شرکت هواپیمایی کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین

در میان شرکت‌های خصوصی موجود در کشور، شما می‌توانید شاهد شرکت هواپیمایی کاسپین باشید که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده است. اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور به این شرکت اختصاص داده شده و دفتر اصلی آن نیز در فرودگاه مهرآباد تهران قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۵۰ پرواز داخلی و خارجی از سوی شرکت هواپیمایی کاسپین انجام می‌شود و این شرکت توانسته بیشتر مسیرهای داخلی را پوشش دهد. در مسیرهای خارجی نیز شما می‌توانید پروازهایی نظیر نجف، سلیمانیه، ترکیه، دبی و… را شاهد باشید. تنوع ناوگان شرکت هواپیمایی کاسپین بسیار بوده اما تنها دارای کلاس پروازی اکونومی است. 

شرکت هواپیمایی کاسپین

معرفی شرکت هواپیمایی کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین که جزو شرکت‌های خصوصی در کشور به‌شمار می‌آید و اولین شرکت خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی است، در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد. دفتر اصلی این مجموعه در مهرآباد قرار گرفت و در ابتدای کار خود نیز ۴ فروند هواپیمای یاک ۴۲ را خریداری کرد. با گذر زمان بر تعداد هواپیماهای خود افزود و این ایرلاین با همکاری نیروی هوایی ایران توانست فعالیت‌های مختلفی را انجام دهد و در هفته ۳۰۰ پرواز را هم در زمینه پروازهای داخلی و هم خارجی اجرایی سازد.

اگر بخواهید به نام شرکت هواپیمایی کاسپین پی ببرید، درواقع این نام از نام قوم کاسپیان یا کاسپی‌ها گرفته شده که این قبیله باستانی همزمان با مادها در ایران می‌زیستند و قبل از به روی کار آمدن پارس‌ها در شمال باختر دریای هیرکان بودند. درواقع اولین ساکنان خطه گیلان و کرانه دریای خزر یا همان کاسپین، این قوم بوده است. یکی دیگر از فعالیت‌های بسیار جذاب شرکت هواپیمایی کاسپین بر پایه سیستم یکپارچه سیمرغ بود که در سال ۱۳۹۳ در حوزه سامانه فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شد. در حال حاضر بیش از ۵۰ پرواز داخلی و خارجی از سوی شرکت هواپیمایی کاسپین انجام می‌شود که بیشتر آنها را مسیرهای داخلی شامل می‌گردد. 

معرفی ناوگان شرکت هواپیمایی کاسپین 

در ابتدای امر شرکت هواپیمایی کاسپین اقدام به خرید هواپیماهای توپولوف کرد و ۵ فروند هواپیمای توپولوف ۱۵۴ را به مجموعه خود افزود. علاوه‌بر این پنج فروند نیز این مجموعه از سال ۱۳۸۸ به بعد اقدام به خرید هواپیماهای بوئینگ ام دی نمود. طولی نکشید که توانست ۵ فروند از هواپیمای بوئینگ را در آشیانه خود جای دهد و در سال ۱۳۹۲ نیز خرید بوئینگ 400-737 را در برنامه خود قرار داد. اگر به هدف‌های شرکت هواپیمایی کاسپین نگاه کنید می‌توانید به این موضوع پی ببرید که این مجموعه در تلاش است تا در زمره سه هواپیمایی برتر کشور قرار بگیرد.

معرفی ناوگان شرکت هواپیمایی کاسپین 

معرفی کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی کاسپین

در میان کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی کاسپین شما می‌توانید دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس را مشاهده کنید که هر یک از آنها هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در کلاس پروازی بیزینس امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده می‌شود و می‌توانید از خدمات اختصاصی و چندین وعده غذا و نوشیدنی و صندلی راحت استفاده کنید. در کلاس پروازی اکونومی نیز شاهد قیمت پایین‌تر هستید که فضایی کمتر و صندلی‌های نسبتاً راحت برای شما در نظر گرفته شده است. در کلاس اکونومی نیز می‌توانید از خدمات مختلف و غذا و نوشیدنی رایگان نیز بهره ببرید.

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کاسپین

هواپیمایی کاسپین از مبدا تهران به شهرهای بسیاری پرواز داشته و همچنین در برخی از این شهرها، پروازهای مختلفی به دیگر مقاصد نیز صورت می‌گیرد. در حالت کلی مقاصد پروازی این شرکت، هم برای مقاصد داخلی و هم برای مقاصد خارجی دربر گرفته می‌شود که در ادامه به هر یک اشاره می‌کنیم.
مقاصد پروازی داخلی: تهران، اهواز، مشهد، چابهار، شیراز، کیش، عسلویه، تبریز، کرمانشاه، دزفول، بندرعباس، یزد، و قشم
 مقاصد پروازی خارجی: دبی، سلیمانیه، اربیل، نجف، بغداد، ازمیر و استانبول

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کاسپین

سامانه سیمرغ شرکت هواپیمایی کاسپین

یکی از طراحی‌های بسیار جالب و یکی از اقدامات مطلوب شرکت هواپیمایی کاسپین، راه‌اندازی سامانه‌ای به نام سیمرغ بوده که می‌تواند اطلاعات و خدمات هوایی را به سادگی در اختیار مسافران و همچنین شرکت‌های هوایی قرار دهد. این سامانه دارای چندین زیرسامانه بوده که شما می‌توانید از سامانه سپهر یا مدیریت اطلاعات پرواز، مدیریت خدمات پروازی، اطلاع رسانی پرواز، کنترل وضعیت بلیط، ارتباط با مشتریان، رزرواسیون آژانس‌ها، انتظار فرودگاه و… بهره ببرید. تمامی این بخش‌ها به منظور بهبود وضعیت سفر و همچنین اطلاع رسانی به مشتریان در نظر گرفته شده تا بتوانند سفری  بی دغدغه را تجربه کنند.

میزان بار مجاز شرکت هواپیمایی کاسپین

در زمان پرواز با شرکت هواپیمایی کاسپین شما تنها مجاز به حمل بار معینی هستید؛ درواقع شما نمی‌توانید هر میزان بار دلخواه را با خود حمل کنید و باید متناسب با قوانین شرکت، بار مجاز را تحویل دهید. برای پروازهای داخلی بار مجاز ۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده و برای پروازهای خارجی و در نوع کلاس پروازی بیزینس، شما باید ۳۰ کیلوگرم را با خود حمل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در کلاس‌های اکونومی ۵ کیلوگرم و در کلاس‌های بیزینس ۷ کیلوگرم بار را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. در صورت داشتن اضافه بار شما باید جریمه پرداخت کرده و در زمان خرید بلیط نیز این شرکت اجازه حمل حیوانات خانگی را به داخل کابین نمی‌دهد. درواقع شما باید حیوانات را در درون قفس مخصوص قرار دهید و آنها را به مسئول خدمات بار بدهید. 

میزان بار مجاز شرکت هواپیمایی کاسپین

اطلاعات شرکت هواپیمایی کاسپین

برخی افراد تمایل دارند تا با شرکت هواپیمایی کاسپین در ارتباط باشند و برخی سوالات خود را از مسئولین مربوطه بپرسند که می‌توانید از اطلاعات بیان شده در ادامه بهره ببرید.
•    نام ایرلاین: کاسپین
•    کد IV :IATA
•    سال تاسیس: 1372
•    مقر اصلی: تهران، ایران
•    وب سایت هواپیمایی کاسپین : caspianairlines.com
•    شماره موبایل پشتیبانی رزرو بلیط: ۰۹۱۲۹۵۷۵۴۲۹
•    روابط عمومی: ۰۲۱-۴۸۰۶۳۱۱۴
•    رسیدگی به شکایات: ۴۳۸- ۴۸۰۶۳- ۰۲۱

اطلاعات شرکت هواپیمایی کاسپین

سخن پایانی

شرکت هواپیمایی کاسپین یکی از شرکت‌های خصوصی موجود در ایران به‌شمار می‌آید که با امکانات ویژه خود توانسته خدمات بسیاری را به مسافرین ارائه دهد و رضایت آنها را جلب کند. این شرکت هواپیمایی که دارای ناوگان هوایی با کیفیت و متنوع بوده توانسته پروازهای مختلفی را انجام دهد. شما می‌توانید هم مقاصد داخلی و هم مقاصد خارجی را انتخاب کرده و با شرکت هواپیمایی کاسپین سفری بدون دغدغه و نگرانی را تجربه کنید. این شرکت ایرانی درصدد آن است که در زمره سه شرکت هواپیمایی برتر کشور قرار بگیرد که خدمات ویژه‌ای را از سوی سامانه سیمرغ ارائه می‌دهد.
 

نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها