بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی

بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی

ارمنستان که به سرزمین هزاران کلیسا و کوه‌های سر به فلک کشیده معروف است با تاریخ غنی خود توانسته گردشگران و مهاجران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. این کشور، فرهنگی پویا و طبیعتی بکر دارد که بدون‌شک نیازات اصلی افراد را می‌تواند به خوبی برآورده سازد. شما می‌توانید در این کشور، شهرهای مختلفی را ببینید که برای زندگی گزینه بسیار ایده‌آلی هستند و می‌توانند رفاه و آسایش مناسبی را برای شما فراهم آورند. برخی از شهرهای ارمنستان جزو گران‌ترین‌ها و برخی جزو ارزان‌ترین‌ها هستند که با بررسی هر یک از آنها می‌توانید بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی

معرفی شهرهای ارمنستان برای زندگی از گرانترین‌ها تا ارزان‌ترین‌ها

در لیست بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی شما می‌توانید برخی را شاهد باشید که هزینه‌های زندگی در آنها بسیار و برخی دیگر اندک است. در ادامه به گران‌ترین شهرها تا ارزان‌ترین‌ها اشاره می‌کنیم.

تساغکادزور

در شهر تساغکادزور که یکی از بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی است، امکانات بسیار لوکسی وجود دارد که همین امکانات و شرایط باعث شده‌اند تا شما بتوانید با هزینه زندگی بالایی روبرو باشید. تساغکادزور در زبان ارمنی به تنگه گل ترجمه می‌گردد و منطقه‌ای بسیار زیبا و رنگارنگ بوده که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند. شما می‌توانید در این شهر فعالیت‌های زمستانی بسیار زیادی را انجام دهید که از مبتدی تا حرفه‌ای قابل اجرا هستند. وجود تفریحگاه‌های آبگرم کوهستانی یا وجود پیست اسکی از مهم‌ترین فعالیت‌های زمستانی به‌شمار می‌آیند.
توجه داشته باشید که تساغکادزور در هر فصل از سال زیبایی‌های خاصی را به شما ارائه می‌دهد و البته از نظر تاریخی نیز بسیار غنی است. در کنار مزایای بسیار زیاد زندگی در تساغکادزور شما می‌توانید معایب مختلفی را نیز شاهد باشید. یکی از معایب موجود در این شهر، فاصله زیاد از مراکز بزرگ و وجود امکانات حمل و نقل عمومی محدود است. علاوه‌بر آن، در این شهر شما می‌توانید شاهد ترافیک سنگین و همچنین زمستان‌های سرد و طولانی باشید.
اگر تمایل دارید تا شغل مناسبی نیز در این شهر پیدا کنید باید توجه داشته باشید که فرصت‌های شغلی محدودی در تساغکادزور وجود دارد. با توجه به آنکه تساغکادزور یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود پس شما نمی‌توانید توقع زیادی از این شهر نسبت به امکانات آموزشی گسترده و بسیار داشته باشید. تنها چندین مدرسه محدود در این شهر وجود دارد که برای تحصیل در رشته‌های دانشگاهی می‌بایست به سراغ شهرهای اطراف یا ایروان بروید. هر فرد برای زندگی ماهانه خود بر تساغکادزور باید حدوداً ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار آمریکا را در نظر بگیرد. 

تساغکادزور

ایروان

شهر ایروان که پایتخت ارمنستان است به دلیل امکانات زیاد و وجود فرصت‌های شغلی، توانسته جزو یکی از گران‌ترین شهرهای ارمنستان برای زندگی باشد. این شهر که در رتبه دوم جای گرفته هزینه بالای اجاره را شامل می‌شود که شما برای منازل موجود باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. در شهر ایروان جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید مجسمه مادر ارمنستان، کاسکاد ایروان، میدان جمهوری، باغ گیاه شناسی و… را مقصد خود قرار دهید. در شهر ایروان وجود معماری تاریخی و ساختمان‌های بلند و مدرن امروزی در هم آمیخته شده‌اند و توانسته‌اند ترکیب بسیار زیبایی را ارائه دهند.
در این شهر شما می‌توانید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلفی را شاهد باشید که باعث شده‌اند تا ایروان به عنوان قطب علمی و فرهنگی ارمنستان شناخته شود. در این شهر فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با حرفه و توانایی‌های خود شغل موردنظر را انتخاب کنید. یکی از معایب زندگی در ایروان، ضرورت دانستن زبان ارمنی بوده که شما برای زندگی روزمره و همچنین پیشرفت شغلی و اقتصادی به آن نیازمند هستید. توجه داشته باشید که در حالت کلی هزینه زندگی در ایروان نسبت به شهرهای اروپایی کمتر و مناسب‌تر است و با یک بودجه معقول می‌توانید از امکانات رفاهی مناسبی بهره ببرید. درواقع شما می‌توانید با ماهیانه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار آمریکا زندگی مناسبی در ایروان تجربه کنید. 

ایروان

دلیجان

دلیجان که به سوئیس ارمنستان معروف است، با آب و هوای بسیار مطلوب و طبیعت بکر خود توانسته انتخاب بسیار مناسبی برای زندگی باشد. این شهر جزو شهرهای نسبتاً گران ارمنستان به‌شمار می‌آید که شما می‌توانید از امکانات و تفریحات موجود در این مجموعه لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی موجود در دلیجان می‌توان به صومعه گوشاواناک، آمفی تئاتر، موزه زمین شناسی، گالری هنری دلیجان، پارک ملی و… اشاره کرد. در این شهر که یکی از بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی است، می‌توانید منطقه‌ای با ویلاهای گران قیمت را شاهد باشید که البته فرصت‌های شغلی کمتری نیز وجود دارد و هزینه زندگی در برخی از مناطق دلیجان بسیار بالا است.
از معایب زندگی در این شهر می‌توان به امکانات رفاهی و آموزشی محدودتر نسبت به شهرهای بزرگ ارمنستان و همچنین زمستان‌های سرد و برفی اشاره داشت. لازم به ذکر است که دلیجان فاصله زیادی نسبت به مراکز بزرگ و مهم کشور داشته که گاهی این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در دانشگاه کوچک موجود در دلیجان شما می‌توانید به رشته‌های مختلف بپردازید که البته رشته‌های موجود، تخصصی نیستند و سطح آموزش در این شهر نیز پایین‌تر از ایروان قرار دارد. شما به صورت تقریبی برای یک ماه خود نیازمند ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکا هستید. 

دلیجان

 گوریس

اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارید به ارمنستان سفر کنید و در شهری با هزینه زندگی معمولی اقامت گزینید می‌توانید شهر گوریس را انتخاب کنید. این شهر دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مناسبی است و امکانات رفاهی مطلوبی را ارائه می‌دهد. گوریس که در شمال شرقی استان سیونیک در جنوب ارمنستان قرار گرفته دارای خانه‌های یک تا دو طبقه منحصربه‌فرد بوده که تماماً با حصارهای سنگی و دروازه‌های قوسی شکل احاطه شده‌اند. درواقع این شهر می‌تواند آرامش وصف‌ناپذیری را برای شما به ارمغان آورد و یکی از بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی باشد و با هزینه‌های مناسبی که دارد یک فرصت عالی برای مهاجرت را ایجاد کند.
یکی از معایب زندگی در گوریس، عدم وجود فرصت‌های شغلی متنوع بوده که شما باید پیش از مهاجرت، فرصت‌های شغلی موجود در این شهر را بررسی کنید و سپس اقدام به مهاجرت نمایید. یکی دیگر از معایب این شهر، امکانات محدود و آب‌وهوای سرد بوده که با شرایط برخی از مهاجران در هماهنگی قرار ندارد. از نظر تحصیل نیز شما می‌توانید شاهد یک دانشگاه کوچک باشید که کیفیت آموزش در این دانشگاه نسبت به ایروان پایین‌تر است. شما برای زندگی در گوریس حدوداً ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا را برای یک ماه خود نیاز دارید. 

گوریس

 اشترک 

اشترک که یکی از شهرهای قدیمی ارمنستان به‌شمار می‌آید زیبایی‌های طبیعی بسیار چشم‌نوازی را به شما تقدیم می‌کند. در این شهر شما می‌توانید از امکانات رفاهی مناسبی بهره ببرید و افرادی که تمایل دارند از شلوغی شهرها در امان باشند می‌توانند این شهر را برگزینند. فرصت‌های شغلی موجود در اشترک به دلیل کوچک‌تر بودن این شهر، کمتر بوده و شما به برخی از خدمات و امکانات دسترسی مناسبی نخواهید داشت. شما به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانید در دانشگاه‌های محلی و مدارس موجود در اشترک به تحصیل بپردازید.
کیفیت آموزشی اشترک متوسط بوده و تعداد رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه نسبتاً تنوع مناسبی دارد. شما می‌توانید در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی فرصت‌های شغلی مناسبی را شاهد باشید که بدون‌شک درآمد این شهر نسبت به شهرهای بزرگ‌تر کمتر در نظر گرفته شده است. به ازای هر فرد شما باید حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا را در نظر بگیرید تا بتوانید در اشترک به زندگی بپردازید.

اشترک 

سوان

سوان که با دریاچه جذاب و منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود توانسته یکی از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در ارمنستان به‌شمار آید. دریاچه موجود میان رنگ‌ها و سایه‌ها قرار گرفته و توانسته موقعیتی بسیار جذاب را برای مهاجران فراهم آورد. در این شهر شما می‌توانید از پارک ملی، صومعه هایراوانک، روستای نرکین گتاشن و… بهره ببرید. در شهر سوان که یکی از بهترین شهرها‌ی ارمنستان برای زندگی است شما می‌توانید از امکانات رفاهی مناسبی استفاده کنید که می‌توان به مدارس و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز خرید و رستوران‌های متنوع اشاره کرد. درواقع اگر به دنبال مهاجرت به ارمنستان هستید تا آرامش و امنیت را تجربه کنید بدون‌شک سوان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
افرادی که به سوان مهاجرت می‌کنند از زندگی شهری دور می‌گردند و در دل طبیعت و به دور از استرس و آلودگی از زندگی سرشار از آرامش بهره می‌برند. یکی از معایب شهر سوان، وجود فرصت‌های شغلی محدودتر بوده و شما دسترسی کمتری به برخی خدمات و امکانات نیز دارید. سرمای سرد و طولانی نیز باعث شده تا این شهر را تحت تاثیر خود قرار دهد و زیرساخت‌های ضعیف‌تر نسبت به شهرهای بزرگ نیز یکی دیگر از معایب سوان به‌شمار می‌آید. شما به ازای هر فرد در سوان به صورت ماهانه باید حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار آمریکا را در نظر بگیرید. 

سوان

سخن پایانی

بررسی بهترین شهرهای ارمنستان برای زندگی بدون‌شک یکی از مهم‌ترین موضوعات بوده تا مهاجران بتوانند متناسب با نیازها و شرایط خود بهترین شهر را انتخاب کنند. شهرهای مختلفی در ارمنستان وجود دارند که در برخی فاکتورها از دیگری پیشی گرفته و در جایگاه مناسبی قرار دارند. در حالت کلی ایروان به عنوان بهترین شهر ارمنستان برای زندگی شناخته می‌شود چراکه فرصت‌های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از امکانات و شرایط تحصیل مطلوبی بهره ببرید. علاوه‌بر آن هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای اروپایی مناسب‌تر بوده و شما می‌توانید از شرایط ایده‌آلی بهره ببرید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها