاتولیک عمومی تشکیل می‌دهد. 

معرفی کشور اندونزی

آشنایی با جامعه در اندونزی

با توجه به آنکه شما در اندونزی می‌توانید اقشار و گرایش‌های مختلفی از مردم را شاهد باشید؛ پس در آداب و رسوم مردم اندونزی می‌توانید مشاهده کنید که افراد خود را با گروه قومیتی و خانوادگی و محل تولد معرفی می‌کنند. خانواده همچنان در کشور اندونزی ساختار سنتی خود را حفظ کرده و هر یک از اعضای خانواده وظایف خاص و تعریف شده‌ای را بر عهده دارند. تمامی افراد خانواده دارای حس استقلال و اقتدار هستند و می‌توانند در جامعه نیز نقش مهمی را ایفا کنند. زمانی که وارد جامعه اندونزی شوید با افرادی مواجه می‌گردید که موقعیت اجتماعی یا قدرت و سن بیشتری دارند که بدون‌شک این افراد هم در مکان‌های روستایی و هم در ادارات و شهرها مورد احترام قرار می‌گیرند. 

آشنایی با جامعه در اندونزی

آشنایی با رفتار در اندونزی

رفتار و آبرو در کشور اندونزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و مردم خیلی مراقب صحبت کردن و تعامل‌های خود هستند. در حالت کلی شما به عنوان یک خارجی و یک گردشگر می‌توانید رفتارهای مختلفی را از خود نشان دهید اما بهتر است که مراقب رفتار و کردار خود باشید تا به جامعه اندونزی بی‌احترامی نکنید. شما زمانی که رفتار مردم اندونزی را مورد بررسی قرار می‌دهید می‌توانید متوجه شوید که این افراد معمولاً دیگران را مسخره نمی‌کنند و سر کسی داد نمی‌زنند و درواقع باعث رنجش او نمی‌گردند.
مردم اندونزی در حضور جمع به معایب افراد اشاره نمی‌کنند و معمولاً در خلوت، معایب و ایرادات موجود در دیگران را بازگو می‌نمایند. یکی از موضوعات بسیار مهم در رفتار مردم اندونزی، عدم رک بودن و صریح صحبت کردن آنها است که شما نیز باید این موضوع را رعایت کنید. یکی از موضوعات بسیار مهم در رفتار مردم اندونزی این است که آنها برای پاسخ دادن به جواب منفی، ۱۲ روش مختلف را دارند تا بدون بی‌آبرویی یا شرمندگی طرف مقابل، به گونه‌ای جواب منفی خود را بدهند که طرف مقابل متوجه آن گردد.

آشنایی با رفتار در اندونزی

آشنایی با احوالپرسی در اندونزی

با بررسی آداب و رسوم مردم اندونزی می‌توانید متوجه شوید که این افراد در زمان احوالپرسی معمولاً کمی رسمی هستند و ادای احترام می‌کنند. در احوالپرسی مردم اندونزی می‌توانید شاهد دست دادن و همچنین گفتن کلمه "سلامت" باشید. بسیاری از مردم اندونزی پس از احوالپرسی و دست دادن، سر خود را نیز تکان می‌دهند که به نشانه تعظیم است. در آداب و رسوم مردم اندونزی بیان می‌شود که اگر چندین نفر وجود دارند، شما باید در ابتدا افراد مسن‌تر یا بزرگ‌تر را هدف قرار دهید و احوالپرسی کنید. معمولا مردم اندونزی دارای عنوان یا لقب خاصی هستند که بهتر است در زمان احوالپرسی از لقب افراد استفاده کنید و شما باید از عنوان هر فرد اطلاع داشته باشید.

آشنایی با آداب هدیه دادن در اندونزی

یکی از مهمترین آداب و رسوم مردم اندونزی، آداب هدیه دادن بوده که به شدت به قومیت طرف مقابل مربوط می‌شود. در این شرایط شما باید به دلیل ادای احترام، قبل از گرفتن هدیه تعارف کنید که نیازی به این کار نبوده و این کار باعث می‌شود تا انسان حریصی به نظر نرسید. یکی از مهمترین نکات در آداب هدیه دادن در اندونزی این است که شما نباید اقلام مربوط به تکه تکه کردن یا برش دادن نظیر چاقو یا قیچی را انتخاب کنید؛ چراکه به معنای خاتمه دادن به رابطه است. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در زمان هدیه دادن هر چیز به طرف مقابل، کادو کردن آن بوده که بهتر است از رنگ‌های طلایی و قرمز استفاده کنید. این رنگ‌ها در آداب و رسوم مردم اندونزی خوش‌یمن و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.
پس از دریافت هدیه نباید هدیه را باز کنید و معمولاً در ملاقات اول یک هدیه ساده و بی‌آلایش بین شما و طرف مقابل رد و بدل خواهد شد. اگر تمایل دارید تا برای فردی مسلمان هدیه ببرید پس بهتر است به سراغ نوشیدنی‌های الکلی نروید چراکه این نوشیدنی‌ها در دین اسلام ممنوع است. توجه داشته باشید که برای هدیه دادن به شخص مسلمان تنها با دست راست اقدام کنید و هدیه را به او تقدیم نمایید. اگر فرد موردنظر جزو قومیت‌های هندی به‌شمار می‌آید پس بهتر است کاغذ کادویی به رنگ زرد، قرمز، سبز یا در حالت کلی رنگ‌های روشن انتخاب کنید. 

آشنایی با آداب هدیه دادن در اندونزی

آشنایی با آداب غذا خوردن در اندونزی

در آداب و رسوم مردم اندونزی باید بدانید که غذا خوردن نیز به نوع مهمانی و محیط بستگی دارد. درواقع هرچه مهمانی شما رسمی‌تر باشد شما باید رفتار رسمی‌تری از خود نشان دهید. معمولاً در مهمانی‌ها جایگاه خاصی برای مهمان درنظر می‌گیرند که بهتر است کمی صبر کنید تا میزبان شما را به سمت جایگاه راهنمایی کند. یک ظرف کاملاً مشترک در وسط سفره قرار گرفته می‌شود و شما باید غذای خود را از آن قسمت بردارید و پس از میل غذا می‌توانید دوباره برای خود غذا بکشید. این نکته را درنظر بگیرید که در مراسم‌های رسمی اول غذا برای مردها سرو می‌گردد و شما باید منتظر باشید تا به شما غذا را تعارف کنند و سپس اقدام به میل کردن نمایید. 

آشنایی با آداب غذا خوردن در اندونزی

سخن پایانی

آداب و رسوم مردم اندونزی یکی از مهم‌ترین موضوعات بوده که شما باید در زمان سفر به این کشور آنها را بدانید و برخی را رعایت کنید. درواقع برخی از آداب و رسوم موجود به حدی مهم و حائز اهمیت هستند که عدم رعایت آنها می‌توانند باعث سرخوردگی شما شوند. مردم اندونزی در موضوعات مختلفی قوانین و قواعد خاص خود را دارند که می‌توان به آداب غذا خوردن، هدیه دادن، احوالپرسی و… اشاره کرد. مردم اندونزی جزو مسلمانان جهان به‌شمار می‌آیند و شما باید در برخی مسائل این موضوع را مدنظر قرار دهید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها